quote:
Op donderdag 10 juli 2025 20:02 schreef blomke het volgende:Herken wel (veel) dingen van jou in mijzelf. Heb ook bij GGZ een Autisme test gedaan (negatief, maar er zit wel een ander steekje los) en uit diverse assessments is ook wel gebleken dat ik niet voor bepaalde functies in aanmerking zal komen vanwege ....
Vraag me af:
1) je bent 47; wat voort soort functies (behalve onderwijs) heb je gehad?
2) ben je een Nerd?
3) Hoe ziet je sociale leven eruit?
Veel tips kan ik niet geven; ik zie niet in dat je IQ je in de weg staat zoals je zelf wel beweert. Ga gewoon je eigen leven leiden en zoek de mooiste baan die er is.
1. Ik ben vanuit servicedesk rollen doorgegroeid naar (project)management. Ik werd vaak ingevlogen wanneer een project al meerdere malen geklapt was en er een hele strakke lijn moest worden uitgezet. Ik ben daarmee gestopt omdat ik
• Klaar was met commercie. Ik ben dienstverlenend en op een gegeven moment moest ik (bij wijze van spreke) een werkorder invullen om de telefoon op te nemen.
• Telkens op projecten geplaatst werd waar ik minimaal 3 uur enkele reis aan reistijd (onbetaald) had.
• Eerdere afspraken niet nagekomen werden mbt salaris en promotie.
2. Op basis van deze definitie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nerd? Ja ik denk het wel. Zaken die me interesseren zoek ik helemaal uit en ben ik in relatief korte tijd redelijk zakenkundig in. (In mijn pohi staan wat zaken rondom wetgeving huurrecht en erfrecht waar ik plots mee geconfonteerd werd nav overlijden van mijn vader.)
3. Ik heb veel kennissen, maar maar 2 vrienden. Ik heb op een gegeven moment bewust gekozen om geen energiezuigende relaties meer te onderhouden. De vrienden die ik heb accepteren ook dat ik op een gegeven moment letterlijk aangeef dat ik vol zit en alleen wil zijn. Daarnaast wel getrouwd en 2 volwassen kinderen. Mijn vrouw is ook niet heel sociaal, maar die gaat wel regelmatig (1-2 keer in de maand) met vrienden lunchen of ze komen wat drinken. Ik ben er dan niet bij.