Echt met afstand de meest enge regeringsleider momenteel.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:42 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Starmer is een gevaar voor de democratie
Naar buiten toe acteren ze alsof ze verschillend zijn (links vs rechts theater om het volk het gevoel te geven dat je een stem hebt haha) uiteindelijk is het allemaal 1 pot nat. Het zijn collages in crime en dienen dezelfde agenda.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Echt met afstand de meest enge regeringsleider momenteel.
Overigens wil ik wel zeggen dat een gestandaardiseerd Europees systeem voor digitale identificatie wel een groot voordeel heeft tov van de versnipperde nationale en commerciële oplossingen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
Terechte klacht.
Je kan er vergif op innemen dat zodra overheden graag je gegevens willen hebben vanwege de "veiligheid van kinderen", of drugs, of wapens of terrorisme, er meer achter zit.
En natuurlijk moeten mensen die hun privacy niet willen opgeven voor een vals gevoel van veiligheid verdacht gemaakt worden.
Dit heb ik gemist wat is er gebeurd dat er nu opeens een hoop gedoe is? Dit doen ze toch al jaren?quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:54 schreef Ali_boo het volgende:
Toch nog een beetje goed nieuws, soort van
[ x ]
Wat betreft Palentir moet ik, als het om de VS gaat altijd wel een beetje smadelijk gniffelen.De mensen die op Trump hebben gestemd omdat ze een kleinere overheid willen, krijgen juist een verregaande intrusie in privacy voor hun kiezen. Want Trump gaat Palentir gebruiken om een grote database aan te leggen van alle Amerikanen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:07 schreef Ali_boo het volgende:
Palantir, het AI bedrijf van Alex Karp is in de VS al bezig om een online database aan te leggen van iedere Amerikaan
Maar ze zijn nu ook al actief in Engeland
UK police working with controversial tech giant Palantir on real-time surveillance network
https://libertyinvestigat(...)urveillance-network/
En natuurlijk kon Nederland niet achterblijven
Big Brother software 👀🕵️. Niet in China, niet in Rusland, ook niet in Hongarije, maar gewoon hier in Nederland. Aangekocht in 2011 door niemand minder dan onze eigen Dick Schoof.
Het doel van de Nederlandse overheid met het gebruik van Palantir-software is het analyseren en koppelen van grote hoeveelheden gegevens om veiligheid en opsporing te verbeteren, bijvoorbeeld bij terrorismebestrijding of georganiseerde misdaad.
Het gevaar schuilt in de enorme schaal en ondoorzichtigheid van de dataverwerking, waardoor burgers zonder transparantie of rechtsbescherming in risicoprofielen kunnen belanden.
Dit ondermijnt de rechtsstaat, tast privacy aan en opent de deur naar machtsmisbruik en massasurveillance.
Betalen we belasting voor diensten of voor het inleveren van onze vrijheid?
[ x ]
Een paar maanden terug had ik een topic in NWS geopend over Palantir. Jij was een van de weinige die het gevaar op waarde kon schatten.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat betreft Palentir moet ik, als het om de VS gaat altijd wel een beetje smadelijk gniffelen.De mensen die op Trump hebben gestemd omdat ze een kleinere overheid willen, krijgen juist een verregaande intrusie in privacy voor hun kiezen. Want Trump gaat Palentir gebruiken om een grote database aan te leggen van alle Amerikanen.
https://theconversation.c(...)moral-compass-260824
Ik snap je vraag niet zo goedquote:Op donderdag 31 juli 2025 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit heb ik gemist wat is er gebeurd dat er nu opeens een hoop gedoe is? Dit doen ze toch al jaren?
O ja, toen kreeg ik een boel tegenwind omdat ik het niet over moslims en immigranten wilde hebben.quote:Op maandag 4 augustus 2025 13:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Een paar maanden terug had ik een topic in NWS geopend over Palantir. Jij was een van de weinige die het gevaar op waarde kon schatten.
Ondetussen heeft Palentir grote contracten weten te bemachtigen met de overheid. Zal later even kijken of ik de brichten terug kan vinden
Heel raar was dat, het ging nauwelijks meer over het onderwerp. Maar inderdaad over moslims en migranten. Alsof ze de hele topic niet eens gelezen haddenquote:Op maandag 4 augustus 2025 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
O ja, toen kreeg ik een boel tegenwind omdat ik het niet over moslims en immigranten wilde hebben.
Je bent het in NL en Italië gezien, waar je rechtse regering had, maakt weinig uit wie er aan de macht is. Er verandert heel weinigquote:Op maandag 4 augustus 2025 14:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dit krijg je, als je stemt op links.
Dat de betaalproviders censuur toepassen en klanten/producten weigeren.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |