abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 14 juli 2025 @ 14:47:13 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218210768
Hey hallo. Het is je boy onlogisch hier.

Nee, geen gefap ala @Mikeytt om te vertellen hoe geweldig China wel niet is.

Het doel van dit topic is eenvoudig. Post hier alle revolutionaire (uit)vindingen/technische hoogstandjes van de Chinezen. Hoe je het ook wendt of keert, China ontpopt zich op heel veel gebieden als marktleider. Ook zie ik met regelmaat verbazingwekkende filmpjes waarvan ik denk dat ze het delen waard zijn :)

Omdat dat er zoveel zijn denk ik dat een apart topic daar wel voor op zijn plek is.

Nogmaals; de insteek is louter bedoeld om te laten zien waar de Chinezen toe in staat zijn. Niemand hoeft hier een belerend vingertje te wijzen op de mensenrechten/privacy aldaar, we weten allemaal wel hoe ondermaats die zijn. Daar zijn andere topics voor en daar is dit topic dus niet voor bedoeld

Enkele voorbeelden die mij te binnenschieten:

Chongqing treinstation
Bekijk deze YouTube-video

Chinese arbeiders hoeven niet meer naar hun kraantje toe

twitter

Betalen in China kan gewoon met je hand

Iedere 76 seconden rolt er een gloednieuwe Xiaomi EV van de band af.

In NWS gepost omdat het regelmatig (technisch) nieuws betreft met weer een hoogstandje hier of daar. Mocht hij elders beter op zijn plek zijn, schroom dan vooral niet het topic te verplaatsen :)

Voor nu; post vooral wat China nog meer in huis heeft :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_218211460
Cool. Sorry niets inhoudelijk, ik wil dit gewoon volgen.
pi_218211660
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 14:47 schreef onlogisch het volgende:
Hey hallo. Het is je boy onlogisch hier.
NFRKZ pun :D
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 14 juli 2025 @ 16:31:18 #4
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218211699
Een tweeluik van vooruitstrevende techniek @Zipportal

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218212776
China Exports Climb to Record High in First Half of 2025
quote:
China saw a record trade surplus of about $586 billion in the first half of the year after exports to the US began to stabilize. Exports rose 5.8% in June from a year earlier to $325 billion while imports rose 1.1% to grow for the first time since February.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218213242
Ik ben niet onder de indruk. Omvang is niet alles. Als je een dergelijk oppervlak nodig hebt voor een treinstation dan doe je iets verkeerd.
pi_218213267
Tja, leuk hoor tot je ziet hoe China met zijn mensen omgaat. Mensenrechten bestaan daar niet.

Maar ja dan heb je wel een treinstation met een dak van 41 meter hoog :') :')
pi_218213952
Google maar eens op tofu dreg.

Veel in China is een wassen neus.
Valse claims en nepperij.

Vrouwelijke robots die gewoon vrouwen zijn in een robotpakkie, kapotte windmolens die met zonnepanelen draaiende worden gehouden voor de show enzo.

Natuurlijk hebben ze ook echt wel goede dingen, het is niet allemaal Made In China crap.
pi_218214071
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 19:09 schreef augurk2025 het volgende:
Tja, leuk hoor tot je ziet hoe China met zijn mensen omgaat. Mensenrechten bestaan daar niet.
Ik heb niets met mensenrechten en er zullen er wel meer zijn die daar niets in zien. Het is een westers idee wat we blijkbaar de hele wereld willen opleggen, gelukkig zonder succes.
  maandag 14 juli 2025 @ 22:43:03 #10
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_218215397
  maandag 14 juli 2025 @ 22:44:23 #11
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_218215405
Altijd al geweten dat Mikeytt een kloon zou zijn van een vooraanstaande Fokker.
AZ
ALKMAAR
pi_218215434
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 20:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik heb niets met mensenrechten en er zullen er wel meer zijn die daar niets in zien. Het is een westers idee wat we blijkbaar de hele wereld willen opleggen, gelukkig zonder succes.
Hoe komen jullie op dat ze geen humanistische gedachtegoed hebben? Europeanen zijn niet de enige die al langer dan 100 jaar op aarde rondlopen en op het idee van humanistische filosofie zijn gekomen. Onwetendheid is een ding, maar dan keiharde beweringen maken op basis daarvan is een tweede en daar gaat het volgens mij bij velen mis. Een eenvoudige vraag en antwoord van chatgpt.

pi_218215454
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 22:48 schreef Peppert het volgende:

[..]
Hoe komen jullie op dat ze geen humanistische gedachtegoed hebben? Europeanen zijn niet de enige die al langer dan 100 jaar op aarde rondlopen en op het idee van humanistische filosofie zijn gekomen. Onwetendheid is een ding, maar dan keiharde beweringen maken op basis daarvan is een tweede en daar gaat het volgens mij bij velen mis. Een eenvoudige vraag en antwoord van chatgpt.

[ afbeelding ]
De chinezen hebben nu niets meer met mensenrechten, het komt nu vooral vanuit het westen cs dat wereldwijd te willen opleggen. Gelukkig zonder succes.
pi_218215504
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 22:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De chinezen hebben nu niets meer met mensenrechten, het komt nu vooral vanuit het westen cs dat wereldwijd te willen opleggen. Gelukkig zonder succes.
De Chinese autoriteiten hebben voornamelijk niks met het liberalisme. Het topic van humanistische gedachtegoed is veel omvangrijker dan deze specifieke Europese ideologie.
pi_218215606
Sinds de upgrade mbt subliminaal berichtenverkeer is China hard achteruit gegaan.

https://generalsrotr.fandom.com/wiki/Subliminal_Messaging
  Moderator dinsdag 15 juli 2025 @ 08:21:12 #16
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218217127
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 19:09 schreef augurk2025 het volgende:

Maar ja dan heb je wel een treinstation met een dak van 41 meter hoog :') :')
Heb je de OP gelezen? :)

quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 22:44 schreef Durmada het volgende:
Altijd al geweten dat Mikeytt een kloon zou zijn van een vooraanstaande Fokker.
Mij als een vooraanstaande Fokker beschouwen :')

quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 23:12 schreef JopieKlaassen het volgende:
Sinds de upgrade mbt subliminaal berichtenverkeer is China hard achteruit gegaan.

https://generalsrotr.fandom.com/wiki/Subliminal_Messaging
SPOILER: off topic
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 15 juli 2025 @ 08:44:05 #17
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_218217330
quote:
7s.gif
Mij als een vooraanstaande Fokker beschouwen :')

Ik heb heel veel respect voor moderators en admins van het FOK! Team. Ik zou nochtans nooit wat negatiefs insinueren. :)
AZ
ALKMAAR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')