Yup. Dit raakt overigens ook aan iets breders maar daar gaat dit topic niet over.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:22 schreef capricia het volgende:
[..]
'Broodje kaas is goed genoeg', lijkt de NLse cultuur te zijn.
En 'Ons bin zuunig', zie de teneur van dit topic.
Nee hoor, ik ben voor afwisseling en variatie.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:22 schreef capricia het volgende:
[..]
'Broodje kaas is goed genoeg', lijkt de NLse cultuur te zijn.
En 'Ons bin zuunig', zie de teneur van dit topic.
Idem.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn idee juist de avondmaaltijd gebruik ik daar voor.
Sowieso hou ik meer van warm eten en bij de lunch vind ik een warme soep wel lekker maar dat is het dan ook wel.
Armoede van geest bestaat wel degelijk. Heeft overigens niets met iemand zijn portemonnee te maken.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:30 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben voor afwisseling en variatie.
Maar wel tegen mensen zielig, armoedig of treurig noemen.
Die verse soepjes zijn dan ook ideaal om voor de lunch mee te geven/ mee te nemen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn idee juist de avondmaaltijd gebruik ik daar voor.
Sowieso hou ik meer van warm eten en bij de lunch vind ik een warme soep wel lekker maar dat is het dan ook wel.
Prima.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Armoede van geest bestaat wel degelijk. Heeft overigens niets met iemand zijn portemonnee te maken.
Nederland is maar een klein land dus kinderen wonen in het algemeen dichtbij school of nemen zelf een lunch mee.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Google zelf eens op typical schoollunches.
En ja, er zijn collegas van mij uit veel verschillende landen die het heel raar vinden dat wij koters onder de middag naar huis sturen om een broodje kaas in hun monden te schuiven.
Ha!!quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Nederland is maar een klein land dus kinderen wonen in het algemeen dichtbij school of nemen zelf een lunch mee.
Leuk dat Italiaanse schoollunch maar dat is meer een lunch als je op een prestigieuze school zit. Ben je wel eens in het zuiden van Italië geweest. Dan weet je ook wat een armoede daar is en dat daar amper geld is voor een luxe maaltijden.
Even gecorrigeerdquote:Op dinsdag 15 juli 2025 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ha!!
Daar blinken ze juist uit in koken met wat je hebt en daar iets fantastisch mee maken. Dat dieet is een van de meest gezonde wat je maar kan hebben.
Je hebt hier duidelijk geen Parmazaanse kaas van gegeten.
Of provolone, gorgonzola... wth, burrata.quote:
Hangt er vanaf wat ze koken.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ha!!
Daar blinken ze juist uit in koken met wat je hebt en daar iets fantastisch mee maken. Dat dieet is een van de meest gezonde wat je maar kan hebben.
Je hebt hier duidelijk geen kaas van gegeten.
Heel eerlijk dat gaat tegenwoordig sneller dan je denkt.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie dit topic nu pas dus waarschijnlijk al besproken maar dit:
'"Lunchen gaat het avondeten overnemen. Wie thuis een broodje wil bereiden, is tegenwoordig al snel zo'n 10 euro kwijt aan alleen de ingrediënten. En dan moet je het ook nog zelf maken."
10 euro aan ingrediënten om je lunch te maken, wat?
Ja al die toevoegingen, dat is een keuze die je zelf maakt. Maar 'wie thuis een broodje wilt bereiden is tegenwoordig 10 euro kwijt' klopt gewoon niet. Je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wilt.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heel eerlijk dat gaat tegenwoordig sneller dan je denkt.
Als ik thuiswerk maak ik vaak betere lunch maar gewoon een ciabatta met wet rucola, tomaat, pesto, roomboter, spek en eieren tik je denk ik ¤8 aan.
Vers bereide pizza bij de La Place (Jumbo versmarkt) hier waar je met zijn tweeën makkelijk van kunt lunchen voor 6 euro.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie dit topic nu pas dus waarschijnlijk al besproken maar dit:
'"Lunchen gaat het avondeten overnemen. Wie thuis een broodje wil bereiden, is tegenwoordig al snel zo'n 10 euro kwijt aan alleen de ingrediënten. En dan moet je het ook nog zelf maken."
10 euro aan ingrediënten om je lunch te maken, wat?
Ik maak mijn lunch niet thuis omdat ik er te lui voor ben. Ik heb zojuist 2 broodjes, een avocado en een flesje water gekocht, zat onder de 4 euro. Maargoed, dat zal wel niet fancy genoeg zijn, brood met avocado.
Maar met die ingrediënten kun je er op zich wel meer van maken.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heel eerlijk dat gaat tegenwoordig sneller dan je denkt.
Als ik thuiswerk maak ik vaak betere lunch maar gewoon een ciabatta met wet rucola, tomaat, pesto, roomboter, spek en eieren tik je denk ik ¤8 aan.
Ja, niet iedereen heeft een La Place in de buurtquote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Vers bereide pizza bij de La Place (Jumbo versmarkt) hier waar je met zijn tweeën makkelijk van kunt lunchen voor 6 euro.
Eet je toch uit. Voor 3 euro p.p.
Water in van die grote tap-dingen met fruit of munt of komkommer er in, is gratis.
Dus ja, ik lunch nog wel eens regelmatig met dochter buiten de deur. Doe ik meteen de boodschappen.
En dat is dan eigenlijk goedkoper (of even duur for the sake of the argument) dan dat broodje thuis.
Nou zeg, alsof je gelijk een slechte ouder bent als je dat doet. Er zijn zat ouders die goed belegde broodjes niet kunnen betalen, dwz meerdere producten op een broodje/boterham. Doe daar ook fruit en groenten bij voor in de broodtrommel, fruit bakje... Vaak hebben ouders meerdere kinderen, tel maar op.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:06 schreef capricia het volgende:
Ben zelf die hele cultuur van een paar boterhammen met een plakje kaas of ham wel zat.
Dat doe je je kind toch ook niet aan?
Wat zit hier eigenlijk achter? Zijn ze bang om met zelfgesmeerd brood gezien te worden?quote:"Plastic zakje met je bammetje is wat kneuterig"
Dat kan maar dit vind ik lekker.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar met die ingrediënten kun je er op zich wel meer van maken.
Dat ziet er goed uitquote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:01 schreef raptorix het volgende:
Ik zie trouwens ook best veel mensen die gewoon iets fatsoenlijks van huis mee nemen, bijvoorbeeld een maaltijdsalade, de Indiërs hier komen dan ook weer met complete maaltijden aan die ze rustig gaan opwarmen
Beetje zoals dit:
[ afbeelding ]
Er zijn nogal wat Indiërs die naar Suriname gemigreerd zijn hequote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:01 schreef Cryptonees het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit
Het lijkt op roti
Ja, surinamers hebben lekkere foodquote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat Indiërs die naar Suriname gemigreerd zijn he
En nog veeeeel meer.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:11 schreef Cryptonees het volgende:
[..]
Ja, surinamers hebben lekkere food
Roti kip
eieren in massala
eend met rijst
kwie kwie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |