Het is na gemaakte intelligentie die niet informatie op waarde kan beoordelen. AI doet inderdaad niks meer als berekenen, wat wordt de eerst volgende woord (statistisch gezien). Dus Wanneer Musk een anti woko bot maakt: dan kiest de programmeur welke informatie meerwaarde dient te hebben. Daarnaast haalt bot vooral zijn informatie uit de posts van Twitter, waarin extreem veel extreem rechtse onzin wordt verkondigd (al dan niet door grote bot netwerken), dus het is niet meer dan logisch wanneer je antirascisme en pro gelijkheids/ dei taal als minder relevant aanmerkt in je algeritme, de bot heel snel op hitler loofzangen uit komt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 22:40 schreef Nagelslak het volgende:
Zo’n bot leeft van invoer van informatie. Dat was net als rond 2008/2009 toen mensen expres gingen googlen: “do i get aids when swimming in pool with black people” dus als je zocht op do i get kwam dat boven aan te staan.
quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Fun Fact, in het Nixdorf museum in Paderborn hebben ze een robot die mensen begroet. Daar hadden ze het probleem mee dat bezoekers de robot de Hitlergroet hadden aangeleerd en dat kregen ze er niet meer uit, Men heeft de arm toen maar buiten werking gesteld. Ook zeiden klaarblijkelijk veel mensen, god wat ben jij lelijk, tegen de robot. Die leerde dus dat dit een begroeting was en zei dat vervolgens tegen bezoekers.
Doet me een beetje denken aan die 5 papegaaien in een of andere dierentuin die voorbijgangers zaten uit te schelden en dan daar zelf heel hard om gingen zitten lachen. Op een gegeven moment liep het zo uit de hand dat ze die papegaaien uit elkaar hebben gehaald en in aparte verblijven hebben gestopt.quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Fun Fact, in het Nixdorf museum in Paderborn hebben ze een robot die mensen begroet. Daar hadden ze het probleem mee dat bezoekers de robot de Hitlergroet hadden aangeleerd en dat kregen ze er niet meer uit, Men heeft de arm toen maar buiten werking gesteld. Ook zeiden klaarblijkelijk veel mensen, god wat ben jij lelijk, tegen de robot. Die leerde dus dat dit een begroeting was en zei dat vervolgens tegen bezoekers.
Geweldigquote:Op donderdag 10 juli 2025 14:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan die 5 papegaaien in een of andere dierentuin die voorbijgangers zaten uit te schelden en dan daar zelf heel hard om gingen zitten lachen. Op een gegeven moment liep het zo uit de hand dat ze die papegaaien uit elkaar hebben gehaald en in aparte verblijven hebben gestopt.![]()
Zal eens even kijken of ik dat bericht nog ergens kan terugvinden.
Edit: Gevonden.
https://www.google.com/ur(...)-GLY3FTBmcFIsndykR1L
Dit gebeurde al iets daarvoor:quote:Op woensdag 9 juli 2025 23:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)rtrekt/76883225.html
Lekker die AI , de Optimus robots gaan concentratiekampen en gaskamers bouwen
Ik heb opeens een stuk minder vertrouwen in AI
[..]
quote:Elon Musk's artificial intelligence chatbot Grok had been repeatedly mentioning "white genocide" in South Africa in its responses to unrelated topics and telling users it was "instructed by my creators" to accept the genocide "as real and racially motivated"
Musk is hard op weg om de gestoorde doctor Julius No te worden, met zijn ketamine en 100 gekke kinderenquote:Op donderdag 10 juli 2025 14:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit gebeurde al iets daarvoor:
https://www.yahoo.com/new(...)error-140740742.html
Het lijkt er op dat Grok een update heeft gekregen om meer te redeneren als Elon zelf. Dat zou de ik-vorm verklaren en de pro-Hitler en extreemrechtse uitingen verklaren.
Is overigens niet de eerste keer dat Elon er met zijn tengels aanzit:
https://www.theguardian.c(...)-grok-white-genocide
[..]
Doet me denken aan die grap over een vrouw die een papegaai koopt die uit een bordeel komt. Thuis haalt ze doek van de Kooi, het beest ziet haar, en zegt, Mmmmm, een nieuw thuis, en een lelijke ouwe madam. Op dat moment komen de dochters de kamer binnen, de papegaai,quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan die 5 papegaaien in een of andere dierentuin die voorbijgangers zaten uit te schelden en dan daar zelf heel hard om gingen zitten lachen. Op een gegeven moment liep het zo uit de hand dat ze die papegaaien uit elkaar hebben gehaald en in aparte verblijven hebben gestopt.![]()
Ik zou er speciaal een kaartje voor kopenquote:Op donderdag 10 juli 2025 14:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 juli 2025 16:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Doet me denken aan die grap over een vrouw die een papegaai koopt die uit een bordeel komt. Thuis haalt ze doek van de Kooi, het beest ziet haar, en zegt, Mmmmm, een nieuw thuis, en een lelijke ouwe madam. Op dat moment komen de dochters de kamer binnen, de papegaai,
1 hoer
2 hoer
3 hoer
De vrouwen zijn alle drie geschokt en overleggen of ze hem terug willen brengen.
De man komt thuis, en de papegaai, Heeee, Hallo Herman!!
Hoe kan Grok dan feiten kennen die niet worden gedeeld op X door gebruikers? Je lult dus weer uit je nek.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het is na gemaakte intelligentie die niet informatie op waarde kan beoordelen. AI doet inderdaad niks meer als berekenen, wat wordt de eerst volgende woord (statistisch gezien). Dus Wanneer Musk een anti woko bot maakt: dan kiest de programmeur welke informatie meerwaarde dient te hebben. Daarnaast haalt bot vooral zijn informatie uit de posts van Twitter, waarin extreem veel extreem rechtse onzin wordt verkondigd (al dan niet door grote bot netwerken), dus het is niet meer dan logisch wanneer je antirascisme en pro gelijkheids/ dei taal als minder relevant aanmerkt in je algeritme, de bot heel snel op hitler loofzangen uit komt.
Es ist wieder da.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De oorspronkelijke nazi's hadden de mogelijkheden van social media en AI ook machtig mooi gevonden denk ik.
Hoezo? als je rijk bent heb je alle mogelijkheden om te doen wat je wil. Dan is het toch nogal tragisch als je ook niet veel meer doet dan memes creeeren?quote:Op woensdag 9 juli 2025 17:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Dopamine nation, dat lijkt me júist als je superrijk bent een grote valkuil. En helemaal als je vanalles in je neus stopt zoals Elon.
Ik zou zelf geen enkele motivatie vinden voor - of plezier meer beleven aan het halen van uitdagingen als ik alles wat ik wil binnen een seconde kan hebben betaald of geregeld en "iedereen" mijn vriend is, want geld. Kan me voorstellen dat je je dopamineshots dan extern gaat zoeken.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoezo? als je rijk bent heb je alle mogelijkheden om te doen wat je wil. Dan is het toch nogal tragisch als je ook niet veel meer doet dan memes creeeren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |