Ondertussen mogelijk wel de dienstplicht wel weer van stal. Je komt dus wel als eerste in aanmerking als kanonnenvoer, niet voor een woning.quote:Steeds meer jongeren willen emigreren: ‘Eng scenario’
Steeds meer jonge mensen willen Nederland verlaten.
Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de 18- tot 30-jarigen serieus nadenkt over emigratie.
Een belangrijke reden is dat er te weinig betaalbare huizen zijn.
Dinsdag waarschuwde ING dat het bouwen van nieuwe huizen volgend jaar bijna stopt.
Opiniemaker Wierd Duk maakt zich zorgen en zit bij Nieuws van de dag.
44 minuten geleden
Ik heb het idee dat dat ook steeds minder wordt. Ik heb laatst een post op Reddit gelezen van een expat die hier is komen wonen en grote dromen had wat is uitgedraaid op een nachtmerrie (wat letterlijk in zijn post stond). Blijkbaar weinig research gedaan over de extreem krappe woningmarkt hier, hier het eerste de beste aangepakt (een woning naast een druk caf) en geen vooruitzicht op een andere woning.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:43 schreef Hyaenidae het volgende:
Als Nederland zo kut is, waarom komen hier dan zo gigantisch veel expats wonen en werken?
Blijkbaar is het in andere landen net zo kut of kutter.
voor expats zorgt de nieuwe werkgever voor tijdelijke woonruimtequote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:43 schreef Hyaenidae het volgende:
Als Nederland zo kut is, waarom komen hier dan zo gigantisch veel expats wonen en werken?
Blijkbaar is het in andere landen net zo kut of kutter.
weird duckquote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Dinsdag waarschuwde ING dat het bouwen van nieuwe huizen volgend jaar bijna stopt.
Wierd Duk, Nicki Pouw-Verweij en Jan Slagter maken zich zorgen
Studenten idem.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat ook steeds minder wordt. Ik heb laatst een post op Reddit gelezen van een expat die hier is komen wonen en grote dromen had wat is uitgedraaid op een nachtmerrie (wat letterlijk in zijn post stond). Blijkbaar weinig research gedaan over de extreem krappe woningmarkt hier, hier het eerste de beste aangepakt (een woning naast een druk caf) en geen vooruitzicht op een andere woning.
Een dak boven je hoofd is een basisbehoefte, net zoals eten en drinken. Als een land deze basisbehoefte niet kan waarborgen (sterker nog, het is een complete chaos) gaat het gewoon niet goed hier, ondanks dat er tal van andere dingen zijn die wel goed gaan.
Groen links dus links laten liggen bij de komende verkiezingen - f.... woke partijquote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:27 schreef Joopklepzeiker het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)enario/76640984.html
[..]
[..]
Ondertussen mogelijk wel de dienstplicht wel weer van stal. Je komt dus wel als eerste in aanmerking als kanonnenvoer, niet voor een woning.
Je moet voor de grap eens op vrijdag een gemiddeld bedrijfspand in lopen, gewoon helemaal niemand.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:33 schreef Hyaenidae het volgende:
Misschien dat ze gewoon 40u in de week moeten gaan werken ipv parttime.
Byeeeeeeee. Don’t let the door hit you on the way out.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:03 schreef SuperNeger het volgende:
Ik moet zeggen, als je kijkt hoe het steeds slechter gaat in Nederland dat ik dit ook wel eens zit te overwegen.
Ruim 80 procent die emigreert, is geen Nederlander. Die kun je moeilijk een landverrader noemen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hilarisch hoe sommigen hier op emigratie reageren, alsof je een landverrader bent die hun moeder heeft geneukt
Dit.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hilarisch hoe sommigen hier op emigratie reageren, alsof je een landverrader bent die hun moeder heeft geneukt
Als allochtoon ben je geen Nederlander? LOLquote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Ruim 80 procent die emigreert, is geen Nederlander. Die kun je moeilijk een landverrader noemen.
Wat jij roept verschilt enorm per land, dus slaat niet echt de plankquote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik denk persoonlijk wel dat er te makkelijk word gedacht over emigratie.
Het is niet even zomaar het vliegtuig pakken.
Je zal eerst moeten lijken of je in aanmerking komt, als je al een beroep hebt waar in dat land een overschot aan is kan je het al shaken.
Daarna zal je een woning moeten regelen en af en toe op en meer moeten reizen om te tekenen en te kijken of het huis ook wel werkelijk bestaat.
Je moet ook een minimaal netwerk oprichten van mensen en instanties die je helpen.
En last but not least je moet er zeker van zijn dat je daar je eigen broek op kunt houden. WW en bijstand zijn niet in ieder land zo vanzr6en fijn geregeld.
In dromen en fantasien lijkt alles zo gladjes en makkelijk. Zat verhalen over teleurgestelde mensen die met hangende pootjes terugkomen. Als je niet geaccepteerd wordt op je nieuwe baan heb je soms al een probleem.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat jij roept verschilt enorm per land, dus slaat niet echt de plank
De mensen die dat zeggen zijn ook van die linksen die in hun eigen bubbel leven. Laatst nog een hilarisch bericht gelezen weet even niet meer waar van iemand die zei ja als je gewoon met z'n 2e allebei 40 uur werkt dan kan je na zoveel jaar zoveel hypotheek krijgen en een starterswoning (echt een krot ergens) bemachtigen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit.
Ook snap ik niet dat je met droge ogen kan beweren dat het hier goed gaat als je hier tig jaar moet wachten (of een flinke salaris/goedgevulde zak geld) om een dak boven je hoofd te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |