abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218191530
Werd staande gehouden

https://www.rtl.nl/nieuws(...)hoofd-bedreiging-mes

De 25-jarige man ging rond 22.15 uur door het lint toen hij staande werd gehouden. Dat gebeurde omdat hij met een scooter door het Clarissenbolwerk in het centrum van de stad reed, wat verboden is.

Worsteling
Er ontstond een worsteling waarbij hij een handhaver tegen zijn hoofd schopte. De boa verloor daardoor zijn bewustzijn. Nadat hij ook de andere boa had bedreigd, wist de Alkmaarder te ontkomen. Later die avond is hij alsnog aangehouden.

De twee boa's zijn onderzocht. De handhaver die tegen het hoofd is geschopt, is naar de spoedeisende hulp gebracht. Naar omstandigheden gaat het goed. De politie zoekt getuigen.

-Dan heeft diegene ook wel heel hard geschopt, als die BOA het bewustwijn verloor. Dacht ik toen ik dit las.-
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218191791
Mooi dat die mafklapper dezelfde avond is gepakt.
Ik weet niet of jij ooit tegen je hoofd bent geschopt maar dan is de kans best aanwezig dat je het bewustzijn verliest.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218191806
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 13:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Mooi dat die mafklapper dezelfde avond is gepakt.
Ik weet niet of jij ooit tegen je hoofd bent geschopt maar dan is de kans best aanwezig dat je het bewustzijn verliest.
Nou ik heb wel een vriend gehad die aan taekwondo deed, en daarvan kan ik het wel geloven.

Die heeft mij overigens nooit geschopt, nee.

Maar ik bedoelde meer van iemand die zomaar random schopt.
pi_218191889
Bij de dader een boa constrictor om de nek hangen lijkt mij een passende straf.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 14:39:56 #5
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218192055
Scooter, geweld, mes...

Geeft ons weer wat te raden
  zaterdag 12 juli 2025 @ 14:52:21 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218192156
Rijverbod negeren
Geweld tegen ambtenaren in functie
Poging tot doodslag
Bedreiging met een steekwapen
Vluchten na een misdrijf

Dat gaat vast een pittige taakstraf worden jongen.
pi_218192283
Uitgebreider artikel.

https://streekstadcentraa(...)t&utm_medium=twitter

12 juli 2025
BOA ernstig gewond door schop tegen hoofd bij aanhouding op Clarissenbolwerk

Een handhaver van de gemeente Alkmaar is vrijdagavond ernstig gewond geraakt bij een incident op het Clarissenbolwerk. Rond 22.15 uur werd de handhaver tegen zijn hoofd geschopt tijdens een worsteling met een 25-jarige man, waarna hij het bewustzijn verloor. De verdachte is kort na het incident aangehouden.

De situatie ontstond nadat twee buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA’s) in burgerkleding een man op een scooter opmerkten vanwege opvallend gedrag. Toen zij hem staande hielden en zich kenbaar maakten als handhavers, probeerde de man te vluchten. Er volgde een worsteling, waarbij één van de handhavers zwaar gewond raakte door een schop tegen het hoofd. De andere BOA werd vervolgens bedreigd met een mes. (tekst loopt door onder de foto)

De verdachte sloeg op de vlucht, maar kon niet veel later alsnog worden aangehouden door de politie. Beide handhavers zijn na het incident medisch gecontroleerd en behandeld aan hun verwondingen. De politie is nog volop bezig met het onderzoek en roept getuigen op zich te melden. Tijdens het incident zouden twee jonge vrouwen in het park aanwezig zijn geweest. De politie komt graag met hen in contact om hun verklaring op te nemen.

Burgemeester Anja Schouten reageert geschokt op het geweld tegen de gemeentelijke handhavers. "Geweld tegen hulpverleners is altijd onacceptabel. Dit heftige geweld richting onze collega’s was laf en buiten alle perken," aldus de burgemeester in een verklaring aan de gemeenteraad.

Het Clarissenbolwerk in Alkmaar is al langere tijd een plek waar regelmatig overlast wordt gemeld. Omwonenden klagen over harde muziek, drankgebruik, wildplassen en rommel in het park. Eerder nam de gemeente maatregelen zoals extra handhaving, verblijfsontzeggingen en tijdelijke alcoholverboden. Toch blijven incidenten zich voordoen, vooral in de avonduren en weekenden.
pi_218192315
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 15:13 schreef tesssssssss het volgende:
Burgemeester Anja Schouten reageert geschokt op het geweld tegen de gemeentelijke handhavers. "Geweld tegen hulpverleners is altijd onacceptabel. Dit heftige geweld richting onze collega’s was laf en buiten alle perken," aldus de burgemeester in een verklaring aan de gemeenteraad.
Waaruit blijkt dat ze geschrokt reageerde?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218192321
[/quote]
quote:
4s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 15:18 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat ze geschrokt reageerde?
Dat zou je aan degene die er toen bij was moeten vragen.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 15:44:47 #10
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218192479
<Knip> slaan weer toe - normaalste zaak van de wereld tegenwoordig om een mes op zak te hebben ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 12-07-2025 18:59:38 ]
"Hoka Hey!"
  zaterdag 12 juli 2025 @ 15:54:41 #11
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218192551
Zijn er helemaal geen beelden van?
  zaterdag 12 juli 2025 @ 18:20:05 #12
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_218193832
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 16:16 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Ben je boos? Waarom?

Het is toch niet zo raar om te denken dat deze persoon geen originele Nederlander is?
Ik zou geen echte Alkmaarder zijn omdat ik toevallig in een ander land geboren ben. Ik woon er al heel mijn leven, heb een seizoenskaart van AZ, ken de stad door en door. Dat is toch boosmakend?
AZ
ALKMAAR
pi_218193957
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Vind ik wel. Waarom is de afkomst of etniciteit altijd belangrijker dan de daad zelf?
Dat is het niet. De daad is het belangrijkst, en daarom ook het voorkomen ervan. En dat kan alleen als je eerst accepteert dat afkomst/etniciteit daar een belangrijke rol in spelen.

Wegkijken hiervoor kan echt niet meer anno 2025. Dat is totaal contraproductief.

Om het aantal misdrijven van deze soort naar beneden te halen moet je actiever in die kringen bezig gaan. Het besef bij ze bijbrengen dat dit echt niet kan. Dat is toch gewoon een goed idee? Wat kun je daarop tegen hebben?
pi_218194015
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:37 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Dat is het niet. De daad is het belangrijkst, en daarom ook het voorkomen ervan. En dat kan alleen als je eerst accepteert dat afkomst/etniciteit daar een belangrijke rol in spelen.

Wegkijken hiervoor kan echt niet meer anno 2025. Dat is totaal contraproductief.

Om het aantal misdrijven van deze soort naar beneden te halen moet je actiever in die kringen bezig gaan. Het besef bij ze bijbrengen dat dit echt niet kan. Dat is toch gewoon een goed idee? Wat kun je daarop tegen hebben?
Mafketels heb je overal. Je kunt dit soort 'akkefietjes' nooit voorkomen door je te concentreren op bepaalde 'kenmerken' van de dader(s).
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 12 juli 2025 @ 19:00:49 #15
485843 crew  Jippie
pi_218194115
Geveegd

pi_218194138
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:56 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Nee, dat is weer wegkijken. Het gaat niet om de kenmerken per se, het gaat om gemeenschappelijke achtergronden. Dat is bij dit soort misdrijven vaak een niet-Nederlandse achtergrond, en dat is verder niet erger of minder erg dan als het om een achterbuurt, of om Roma, of om verveelde rijkeluiskinderen zou gaan. Het is wat het is. Met die achtergrond kun je wat gaan doen om dit gedrag terug te dringen.

Dat is geen racisme, dat zijn gewoon de cijfers.
Wat zou je daar dan tegen kunnen doen? Er van uitgaand dat je gelijk hebt wat betreft gemeenschappelijke achtergronden.

Daad: Zware mishandeling.

Daderprofiel:
1. Achterbuurtvolk.
2. Roma.
3. Verveelde rijkeluiskinderen.
4. Asielzoekers.
5. Marokkanen.

Vijf groepen met evenzoveel gemeenschappelijke overeenkomsten.
Heb jij dan ook vijf verschillende handelwijzes, straffen of oplossingen bij de hand?
Zo ja, welke dan en hoe ga je dat toepassen?
pi_218194149
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:00 schreef Jippie het volgende:
Geveegd

[ afbeelding ]
Heb ik weer iets verkeerds gedaan? :{
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 12 juli 2025 @ 19:12:11 #18
485843 crew  Jippie
pi_218194169
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Heb ik weer iets verkeerds gedaan? :{
Ik begrijp niets van die discussies wel/geen buitenlander/buitenlandse ouders. Alsof het minder erg is voor die BOA als hij door een 6093e generatie Nederlander voor zijn hoofd wordt geschopt.
pi_218194187
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat zou je daar dan tegen kunnen doen? Er van uitgaand dat je gelijk hebt wat betreft gemeenschappelijke achtergronden.

Daad: Zware mishandeling.

Daderprofiel:
1. Achterbuurtvolk.
2. Roma.
3. Verveelde rijkeluiskinderen.
4. Asielzoekers.
5. Marokkanen.

Vijf groepen met evenzoveel gemeenschappelijke overeenkomsten.
Heb jij dan ook vijf verschillende handelwijzes, straffen of oplossingen bij de hand?
Zo ja, welke dan en hoe ga je dat toepassen?
De percentages, dat gaat het om. 5% verveelde rijkeluiskinderen? Moeilijk. 45% "Marokkanen"? (Of welke etniciteit of achtergrond dan ook)? Ja, dat kun je aanpakken.

Ik zeg hier toch niet iets geks?
pi_218194194
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:12 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik begrijp niets van die discussies wel/geen buitenlander/buitenlandse ouders. Alsof het minder erg is voor die BOA als hij door een 6093e generatie Nederlander voor zijn hoofd wordt geschopt.
Dat was ook mijn insteek. Daar krijg ik dan weer een reactie op terug dat het vaak wel uit schijnt te maken.
Ik ben het met je eens, ik snap er ook niks van. Ook bij soortgelijke berichten waar de dader dan wel een echte kaaskop is, dan heb je hooguit een of twee reacties en loopt het topic dood.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 12 juli 2025 @ 19:16:46 #21
485843 crew  Jippie
pi_218194202
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:14 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
De percentages, dat gaat het om. 5% verveelde rijkeluiskinderen? Moeilijk. 45% "Marokkanen"? (Of welke etniciteit of achtergrond dan ook)? Ja, dat kun je aanpakken.

Jullie gaan door op randzaken. Of ga je straks ook zeggen dat een gekleurde dader strenger moet worden gestraft dan een blanke?
pi_218194206
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:14 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]

Nee, het gaat hier over daders en hun slachtoffers. Daders gaan uitsplitsen in diverse percentages is leuk voor de statistieken maar bieden geen enkele oplossing.
pi_218194361
Goh, ik dacht dat FOK!kers zo'n verschrikkelijke hekel hadden aan boa's (ik trouwens niet, maar ik sta er van te kijken dat ze voor hem opkomen. Ik ben normaal heel andere reacties hier gewend over boa's, reacties waar ik me altijd dood aan ergerde. Die mensen doen gewoon hun werk).
pi_218194760
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:16 schreef Jippie het volgende:

[..]
Jullie gaan door op randzaken. Of ga je straks ook zeggen dat een gekleurde dader strenger moet worden gestraft dan een blanke?
Waarom zou ik dat zeggen? Je mist mijn punt volledig. Dit zijn bovendien geen randzaken.
pi_218195354
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, het gaat hier over daders en hun slachtoffers. Daders gaan uitsplitsen in diverse percentages is leuk voor de statistieken maar bieden geen enkele oplossing.
Jawel dus. Het biedt een aanknopingspunt en een begin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')