abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218191530
Werd staande gehouden

https://www.rtl.nl/nieuws(...)hoofd-bedreiging-mes

De 25-jarige man ging rond 22.15 uur door het lint toen hij staande werd gehouden. Dat gebeurde omdat hij met een scooter door het Clarissenbolwerk in het centrum van de stad reed, wat verboden is.

Worsteling
Er ontstond een worsteling waarbij hij een handhaver tegen zijn hoofd schopte. De boa verloor daardoor zijn bewustzijn. Nadat hij ook de andere boa had bedreigd, wist de Alkmaarder te ontkomen. Later die avond is hij alsnog aangehouden.

De twee boa's zijn onderzocht. De handhaver die tegen het hoofd is geschopt, is naar de spoedeisende hulp gebracht. Naar omstandigheden gaat het goed. De politie zoekt getuigen.

-Dan heeft diegene ook wel heel hard geschopt, als die BOA het bewustwijn verloor. Dacht ik toen ik dit las.-
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218191791
Mooi dat die mafklapper dezelfde avond is gepakt.
Ik weet niet of jij ooit tegen je hoofd bent geschopt maar dan is de kans best aanwezig dat je het bewustzijn verliest.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218191806
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 13:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Mooi dat die mafklapper dezelfde avond is gepakt.
Ik weet niet of jij ooit tegen je hoofd bent geschopt maar dan is de kans best aanwezig dat je het bewustzijn verliest.
Nou ik heb wel een vriend gehad die aan taekwondo deed, en daarvan kan ik het wel geloven.

Die heeft mij overigens nooit geschopt, nee.

Maar ik bedoelde meer van iemand die zomaar random schopt.
pi_218191889
Bij de dader een boa constrictor om de nek hangen lijkt mij een passende straf.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 14:39:56 #5
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218192055
Scooter, geweld, mes...

Geeft ons weer wat te raden
  zaterdag 12 juli 2025 @ 14:52:21 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218192156
Rijverbod negeren
Geweld tegen ambtenaren in functie
Poging tot doodslag
Bedreiging met een steekwapen
Vluchten na een misdrijf

Dat gaat vast een pittige taakstraf worden jongen.
pi_218192283
Uitgebreider artikel.

https://streekstadcentraa(...)t&utm_medium=twitter

12 juli 2025
BOA ernstig gewond door schop tegen hoofd bij aanhouding op Clarissenbolwerk

Een handhaver van de gemeente Alkmaar is vrijdagavond ernstig gewond geraakt bij een incident op het Clarissenbolwerk. Rond 22.15 uur werd de handhaver tegen zijn hoofd geschopt tijdens een worsteling met een 25-jarige man, waarna hij het bewustzijn verloor. De verdachte is kort na het incident aangehouden.

De situatie ontstond nadat twee buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA’s) in burgerkleding een man op een scooter opmerkten vanwege opvallend gedrag. Toen zij hem staande hielden en zich kenbaar maakten als handhavers, probeerde de man te vluchten. Er volgde een worsteling, waarbij één van de handhavers zwaar gewond raakte door een schop tegen het hoofd. De andere BOA werd vervolgens bedreigd met een mes. (tekst loopt door onder de foto)

De verdachte sloeg op de vlucht, maar kon niet veel later alsnog worden aangehouden door de politie. Beide handhavers zijn na het incident medisch gecontroleerd en behandeld aan hun verwondingen. De politie is nog volop bezig met het onderzoek en roept getuigen op zich te melden. Tijdens het incident zouden twee jonge vrouwen in het park aanwezig zijn geweest. De politie komt graag met hen in contact om hun verklaring op te nemen.

Burgemeester Anja Schouten reageert geschokt op het geweld tegen de gemeentelijke handhavers. "Geweld tegen hulpverleners is altijd onacceptabel. Dit heftige geweld richting onze collega’s was laf en buiten alle perken," aldus de burgemeester in een verklaring aan de gemeenteraad.

Het Clarissenbolwerk in Alkmaar is al langere tijd een plek waar regelmatig overlast wordt gemeld. Omwonenden klagen over harde muziek, drankgebruik, wildplassen en rommel in het park. Eerder nam de gemeente maatregelen zoals extra handhaving, verblijfsontzeggingen en tijdelijke alcoholverboden. Toch blijven incidenten zich voordoen, vooral in de avonduren en weekenden.
pi_218192315
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 15:13 schreef tesssssssss het volgende:
Burgemeester Anja Schouten reageert geschokt op het geweld tegen de gemeentelijke handhavers. "Geweld tegen hulpverleners is altijd onacceptabel. Dit heftige geweld richting onze collega’s was laf en buiten alle perken," aldus de burgemeester in een verklaring aan de gemeenteraad.
Waaruit blijkt dat ze geschrokt reageerde?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218192321
[/quote]
quote:
4s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 15:18 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat ze geschrokt reageerde?
Dat zou je aan degene die er toen bij was moeten vragen.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 15:44:47 #10
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218192479
<Knip> slaan weer toe - normaalste zaak van de wereld tegenwoordig om een mes op zak te hebben ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 12-07-2025 18:59:38 ]
"Hoka Hey!"
  zaterdag 12 juli 2025 @ 15:54:41 #11
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218192551
Zijn er helemaal geen beelden van?
  zaterdag 12 juli 2025 @ 18:20:05 #12
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_218193832
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 16:16 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Ben je boos? Waarom?

Het is toch niet zo raar om te denken dat deze persoon geen originele Nederlander is?
Ik zou geen echte Alkmaarder zijn omdat ik toevallig in een ander land geboren ben. Ik woon er al heel mijn leven, heb een seizoenskaart van AZ, ken de stad door en door. Dat is toch boosmakend?
AZ
ALKMAAR
pi_218193957
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Vind ik wel. Waarom is de afkomst of etniciteit altijd belangrijker dan de daad zelf?
Dat is het niet. De daad is het belangrijkst, en daarom ook het voorkomen ervan. En dat kan alleen als je eerst accepteert dat afkomst/etniciteit daar een belangrijke rol in spelen.

Wegkijken hiervoor kan echt niet meer anno 2025. Dat is totaal contraproductief.

Om het aantal misdrijven van deze soort naar beneden te halen moet je actiever in die kringen bezig gaan. Het besef bij ze bijbrengen dat dit echt niet kan. Dat is toch gewoon een goed idee? Wat kun je daarop tegen hebben?
pi_218194015
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:37 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Dat is het niet. De daad is het belangrijkst, en daarom ook het voorkomen ervan. En dat kan alleen als je eerst accepteert dat afkomst/etniciteit daar een belangrijke rol in spelen.

Wegkijken hiervoor kan echt niet meer anno 2025. Dat is totaal contraproductief.

Om het aantal misdrijven van deze soort naar beneden te halen moet je actiever in die kringen bezig gaan. Het besef bij ze bijbrengen dat dit echt niet kan. Dat is toch gewoon een goed idee? Wat kun je daarop tegen hebben?
Mafketels heb je overal. Je kunt dit soort 'akkefietjes' nooit voorkomen door je te concentreren op bepaalde 'kenmerken' van de dader(s).
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 12 juli 2025 @ 19:00:49 #15
485843 crew  Jippie
pi_218194115
Geveegd

pi_218194138
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:56 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Nee, dat is weer wegkijken. Het gaat niet om de kenmerken per se, het gaat om gemeenschappelijke achtergronden. Dat is bij dit soort misdrijven vaak een niet-Nederlandse achtergrond, en dat is verder niet erger of minder erg dan als het om een achterbuurt, of om Roma, of om verveelde rijkeluiskinderen zou gaan. Het is wat het is. Met die achtergrond kun je wat gaan doen om dit gedrag terug te dringen.

Dat is geen racisme, dat zijn gewoon de cijfers.
Wat zou je daar dan tegen kunnen doen? Er van uitgaand dat je gelijk hebt wat betreft gemeenschappelijke achtergronden.

Daad: Zware mishandeling.

Daderprofiel:
1. Achterbuurtvolk.
2. Roma.
3. Verveelde rijkeluiskinderen.
4. Asielzoekers.
5. Marokkanen.

Vijf groepen met evenzoveel gemeenschappelijke overeenkomsten.
Heb jij dan ook vijf verschillende handelwijzes, straffen of oplossingen bij de hand?
Zo ja, welke dan en hoe ga je dat toepassen?
pi_218194149
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:00 schreef Jippie het volgende:
Geveegd

[ afbeelding ]
Heb ik weer iets verkeerds gedaan? :{
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 12 juli 2025 @ 19:12:11 #18
485843 crew  Jippie
pi_218194169
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Heb ik weer iets verkeerds gedaan? :{
Ik begrijp niets van die discussies wel/geen buitenlander/buitenlandse ouders. Alsof het minder erg is voor die BOA als hij door een 6093e generatie Nederlander voor zijn hoofd wordt geschopt.
pi_218194187
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat zou je daar dan tegen kunnen doen? Er van uitgaand dat je gelijk hebt wat betreft gemeenschappelijke achtergronden.

Daad: Zware mishandeling.

Daderprofiel:
1. Achterbuurtvolk.
2. Roma.
3. Verveelde rijkeluiskinderen.
4. Asielzoekers.
5. Marokkanen.

Vijf groepen met evenzoveel gemeenschappelijke overeenkomsten.
Heb jij dan ook vijf verschillende handelwijzes, straffen of oplossingen bij de hand?
Zo ja, welke dan en hoe ga je dat toepassen?
De percentages, dat gaat het om. 5% verveelde rijkeluiskinderen? Moeilijk. 45% "Marokkanen"? (Of welke etniciteit of achtergrond dan ook)? Ja, dat kun je aanpakken.

Ik zeg hier toch niet iets geks?
pi_218194194
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:12 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik begrijp niets van die discussies wel/geen buitenlander/buitenlandse ouders. Alsof het minder erg is voor die BOA als hij door een 6093e generatie Nederlander voor zijn hoofd wordt geschopt.
Dat was ook mijn insteek. Daar krijg ik dan weer een reactie op terug dat het vaak wel uit schijnt te maken.
Ik ben het met je eens, ik snap er ook niks van. Ook bij soortgelijke berichten waar de dader dan wel een echte kaaskop is, dan heb je hooguit een of twee reacties en loopt het topic dood.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 12 juli 2025 @ 19:16:46 #21
485843 crew  Jippie
pi_218194202
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:14 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
De percentages, dat gaat het om. 5% verveelde rijkeluiskinderen? Moeilijk. 45% "Marokkanen"? (Of welke etniciteit of achtergrond dan ook)? Ja, dat kun je aanpakken.

Jullie gaan door op randzaken. Of ga je straks ook zeggen dat een gekleurde dader strenger moet worden gestraft dan een blanke?
pi_218194206
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:14 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]

Nee, het gaat hier over daders en hun slachtoffers. Daders gaan uitsplitsen in diverse percentages is leuk voor de statistieken maar bieden geen enkele oplossing.
pi_218194361
Goh, ik dacht dat FOK!kers zo'n verschrikkelijke hekel hadden aan boa's (ik trouwens niet, maar ik sta er van te kijken dat ze voor hem opkomen. Ik ben normaal heel andere reacties hier gewend over boa's, reacties waar ik me altijd dood aan ergerde. Die mensen doen gewoon hun werk).
pi_218194760
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:16 schreef Jippie het volgende:

[..]
Jullie gaan door op randzaken. Of ga je straks ook zeggen dat een gekleurde dader strenger moet worden gestraft dan een blanke?
Waarom zou ik dat zeggen? Je mist mijn punt volledig. Dit zijn bovendien geen randzaken.
pi_218195354
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, het gaat hier over daders en hun slachtoffers. Daders gaan uitsplitsen in diverse percentages is leuk voor de statistieken maar bieden geen enkele oplossing.
Jawel dus. Het biedt een aanknopingspunt en een begin.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 12 juli 2025 @ 21:57:20 #26
485843 crew  Jippie
pi_218195553
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 21:41 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Jawel dus. Het biedt een aanknopingspunt en een begin.
De vermoedelijke dader is al opgepakt, welk aanknopingspunt is er nog meer nodig? Kopschoppers zijn per definitie asociaal tuig, waar hun voorouders ook vandaan moge komen.
pi_218195620
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:12 schreef Jippie het volgende:

[..]
Tja, de kans is nou eenmaal 99% in dit soort situaties dat een bepaald stereotiep beeld weer bevestigd wordt.
Er spelen grote problemen en erkenning is in ieder geval een eerste stap om tot een oplossing te komen.
En het lijkt er op dat er tegenwoordig wat minder krampachtig over wordt gedaan, wat ergens wel fijn is.
pi_218196115
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 21:57 schreef Jippie het volgende:

[..]
De vermoedelijke dader is al opgepakt, welk aanknopingspunt is er nog meer nodig? Kopschoppers zijn per definitie asociaal tuig, waar hun voorouders ook vandaan moge komen.
Dat laatste vind ik dus wel interessant voor deze discussie. Niet de afkomst, de omvang van de groep in dit voorbeeld. Het had ook 45% tokkies uit de achterbuurt kunnen zijn. Dan had je die specifiek kunnen aanpakken, met middelen die voor die mensen effectief zijn. Dat kan anders zijn voor kampers bijvoorbeeld, en anders voor mensen met een migratieachtergrond.

Mijn punt is alleen maar om zoveel mogelijk de oorzaak aan te pakken, en dat doe je in eerste instantie door de grootste groep veroorzakers te identificeren en te benoemen. Ook, en daar struikelt iedereen blijkbaar over, als dat mensen met een migratieachtergrond zijn. Hoe dan die aanpak eruit moet zien, dat mogen de experts bepalen.
pi_218196220
De kans dat het een parel is, is best groot.
pi_218196268
ik zou geen BOA willen wezen, je mag niks; je kan niks. Geef eerst maar eens wat wettelijke mogelijkheden plus een vuurwapen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218196321
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 14:52 schreef Twiitch het volgende:
Rijverbod negeren
Geweld tegen ambtenaren in functie
Poging tot doodslag
Bedreiging met een steekwapen
Vluchten na een misdrijf

Dat gaat vast een pittige taakstraf worden jongen.
Voorwaardelijke taakstraf, als je geluk hebt, want mogelijk lees je over enkele maanden dat het een geldboete wordt want hij is door de media al genoeg gestraft.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 02:12:06 #32
485843 crew  Jippie
pi_218196966
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 23:08 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Dat laatste vind ik dus wel interessant voor deze discussie. Niet de afkomst, de omvang van de groep in dit voorbeeld. Het had ook 45% tokkies uit de achterbuurt kunnen zijn. Dan had je die specifiek kunnen aanpakken, met middelen die voor die mensen effectief zijn. Dat kan anders zijn voor kampers bijvoorbeeld, en anders voor mensen met een migratieachtergrond.

Ik dacht dat we daarvoor het Justitiële apparaat hadden opgetuigd.

Of spreek je uit naam van de OvJ?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 02:19:39 #33
485843 crew  Jippie
pi_218196986
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 22:04 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Tja, de kans is nou eenmaal 99% in dit soort situaties dat een bepaald stereotiep beeld weer bevestigd wordt.
Er spelen grote problemen en erkenning is in ieder geval een eerste stap om tot een oplossing te komen.
En het lijkt er op dat er tegenwoordig wat minder krampachtig over wordt gedaan, wat ergens wel fijn is.
Het stereotype wat ik in gedachten heb bij dit soort daders - > asociaal tuig. En ik weet dat ik daar 100% gelijk in heb. Afkomst vind ik niet belangrijk. Iedereen heeft zich nu eenmaal aan de wet te houden of ze nu blank, queer, getint, lilliputter, bejaard of ambtenaar zijn.
pi_218197228
We hebben massa remigratie nodig, een lastig onderwerp hoor, maar het gaat gebeuren.
pi_218197451
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:16 schreef Jippie het volgende:

[..]
Je begrijpt niet dat het best belangrijk is om inzichtelijk te hebben wat veelvoorkomende daderprofielen zijn?

:')
pi_218197504
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 23:08 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]

Mijn punt is alleen maar om zoveel mogelijk de oorzaak aan te pakken, en dat doe je in eerste instantie door de grootste groep veroorzakers te identificeren en te benoemen. Ook, en daar struikelt iedereen blijkbaar over, als dat mensen met een migratieachtergrond zijn. Hoe dan die aanpak eruit moet zien, dat mogen de experts bepalen.
Weet jij wel hoeveel mensen er in Nederland wonen die een 'migratieachtergrond' hebben?
Dit zegt Wikipedia hierover: https://nl.wikipedia.org/wiki/Immigratie_in_Nederland
N.B: Het is een flinke lap tekst, dus je bent er wel even mee bezig.
pi_218198461
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2025 02:12 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik dacht dat we daarvoor het Justitiële apparaat hadden opgetuigd.

Of spreek je uit naam van de OvJ?
Laat maar, als je het niet wil begrijpen houdt het op.

Dat is wel wat je gemeen hebt met een groot deel van de maatschappij. Wegduiken voor oplossingsrichtingen om oneigenlijke redenen.
pi_218198467
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 07:41 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Weet jij wel hoeveel mensen er in Nederland wonen die een 'migratieachtergrond' hebben?
Dit zegt Wikipedia hierover: https://nl.wikipedia.org/wiki/Immigratie_in_Nederland
N.B: Het is een flinke lap tekst, dus je bent er wel even mee bezig.
Het had me niet minder kunnen schelen, sorry!

Zullen we weer terug naar het onderwerp: bestrijden van asocialen door hun gemeenschappelijke achtergrond te bepalen en daar gericht iets mee te doen?
pi_218198495
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 10:42 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Het had me niet minder kunnen schelen, sorry!

Zullen we weer terug naar het onderwerp: bestrijden van asocialen door hun gemeenschappelijke achtergrond te bepalen en daar gericht iets mee te doen?
Dan begin jij maar een nieuw topic hierover want de aso uit dit bericht is al lang opgepakt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 13:59:50 #40
485843 crew  Jippie
pi_218200171
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 07:31 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Je begrijpt niet dat het best belangrijk is om inzichtelijk te hebben wat veelvoorkomende daderprofielen zijn?

:')
Je bedoelt dat de meeste misdaden worden gepleegd door een man?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 14:28:43 #41
485843 crew  Jippie
pi_218200396
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 10:41 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Laat maar, als je het niet wil begrijpen houdt het op.

Dat is wel wat je gemeen hebt met een groot deel van de maatschappij. Wegduiken voor oplossingsrichtingen om oneigenlijke redenen.
Nee hoor, de oplossing is gestart - > justitie.

Welke oplossing had jij dan in gedachten?
pi_218200444
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 10:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dan begin jij maar een nieuw topic hierover want de aso uit dit bericht is al lang opgepakt.
Dus je loopt weg voor die discussie. Precies zoals ik aangaf wat er gebeurt omtrent deze discussies.
pi_218200469
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2025 14:28 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee hoor, de oplossing is gestart - > justitie.

Welke oplossing had jij dan in gedachten?
Bepalen welke achtergrond de meeste van deze daders hebben. Daarmee een doelgerichte aanpak verzinnen voor de jeugd (in dit geval) vanuit die achtergrond. Daarmee de hoeveelheid gebeurtenissen (hopelijk) terugdringen.

Ik dacht dat dit wel duidelijk was.
pi_218200479
Hoe is dit laf? Ze waren maar met z'n tweeen?
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218200501
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 14:32 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Dus je loopt weg voor die discussie. Precies zoals ik aangaf wat er gebeurt omtrent deze discussies.
Nee, doe ik niet. Dit topic gaat over een Alkmaarder die twee BOA's in elkaar trapte en daarvoor is opgepakt.
Als jij zo graag wilt doorgaan met je geblaat over afkomst en etniciteit, dan open je daar toch een nieuw topic over.
Wel even je hersens erbij houden.
pi_218200538
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 14:34 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Bepalen welke achtergrond de meeste van deze daders hebben. Daarmee een doelgerichte aanpak verzinnen voor de jeugd (in dit geval) vanuit die achtergrond. Daarmee de hoeveelheid gebeurtenissen (hopelijk) terugdringen.

Definieer wat jij verstaat onder doelgericht en geef dan ook even aan welke aanpak volgens jou het beste is voor de verschillende achtergronden.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 14:53:19 #47
485843 crew  Jippie
pi_218200658
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 14:34 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]

Leeftijdsgroep lijkt mij duidelijk in beeld. Advocaat zal eventuele verzachtende omstandigheden aanvoeren dus zo zorgt het Justitiële apparaat voor de nodige inzichten. Voorgaande kabinetten hebben de oude 'dorpsagent' en veel buurthuizen /buurtwerkers weggeorganiseerd, die deden wel goed werk om jeugd een beetje bij te sturen. Maar ik weet niet of dit asociaal stuk tuig zich daardoor echt anders had ontwikkeld.
  zondag 13 juli 2025 @ 14:53:31 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218200661
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 21:57 schreef Jippie het volgende:

[..]
Als bepaalde groepen enorm zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit, gaat mensen dat patroon natuurlijk opmerken. Dan kun je vervolgens stellen dat dit er niet toe moet doen, maar klaarblijkelijk speelt cultuur dan dus wél een rol.

(Ik laat trouwens even in het midden of het hier ook iemand betrof met een migratieachtergrond zoals er wordt gesuggereerd door sommigen, daar heb ik namelijk nog geen enkel bewijs van gezien).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 15:05:05 #49
485843 crew  Jippie
pi_218200747
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2025 14:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als bepaalde groepen enorm zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit, gaat mensen dat patroon natuurlijk opmerken. Dan kun je vervolgens stellen dat dit er niet toe moet doen, maar klaarblijkelijk speelt cultuur dan dus wél een rol.

(Ik laat trouwens even in het midden of het hier ook iemand betrof met een migratieachtergrond zoals er wordt gesuggereerd door sommigen, daar heb ik namelijk nog geen enkel bewijs van gezien).
De cultuur/afkomst speel dus een rol in de reacties?

Ik vind dat soort opmerkingen altijd een sfeer creëren dat de afkomst van de dader belangrijker is in plaats van de gevolgen voor het slachtoffer en het misdrijf op zich.

De dader wordt immers veroordeeld op het misdrijf wat hij/zij heeft uitgevoerd niet op waar zijn wiegje of dat van zijn voorouders heeft gestaan. Dus ik vind speculeren over afkomst gewoon dom gelul. Speculeren of de dader en de BOA al een 'geschiedenis' met elkaar hebben vind ik interessanter.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 15:07:03 #50
485843 crew  Jippie
pi_218200759
En ik beweer nergens dat mensen met een migratieachtergrond allemaal koorknaapjes zijn, daar zit ook genoeg asociaal tuig tussen.
  zondag 13 juli 2025 @ 15:27:44 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218200973
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2025 15:05 schreef Jippie het volgende:

[..]
De cultuur/afkomst speel dus een rol in de reacties?

Ik vind dat soort opmerkingen altijd een sfeer creëren dat de afkomst van de dader belangrijker is in plaats van de gevolgen voor het slachtoffer en het misdrijf op zich.

De dader wordt immers veroordeeld op het misdrijf wat hij/zij heeft uitgevoerd niet op waar zijn wiegje of dat van zijn voorouders heeft gestaan. Dus ik vind speculeren over afkomst gewoon dom gelul. Speculeren of de dader en de BOA al een 'geschiedenis' met elkaar hebben vind ik interessanter.
Het is gebleken dat mensen met een migratieachtergrond, sterk zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Deze groep is ongeveer 25% van de bevolking, maar is de afgelopen twee decennia verantwoordelijkheid voor meer dan de helft van alle verdachten bij strafbare feiten. Dit geld vooral bij mensen uit Noord-Afrikaanse en Midden-Oosterse landen en ook de Antillen.

Zie bijvoorbeeld: Verdachten; geslacht, leeftijd, migratieachtergrond en generatie 1999-2022.

Een conclusie zou dan kunnen zijn dat de integratie en assimilatie van zulke mensen niet naar wens verloopt, remigratie zou moeten worden aangemoedigd en er een stop zou moeten komen op verdere migratie. Antillen is hierin natuurlijk een lastige uitzondering, omdat die mensen helaas (recht op) een Nederlands paspoort hebben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 15:45:04 #52
485843 crew  Jippie
pi_218201201
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2025 15:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is gebleken dat mensen met een migratieachtergrond, sterk zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Deze groep is ongeveer 25% van de bevolking, maar is de afgelopen twee decennia verantwoordelijkheid voor meer dan de helft van alle verdachten bij strafbare feiten. Dit geld vooral bij mensen uit Noord-Afrikaanse en Midden-Oosterse landen en ook de Antillen.

Zie bijvoorbeeld: Verdachten; geslacht, leeftijd, migratieachtergrond en generatie 1999-2022.

Een conclusie zou dan kunnen zijn dat de integratie en assimilatie van zulke mensen niet naar wens verloopt, remigratie zou moeten worden aangemoedigd en er een stop zou moeten komen op verdere migratie. Antillen is hierin natuurlijk een lastige uitzondering, omdat die mensen helaas (recht op) een Nederlands paspoort hebben.
Die conclusie weten we toch al meer dan 20 jaar?

Wat heeft een slachtoffer aan deze informatie terwijl hij/zij zijn trauma nog moet verwerken?
pi_218201329
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2025 14:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Zei ik ook niet, maar wel dat het bij mensen met een migratieachtergrond vaker voorkomt.
  zondag 13 juli 2025 @ 16:10:19 #54
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218201448
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2025 15:45 schreef Jippie het volgende:

[..]
Die conclusie weten we toch al meer dan 20 jaar?

Wat heeft een slachtoffer aan deze informatie terwijl hij/zij zijn trauma nog moet verwerken?
Dan wordt het misschien ook eens tijd om daar iets aan te doen? Zolang zulke groepen oververtegenwoordigd zijn, zal dit worden benoemd. Moet je nagaan dat diefstallen in Nederland disproportioneel gepleegd werden door Poolse mensen.

Dat zou natuurlijk een hele noemenswaardige statistiek zijn. Over zo'n groep ontstaan vervolgens door hun eigen gedrag een negatief stereotype en dat wordt zolang de oververtegenwoordiging blijft bestaan ook telkens weer worden opgemerkt.

Door dan te zeggen 'Ja, maar dat weten nu wel' haal je de maatschappelijke verontwaardiging hier niet over weg, dat doe je juist door het publiekelijk te erkennen en vervolgens hard aan te pakken. Ook in dit hypothetische voorbeeld zou een oplossing zijn om de migratie uit Polen te verminderen, diefstal harder te bestraffen en in te zetten op meer surveillance.
pi_218201449
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:59 schreef Jippie het volgende:

[..]
Je bedoelt dat de meeste misdaden worden gepleegd door een man?
Als jij dat een relevante parameter vindt dan kun je het daar over hebben ja.
  zondag 13 juli 2025 @ 16:12:32 #56
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218201466
Dat is ook een algemeen geaccepteerd feit. Als er een bankoverval wordt gepleegd of een schietpartij is geweest zal niemand denken, 'Nou, welke vrouwen hebben dit nu weer gedaan?'. Mocht er bij zulke situaties überhaupt een vrouw betrokken zijn is dat al enorm opvallend te noemen, omdat niemand dit zal verwachten.

Hetzelfde bij huiselijk geweld. Als je mensen vraagt aan zulke situaties te denken, dan denken mensen aan een gewelddadige mannen, waar vrouwen en kinderen de slachtoffers van zijn. Dat zijn geaccepteerde en ook logische stereotypes.

Alleen als het om mensen met een migratieachtergrond gaat, wil dat nog wel eens 'gevoelig' liggen in bepaalde kringen.
pi_218201622
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2025 16:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan wordt het misschien ook eens tijd om daar iets aan te doen? Zolang zulke groepen oververtegenwoordigd zijn, zal dit worden benoemd. Moet je nagaan dat diefstallen in Nederland disproportioneel gepleegd werden door Poolse mensen.

Dat zou natuurlijk een hele noemenswaardige statistiek zijn. Over zo'n groep ontstaan vervolgens door hun eigen gedrag een negatief stereotype en dat wordt zolang de oververtegenwoordiging blijft bestaan ook telkens weer worden opgemerkt.

Door dan te zeggen 'Ja, maar dat weten nu wel' haal je de maatschappelijke verontwaardiging hier niet over weg, dat doe je juist door het publiekelijk te erkennen en vervolgens hard aan te pakken. Ook in dit hypothetische voorbeeld zou een oplossing zijn om de migratie uit Polen te verminderen, diefstal harder te bestraffen en in te zetten op meer surveillance.
Dat hebben ze bij ons in het zwembad wel gedaan, meer surveillance. Er staat nu 2 man personeel rond 1 zwembad en die staan constant in de gaten te houden wie wat doet. Die hebben ook heel veel werk met "iedereen" tot de orde roepen telkens.

Ook zo van "dit is de laatste keer dat ik waarschuw anders stuur ik je eruit."

Ik vind het heel fijn. Want het liep heel erg uit de hand.

[ Bericht 3% gewijzigd door tesssssssss op 13-07-2025 16:35:55 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 17:53:10 #58
485843 crew  Jippie
pi_218202663
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2025 16:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ik zie het als stemmingmakerij en het promoten van een politieke agenda om te pas en te onpas bij een misdrijf er gelijk van uit te gaan dat een dader een immigratieachtergrond heeft. Daarmee steek ik niet mijn kop in het zand en ik beweer nergens dat personen met een migratieachtergrond nooit een misdrijf plegen. Ik heb alleen geen onderbuik die geleegd moet worden.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 17:54:19 #59
485843 crew  Jippie
pi_218202667
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 16:10 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Als jij dat een relevante parameter vindt dan kun je het daar over hebben ja.
Wat maakt het dat mannen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 17:58:55 #60
485843 crew  Jippie
pi_218202718
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2025 16:12 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is ook een algemeen geaccepteerd feit. Als er een bankoverval wordt gepleegd of een schietpartij is geweest zal niemand denken, 'Nou, welke vrouwen hebben dit nu weer gedaan?'. Mocht er bij zulke situaties überhaupt een vrouw betrokken zijn is dat al enorm opvallend te noemen, omdat niemand dit zal verwachten.

Hetzelfde bij huiselijk geweld. Als je mensen vraagt aan zulke situaties te denken, dan denken mensen aan een gewelddadige mannen, waar vrouwen en kinderen de slachtoffers van zijn. Dat zijn geaccepteerde en ook logische stereotypes.

Alleen als het om mensen met een migratieachtergrond gaat, wil dat nog wel eens 'gevoelig' liggen in bepaalde kringen.
Vergis jij je niet in vrouwen, denk dat vrouwen meester zijn in emotionele manipulatie/geestelijke mishandeling. En ik denk dat jij inderdaad wat 'gevoelig' reageert op mensen met een migratieachtergrond.
pi_218202800
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2025 17:54 schreef Jippie het volgende:

[..]
Vraag het aan chatgpt.
  zondag 13 juli 2025 @ 18:11:17 #62
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218202821
"Geschokt". "Onacceptabel". Gaat zo'n kansenparel, kamper, tokkie dan ook gewoon eens 15 jaar de bak in?
  zondag 13 juli 2025 @ 18:12:27 #63
396550 Richestorags
pi_218202838
quote:

[..]
Hoger testosteron, meer competitiedrang ingebouwd. In het dierenrijk zie je ook dat de mannetjes vechten om de vrouwtjes.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 18:16:28 #64
485843 crew  Jippie
pi_218202882
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 18:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hoger testosteron, meer competitiedrang ingebouwd. In het dierenrijk zie je ook dat de mannetjes vechten om de vrouwtjes.
Dus zonder vrouwen, geen geweld?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 18:17:38 #65
485843 crew  Jippie
pi_218202902
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 18:08 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Vraag het aan chatgpt.
Nee, die kan niet zelf nadenken.
  zondag 13 juli 2025 @ 18:18:00 #66
396550 Richestorags
pi_218202907
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2025 18:16 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dus zonder vrouwen, geen geweld?
Niet exclusief. Gevechten, ook in het dierenrijk, gaan ook om voedsel en in het verlengde daarvan bij mensen om grondstoffen. We leven op een planeet met schaarste.

Infanticide in het dierenrijk is een goed voorbeeld daarvan. Het luipaard dat de leeuwenwelpjes doodt want minder concurrentie om voedsel.

Maar, zonder vrouwen is het geen huilen aldus een bekende Jamaicaan ;)
  zondag 13 juli 2025 @ 18:18:37 #67
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218202910
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2025 17:58 schreef Jippie het volgende:

[..]
Vergis jij je niet in vrouwen, denk dat vrouwen meester zijn in emotionele manipulatie/geestelijke mishandeling. En ik denk dat jij inderdaad wat 'gevoelig' reageert op mensen met een migratieachtergrond.
Dat eerste zou misschien kunnen maar het is toch moeilijk te ontkennen dat mannen overgrote deel van de criminelen betreft, dat is echt 90% als niet 95%.

Ten tweede is er natuurlijk geen sprake van dat ik 'gevoelig' zou reageren op mensen met een migratieachtergrond, je zou het zelfs als 'ongevoelig' kunnen wegzetten omdat ik het niet schuw de harde statistische feiten te benoemen.

Echter weet het benoemen van zulke feiten bij sommige mensen tot emotionele reacties te leiden omdat zij het gevoel hebben dat dit onterechte scapegoating is die men als 'racistisch' of 'discriminerend' ziet en daarom liever negeert.

Ik zie dat totaal anders, omdat ik van mening ben dat juist het negeren van de duidelijke oververtegenwoordiging het probleem op de lange termijn doet verergeren en ten tweede voor extra polarisatie in de samenleving zorgt.
quote:

[..]
Dat is omdat het mensenlijk geslacht binair is en mannen en vrouwen dus totaal verschillend zijn.

Voornamelijk de aanwezigheid van het hormoon testosteron zorgt ervoor dat mannen simpelweg een grote neiging hebben tot dominantie, assertief en agressief gedrag, waarbij ook nog andere neurologische, genetische en sociaal-culturele elementen van invloed zijn. Ten slotte heb je natuurlijk ook nog de fysieke verschillen tussen man en vrouw, mannen zijn vaak groter en sterker, waardoor deze verschillen extra negatieve impact kunnen hebben.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 18:25:58 #68
485843 crew  Jippie
pi_218202970
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2025 18:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat eerste zou misschien kunnen maar het is toch moeilijk te ontkennen dat mannen overgrote deel van de criminelen betreft, dat is echt 90% als niet 95%.

Ten tweede is er natuurlijk geen sprake van dat ik 'gevoelig' zou reageren op mensen met een migratieachtergrond, je zou het zelfs als 'ongevoelig' kunnen wegzetten omdat ik het niet schuw de harde statistische feiten te benoemen.

Echter weet het benoemen van zulke feiten bij sommige mensen tot emotionele reacties te leiden omdat zij het gevoel hebben dat dit onterechte scapegoating is die men als 'racistisch' of 'discriminerend' ziet en daarom liever negeert.

Ik zie dat totaal anders, omdat ik van mening ben dat juist het negeren van de duidelijke oververtegenwoordiging het probleem op de lange termijn doet verergeren en ten tweede voor extra polarisatie in de samenleving zorgt.
[..]
Dat is omdat het mensenlijk geslacht binair is en mannen en vrouwen dus totaal verschillend zijn.

Voornamelijk de aanwezigheid van het hormoon testosteron zorgt ervoor dat mannen simpelweg een grote neiging hebben tot dominantie, assertief en agressief gedrag, waarbij ook nog andere neurologische, genetische en sociaal-culturele elementen van invloed zijn. Ten slotte heb je natuurlijk ook nog de fysieke verschillen tussen man en vrouw, mannen zijn vaak groter en sterker, waardoor deze verschillen extra negatieve impact kunnen hebben.
Dan verschillen we duidelijk van mening op een aantal punten met betrekking tot het overal benoemen van 'problemen door immigratie' Howard.
pi_218203052
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 18:11 schreef Richestorags het volgende:
"Geschokt". "Onacceptabel". Gaat zo'n kansenparel, kamper, tokkie dan ook gewoon eens 15 jaar de bak in?
Nee natuurlijk niet.
En geschokt hierover lijkt me ook niet waar, er zijn legio berichten geweest over geweld tegen hulpverleners/politieagenten/conducteurs etc dus hoe je hier nu geschokt over kan zijn is mij een raadsel.
  zondag 13 juli 2025 @ 18:38:56 #70
396550 Richestorags
pi_218203057
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 18:37 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet.
En geschokt hierover lijkt me ook niet waar, er zijn legio berichten geweest over geweld tegen hulpverleners/politieagenten/conducteurs etc dus hoe je hier nu geschokt over kan zijn is mij een raadsel.
Dat is elke keer het buzzword waarna er niks aan wordt gedaan inderdaad.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 13 juli 2025 @ 18:47:04 #71
485843 crew  Jippie
pi_218203104
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 18:37 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet.
Ik ben geschokt over elke vorm van (zinloos) geweld tegen hulpverleners of andere mensen. Zodra dat je niet meer raakt zou ik dat zorgelijk vinden.
  zondag 13 juli 2025 @ 18:48:30 #72
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218203110
quote:
2s.gif Op zondag 13 juli 2025 18:25 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dan verschillen we duidelijk van mening op een aantal punten met betrekking tot het overal benoemen van 'problemen door immigratie' Howard.
Dat kan natuurlijk en daar is niets mis mee. Juist goed dat we ondanks een verschil van perspectief beide ons zegje kunnen doen en daar respectvol over kunnen discussiëren. Dat maakt een openbaar forum als FOK! een mooie plek.
pi_218203232
quote:

[..]
De reden is dat eerlijke vluchtelingen geen leger hebben om iets te kunnen doen aan de kwaadwillende groepen.
Het is toch algemeen bekend dat de kwaadwillende groepen altijd zwakke plekken van een samenleving aanvallen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')