abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juli 2025 @ 12:58:59 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_218199300
Goede middag allemaal,

Ik ben hier een tijdje niet geweest op dit forum, omdat ik allemaal goede tips kreeg dankzij jullie.
Maar ik daar eigenlijk zelfs niets mee deed, en altijd in mijn veilige haven bleef hangen.

Goed nu zijn we een aantal maanden verder, En ik heb daadwerkelijk wat met de tips gedaan.
Nu loop ik weer tegen anderen issues aan, dus ik dacht, laat ik even een update van mijn leven geven. :)

Sinds tijden heb ik weer een betaalde baan, nadat ik ontslagen was van vrijwilligerswerk.

Ik werk nu 12 uur per week in een keuken van een fatsoenlijk restaurant.
Daarmee moet ik de kok assisteren, en soms ook de gerechten naar de gasten brengen.
Ondanks de drukte gaat dit met mijn autisme wel goed.

Dit bedrijf stond open voor mensen met een Wajong, dat wilt ook niet elk bedrijf omdat er veel administratie aan vast zit. Goed, ik heb weer een beetje een 'schema' in mijn leven.

Het is nu niet meer ''extreem leeg'' natuurlijk heb ik buiten die 12 uur nog steeds helemaal niets om handen, dus twijfel of ik de volgende stap zal zetten, een sportschool abonnement.

Goed, om even terug te komen. Mijn moeder zei tegen mij, '' je bent 32 , het zal goed zijn voor je persoonlijke ontwikkeling om eens aan een vriendin te komen, nu zijn ze nog mooi, over 8 jaar zijn ze 40 en hebben ze kinderen en kom je in een volledig anderen fase met mensen die gescheiden zijn. ''

Ik ben van nature onzeker, een laagzelfbeeld en geen eigenwaarde ondanks veel therapie, dus ik dacht altijd al 'niemand zal mij willen' ook zit ik natuurlijk al 10 jaar op tinder te swipen, en de enige match zijn bots, of Afrikaanse dames uit Kenia, of uit Indonesiė.. Dit zijn meestal mensen die een rijkere partner willen om zo het Europees Schengengebied te betreden. (dus die mensen doen het voor anderen redenen dan liefde).

Toen dacht ik, ik moet het anders aanpakken, alle apps zoals badoo, tinder, hinge, bumble, breeze. Boo, Paiq, knuz en facebook dating werken niet.. Ik pak het eens betaald aan.

Dus ik heb mij ingeschreven bij Lexa dating.
Ik heb kunstmatige intelligentie om tips gevraagd, en al zijn tips opgevolgd.

Ik heb een professionele fotograaf gevraagd of hij wat foto's van mij kon schieten in Hoek van Holland.

Leuke foto's dat ik in de duinen wandel, met verschillende soorten kleding.
Ik eet in een sushi restaurant, met een glas wijn (lust ik niet eens) en kaarslicht.

En dat ik in een rondvaartboot zit.

Voor ik er 'klaar' voor was om betaald te daten ben ik behoorlijk afgevallen. van 1.80 meter, 89 kilo vorig jaar april naar 77,5 kilo wat al weken stabiel is.

Vervolgens het duurste pakket uitgekozen op Lexa, met automatische incasso voor 6 maanden.
Waarom het duurste? Met dit abonnement krijg ik een leesbevestiging, en kunnen leden die onbetaald op de website zitten mij alsnog een berichtje doen, dus de kans dat je een bericht terug krijgt is 80% groter volgens de website.

Vervolgens heb ik weer geluisterd naar de chat robot om allemaal identieke leuke berichtjes naar de vrouwen te sturen. Profielen goed doorlezen, en daar op in haken.

De kans om een bericht terug is met originele tekst een stuk groter.

Maar nu zijn we weken verder, en ik heb wel meer dan 100 berichten gestuurd.
En raad eens? Ondanks alle uren werk en moeite (ik zit soms 3 uur per dag te schrijven)

0 reacties terug.. Het enige wat er gebeurt is dat ze je profiel even bekijken.. En dan? Radio stilte...

Dit maakt mij eigenlijk super gefrustreerd, ik heb alles gedaan wat ik kon.

- Professionele fotograaf
- Uren aan werk in het schrijven van leuke berichtjes
- Het duurste abonnement
- Elke ochtend wakker worden in de hoop dat ik een berichtje heb.

En alle vrouwen lezen het, en ik ben schijnbaar niet eens genoeg waard om maar 1 zin terug te krijgen.

'Ik heb je berichtje gelezen, je bent toch niet wat ik zoek'
Is zoiets dan al teveel moeite? Negeren is eigenlijk het ergste wat er bestaat, op die manier krijg je helemaal het idee dat je niet bestaat en dat je niemand bent.

Ik zag dit altijd als mijn laatste optie, een betaalde website.. Maar ik krijg maar geen reacties.

Zo heb ik dus honderden (persoonlijke) berichten geschreven.
En dit is dus een klein voorbeeldje van mijn scrollgeschiedenis in mijn outbox.

Nu is mijn moeder 100% Nederlands, Rotterdamser dan mijn moeder bestaat niet :P .
Maar mijn vader is van Turkse afkomst, was tijdens de bevalling al 'buiten beeld' dus ik ben 0% buitenlands.

Maar misschien door de vluchtelingen crisis met al die Syriėrs en Eritreeėrs dat ik misschien daarom geen berichten krijg?
Ik ben eigenlijk benieuwd of anderen mensen wel een reactie krijgen op lexa, hebben mensen hier ervaringen mee?

En wat raden jullie aan, door blijven gaan met berichtjes sturen of ermee stoppen? Want ik heb ondertussen iedereen op die website een berichtje gedaan, zelfs leden uit Lille Frankrijk, en uit het Brusselse...

Ik vind het gewoon zo bizar dat van al die moeite niet 1 iemand de moeite heeft genomen om te antwoorden, het komt bikkelhard over, dus ik ben benieuwd of meer mensen ervaringen hebben met 'genegeerd' worden op dating websites. Tot nu toe vind ik het zonde van alle energie en geld.

zondag 13 juli 2025 @ 13:15:33 #2
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_218199484
Eerder was je gulden op de markt een daalder waard. Tijden zijn duidelijk veranderd.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  zondag 13 juli 2025 @ 13:19:09 #3
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_218199537
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:15 schreef LordofLeaves het volgende:
Eerder was je gulden op de markt een daalder waard. Tijden zijn duidelijk veranderd.
Ja je hebt helemaal gelijk.

Je hoort overal dat mannen en vrouwen gelijk zijn, ben ik het ook 100% mee eens.
Maar op de datingmarkt zijn mannen en vrouwen schijnbaar niet gelijk, want voor mannen is het veel lastiger om aan een date te komen...

Je betaald meer dan 40 euro per maand voor een illusie.
pi_218199560
Voor mij werkt het prima, zonder abonnementen, zonder AI. Ik vul nieteens tekst in op mijn bio.

quote:
Ik ben van nature onzeker, een laagzelfbeeld en geen eigenwaarde ondanks veel therapie, dus ik dacht altijd al 'niemand zal mij willen' ook zit ik natuurlijk al 10 jaar op tinder te swipen
Maar ik denk dus dat hier de crux zit. 10 jaar vruchteloos swipen doet de zaak ook geen goed. Misschien moet je gewoon helemaal stoppen met datingapps, want dat is een beetje hit or miss. Als het miss is en je zelfvertrouwen is al broos, dan bevestigt dat alleen maar je negatieve zelfbeeld. En waarschijnlijk volledig ten onrechte. De wetten van vraag en aanbod op datingapps zijn anders dan die in het dagelijks leven. Als je 30 backups hebt zeg je ook sneller gedag tegen iemand die je niet kent.

Als ik jou was zou ik stoppen met datingapps. Wellicht zijn er serieuze relatiebureaus, met een persoonlijkere benadering. Of gewoon wachten tot je iemand tegen komt IRL. Maak het niet te belangrijk.
  zondag 13 juli 2025 @ 13:26:14 #5
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218199611
Ik zou het gewoon loslaten als ik jou was, daar zit zoveel meer geluk en rust in dan je nu wellicht durft te vermoeden.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 13 juli 2025 @ 13:28:34 #6
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_218199645
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:20 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Voor mij werkt het prima, zonder abonnementen, zonder AI. Ik vul nieteens tekst in op mijn bio.
[..]
Maar ik denk dus dat hier de crux zit. 10 jaar vruchteloos swipen doet de zaak ook geen goed. Misschien moet je gewoon helemaal stoppen met datingapps, want dat is een beetje hit or miss. Als het miss is en je zelfvertrouwen is al broos, dan bevestigt dat alleen maar je negatieve zelfbeeld. En waarschijnlijk volledig ten onrechte. De wetten van vraag en aanbod op datingapps zijn anders dan die in het dagelijks leven. Als je 30 backups hebt zeg je ook sneller gedag tegen iemand die je niet kent.

Als ik jou was zou ik stoppen met datingapps. Wellicht zijn er serieuze relatiebureaus, met een persoonlijkere benadering. Of gewoon wachten tot je iemand tegen komt IRL. Maak het niet te belangrijk.
Je hebt gelijk.
Ik heb 1 keer tinder omgezet naar 'ik ben een man, ik zoek een man'
Ik had namelijk gelezen dat je algoritmes verbeteren als je veel likes hebt, en je zo ook hoger komt te staan in de rang bij de vrouwen..

En toen had ik binnen 2 dagen 56 likes.
En een man genaamd 'Anil' stuurde een heel lief berichtje.

'Ik bekeek je foto's en ik dacht wauw, je hebt prachtige ogen, ben je toevallig van Iraanse origine, onze match maakt mij diep gelukkig van binnen''

Toen ik zijn foto's bekeek was het echt een ontzettend knappe gozer van in de 20, slank, en gespierd....
Ik werd er zelfs emotioneel van en moest huilen, omdat ik nooit die vriendelijke woorden van iemand gehoord heb.
En voelde mij schuldig, want ik was alleen bezig mijn algoritmes omhoog te krikken..

Toen dacht ik.. huh?
Als zo'n gozer mij leuk vind, dan ben ik toch niet lelijk en achterlijk?

Zelfs als ik hele 'forse' dames die bijvoorbeeld obesitas hebben, niet de knapste zijn en bij een zorgboerderij werken aanschrijf krijg ik 0 terug... Maar zo'n knappe gozer reageert dus wel...

Mijn vraag aan jouw is, ben je boven gemiddeld knap dat jij wel berichten krijgt? :P
  zondag 13 juli 2025 @ 13:30:13 #7
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218199664
Stuur je profiel maar door, ik werp er wel een blikje op
  zondag 13 juli 2025 @ 13:38:13 #8
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_218199819
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:30 schreef Aberkullie het volgende:
Stuur je profiel maar door, ik werp er wel een blikje op
Zo zie ik er uit.. Deze heb ik niet op lexa trouwens.
Want wil dat een beetje gescheiden houden, maar dan kan je wel beoordelen of het door mijn uiterlijk komt dat niemand mij wilt hebben zien of spreken :P

Kan ik volgens jouw nog iets verbeteren aan mijn kleding of uiterlijk?
Ik dacht misschien 2 oorbellen dan lijk ik meer latino.. Daar vallen veel vrouwen op

zondag 13 juli 2025 @ 13:47:07 #9
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_218199979
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik zou het gewoon loslaten als ik jou was, daar zit zoveel meer geluk en rust in dan je nu wellicht durft te vermoeden.
Ik wil eigenlijk ook een vriendin zodat ze mij kan steunen. (en ik haar).

Af en toe lekker een bungalow huren met houtkachel, naar de Efteling, een halloween event, een avondje naar de bioscoop, lekker samen sushi eten.. Een mooie strandwandeling maken, het bezoeken van de sauna.. Op vakantie gaan naar Spanje of Portugal.

Er zijn zoveel mooie dromen, die ik alleen niet zou kunnen uitvoeren simpelweg omdat er geen pest aan is om dingen alleen te doen. :P

Maar je hebt gelijk, jaren geleden op het fok forum zei iemand tegen mij 'het is de aard van de natuur, de zwakke zullen zich niet voort kunnen planten ' waarmee hij mij bedoelde... :P Het is een best harde opmerking maar misschien klopt het wel.
pi_218200062
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:28 schreef BMW1993 het volgende:

[..]

Mijn vraag aan jouw is, ben je boven gemiddeld knap dat jij wel berichten krijgt? :P
Geen idee, ik weet niet wat gemiddeld is. Vrouwen zijn meestal al blij als je niet met een karper, motorfiets of shirtloos op een festival op de foto staat. Veel lachen op fotos, niet binnen 3 zinnen over seks beginnen en goed Nederlands schrijven en je komt al een heel eind.

Maar aan je foto te zien zie je er gewoon prima uit. Ik zou me niet te druk maken om Lexa dus.
  zondag 13 juli 2025 @ 13:52:28 #11
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_218200098
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:51 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Geen idee, ik weet niet wat gemiddeld is. Vrouwen zijn meestal al blij als je niet met een karper, motorfiets of shirtloos op een festival op de foto staat. Veel lachen op fotos, niet binnen 3 zinnen over seks beginnen en goed Nederlands schrijven en je komt al een heel eind.

Maar aan je foto te zien zie je er gewoon prima uit. Ik zou me niet te druk maken om Lexa dus.
Bedankt voor je aardige bericht. Ik waardeer het :)

Misschien moet ik ook geduld hebben, en nog even wat maanden afwachten.
Ben je wel iemand die actief vrouwen benaderd met berichten, of wacht je meer af tot je zelf een berichtje krijgt?
  zondag 13 juli 2025 @ 13:53:06 #12
403820 Aberkullie
pi_218200112
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:38 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Want wil dat een beetje gescheiden houden, maar dan kan je wel beoordelen of het door mijn uiterlijk komt dat niemand mij wilt hebben zien of spreken :P

Ik dacht misschien 2 oorbellen dan lijk ik meer latino.. Daar vallen veel vrouwen op

[ link | afbeelding ]
Dit is serieus gewoon een leuke foto. Aan je uiterlijk ligt het niet. Misschien de door ChatGPT gegenereerde berichten dan.
  zondag 13 juli 2025 @ 13:56:02 #13
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_218200134
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:53 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dit is serieus gewoon een leuke foto. Aan je uiterlijk ligt het niet. Misschien de door ChatGPT gegenereerde berichten dan.
Bedankt voor je bemoedigende en aardige woorden ik ben nu ook slanker dan op deze foto.
Hmm, misschien toch meer zelf schrijven?

Omdat ik de laatste weken 0 berichten kreeg, gooide ik alle profielen van die meisjes in de chatgpt. Die zette in enkele secondes een mooi persoonlijk bericht voor mij klaar.

Maar als alle mannen dat gaan doen, dan val je alsnog niet op met die 'persoonlijke berichten'. :P
  zondag 13 juli 2025 @ 14:01:53 #14
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218200189
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:47 schreef BMW1993 het volgende:

[..]

Af en toe lekker een bungalow huren met houtkachel, naar de Efteling, een halloween event, een avondje naar de bioscoop, lekker samen sushi eten.. Een mooie strandwandeling maken, het bezoeken van de sauna.. Op vakantie gaan naar Spanje of Portugal.

Er zijn zoveel mooie dromen, die ik alleen niet zou kunnen uitvoeren simpelweg omdat er geen pest aan is om dingen alleen te doen. :P

Maar je hebt gelijk, jaren geleden op het fok forum zei iemand tegen mij 'het is de aard van de natuur, de zwakke zullen zich niet voort kunnen planten ' waarmee hij mij bedoelde... :P Het is een best harde opmerking maar misschien klopt het wel.
Zoek naar iets wat je wel alleen kunt doen en ook erg leuk vindt. Hoe minder stokken je ze geeft, des te minder zul je geslagen worden.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator zondag 13 juli 2025 @ 14:02:25 #15
5428 crew  miss_sly
pi_218200194
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:56 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Bedankt voor je bemoedigende en aardige woorden ik ben nu ook slanker dan op deze foto.
Hmm, misschien toch meer zelf schrijven?

Omdat ik de laatste weken 0 berichten kreeg, gooide ik alle profielen van die meisjes in de chatgpt. Die zette in enkele secondes een mooi persoonlijk bericht voor mij klaar.

Maar als alle mannen dat gaan doen, dan val je alsnog niet op met die 'persoonlijke berichten'. :P
En het is natuurlijk geen persoonlijk bericht als je het door ChatGPT laat maken.

Ik vind de foto ook leuk, daar is niets mis mee. Maar ik denk ook dat dating apps niet echt werken. Misschien heb je meer aan een app/groep als Nieuwe mensen leren kennen ofzo, om met gezellige mensen dat soort uitstapjes te maken dat je noemt. En misschien kom je daar dan na verloop van tijd wel iemand tegen waarmee het echt klikt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218200553
quote:

[..]

Niet om te zeggen dat bovenstaande niet bestaat, MAAR volgens mij is dat romantische beeld zelden tot nooit waar in langdurige relaties. Zeker als ik je hoor over 'voortplanten', romantische uitjes zitten er voor de meeste stellen met (jonge) kinderen niet in. Als ze de tijd en het geld al hebben, hebben ze de energie er vaak niet voor.
Maar los van kinderen denk ik dat je als iemand die nog nooit in een langdurige relatie gezeten heeft, je het teveel romantiseert.
And the druids turn to stone...
  zondag 13 juli 2025 @ 14:49:50 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218200605
Hartstikke leuke vent op de foto! Het enige: ik zou de kleding wat veranderen.

Het is mij een raadsel waarom jij geen reacties krijgt.
  zondag 13 juli 2025 @ 14:50:13 #18
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218200610
Het werkt wel, maar alleen als je lekker bent en een sociale boii.
Dat het niet werkt ligt niet aan de dating markt op zich.
pindazakje
  zondag 13 juli 2025 @ 14:53:14 #19
33189 RM-rf
1/998001
pi_218200656
Los van dat je geen reacties van vrouwen krijgt (ik vrees dat ik met online dating geen tips kan geven, daar weet ik niks van af)…

Maar verder lees ik je beschrijving wel dat je heel positieve stappen gezet hebt in je leven:
Betaald werk nu bij een werkgever die je situatie kent en daar goed mee omgaat.
Je bent ook een stuk afgevallen.

Ik hoop dat je je daarover ook goed voelt en je trots bent op wat je bereikt hebt…
Dat is een stuk belangrijker dan de bevestiging van anderen krijgen, dat je ook zelf weet dat je je in een goede richting ontwikkeld.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 13 juli 2025 @ 14:53:57 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218200664
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:38 schreef BMW1993 het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Alsjeblieft niet zeg :P Je ziet er gewoon verzorgd en vriendelijk uit, dus aan je foto zal het niet liggen denk ik.

Wat stuur je voor berichtjes? Kun je een voorbeeld plaatsen?
  zondag 13 juli 2025 @ 15:01:09 #21
403820 Aberkullie
pi_218200719
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 14:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Alsjeblieft niet zeg :P Je ziet er gewoon verzorgd en vriendelijk uit, dus aan je foto zal het niet liggen denk ik.

Wat stuur je voor berichtjes? Kun je een voorbeeld plaatsen?
Ja en wat heb je voor profieltekst
pi_218200746
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 12:58 schreef BMW1993 het volgende:

Ik vind het gewoon zo bizar dat van al die moeite niet 1 iemand de moeite heeft genomen om te antwoorden, het komt bikkelhard over, dus ik ben benieuwd of meer mensen ervaringen hebben met 'genegeerd' worden op dating websites. Tot nu toe vind ik het zonde van alle energie en geld.

[ link | afbeelding ]
Begrijp ik nou goed dat je bij elke vrouw je bericht copy-paste en dan nu zegt het hard te vinden dat niemand een antwoord geeft? Na al jouw moeite? :D
Een copy-paste bericht (mocht dit het geval zijn) herkent nagenoeg elke vrouw. En dat gaat dan eigenlijk altijd meteen naar de prullenbak.

Verder is de foto die je hier plaatst erg leuk. :) Niks mis mee.

Heel eerlijk: niet elke vrouw valt op een buitenlands uiterlijk. Zowel van mijn (Nederlandse) mannelijke als vrouwelijke vrienden zijn er een hoop die dat niet willen. (En zo heb ik ook buitenlandse vrienden die specifiek zwart haar zoeken, geen hoogblonde Nederlandse.)
Geen idee of je daardoor iets minder reacties krijgt. Maar volgens mij is online daten sowieso lastig.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_218200768
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 12:58 schreef BMW1993 het volgende:
Nu is mijn moeder 100% Nederlands, Rotterdamser dan mijn moeder bestaat niet :P .
Maar mijn vader is van Turkse afkomst, was tijdens de bevalling al 'buiten beeld' dus ik ben 0% buitenlands.
Ik heb je foto ook even gezien. Zoals je eruit ziet kun je prima voor een volbloed Nederlander doorgaan. Daar zal het dus ook niet aan liggen. Verder is het overigens gewoon een goede foto, niets mis mee.
  zondag 13 juli 2025 @ 15:37:59 #24
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_218201123
quote:

[..]

...jaren geleden op het fok forum zei iemand tegen mij 'het is de aard van de natuur, de zwakke zullen zich niet voort kunnen planten
Wat een gelul. Ken genoeg zwakke poren die kinderen hebben. De meeste mannen die zich niet voortplanten zijn vaak te lief of te eerlijk. Voetvegen en deurmatten. Lege putten zijn het. Die moet je ook niet willen zijn.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator zondag 13 juli 2025 @ 16:12:16 #25
441859 crew  Lenny77
pi_218201463
Ik vind ook dat je er leuk uitziet.
Dus ik ben erg benieuwd naar de berichten die je stuurt en inderdaad je profieltekst.
Ik zou zelf helemaal geen zin hebben in een ChatGTP berichtje. Je hebt het toch eigenlijk meteen door en dan was het voor mij toch wel klaar. Je steekt er dan eigenlijk geen 'moeite' in, het is niet persoonlijk en je voelt toch ergens het sleepnet wel. Wat je eigenlijk ook echt gedaan hebt: betaald een sleepnet uitgegooid. Het is geen forellenvijver he? :P

Maar verder ben je sowieso sterk bezig met flinke stappen. Dit moet toch ook al zelfvertrouwen hebben gegeven?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')