abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218157094
Valuta: dollar blijft rond laagste niveau in drie jaar

quote:
(ABM FN-Dow Jones) De dollar noteerde dinsdagochtend rond het laagste niveau in drie jaar en het ziet ernaar uit dat de beweging omlaag zal aanhouden, volgens marktstrateeg Michael Brown van Pepperstone.

Beleggers blijven kapitaal weghalen uit de VS als reactie op de aanhoudende beleidsonzekerheid en het idee dat Amerikaans exceptionalisme tanende is, aldus Brown.

Valuta-experts van ING voegden toe dat er nu een "geordende" bear trend zichtbaar is voor de dollar.
Ik kon er nog geen mooi stukje over vinden, maar de afgelopen maand lijkt de teruggang van de dollar duidelijk op gang te zijn gekomen. Er zijn natuurlijk belachelijk veel dollars, dus er moeten steeds grote verschuivingen gebeuren voor je er wat van merkt. Dus, alhoewel mensen en landen wereldwijd hun dollars al een tijdje in aan het wisselen zijn, merk je daar iedere keer pas wat van als er weer iets belangrijks gebeurt, zoals de publicatie van nieuwe inflatiecijfers, het stijgen van de rente op staatsleningen en, uiteraard, weer nieuw gerommel met de importtarieven.

Maar de neerwaartse trend is sinds Trump de troon besteeg nu toch duidelijk zichtbaar. En de Euro doet het daarentegen uitstekend.
pi_218157130
¤uro _O_
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:12:20 #3
510182 Optimizer
Heeft een kanarievacht
pi_218157151
Trump gaat dit oplossen!
pi_218157160
eBay aankopen in de US worden steeds aantrekkelijker. De btw die je moet betalen wordt ruimschoots gecompenseerd door de koersval.
pi_218157174
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar de neerwaartse trend is sinds Trump de troon besteeg nu toch duidelijk zichtbaar. En de Euro doet het daarentegen uitstekend.
Trump wíl een lage dollar hè, koersparen zijn geen wedstrijdje goed of slecht.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:14:49 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218157176
Was dat niet vorige week? Nu juist weer een beetje bijgetrokken tov de euro.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_218157200
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Was dat niet vorige week? Nu juist weer een beetje bijgetrokken tov de euro.
Er zijn wel meer dagen geweest dat de dollar een klein beetje bijtrok, maar de trend sinds Trump zijn inauguratie is een bijna rechte lijn omlaag in waarde.
pi_218157208
pi_218157250
Mensen snappen inflatie van de Dollar niet, stel ik geef de RapCoin uit, van deze coin zijn er 100 in omloop.
Daarvan bezig ik er 55, en jij 45. Nu besluit ik, hey, ik ga rapcoin bijprinten, ik print er 100 bij dus dan hebben we 200 rapcoin in omloop, dat is welliswaar 100% inflatie, maar het gevolg is dat ik er nu 155 in bezit heb, en jij nog steeds 45. Kortom, wie denk je dat het meeste last van het bijprinten heeft? De VS, of de rest van de wereld?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218157311
Europa gaat ten onder
pi_218157324
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:12 schreef Optimizer het volgende:
Trump gaat dit oplossen!
Door de dollar zover te laten dalen dat het rendabel word voor Amerikanen om IPhones te produceren?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218157360
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:28 schreef raptorix het volgende:
Mensen snappen inflatie van de Dollar niet, stel ik geef de RapCoin uit, van deze coin zijn er 100 in omloop.
Daarvan bezig ik er 55, en jij 45. Nu besluit ik, hey, ik ga rapcoin bijprinten, ik print er 100 bij dus dan hebben we 200 rapcoin in omloop, dat is welliswaar 100% inflatie, maar het gevolg is dat ik er nu 155 in bezit heb, en jij nog steeds 45. Kortom, wie denk je dat het meeste last van het bijprinten heeft? De VS, of de rest van de wereld?
Ja, op deze manier worden de potentiële schuldencrisissen opgelost.
pi_218157395
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:42 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ja, op deze manier worden de potentiële schuldencrisissen opgelost.
Idd tot het moment komt dat die andere dollar houdende landen denken: Ik ben gekke Pietje niet. Overigens is dit echt niet nieuw, vrijwel elke munt is ook wel eens defaulted, ook de gulden.
pi_218157406
Tijd om het bijdrukken van geld te stoppen?
pi_218157418
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Trump wíl een lage dollar hè, koersparen zijn geen wedstrijdje goed of slecht.
Dat klopt. Als je wilt exporteren is een lage dollar gunstig. Helaas kunnen ze dat nauwelijks meer. Financiën en data doen het goed, de rest komt uit het buitenland, voornamelijk China en de buurlanden. Samen met de importtarieven heeft dat er voor gezorgd, dat de export net flink is ingezakt. Als jij een Amerikaans product koopt, sturen ze het niet meer vanuit de VS, maar rechtstreeks vanuit China (of waar het maar geproduceerd is).

Dus de winnaars zijn de rest van de wereld (behalve China en de buurlanden van de VS, die zijn nu te duur) en de verliezers zijn de Amerikaanse bevolking, die hun koopkracht en werkgelegenheid sterk zien teruglopen.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:48:37 #16
22565 asco
Los in deze tent
pi_218157424
Top nieuws. Op naar de 1.30/1.60 Dollar voor een Euro zoals een jaar of 15 geleden. 👌
Dat waren nog eens tijden.
pi_218157432
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:48 schreef asco het volgende:
Top nieuws. Op naar de 1.30/1.60 Dollar voor een Euro zoals een jaar of 15 geleden. 👌
Weet wat je wenst, ik weet niet of je een pensioen hebt, maar dat is ook allemaal dollar gerelateerd over het algemeen.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:55:24 #18
22565 asco
Los in deze tent
pi_218157470
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Weet wat je wenst, ik weet niet of je een pensioen hebt, maar dat is ook allemaal dollar gerelateerd over het algemeen.
Oh, dat zit wel goed. Hebben geen kids, huis is zo goed als afbetaald en zetten veel opzij in vanalles en nog wat.

Maar als je elk jaar 2/3 keer naar Amerika/Vegas gaat om te spenden scheelt zo'n koers meteen heel wat. 😉
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:56:08 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218157480
Vast weer de schuld van Biden
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218157518
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:55 schreef asco het volgende:

[..]
Oh, dat zit wel goed. Hebben geen kids, huis is zo goed als afbetaald en zetten veel opzij in vanalles en nog wat.

Maar als je elk jaar 2/3 keer naar Amerika/Vegas gaat om te spenden scheelt zo'n koers meteen heel wat. 😉
Dan bent u vast geen roker ;)
pi_218157566
quote:
Dingen zijn waard wat mensen er voor willen geven. Door de komst van de globalisatie en het grootschalig gebruik van fossiele brandstoffen is de dollar de afgelopen eeuw steeds populairder geworden, als internationaal betaalmiddel. Dus sindsdien kon de VS ongestraft de geldprinter op hoge snelheid laten draaien. En daar mensen dingen aan de VS moesten verkopen om aan die verse dollars te komen, heeft ze dat belachelijk veel welvaart opgeleverd.

Daarom zijn ze ook verslaafd aan het importeren van goederen en maken ze bijna niets meer zelf. En als dan de vraag naar dollars afneemt, omdat het een steeds slechtere investering is en er nu alternatieven zijn, dan kunnen ze daar steeds minder voor kopen en hopen de dollars zich op. Inflatie, dus.

En dat is de schuld van Trump, want die denkt niet als een president, maar als een zakenman. Die wil dingen verkopen en zelf zoveel mogelijk dollars hebben. Terwijl die dollars heel gemakkelijk te maken zijn. Je kunt als regering gewoon een getal intypen op de computer en dat op de rekening van een bank bijschrijven. De truc zit er in om mensen zover te krijgen dat ze die dingen graag willen hebben.
pi_218158335
Goed voor mn Bitcoin :)
blablablabla
pi_218158411
quote:
De Amerikaanse burger krijgt die geprinte dollars niet, die gaan naar miljardairs.

Als je dat doet is de kans groot dat niemand meer rapcoin wil hebben, ook zo met de dollar. Er is een kantelpunt waarop bijprinten ervoor zorgt dat de dollar geen reserve munt meer is en dat is ook meteen het einde van de Amerikanen als super grootmacht.

Dit gaat de gemiddelde Amerikaan op de korte termijn meer pijn doen dan buitenlanders en ze op langere termijn heel veel geld kosten.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 14:43:12 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218158426
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De Amerikaanse burger krijgt die geprinte dollars niet, die gaan naar miljardairs.

Als je dat doet is de kans groot dat niemand meer rapcoin wil hebben, ook zo met de dollar. Er is een kantelpunt waarop bijprinten ervoor zorgt dat de dollar geen reserve munt meer is en dat is ook meteen het einde van de Amerikanen als super grootmacht.

Dit gaat de gemiddelde Amerikaan op de korte termijn meer pijn doen dan buitenlanders en ze op langere termijn heel veel geld kosten.
Zolang de petrodollar nog een ding is zal dat kantelpunt niet zo snel komen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218158443
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:48 schreef asco het volgende:
Toen nog lekker goedkoop bij DealExtreme chinese troep bestellen _O_
pi_218158469
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Van de top 5 landen met oliereserves heeft de VS er de afgelopen tijd 2 aangevallen en twee bedreigd met invasie en inlijving. Qua afnemers is Amerika zeker in verhouding lang niet meer zo dominant als bij de invoering van de petrodollar en is van de grote andere afnemers zo'n beetje iedereen op de korrel genomen met een handelsoorlog.

Als de dollar en de VS niet meer stabiel zijn en het land bij niemand meer goodwill heeft is het niet de vraag of, maar wanneer de petrodollar stopt te bestaan.
pi_218158494
quote:

[..]
Bij een dalende dollarprijs wordt het voor de olielanden ook steeds gunstiger om het te gaan beprijzen in valuta die wat waardevaster zijn. Daar staat tegenover, dat dat voor de VS reden is om oorlog met dat land te gaan voeren. Dus dan moeten ze het wel allemaal tegelijkertijd doen.

De Euro lijkt dan voor de hand te liggen, maar er zijn eigenlijk nog niet genoeg Euro's en dingen waarin je die kunt investeren.
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 14:54:30 #28
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218158495
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Van de top 5 landen met oliereserves heeft de VS er de afgelopen tijd 2 aangevallen en twee bedreigd met invasie en inlijving. Qua afnemers is Amerika zeker in verhouding lang niet meer zo dominant als bij de invoering van de petrodollar en is van de grote andere afnemers zo'n beetje iedereen op de korrel genomen met een handelsoorlog.

Als de dollar en de VS niet meer stabiel zijn en het land bij niemand meer goodwill heeft is het niet de vraag of, maar wanneer de petrodollar stopt te bestaan.
Eens hoor, maar daar zitten dus wel andere mechanismes achter. Met Trump aan het roer zie ik dat nog gebeuren ook trouwens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218158532
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Bij een dalende dollarprijs wordt het voor de olielanden ook steeds gunstiger om het te gaan beprijzen in valuta die wat waardevaster zijn. Daar staat tegenover, dat dat voor de VS reden is om oorlog met dat land te gaan voeren. Dus dan moeten ze het wel allemaal tegelijkertijd doen.

De Euro lijkt dan voor de hand te liggen, maar er zijn eigenlijk nog niet genoeg Euro's en dingen waarin je die kunt investeren.
Het globale Zuiden gaat Amerikanen niet inruilen voor andere westerlingen. In deze wereld zonder echt dominante blokken zoals na de tweede wereldoorlog zou voor een leek als mij een mix logischer zijn.
pi_218158547
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Ik denk dat als China zich hier mee gaat bemoeien dat een oorlog minder snel een optie zal zijn. Zeker als het om een mix van Rusland, China, India en Iran zal gaan.
pi_218158554
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Eens hoor, maar daar zitten dus wel andere mechanismes achter. Met Trump aan het roer zie ik dat nog gebeuren ook trouwens.
En die achterlijke cult van hem zal het juichend verwelkomen.
pi_218158606
Je moet dan ook wel een domme redneck zijn om een dure munt als winning te zien. Het is gunstig voor de export en remt import, en het is voor een groot deel het gevolg van enorm veel dollars bijdrukken voor Wall Street.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218158680
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat schreef ik ook al in een andere post, echter ook de burgers profiteren indirect.
pi_218158766
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:09 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
¤uro _O_
Volgend jaar nieuwe biljetten! *O*
pi_218158812
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:58 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ik denk dat als China zich hier mee gaat bemoeien dat een oorlog minder snel een optie zal zijn. Zeker als het om een mix van Rusland, China, India en Iran zal gaan.
In China moeten grote transacties goedgekeurd worden en moet je overal een vorm van steekpenningen voor betalen, dus dat gaat hem voorlopig niet worden. Ook is geld overmaken naar het buitenland niet zo gemakkelijk. Je hebt minimaal een vrij, digitaal betalingsverkeer nodig.
pi_218158816
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Je moet dan ook wel een domme redneck zijn om een dure munt als winning te zien. Het is gunstig voor de export en remt import, en het is voor een groot deel het gevolg van enorm veel dollars bijdrukken voor Wall Street.
Dan moet je wel dingen hebben om te exporteren en meer exporteren dan je importeert. Beide niet haalbaar voor de VS.
pi_218158821
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat schreef ik ook al in een andere post, echter ook de burgers profiteren indirect.
Trickle-down. Klinkt goed, maar in de praktijk merk je daar weinig van.
pi_218158914
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wat vooral trickled down, is inflatie van de soort waar vooral lagere en midden inkomens last van hebben :Y
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218159100
quote:

[..]
Petrodollar begint ook af te brokkelen. Daarnaast natuurlijk landen die hun schulden papieren innen en de VS op kosten jagen.
pi_218159355
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:33 schreef Elan het volgende:
Goed voor mn Bitcoin :)
Wel als je bitcoin wil kopen, idd.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:55:15 #41
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218159463
Wat de dollar doet interesseert mij eigenlijk niet zoveel. Belangrijk vind ik de inflatie van de Euro. Door het beleid van de ECB onder mevr Lagarde is de prijsstabiliteit naar achter geschoven en hebben we al jaren flinke inflatie. Dat vinden de regeringen in Europa stilzwijgend eigenlijk best, want de staatsschuld wordt zo "afbetaald" door de spaarders en salarisverdieners.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 16:56:45 #42
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218159489
quote:

[..]
Je wordt genaaid door de Roverheid, die de lasten jaar op jaar verhoogd en steeds nieuwe belastingen bedenkt.
pi_218159510
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat de dollar doet interesseert mij eigenlijk niet zoveel. Belangrijk vind ik de inflatie van de Euro. Door het beleid van de ECB onder mevr Lagarde is de prijsstabiliteit naar achter geschoven en hebben we al jaren flinke inflatie. Dat vinden de regeringen in Europa stilzwijgend eigenlijk best, want de staatsschuld wordt zo "afbetaald" door de spaarders en salarisverdieners.
Ja, het is inderdaad maar hoe je er naar kijkt. Je kunt ook zeggen dat we hier een vrij hoge inflatie hebben en in de VS sinds Trump een nog hogere.
  Admin dinsdag 8 juli 2025 @ 17:05:48 #44
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_218159570

Wat snap ik niet aan deze koersgrafiek van de dollar tov de euro? want ik zie nou niet bepaald een enorme daling?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_218159595
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:05 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
Wat snap ik niet aan deze koersgrafiek van de dollar tov de euro? want ik zie nou niet bepaald een enorme daling?
Je kunt beter het veld van de dollar en de Euro omwisselen. En het gaat om het stukje vanaf het begin van dit jaar.

In het verleden was de dollar vrij stabiel en was het meer de Euro die schommelde. Dat is nu andersom.

Je kunt ze ook met een mandje aan andere valuta vergelijken om het grote plaatje te zien. En na de verkiezing van Trump waren de verwachtingen hoog gespannen, omdat hij beloofde de economie enorm te stimuleren. Maar in de praktijk heeft hij het tegenovergestelde gedaan.

Ook heel leuk is in dat kader de Yen: je kunt mooi zien wanneer ze hun dollars hebben verkocht en dat deed hun economie goed.

[ Bericht 19% gewijzigd door SymbolicFrank op 08-07-2025 17:15:31 ]
pi_218159688
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:37 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dan moet je wel dingen hebben om te exporteren en meer exporteren dan je importeert. Beide niet haalbaar voor de VS.
Je zult een verschuiving zien van import naar export.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218159877
quote:

[..]
Trickle-down. Klinkt goed
Het klinkt in ieder geval beter dan Horse and Sparrow.
pi_218159880
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Je zult een verschuiving zien van import naar export.
We wonen hier naast Duitsland, waar ze de machines en grondstoffen maken die je nodig hebt om dingen te produceren. En daar gaat het niet zo goed mee, dat is allemaal aan het verhuizen naar China.

In de VS hebben ze dat allemaal niet meer. Alle hoogwaardige dingen, van staal tot productiemachines moet je daar in het buitenland kopen. Niemand die het daar nog maakt. Dus het beste wat je kunt doen is assemblage: de buitenlandse onderdelen in de VS in elkaar zetten. En zelfs dan is dat een heel stuk duurder dan het hele product in het buitenland te kopen.

Maar door de importtarieven van Trump is de assemblage in eigen land nog veel duurder geworden, omdat de onderdelen ook veel duurder zijn. En daar ze de assemblage van veel onderdelen ook uit hebben besteed, krijg je dan dat ze eerst belasting moeten betalen over de import van de grondstoffen en halffabricaten, die ze weer naar andere landen sturen om er complete onderdelen van te maken, waarna ze opnieuw importbelasting mogen betalen als die weer binnenkomen.

Daarom is het al gauw een paar keer zo duur om iets in de VS te maken. En met een fabriek neerzetten ben je er niet: je moet ook fabrieken neerzetten om al die andere dingen die je nodig hebt te maken.

Dat kost allemaal een berg geld, dus de meeste fabrikanten vertrekken gewoon helemaal naar het buitenland (waar ze meestal toch al het grootste deel van hun fabrieken hebben staan), of wachten gewoon gelaten totdat Trump's regeerperiode is afgelopen.
pi_218160295
Er zit een soort grens aan hoe laag de dollar kan zakken, dat is nou eenmaal hoe het werkt.

Vergeet niet dat het niet heel lang geleden veel veel lager stond op 73,50 dollar voor 1 euro.
pi_218160929
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:47 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat klopt. Als je wilt exporteren is een lage dollar gunstig. Helaas kunnen ze dat nauwelijks meer. Financiën en data doen het goed, de rest komt uit het buitenland, voornamelijk China en de buurlanden. Samen met de importtarieven heeft dat er voor gezorgd, dat de export net flink is ingezakt. Als jij een Amerikaans product koopt, sturen ze het niet meer vanuit de VS, maar rechtstreeks vanuit China (of waar het maar geproduceerd is).

Dus de winnaars zijn de rest van de wereld (behalve China en de buurlanden van de VS, die zijn nu te duur) en de verliezers zijn de Amerikaanse bevolking, die hun koopkracht en werkgelegenheid sterk zien teruglopen.
Vergeet energie niet, dat exporteert de VS ook met enorme hoeveelheden.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')