Dat Donald Trump zondagavond na de finale van het WK voor clubs het stralende middelpunt werd van het Chelsea-feestje, vond zelfs Gianni Infantino iets te veel van het goede. Vriendelijk doch dringend werd de Amerikaanse president tussen de uitzinnige voetballers naar achteren gebonjourd. Dat ging alleen iets minder opvallend dan de FIFA-baas had gehoopt.![donald-trump-viert-feest-met-chelsea-gianni-infantino-r-legt-uit-dat-dat-niet-de-bedoeling-is]()
Nadat Chelsea de tumultueuze eindstrijd tegen Paris Saint-Germain met 3-0 had gewonnen, was Trump niet meer weg te slaan bij de verrassende overwinnaars. Waar hij na de prijsuitreiking, net als Infantino, van het podium had moeten lopen, bleef hij doodleuk naast aanvoerder Reece James en diens ploeggenoten staan.
En dat was nu ook weer niet de bedoeling, zo maakte de FIFA-president hem - voor iedereen zichtbaar - duidelijk. Trump werd door Infantino nogal opzichtig uit beeld geduwd. Niet de president, maar de voetballers moesten in de schijnwerpers staan.
„Ik had niet gedacht dat de president samen met ons de trofee in de lucht zou steken”, vertelde James achteraf. „Ik denk dat het aantoont hoe groot dit event is. Hij feliciteerde ons nog en zei dat we moesten genieten van dit moment.”
Samen met zijn vrouw Melania woonde Trump de finale tussen Chelsea en PSG (3-0) in het MetLife Stadium in East Rutherford, New Jersey, bij. Dat ging gepaard met fluitconcerten toen hij op de tribunes plaatsnam. Ook tijdens de uitreiking van de trofee stak er boegeroep op.
https://www.ad.nl/voetbal(...)-uit-beeld~a45032fe/Laatst had Blatter kritiek op Infantino. Nu probeert Infantino een nog grotere autocraat van 'zijn' podium te krijgen. Je gaat bijna terugverlangen naar het 'Bravo Bravo' van Pieter van Vollenhoven. Anders Dick Dees in 88.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !