Het is een vrucht. Dat is niet helemaal hetzelfde als fruit.quote:
Het heeft een meer complexe structuur en aroma. Moet je aan wennen, net als mensen soms moeten leren om koffie te drinken. het smaakpalet moet nog ontwikkeld worden voordat je o.a. groene paprika's gaat waarderenquote:Op maandag 14 juli 2025 21:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Smaakt de groene paprika werkelijk anders dan de rode of de gele?
Of komt het op een of andere manier door de kleur dat hij anders smaakt?
Je kan dat heel goed proeven. De groene is bitterder en de rode is zoeter. De oranje en gele zijn ook zoet, maar niet zo zoet.quote:Op maandag 14 juli 2025 21:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zou hen die zeggen dat groene paprika ranzig smaakt, wel eens aan een paprika smaaktest willen onderwerpen. Dus gewoon met een blinddoek om stukjes paprika proeven en dan zeggen wat voor kleur paprika het is. Ik zou erg benieuwd zijn naar de resultaten.
Een beetje net zoals wijnkenners die geblinddoekt geen enkele wijn kunnen raden maar ook zo zeker weten wat voor smaak elk heeft..quote:Op maandag 14 juli 2025 21:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je kan dat heel goed proeven. De groene is bitterder en de rode is zoeter. De oranje en gele zijn ook zoet, maar niet zo zoet.
Nee. Het verschil tussen een rode en groene is behoorlijk groot.quote:Op maandag 14 juli 2025 22:14 schreef Masberum het volgende:
[..]
Een beetje net zoals wijnkenners die geblinddoekt geen enkele wijn kunnen raden maar ook zo zeker weten wat voor smaak elk heeft..
Dat denken die wijnkenners ook. Heb je het ooit geblinddoekt geprobeerd?quote:Op maandag 14 juli 2025 22:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nee. Het verschil tussen een rode en groene is behoorlijk groot.
Nee, maar 100% dat ik het verschil proef tussen die 2. De groene is echt afwijkend.quote:Op maandag 14 juli 2025 22:27 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat denken die wijnkenners ook. Heb je het ooit geblinddoekt geprobeerd?
Het is echt een extreem verschil hoor. De textuur is hetzelfde, maar de groene is bitter en niet zoet, en de rode is zoet en niet bitter. Snap niet als je dat niet kan proeven.quote:
Ik zou zeggen, probeer het eens uit en geef hier eerlijk de uitslag. Visueel en geur maken heel veel uit van hoe je iets herkent. Dus doe een blinddoek om morgen, koop verschillende paprika's (dan nog niet de blinddoek om) en doe de test. Als je gelijk hebt en dat meldt dan geloof ik je want erover liegen zou juist een extra nederlaag zijn niet waar? Ik geloof in het goede van mensen, ik ben benieuwd..quote:Op maandag 14 juli 2025 22:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is echt een extreem verschil hoor. De textuur is hetzelfde, maar de groene is bitter en niet zoet, en de rode is zoet en niet bitter. Snap niet als je dat niet kan proeven.
Als je gerecht al te rood isquote:Op maandag 14 juli 2025 18:29 schreef Mikeytt het volgende:
Verder terechte klacht. Ik gebruik t alleen soms ter vervanging van de rode paprika als mijn gerecht al te rood is en ik wat contrast nodig heb...
Is toch best normaal bij Italiaane en Franse gerechten? Veel tomaat, dus dan wil je contrast.quote:Op maandag 14 juli 2025 22:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als je gerecht al te rood is![]()
Mensen in armoede zouden je een pak rammel geven voor dit soort uitspraken
Ja als ze dat zouden kunnen.. maar hun spieren zijn extreem verzwakt.. dus ja dat is dat..quote:Op maandag 14 juli 2025 22:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als je gerecht al te rood is![]()
Mensen in armoede zouden je een pak rammel geven voor dit soort uitspraken
Als het er uit ziet als kots, dan is het vaak lekker.quote:Op maandag 14 juli 2025 23:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is toch best normaal bij Italiaane en Franse gerechten? Veel tomaat, dus dan wil je contrast.
Je gaat natuurlijk niet tomaat, rode paprika, rode ui en rode kool in 1 gerecht verwerken zonder andere groentes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |