abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2025 @ 04:23:27 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218216237
https://www.telegraaf.nl/(...)-meest/77739932.html

De bouw van kleine koopwoningen met eigen CV en eigen tuintje bevordert de doorstroming het meest

Kleine koopwoningen voor doelgroepen met zorg of voor ouderen geschakeld met centrale tuin
Aantrekkelijk geschakeld bouwen voor ouderen is belangrijk

Als ouderen een 40% van de Nederlandse bevolking gaan uitmaken in 2050 en robotica een groot deel van de zorgtaken zal gaan doen
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-meer-hoogopgeleiden

quote:
ING: nieuwe huizen in iedere sector nodig, maar bouw van koopwoningen bevordert doorstroming het meest
Amsterdam- Om de doorstroming op de woningmarkt te bevorderen, zijn er vooral koopwoningen nodig.

Extra huizen zijn weliswaar in iedere sector welkom, maar extra koopwoningen zouden een positiever effect hebben op de doorstroom dan bijvoorbeeld extra huurwoningen.
Dat concludeert ING.
Vorig jaar zochten ruim 500.000 huurders en starters een koopwoning, terwijl er slechts 81.000 eigenaars van koopwoningen bereid waren om hun huis te verlaten voor een huurwoning.

Tekort aan sociale huurwoningen
Maar ook in de vrije en sociale huursector is de druk groot, zo baseert ING op het WoonOnderzoek 2024 van de overheid.
Naar schatting 374.000 huishoudens zonder sociale huurwoning waren actief op zoek naar een sociale huurwoning, terwijl 153.000 sociale huurders het zagen zitten om te kopen of om een midden- of vrije huurwoning te gaan bewonen.

De gevolgen van die krapte op de woningmarkt ondervinden veel mensen persoonlijk: lange wachttijden voor sociale huurwoningen, stijgende huren in de vrije sector en stijgende prijzen voor koopwoningen.
Krapte op de woningmarkt, maar verkoop nieuwbouw blijft achter: te klein, te duur en te lang wachten
Het komt vooral door een groeiende mismatch tussen wat er aangeboden wordt aan nieuwe woningen en wat er gevraagd wordt door de consument, zegt voorvrouw Lana Goutsmits-Gerssen van NVM Wonen.

Een betere doorstroming op de woningmarkt, wat wil zeggen dat mensen sneller terechtkomen in het type huis dat ze willen bewonen zou dergelijke problemen wat verminderen.
En om die doorstroming te bevorderen, is het vooral zaak dat er koopwoningen bij komen, stelt ING.
Om de algehele krapte te verlagen en aan de behoefte van alle woningzoekers te voldoen, moet het woningaanbod in alle sectoren worden vergroot, zo stellen onderzoekers van de bank
Toch zal een ruimere voorraad aan koopwoningen naar verwachting zorgen voor de meeste doorstroming en daarmee ook ruimte creëren in de huurmarkt

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 15-07-2025 08:06:35 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218216945
Je verwacht het niet he.
Een koophuis met tuin en eigen warmtevoorziening, dat daar nou zoveel belangstelling voor is.
-
pi_218217120
Je kan nog 25 rapporten uitbrengen, de conclusie is altijd hetzelfde: er moet meer gebouwd worden.

En dat gebeurt al decennia niet. En alles wat gebouwd wordt levert geen meer ruimte op de woningmarkt op want voor iedere woning die gebouwd wordt komen er 2 immigranten die een woning willen binnen.

Niemand die nu leeft gaat in zijn leven meemaken dat de woningnood wordt opgelost. Al zouden we de doelstellingen van 100.000 woningen per jaar halen, dan zou over 10 jaar de woningnood pas gehalveerd zijn. Dan regeer je dus niet met 800 man op een woning, maar "slechts" met 400 man.

Tel daarbij op dat de doelstellingen jaar na jaar niet gehaald worden en dat er circa 150.000 nieuwkomers per jaar binnenkomen en je realiseert je dat wij niet meer meemaken dat dit opgelost wordt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator dinsdag 15 juli 2025 @ 08:25:53 #4
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218217171
Er is een schreeuwende behoefte aan huizen tussen de 200 en 300k. Door de marktwerking zijn die huizen simpelweg niet meer beschikbaar. Je kan bouwbedrijven wel dwingen ze voor deze prijs te koop te zetten (de vraag is of dat met de stijgende kosten überhaupt nog mogelijk is ze voor dit bedrag te bouwen én er wat winst op te maken) maar de markt zorgt ervoor dat ze binnen een mum van tijd voor het dubbele te koop worden aangeboden.

Het salaris van de grote massa kan niks meer betalen dan een max van 300/350k. Tel hierbij op dat je met stikstof geneuzel zit en er vast wel weer een kikker gevonden gaat worden waarom er op tal van plekken niet gebouwd mag worden.

Het is geen nieuws; onze regelgeving én de marktwerking in deze, nekt ons gewoon :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_218217281
Geloof je het zelf TS?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 15 juli 2025 @ 08:43:43 #6
323876 michaelmoore
pi_218217329
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:25 schreef onlogisch het volgende:
Er is een schreeuwende behoefte aan huizen tussen de 200 en 300k. Door de marktwerking zijn die huizen simpelweg niet meer beschikbaar. Je kan bouwbedrijven wel dwingen ze voor deze prijs te koop te zetten (de vraag is of dat met de stijgende kosten überhaupt nog mogelijk is ze voor dit bedrag te bouwen én er wat winst op te maken) maar de markt zorgt ervoor dat ze binnen een mum van tijd voor het dubbele te koop worden aangeboden.

Het salaris van de grote massa kan niks meer betalen dan een max van 300/350k. Tel hierbij op dat je met stikstof geneuzel zit en er vast wel weer een kikker gevonden gaat worden waarom er op tal van plekken niet gebouwd mag worden.

Het is geen nieuws; onze regelgeving én de marktwerking in deze, nekt ons gewoon :)
De overheid die houd zelf alles tegen van hoog tot laag

van gemeente tot provincie tot tweede kamer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218217332
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je kan nog 25 rapporten uitbrengen, de conclusie is altijd hetzelfde: er moet meer gebouwd worden.

En dat gebeurt al decennia niet. En alles wat gebouwd wordt levert geen meer ruimte op de woningmarkt op want voor iedere woning die gebouwd wordt komen er 2 immigranten die een woning willen binnen.

Niemand die nu leeft gaat in zijn leven meemaken dat de woningnood wordt opgelost. Al zouden we de doelstellingen van 100.000 woningen per jaar halen, dan zou over 10 jaar de woningnood pas gehalveerd zijn. Dan regeer je dus niet met 800 man op een woning, maar "slechts" met 400 man.

Tel daarbij op dat de doelstellingen jaar na jaar niet gehaald worden en dat er circa 150.000 nieuwkomers per jaar binnenkomen en je realiseert je dat wij niet meer meemaken dat dit opgelost wordt.
Ik ben een par dagen geleden in m'n geboortedorp geweest; het akkerland tegenover m'n ouderlijk huis is verkocht en wordt nu volgebouwd met nieuwbouw. De akker er schuin achter is zo'n 25 jaar geleden al volgebouwd.
Aan de ene kant een beetje wrang om het dorpje zo te zien veranderen, aan de andere kant is dit gewoon absoluut de beste oplossing zo.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 08:45:19 #8
323876 michaelmoore
pi_218217337
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Geloof je het zelf TS?
is niet mijn conclusie

quote:
ING: nieuwe huizen in iedere sector nodig, maar bouw van koopwoningen bevordert doorstroming het meest
Amsterdam- Om de doorstroming op de woningmarkt te bevorderen, zijn er vooral koopwoningen nodig.

Extra huizen zijn weliswaar in iedere sector welkom, maar extra koopwoningen zouden een positiever effect hebben op de doorstroom dan bijvoorbeeld extra huurwoningen.
Dat concludeert ING.
pi_218217363
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
is niet mijn conclusie
[..]

Leuke conclusie. De oude generatie zit in huizen die al afbetaald zijn of huren tegen relatief lage tarieven. Doorstromen gaat vaak gepaard met (enorme) kosten maken en daar hebben de 60 en 70 plussers geen zin meer in (wat ik ook nog snap).
  dinsdag 15 juli 2025 @ 08:49:32 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218217368
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:25 schreef onlogisch het volgende:

True that. Hier een wijk verder is een groot verouderd busstation met parkeerplaatsen opgedoekt en door de gemeente groen licht gegeven voor woningbouw. Toch echt wel een forse lap grond waarbij alle infrastructuur al panklaar was. Wat is er uiteindelijk neergezet? Een handjevol vrijstaande huizen die voor 800+k op de markt zijn gekomen. Daar hebben een paar bedrijven natuurlijk veel geld aan verdiend maar de mensen die in de gemeente een betaalbare woning zoeken schieten weer niks op.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 08:50:14 #11
323876 michaelmoore
pi_218217375
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Doorstromen gaat vaak gepaard met (enorme) kosten maken en daar hebben de 60 en 70 plussers geen zin meer in
van groot naar klein ? enorme kosten ??
ik ben 72 en ik zie er niet tegen op hoor, niets makkelijker dan van groot naar klein

je snap het duidelijk niet

er is gebrek aan kleine koopwoningen met een tuintje
pi_218217395
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik ben 72 en ik zie er niet tegen op hoor, niets makkelijker dan van groot naar klein

Huur gaat vaak met tientallen procenten omhoog als je doorstroomt. Opnieuw inrichten, verhuiskosten etc.
pi_218217409
quote:
Waarom zou je daar naar doorstromen?
pi_218217430
quote:

[..]

Nou veel ouderen gaan erop achteruit. Betalen nu 400 euro aan huur en moeten straks het dubbele betalen. Daarnaast verhuiskosten en ze komen dan drie hoog zonder tuin en moeten hun tuin van 50 vierkante missen. Alles bij elkaar vinden ze het financieel niet aantrekkelijk.
pi_218217437
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:55 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nou veel ouderen gaan erop achteruit. Betalen nu 400 euro aan huur en moeten straks het dubbele betalen. Daarnaast verhuiskosten en ze komen dan drie hoog zonder tuin en moeten hun tuin van 50 vierkante missen. Alles bij elkaar vinden ze het financieel niet aantrekkelijk.
Ja maar dat mag je niet zeggen want dan ben je een zwartkijker :') TS spoort niet.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 08:57:15 #16
323876 michaelmoore
pi_218217441
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:55 schreef Chadi het volgende:

[..]
moet maar niet oud worden jij

is niet erg aantrekkelijk voor je

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 15-07-2025 09:10:04 ]
pi_218217460
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat heeft er helemaal niks mee te maken man.. 8)7
pi_218217478
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou laat ze verhuizen zonder financiële gevolgen dan kan het opeens wel. Dat is wat ouderen met hele grote huizen al jaren zeggen.

Dus huur blijft gelijk en je regelt een busje voor ze om hun spul mee te nemen. Win win.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:00:31 #19
323876 michaelmoore
pi_218217493
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
Not laat ze verhuizen zonder financiële gevolgen dan kan het opeens wel.
Dus huur blijft gelijk en je regelt en busje voor ze om hun spul mee te nemen. Win win.
nou zeg, het moet niet zo van de armen he, kom kom

_O- _O- _O- :W :W
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:15:26 #20
323876 michaelmoore
pi_218217633
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Misschien moet je maar ergens een blog openen waar je zonder tegengeluid kunt bazelen over huizen, bejaarden en wolven. Hoef je ook geen semi-doodsverwensingen te uiten richting users die het niet helemaal met je eens zijn.
ja ik ben van nature niet zo depressief aangelegd als sommigen
maar misschien hebben ze er alle reden toe
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:15:44 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218217638
quote:

Dus stoppen met die import.
Er is simpelweg geen plek voor
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218217649
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Leuke conclusie. De oude generatie zit in huizen die al afbetaald zijn of huren tegen relatief lage tarieven. Doorstromen gaat vaak gepaard met (enorme) kosten maken en daar hebben de 60 en 70 plussers geen zin meer in (wat ik ook nog snap).
Zo sta ik er in iedergeval ook in. Goedkoper dan nu kan ik nergens anders wonen. Verkopen heeft geen zin omdat de overwaarde dan verdampt in een andere woning, hoge huur(1300 tot 1500 euro) of belasting.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:17:17 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218217665
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 07:47 schreef quo_ het volgende:
Je verwacht het niet he.
Een koophuis met tuin en eigen warmtevoorziening, dat daar nou zoveel belangstelling voor is.
Echt zo gek dit...
1947-2016
pi_218217700
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:16 schreef Cherni het volgende:

[..]
Zo sta ik er in iedergeval ook in. Goekoper dan nu kan ik nergens anders wonen. Verkopen heeft geen zin omdat de overwaarde dan verdampt in een andere woning, hoge huur(1300 tot 1500 euro) of belasting.
Wij kunnen waarschijnlijk verkopen met een overwaarde van 250.000 euro (of wellicht wel 3 ton), maar wat koop ik daarvoor terug? Een (flinke) stap vooruit maken qua woonruimte, dan moet ik op zoek naar huizen die voor 5-6 ton verkocht worden én dan moet ik nog eens >75k investeren om het te verbouwen/naar eigen wens te maken. Ergo: we blijven zitten waar we zitten voorlopig want genoeg ruimte om uit te breiden en te verbouwen (bijvoorbeeld door een dakkapel te plaatsen).
pi_218217739
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou zeg, het moet niet zo van de armen he, kom kom

_O- _O- _O- :W :W
Zij willen weg maar willen niet van 100 vierkante meter woning naar 50 om vervelend het dubbele aan huur kwijt te zijn. Dezelfde woningbouw kan ze binnen hun eigen aanbod verhuizen en voor het oude huis meer dan het dubbele vragen. Dus die kan heus wel de kosten dragen. Dan komt er daarna ook nog eens heel snel een woning vrij omdat ze sterven.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:32:34 #26
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218217768
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:44 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik ben een par dagen geleden in m'n geboortedorp geweest; het akkerland tegenover m'n ouderlijk huis is verkocht en wordt nu volgebouwd met nieuwbouw. De akker er schuin achter is zo'n 25 jaar geleden al volgebouwd.
Aan de ene kant een beetje wrang om het dorpje zo te zien veranderen, aan de andere kant is dit gewoon absoluut de beste oplossing zo.
Ja en nee. Er wordt gebouwd, goed zo, bevordert de doorstroom.

Maar het harde feit is dat er de afgelopen 20 jaar geen opties bij zijn gekomen voor mensen die toch al geen huis kunnen kopen. Mensen met één modaal inkomen konden en kunnen geen huis kopen. Die zien dat zij voor evenveel arbeid, tijd en energie buiten de boot blijven vallen. Er wordt gebouwd, maar niet voor hen.

En de kaste van huizenbezitters wordt alleen maar kleiner. Inmiddels is het tot anderhalf keer modaal onmogelijk geworden. Hebben je ouders een koopwoning, dan is de kans groot dat jij daar ook in terecht komt met alle financiële voordelen en zekerheid die jij in je leven hebt genoten.

Zitten je ouders in een huurwoning, dan is dat ook jouw toekomst. Zo rond je 40e ben jij door de wachtlijst heen!

Even overgeneraliserend.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:35:38 #27
323876 michaelmoore
pi_218217796
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zij willen weg maar willen niet van 100 vierkante meter woning naar 50 om vervelend het dubbele aan huur kwijt te zijn. Dezelfde woningbouw kan ze binnen hun eigen aanbod verhuizen en voor het oude huis meer dan het dubbele vragen. Dus die kan heus wel de kosten dragen. Dan komt er daarna ook nog eens heel snel een woning vrij omdat ze sterven.
ach zeur niet

Ji hoort bij de mensen die in een en hetzelfde topic schreeuwen

Boomers zijn rijk !!!!!

en drie posts verder

AOW ers zijn straatarm !!!!
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:37:17 #28
323876 michaelmoore
pi_218217818
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja en nee. Er wordt gebouwd, goed zo, bevordert de doorstroom.

Maar het harde feit is dat er de afgelopen 20 jaar geen opties bij zijn gekomen voor mensen die toch al geen huis kunnen kopen. Mensen met één modaal inkomen konden en kunnen geen huis kopen. Die zien dat zij voor evenveel arbeid, tijd en energie buiten de boot blijven vallen. Er wordt gebouwd, maar niet voor hen.

En de kaste van huizenbezitters wordt alleen maar kleiner. Inmiddels is het tot anderhalf keer modaal onmogelijk geworden. Hebben je ouders een koopwoning, dan is de kans groot dat jij daar ook in terecht komt met alle financiële voordelen en zekerheid die jij in je leven hebt genoten.

Zitten je ouders in een huurwoning, dan is dat ook jouw toekomst. Zo rond je 40e ben jij door de wachtlijst heen!

Even overgeneraliserend.
het kastenstelsel is al eeuwen oud
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:38:30 #29
323876 michaelmoore
pi_218217825
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 07:47 schreef quo_ het volgende:
Je verwacht het niet he.
maar de GroenLinksers die willen niet bouwen want een weiland is groen
pi_218217859
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wij kunnen waarschijnlijk verkopen met een overwaarde van 250.000 euro (of wellicht wel 3 ton), maar wat koop ik daarvoor terug? Een (flinke) stap vooruit maken qua woonruimte, dan moet ik op zoek naar huizen die voor 5-6 ton verkocht worden én dan moet ik nog eens >75k investeren om het te verbouwen/naar eigen wens te maken. Ergo: we blijven zitten waar we zitten voorlopig want genoeg ruimte om uit te breiden en te verbouwen (bijvoorbeeld door een dakkapel te plaatsen).
Precies. Ik heb ook zo een overwaarde van pak weg 300.000. Nu nu kan ik mijn jaren 30 stadswoning met stadstuin wel verkopen maar om dan een appartement te gaan kopen om wat woongenot te hebben van zo rond de vier ton moet ik nog hypotheek gaan opnemen ook die ik vanwege mijn gezondheid en leeftijd niet eens meer ga krijgen,

En om de overwaarde te laten verdampen in een huur van zo rond de 1500 euro en belastingen voor drie hoog achter is natuurlijk ook totale waanzin.
pi_218217881
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dus stoppen met die import.
Er is simpelweg geen plek voor
Er is plek genoeg, want het land lijkt vol door de rijke automobilisten die in de verstedelijkte gebieden niets anders dan patrouilles doen, op zoek naar spullen van hun gading.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:48:10 #32
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218217924
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als het aan de linkse broeders ligt dan gaat iedereen op een kleine huur flat met centrale warmte van biomassa

net als in Ruzzia
Mijn kinderen zouden een moord doen voor een kleine huurflat. Wachttijd is nog 15 jaar :')

En we kunnen wijzen naar links broeders, rechtse rakkers of wie dan ook, het probleem is de machteloosheid van welke politieke factor dan ook om hier iets aan te kunnen veranderen. De woningmarkt is gesloopt en er is geen perspectief op een oplossing, al krijgt Geert Wilders/Timmerfrans/Rob Jetten/BBB/wie dan ook 100% van de stemmen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 juli 2025 @ 09:49:42 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218217940
quote:

[..]
Ik ben nooit weggegaan sinds m'n ouders hiernaartoe verhuisden toen ik 4 was. Hier zou ik echter niks bijzonders zien als ik het vergelijk met toen. Er is in al die tijd maar één keer buiten de bestaande bebouwde kom gebouwd, verder zijn er alleen een paar flatgebouwen verrezen op oude schoollocaties of waar een andere flat gesloopt is. Ze zijn hier extreem allergisch voor bouwen in het groen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:50:17 #34
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218217946
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Er is plek genoeg, want het land lijkt vol door de rijke automobilisten die in de verstedelijkte gebieden niets anders dan patrouilles doen, op zoek naar spullen van hun gading.
:')

Dwaas. Zoek hulp
Nu zijn het weer de automobilisten :D
1947-2016
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:59:31 #35
323876 michaelmoore
pi_218218056
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Mijn kinderen zouden een moord doen voor een kleine huurflat. Wachttijd is nog 15 jaar :')

En we kunnen wijzen naar links broeders, rechtse rakkers of wie dan ook, het probleem is de machteloosheid van welke politieke factor dan ook om hier iets aan te kunnen veranderen. De woningmarkt is gesloopt en er is geen perspectief op een oplossing, al krijgt Geert Wilders/Timmerfrans/Rob Jetten/BBB/wie dan ook 100% van de stemmen.
ja stikstof he
zelfs prefab bouwen kan niet , ook elektrisch bouwen kan ook niet
geen woningbouw , denk om de prachtige koeien

allemaal stikstof , de gemeente geeft geen vergunning , ja wel voor een fors data centrum die alle stroom opsoupeert dat wel, voor een nieuwe vestiging van Amazone met hoofdkantoor kan ook wel
pi_218218074
quote:

[..]
Dat zie ik in het dorp waar ik ben opgegroeid ook. Toen ik daar ging wonen was er amper nieuwbouw en spot goedkoop om er te gaan wonen. Iedereen in de stad trok weg naar de omliggende dorpen, Dan spreek ik over de jaren 60-70. Nu is er zoveel bijgebouwd dat je het dorp niet eens meer terug kent en zo populair is geworden dat het daar onbetaalbaar is geworden om er iets te kopen laat staan te huren.
pi_218218175
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dwaas. Zoek hulp
Valt me me mee dat hij niet begint over het Grootkapitaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 15 juli 2025 @ 10:22:25 #38
323876 michaelmoore
pi_218218288
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 10:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Valt me me mee dat hij niet begint over het Grootkapitaal.
of de sterke bovenlaag die de arm bedeelden onderdrukten
pi_218218292
quote:

[..]

Zolang we ons laten knechten door idiote milieuregels en een niet aflatende instroom van onrendabelen zal het inderdaad lastig worden om iets aan de woningnood te doen.
Stemmen op Timmermans en Jetten helpt in elk geval niet.
Een pseudo-rechts kabinet ook niet overigens. Misschien tijd voor een echt rechtse meerderheid?
-
  dinsdag 15 juli 2025 @ 10:23:13 #40
323876 michaelmoore
pi_218218294
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 10:22 schreef quo_ het volgende:

[..]
Zolang we ons laten knechten door idiote milieuregels en een niet aflatende instroom van onrendabelen zal het inderdaad lastig worden om iets aan de woningnood te doen.
Een pseudo-rechts kabinet ook niet overigens. Misschien tijd voor een echt rechtse meerderheid?
JA

als die domme studenten zonder hersens ophouden op groenlinkse snelwegplakkers te stemmen alsof het een festival betreft
pi_218218347
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ben nooit weggegaan sinds m'n ouders hiernaartoe verhuisden toen ik 4 was. Hier zou ik echter niks bijzonders zien als ik het vergelijk met toen. Er is in al die tijd maar één keer buiten de bestaande bebouwde kom gebouwd, verder zijn er alleen een paar flatgebouwen verrezen op oude schoollocaties of waar een andere flat gesloopt is. Ze zijn hier extreem allergisch voor bouwen in het groen.
Hier frustreren ze goede ideeen om kleinzerige redenen, je zal toch maar eens niet je politieke plasje kunnen doen over elk mogelijk aspect.

Het Talpagebouw, een kantoorpand waar niets mee gedaan wordt. Dat gebouw staat er al, de eigenaar wil er appartementen van maken en er nog wat meer bij bouwen, nou verstrek de nodige vergunningen en ga beginnen, zou je denken. Haha, nee hoor.

2022, eigenaar wil bouwen maar de gemeente vindt niet dat er urgentie is: https://nhgooi.nl/nieuws/(...)-woningen-realiseren

2025, mag niet van de gemeente, de afspraken zijn net niet helemaal duidelijk genoeg: https://www.spreekbuis.nl(...)ie-talpa-kantoor-af/

quote:
De mogelijkheid voor woningbouw wordt mogelijk pas weer besproken in 2027 bij de gebiedsagenda voor Hilversum-Noordwest.
Tot over twee jaar maar weer, misschien dat er dan wel groen licht kan worden gegeven voor een perspectief om in 2030 ofzo eens te gaan beginnen met iets neerzetten. Ondertussen blaast de gemeente natuurlijk wel hoog van de toren over woningtekorten oplossen, bouwen voor demense, blablabla. Maar er kan en mag niets. :z
  dinsdag 15 juli 2025 @ 10:43:37 #42
323876 michaelmoore
pi_218218578
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 10:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Hier frustreren ze goede ideeen om kleinzerige redenen, je zal toch maar eens niet je politieke plasje kunnen doen over elk mogelijk aspect.

Het Talpagebouw, een kantoorpand waar niets mee gedaan wordt. Dat gebouw staat er al, de eigenaar wil er appartementen van maken en er nog wat meer bij bouwen, nou verstrek de nodige vergunningen en ga beginnen, zou je denken. Haha, nee hoor.

2022, eigenaar wil bouwen maar de gemeente vindt niet dat er urgentie is: https://nhgooi.nl/nieuws/(...)-woningen-realiseren

2025, mag niet van de gemeente, de afspraken zijn net niet helemaal duidelijk genoeg: https://www.spreekbuis.nl(...)ie-talpa-kantoor-af/
[..]
Tot over twee jaar maar weer, misschien dat er dan wel groen licht kan worden gegeven voor een perspectief om in 2030 ofzo eens te gaan beginnen met iets neerzetten. Ondertussen blaast de gemeente natuurlijk wel hoog van de toren over woningtekorten oplossen, bouwen voor demense, blablabla. Maar er kan en mag niets. :z
Hessing terrein staat al 20 jaar te wachten op een vergunning van de provincie Utrecht voor woningbouw
https://www.ad.nl/de-bilt(...)t-dat-doen~a32d43c8/
pi_218218663
quote:

[..]

Inmiddels wordt erkend dat de meeste bejaarden helemaal niet klein willen wonen. Gewoon 80-100m2 willen ze houden. Bij voorkeur met een tuin. Tuin, niet tuintje. Wie in een poppehuis gaat zitten, heeft geen ruimte voor activiteiten binnenshuis. Zag onlangs ook dat iemand die zich opgaf voor een consult om de grote woning te verlaten nu de kinderen uit huis zijn, het advies kreeg om blij in het huis met mooie tuin te blijven en een deel van de woning te verhuren. Bij grote woningen kan dat ook.

Een andere reden om niet te verhuizen is al genoemd: je verlaat je oude stek en moet opeens veel meer betalen voor minder woning. Als voorbeeld iemand waarvan de kinderen het huis uit zijn en de man overleden. Woont boven in een extra groot appartement. Op de begane grond woont een gezin in een klein appartement. Ruilen zou ideaal zijn. Maar dat betekent nieuwe huurcontracent met nieuwe prijzen, die ze beiden niet kunnen opbrengen. Hun verhuurder zou het gewoon kunnen regelen als ruil onder dezelfde voorwaarden, maar die zit te wachten op de nieuwe huurcontracten.
pi_218218681
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dwaas. Zoek hulp
En volgens jou is de wooncrisis de schuld van eerlijke vluchtelingen, terwijl eerlijke vluchtelingen geen leger hebben.
pi_218218751
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:08 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ik dacht al, waar blijft die sneer op links nou? :')
Nu nog wat weilanden, stront, bramen en wat wolven *O*

*pakt bingokaart
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 11:04:24 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218218758
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 11:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Nu nog wat weilanden, stront, bramen en wat wolven *O*

*pakt bingokaart
Korenwolf! Oe oe! Korenwolf!

BINGO!
pi_218218773
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 11:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Korenwolf! Oe oe! Korenwolf!

BINGO!
Korenwolvenshirts _O_ _O_ _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218218799
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 10:55 schreef torentje het volgende:

[..]
En volgens jou is de wooncrisis de schuld van eerlijke vluchtelingen, terwijl eerlijke vluchtelingen geen leger hebben.
Voor eerlijke vluchtelingen is er altijd plek, en anders maken we plek.
-
  dinsdag 15 juli 2025 @ 11:26:56 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218218916
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 10:55 schreef torentje het volgende:

[..]
Heb je nou niet door dat iedereen je uitlacht hier?

Het is alles en iedereen behalve torentje zelf die gaat werken voor zn welvaart.
1947-2016
pi_218219232
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 10:22 schreef quo_ het volgende:

[..]
Wat bedoel je met een echte rechtse meerderheid???
Het geweldige kabinet dat we net gehad hebben, veel rechtser kan bijna niet
pi_218219268
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 11:58 schreef Indigoblauw het volgende:

[..]
Wat bedoel je met een echte rechtse meerderheid???
Het geweldige kabinet dat we net gehad hebben, veel rechtser kan bijna niet
De rol van NSC is je kennelijk ontgaan.
-
  dinsdag 15 juli 2025 @ 12:09:08 #52
3542 Gia
User under construction
pi_218219285
quote:

[..]

Klopt, en dan kunnen ze gemeenten wel verbieden voorrang te verlenen aan statushouders, ze krijgen er toch elk half jaar 50 (afhankelijk van het aantal inwoners) in de maag gesplitst die ze moeten huisvesten.
pi_218219394
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:49 schreef Twiitch het volgende:

[..]
True that. Hier een wijk verder is een groot verouderd busstation met parkeerplaatsen opgedoekt en door de gemeente groen licht gegeven voor woningbouw. Toch echt wel een forse lap grond waarbij alle infrastructuur al panklaar was. Wat is er uiteindelijk neergezet? Een handjevol vrijstaande huizen die voor 800+k op de markt zijn gekomen. Daar hebben een paar bedrijven natuurlijk veel geld aan verdiend maar de mensen die in de gemeente een betaalbare woning zoeken schieten weer niks op.
tegenwoordig hanteren de gemeenten vaak de 30 - 40 - 30 regel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218219403
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het kastenstelsel is al eeuwen oud
Het kastelenstelsel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218219441
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 10:01 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat zie ik in het dorp waar ik ben opgegroeid ook. Toen ik daar ging wonen was er amper nieuwbouw en spot goedkoop om er te gaan wonen. Iedereen in de stad trok weg naar de omliggende dorpen, Dan spreek ik over de jaren 60-70. Nu is er zoveel bijgebouwd dat je het dorp niet eens meer terug kent en zo populair is geworden dat het daar onbetaalbaar is geworden om er iets te kopen laat staan te huren.
Bekijk deze YouTube-video
  Forum Admin dinsdag 15 juli 2025 @ 12:43:11 #56
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218219496
Ik haal hier eerder uit dat mensen niet zitten te wachten op een betonnen cubicle met "stads" of anderzijds "groene" verwarming.

En dat is niet omdat ze anti groen zijn, overigens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218219875
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 11:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Heb je nou niet door dat iedereen je uitlacht hier?

Het is alles en iedereen behalve torentje zelf die gaat werken voor zn welvaart.
De kwaadwillende groepen zullen zeker lachen omdat er tegen eerlijke vluchtelingen gemuit wordt.
pi_218222896
...... en graag ook de auto voor de deur kunnen parkeren. Want dat begint ook steeds zeldzamer te worden. Als je ziet hoe ze in Amerika in de sub-urbs wonen dan mogen we ons wel voor gek verklaren dat we onszelf dit soort awkward woonsituaties aandoen. Maar ja, we weigeren de weilanden vol te bouwen.
pi_218230156
quote:
Gooise pilot voor betere doorstroming woningmarkt gestart: senioren kunnen verhuisbijdrage van 1500 euro aanvragen

HILVERSUM - Met de officiële start van de verhuisbijdrage is deze week de pilot Doorstroming Gooi en Vechtstreek volledig van kracht gegaan. Senioren in Hilversum en de regio die hun ruime sociale huurwoning inruilen voor een kleiner, beter passend huis, kunnen voortaan een eenmalige bijdrage van 1.500 euro ontvangen. Het initiatief is bedoeld om de vastgelopen woningmarkt in beweging te brengen.

De regeling richt zich op 65-plussers die bereid zijn hun vaak te grote woning achter te laten. De vrijgekomen huizen kunnen vervolgens worden toegewezen aan gezinnen die dringend op zoek zijn naar woonruimte. Gemeenten, woningcorporaties en de provincie Noord-Holland hebben de handen ineengeslagen om deze beweging op gang te brengen. De pilot loopt tot 2027.

De verhuisbijdrage is onderdeel van een bredere aanpak. Zo zijn er in de regio inmiddels extra wooncoaches actief die senioren begeleiden bij hun verhuiskeuzes. Ook is afgesproken dat de maandelijkse huur bij een verhuizing niet met meer dan 50 euro mag stijgen. Verder wordt hulp geboden bij de praktische kant van verhuizen – denk aan vervoer, klussen en opruimen.

Senioren die interesse hebben, kunnen via het Urgentiebureau hun aanvraag indienen. Voor wie nog twijfelt, staat de wooncoach klaar voor persoonlijk advies. Als de pilot succesvol blijkt, ligt een structurele voortzetting voor de hand. De hoop is dat het project een duurzame oplossing biedt voor de woningdruk in Hilversum en omliggende gemeenten. “We zetten hiermee een belangrijke stap naar een eerlijkere en beter functionerende woningmarkt”, aldus de betrokken partijen.
https://www.hilversumsnie(...)ingmarkt-gestart-sen

Als onderdeel van een breder pakket (zie artikel) mogelijk niet eens zo'n gek idee.
  zondag 27 juli 2025 @ 14:02:04 #60
323876 michaelmoore
pi_218339087
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 16:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Als onderdeel van een breder pakket (zie artikel) mogelijk niet eens zo'n gek idee.
Sarah, kan ook mee (lopen) naar de eetzaal of toilet

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 27-07-2025 14:30:43 ]
pi_218342763
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 16:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Op zich geen gek idee, maar door de huidige verschillen in huurprijzen met oude huurcontracten maakt zo’n klein bedrag weinig verschil. Als je echt werk wilt maken van doorstroming, zou je ouderen de mogelijkheid moeten geven om hun langdurig gunstige huurcontract mee te nemen naar een appartement of aanleunwoning.
  zondag 27 juli 2025 @ 18:03:28 #62
323876 michaelmoore
pi_218343273
quote:

ja je zit toch met de stikstof he
zolang dat probleem niet is opgelost kunnen alleen datacentra bouwen, voor Microsoft en warehouses Amazone of PostNL

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 27-07-2025 22:29:12 ]
pi_218352075
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:33 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Op zich geen gek idee, maar door de huidige verschillen in huurprijzen met oude huurcontracten maakt zo’n klein bedrag weinig verschil. Als je echt werk wilt maken van doorstroming, zou je ouderen de mogelijkheid moeten geven om hun langdurig gunstige huurcontract mee te nemen naar een appartement of aanleunwoning.
Of zet er een max op van bijvoorbeeld 15-20% huurverhoging voor de eerste 3 jaar. Mensen die dan van een bedrag van zeg 600-700 euro komen trek je dan wellicht wel over de streep.
pi_218361374
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Of zet er een max op van bijvoorbeeld 15-20% huurverhoging voor de eerste 3 jaar. Mensen die dan van een bedrag van zeg 600-700 euro komen trek je dan wellicht wel over de streep.
Hopelijk zijn ze wijs om verder te kijken, voorbij die eerste jaren van "slechts" 15-20% huurverhoging.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 29-07-2025 14:08:49 (rare verschrijving gezien) ]
  dinsdag 29 juli 2025 @ 12:44:49 #65
323876 michaelmoore
pi_218361484
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
verhuizen van mijn grote eengezinswoning met tuin op het zuiden in een zeer rustige buurt , vrij uitzicht voor op een mooi park en zonnepanelen op het dak naar een flatje op de derde Atjehstraat 6 hoog achter drie keer bellen??

En daar gaan wachten op de allochtone criminele thuiszorg met de leaseauto ??
Ik vraag me nu echt serieus af wie er nu dement aan het worden is

Met als stimulans een rottige 1500 euro om nieuw in te richten??
Dat ga je niet menen
Denk je nu echt dat alle ouderen volslagen mesjokke en dement zijn??

15.000 euro , en dan nog niet .
Ik ben wel oud maar niet geestes ziek hoor

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 29-07-2025 12:57:45 ]
  dinsdag 29 juli 2025 @ 12:46:53 #66
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_218361495
Veel bejaarden met vermogen die een groot appartement/woning huren onder de huurgrens. Als die verhuizen gaan ze 400/500 euro per maand meer betalen voor een kleiner appartement, dat gaan ze natuurlijk nooit doen.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 12:48:11 #67
323876 michaelmoore
pi_218361505
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 12:46 schreef butz0rs het volgende:
Veel bejaarden met vermogen die een groot appartement/woning huren onder de huurgrens. Als die verhuizen gaan ze 400/500 euro per maand meer betalen voor een kleiner appartement, dat gaan ze natuurlijk nooit doen.
het leven draait niet om geld en 95% van de ouderen hebben het financieel prima voor elkaar
die hebben schijt aan 1500 euro

zet jullie je ouders maar op een flatje in de derde Atjehstraat met criminele Ad en Sjanie naast je met die twee rotjochies en die gekke moslim ff verderop , dan ga je daar maar de mantelzorg doen en hun billen wassen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 29-07-2025 13:36:03 ]
pi_218361588
Toen we ons huis kochten werden de woonlasten zo berekend dat je kon zien dat als je met pensioen ging en het inkomen lager werd je de lasten nog kon dragen. Zelfde was het geval bij een hypotheekverhoging voor een verbouwing. Ben ondernemer, dus mijn pensioen is lang niet te vergelijken met mijn huidig inkomen. Als ik in de 60 ben heb ik eindelijk tijd om eens van de grote tuin te genieten en hebben we tijd om wat te doen aan het huis. Het huis is zowat vrij dan. We zullen toch gek zijn om dat te gaan verkopen en kleiner te gaan wonen.
pi_218361600
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 12:48 schreef michaelmoore het volgende:
Als je ouderen wilt laten verhuizen dan moet je met woongeluk komen, thuisplusflats gaan bouwen
niet met een rottige 1500 euro
De meeste vitale gepensioneerden/AOW-ers hebben toch altijd veel woongenot gehad? Aan alles komt vroeger of later een einde. Toch?
pi_218361613
Hoe sneller we de 25 miljoen inwoners hebben bereikt, hoe beter. Hier met die verrijking!! w/
  dinsdag 29 juli 2025 @ 13:04:11 #71
323876 michaelmoore
pi_218361615
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 13:03 schreef Nober het volgende:
Hoe sneller we de 25 miljoen inwoners hebben bereikt, hoe beter. Hier met die verrijking!! w/
geen huizen bouwen in de weilanden dan komt alles goed
pi_218361969
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 13:03 schreef Nober het volgende:
Het was nooit een probleem geworden als men gebouwd had volgens de wensen van sociaal betrokken mensen.
pi_218362097
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 13:58 schreef torentje het volgende:

[..]
Het was nooit een probleem geworden als men gebouwd had volgens de wensen van sociaal betrokken mensen.
Gemengde wijken? ‘Betaalbare’ woningen? Dat soort onzin bedoel je???
  dinsdag 29 juli 2025 @ 14:23:20 #74
323876 michaelmoore
pi_218362164
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 14:16 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
ze bedoelt het Groen Links bestuur, die hokjes van 18 m2 wil bouwen voor 800 euro per maand met loeidure stadsverwarming van 320 euro per maand voor andermans kinderen, statushouders families , afgewezen asielzoekers , demente ouderen, de hond en hun inwonende neven en nichten op een industrieterrein, zonder parkeerplaats , zodat er niet in de wielanden gebouwd zal worden

met niet meer dan 6% huurverhoging per jaar

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 29-07-2025 14:32:40 ]
pi_218362239
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 14:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze bedoelt het Groen Links bestuur, die hokjes van 18 m2 wil bouwen voor 800 euro per maand met loeidure stadsverwarming van 320 euro per maand voor andermans kinderen, statushouders families , afgewezen asielzoekers , demente ouderen, de hond en hun inwonende neven en nichten op een industrieterrein, zonder parkeerplaats , zodat er niet in de wielanden gebouwd zal worden
Prima toch! Lekker doen, allemaal in de Randstad. Dan houden wij hier lekker de ruimte.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 14:33:39 #76
323876 michaelmoore
pi_218362245
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 14:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Prima toch! Lekker doen, allemaal in de Randstad. Dan houden wij hier lekker de ruimte.
ik stel voor dat ze Groen Links idioten ook in de randstad houden
  dinsdag 29 juli 2025 @ 14:34:25 #77
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218362252
Nog meer open deuren?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218362266
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 04:23 schreef michaelmoore het volgende:
De gevolgen van die krapte op de woningmarkt ondervinden veel mensen persoonlijk: lange wachttijden voor sociale huurwoningen, stijgende huren in de vrije sector en stijgende prijzen voor koopwoningen.
Krapte op de woningmarkt, maar verkoop nieuwbouw blijft achter: te klein, te duur en te lang wachten
Het komt vooral door een groeiende mismatch tussen wat er aangeboden wordt aan nieuwe woningen en wat er gevraagd wordt door de consument, zegt voorvrouw Lana Goutsmits-Gerssen van NVM Wonen.
Doe mij die baan.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_218362312
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
We zullen toch gek zijn om dat te gaan verkopen en kleiner te gaan wonen.
Dat ligt er maar net aan hoe je er fysiek aan toe bent als je eenmaal 60+ bent. Niet iedereen kan dat opbrengen.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 14:45:40 #80
323876 michaelmoore
pi_218362313
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 14:34 schreef PzKpfw het volgende:
Nog meer open deuren?
maar dat gaan we niet doen want denk om de weilanden he , die zijn heel bijzonder

Ook al bestaat 54 % van nederland uit groene strontwoestijn
pi_218362391
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 14:16 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ik bedoel dus menswaardige woningen voor ieder mens. Menswaardige woningen die nog steeds slechts de rijken en hun trawanten hebben.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:02:02 #82
323876 michaelmoore
pi_218362440
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 14:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik bedoel dus menswaardige woningen voor ieder mens.
die zijn voor statushouders, niet voor woningzoekenden
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:16:29 #83
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_218362543
quote:

[..]
Ik bedoel dus menswaardige woningen voor ieder mens. Menswaardige woningen die nog steeds slechts de rijken en hun trawanten hebben.
Men kent u hier op FOK! zo langzamerhand als notoire klager. :G

Oké, er heerst al geruime tijd woningnood, en dat is momenteel best nog een issue voor bepaalde groeperingen.
Maar let wel: NL, als één van de meest rijke landen voert over het algemeen 'n menswaardig beleid op gebied van eerste levensbehoeften, zo ook huisvesting en nog zoveel meer. :z

Dat alles wordt regelmatig besproken op de Zuid-as *) en op kleinere locatie Haarlem. :Y)

Echter, wanneer iemand 'verwend' geraakt is aan voorhanden zijnde wooncomfort, alles nóg beter wil hebben dan men het gewend is en zulks, dat heeft dan verder weinig te maken met ''mensonwaardig'' en mag diegene best een toontje lager gaan zingen. :muziek:

Dus, wat let u? ;)

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_218362712
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:16 schreef Scjvb het volgende:
Maar let wel: NL, als één van de meest rijke landen voert over het algemeen 'n menswaardig beleid op gebied van eerste levensbehoeften, zo ook huisvesting en nog zoveel meer.
Ik zie dat geheel anders, slechts de rijken en hun trawanten hebben hier menswaardige woonruimte en woongenot, terwijl we niet meer in de oertijd zouden leven.
pi_218362747
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik zie dat geheel anders, slechts de rijken en hun trawanten hebben hier menswaardige woonruimte en woongenot, terwijl we niet meer in de oertijd zouden leven.
Verrassend weer dit geklaag. :')
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:10:46 #86
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218362945
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 14:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar dat gaan we niet doen want denk om de weilanden he , die zijn heel bijzonder

Ook al bestaat 54 % van nederland uit groene strontwoestijn
[ afbeelding ]
Net of er al niet decennialang boeren worden uitgekocht voor de bouw van nieuwe woonwijken of aanleg van nieuwe 'natuurgebieden'.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:11:51 #87
323876 michaelmoore
pi_218362962
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:10 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Net of er al niet decennialang boeren worden uitgekocht voor de bouw van nieuwe woonwijken of aanleg van nieuwe 'natuurgebieden'.
voor jaar 2000 toen is mijn huis gebouwd in een weiland ja, dat klopt, maar ik kreeg geen koopsubsidie meer , omdat een hoekwoning is, de buren wel
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:13:23 #88
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218362977
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 04:23 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-meest/77739932.html

De bouw van kleine koopwoningen met eigen CV en eigen tuintje bevordert de doorstroming het meest

Kleine koopwoningen voor doelgroepen met zorg of voor ouderen geschakeld met centrale tuin
Aantrekkelijk geschakeld bouwen voor ouderen is belangrijk

Als ouderen een 40% van de Nederlandse bevolking gaan uitmaken in 2050 en robotica een groot deel van de zorgtaken zal gaan doen
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-meer-hoogopgeleiden
[..]
[ afbeelding ]
Wat?
Jij wil toch nu juist bejaardentehuizen waar je luier verschoont wordt.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:13:49 #89
323876 michaelmoore
pi_218362981
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat?
Jij wil toch nu juist bejaardentehuizen waar je luier verschoont wordt.
mijn luier ?? Hoe weet jij dat >??

nee ik zoek een bejaarden huis met lekkere jonge bejaarden hulpjes van een jaar of 22

dus niet met zorg robots,

pi_218363017
quote:

[..]
in dat geval ben ik voor
maar dat wordt dan wel de weilanden volbouwen
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:28:48 #91
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218363121
quote:

[..]
Ah kijk, de linksmens, de rijken zijn mensen met een eigen huis.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 16:30:14 #92
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218363135
Gewoon het groene hart volbouwen, desnoods de markerwaard leeg trekken en daar nog meer neerzetten.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 17:42:42 #93
323876 michaelmoore
pi_218363786
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Gewoon het groene hart volbouwen, desnoods de markerwaard leeg trekken en daar nog meer neerzetten.
nee inpolderen doen we niet meer,
dat is het drinkwater voor de regio, heel belangrijk,, ook voor recreatie
, in De Flevo is ruimte ZAT voor een extra stad, bij Airport Lelystad of Swifterbant

maar in het groene hart kan wel een mooie stad bij , een soort Leidsche rijn of de Polder Rijnenburg , of de Gnep Polder

mooi en langs het spoor ook , prima locatie , beetje op hoogte bouwen dan met het oog op de toekomst

quote:
AI-overzicht
Flevoland biedt inderdaad ruimte voor stedelijke ontwikkeling.
De provincie, ontstaan uit de voormalige Zuiderzee, kenmerkt zich door een open landschap en een strakke indeling, ideaal voor zowel wonen als werken.

De bestaande steden en dorpen, samen met plannen voor nieuwe woonwijken en zelfs een nieuwe stad, laten zien dat Flevoland een aantrekkelijke locatie is voor verdere stedelijke expansie.

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 29-07-2025 18:27:28 ]
pi_218363956
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:17 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
in dat geval ben ik voor
Het zou al voldoende zijn als we 50% van de woonruimte van de rijken en hun trawanten zouden afpakken , dan hebben de rijken en hun trawanten nog steeds menswaardige woonruimte maar dan zouden ook miljoenen armen een menswaardige woonruimte hebben.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 18:26:25 #95
323876 michaelmoore
pi_218364053
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 16:17 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
in dat geval ben ik voor
ja want moet je anders, ja kan toch niet overal natuur en distributiecentra van maken
moeten ook wat huizen gebouwd worden en dan is de groen hart wel een prachtige locatie voor een nieuwe stad ,

tunnel of Brug van Flevoland naar Amsterdam noord dat zou mooi zijn
https://www.omroepflevola(...)-autoweg-over-ijmeer

quote:
Coalitieakkoord
In het coalitieakkoord van de provincie Flevoland staat dat er een IJmeerverbinding moet komen als brug of tunnel voor een metro, fietsen en auto's. Provinciale Staten hebben in 2021 zich nadrukkelijk uitgesproken voor een verbinding als autoweg.

Hetzelfde heeft ook de gemeenteraad van Almere gedaan.
Die stelde in 2020 in een motie dat de circa 30.000 huizen in het stadsdeel Pampus er zonder volwaardige IJmeerverbinding met autoweg niet komen.
Recent is een autoweg als harde randvoorwaarde afgezwakt.
Het coalitieakkoord 2022-2026 spreekt over "een goede ontsluiting voor alle vervoersmodaliteiten."

Simpelweg niet mogelijk
De gemeente Amsterdam is al langer tegen een autoweg over het IJmeer.

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 29-07-2025 19:09:37 ]
  dinsdag 29 juli 2025 @ 19:32:14 #96
323876 michaelmoore
pi_218364444
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Toen we ons huis kochten werden de woonlasten zo berekend dat je kon zien dat als je met pensioen ging en het inkomen lager werd je de lasten nog kon dragen. Zelfde was het geval bij een hypotheekverhoging voor een verbouwing. Ben ondernemer, dus mijn pensioen is lang niet te vergelijken met mijn huidig inkomen. Als ik in de 60 ben heb ik eindelijk tijd om eens van de grote tuin te genieten en hebben we tijd om wat te doen aan het huis. Het huis is zowat vrij dan. We zullen toch gek zijn om dat te gaan verkopen en kleiner te gaan wonen.
juist ik wil best naar een gezellig bejaarden huis maar ik ga niet op zo een rot flatje zitten als ik nu prima woon

Je moet altijd 10 jaar vooruit denken en dan komt er een moment diezelfde die 10 jaar mogelijk niet toereikend is, maar we gaan niet achteruit in gezelligheid dat nooit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')