Niet dat de prestaties nu ineens beter worden.quote:De slechte resultaten van Red Bull Racing dit seizoen hebben Christian Horner de kop gekost. De ceo en baas van het team van Max Verstappen is zijn baan kwijt. Horner (51) had nog een contract tot 2030.
Na spoedberaad tussen de Thai Chalerm Yoovidhya en de Oostenrijker Mark Mateschitz, die samen de aandelen van het energiedrankjesconcern bezitten, en sportbaas Oliver Mintzlaff is de conclusie getrokken dat Horner ondanks een contract tot en met 2030 moet wijken.
Het is een keiharde maatregel, vlak na de Grand Prix van Groot-Brittannië. Daarin finishte regerend wereldkampioen Max Verstappen als vijfde en zijn teamgenoot Yuki Tsunoda (opnieuw) buiten de punten.
Laurent Mekies neemt de taken per direct over. Hij was actief als teambaas bij Racing Bulls, het zusterteam van Red Bull.
Grensoverschrijdend gedrag
Anderhalf jaar geleden kwam de baas van Max Verstappen voor het eerst in opspraak. Horner werd beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag tegenover een vrouwelijke medewerker van Red Bull Racing.
Red Bull startte een onafhankelijk intern onderzoek naar de beschuldigingen. Horner bleef tijdens het onderzoek gewoon aan de slag als teambaas. Red Bull besloot het onderzoek formeel af te sluiten en verklaarde dat Horner geen schuld had.
En dan vervangen moet worden bij RB door Lance Stroll, omdat niemand anders wil.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik hoop wel echt steeds meer dst verstappen vertrekt bij deze gekke club
Klopt. Omdat de auto kut is, zijn ze met minder downforce gaan rijden waardoor die auto in de regen net een aal in een emmer snot was.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:58 schreef Nober het volgende:
Als je goed kijkt zie je dat het Horner is die dit veroorzaakt.
[ afbeelding ]
Yuki hield hem anders wel gewoon op de baan.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt. Omdat de auto kut is, zijn ze met minder downforce gaan rijden waardoor die auto in de regen net een aal in een emmer snot was.
Dit is toch eerder een teken dat Max juist blijft?quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:45 schreef Captain_Ghost het volgende:
De vraag is namelijk... Wat gaat Max nu doen.
Blijven of verkassen naar Mercedes met stabiele team en leiding. Toto heeft alles touwen in handen. Incl motoren. Mercedes maken al jaren hele goede motor en systeem omheen.
Bedenk dat volgend jaar auto compleet ander zal zijn. Veel teams zijn nu ook mee bezig met nieuw ontwerpen voor volgend jaar. Ik betwijfel of Redbull volgend jaar nog een sterke auto kan ontwikkelen. Samen met nieuwe motor en systeem omheen.
die reed gewoon tegen anderen aan om hem op de baan te houdenquote:Op woensdag 9 juli 2025 12:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Yuki hield hem anders wel gewoon op de baan.
Daar is het ook wel mee gezegd.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Yuki hield hem anders wel gewoon op de baan.
En tussendoor nog een ander wijfquote:Op woensdag 9 juli 2025 11:45 schreef de_boswachter het volgende:
Christian Horny. Kan ie weer z’n Spice Girl wijf gaan vervelen.
er gaan al maanden geruchten dat Horner ontslagen zou gaan worden.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:24 schreef DrMarten het volgende:
Deze zag ik niet aankomen midden in het seizoen.
Zou me niet verbazen als Verstappen nu op korte termijn zijn vertrek aankondigt.
Aan de andere kant weet je het ook totaal niet. Voor hetzelfde geld heeft Verstappen het vertrek van Horner geëist als voorwaarde om te blijven.
Lekker man.quote:
Niet midden in het seizoen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
er gaan al maanden geruchten dat Horner ontslagen zou gaan worden.
Hoe zag je dit niet aankomen?
Niet midden in het seizoen. Had eerder verwacht na dit seizoen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
er gaan al maanden geruchten dat Horner ontslagen zou gaan worden.
Hoe zag je dit niet aankomen?
er was vorige maand al sprake vanquote:Op woensdag 9 juli 2025 12:30 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Niet midden in het seizoen.
[..]
Niet midden in het seizoen. Had eerder verwacht na dit seizoen.
Dat lijkt me gezien de huidige stand in het WDC en WCC ook niet echt meer nodig.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Brundle schijnt contact te hebben gehad met Horner en die zegt dat die geen specifieke redenen heeft gehad voor het ontslag.
Dit is echt onzin. 4 jaar op rij wereldkampioen en dan bij het eerste mindere jaar ontslag? Die man zat er 20 jaar. Tijdens de Mercedes hegemonie was Horner gewoon de baas. Hier moet meer spelen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat lijkt me gezien de huidige stand in het WDC en WCC ook niet echt meer nodig.
Voorkomen dat hij kennis heeft van de auto voor 2026? Ik heb ook geen idee verder.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:01 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dit is echt onzin. 4 jaar op rij wereldkampioen en dan bij het eerste mindere jaar ontslag? Die man zat er 20 jaar. Tijdens de Mercedes hegemonie was Horner gewoon de baas. Hier moet meer spelen.
Daar zijn ze al minimaal een jaar mee bezig.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Voorkomen dat hij kennis heeft van de auto voor 2026? Ik heb ook geen idee verder.
Ik gok eerder dat de situatie Verstappen er iets mee te maken heeft. Ontslagen omdat ie Verstappen niet binnen heeft kunnen houden of ontslag als voorwaarde dat Verstappen blijft.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Voorkomen dat hij kennis heeft van de auto voor 2026? Ik heb ook geen idee verder.
Correctie, dit speelt al meer dan 1,5 jaar.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:01 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dit is echt onzin. 4 jaar op rij wereldkampioen en dan bij het eerste mindere jaar ontslag? Die man zat er 20 jaar. Tijdens de Mercedes hegemonie was Horner gewoon de baas. Hier moet meer spelen.
Dat heeft die 2x4 jaar anders prima gedaan. Weinig teams die zo lang aan de top zijn kunnen blijven.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Correctie, dit speelt al meer dan 1,5 jaar.
Aan de top komen is 1 ding. Aan de top blijven is weer wat anders.
Maar daar zeg ik ook verder niks van. Hij heeft alleen de afgelopen 2 jaar niet alle kikkers in de kruiwagen kunnen houden en volgens mij zien we de laatste 1,5 jaar toch wel een trend ontstaan.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat heeft die 2x4 jaar anders prima gedaan. Weinig teams die zo lang aan de top zijn kunnen blijven.
Dit had niks met downforce te maken, was puur een fout van Max.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt. Omdat de auto kut is, zijn ze met minder downforce gaan rijden waardoor die auto in de regen net een aal in een emmer snot was.
Maar dan niet naar het niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk oh zo grijze Mercedesquote:Op woensdag 9 juli 2025 11:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik hoop wel echt steeds meer dst verstappen vertrekt bij deze gekke club
De beste rijder hoort natuurlijk wel in een Merc te rijden.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dan niet naar het niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk oh zo grijze Mercedes
Als je foto;s van haar op Insta ziet. Zij is superliefdevl voor hun kind, hij staat er alleen maar bij van 'nou ja ik moet af en toe wat doen als vader en wanneer is dit kind weer opgerot?'quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:45 schreef de_boswachter het volgende:
Christian Horny. Kan ie weer z’n Spice Girl wijf gaan vervelen.
quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Als je foto;s van haar op Insta ziet. Zij is superliefdevl voor hun kind, hij staat er alleen maar bij van 'nou ja ik moet af en toe wat doen als vader en wanneer is dit kind weer opgerot?'
Ze hadden Max toch ook 1 miljard beloofd als hij zou switchen naar AM? Zou wel een dreamteam zijn, Alonso en Max samen, met Newey. Maar ja, Lance...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |