Denk dat de koopkracht nu veel hoger is ondanks de inflatie.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:42 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nou, minder inkomen is gezien de hyperinflatie al een feit. Nederland was nog nooit zo duur.
En die mobiel? Ja, mooi stukje technologie. Maar sinds de komst van mobiel internet is de gehele mensheid nog nooit zo individualistisch, gestrest en afgestompt geweest.
Een destructieve WOIII zou, hoe paradoxaal ook, heel heilzaam zijn voor de mensheid.
Ja, goed punt wel. Ik denk dat we als maatschappij in de decadente fase zijn aanbelandt en daardoor ook verlies aan normen en waarden moeten incasseren. Er is ook geen gemeenschappelijk hoger doel zoals geloof, vaderlandsliefde of anderszins. Iedereen leeft voor zichzelf en de sociale cohesie verdwijnt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk dat de koopkracht nu veel hoger is ondanks de inflatie.
Mensen gaan gemiddeld ook veel vaker op vakantie hebben gemiddeld meer auto’s en spaargeld.
Sterker nog, rekening houdend met inflatie is de netto koopkracht met 60% gestegen tov 1977.
Het is de welvaart wat mensen chagerijnig maakt
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-60-procent-gestegen
Je kunt het niet meer herinneren maar in de jaren 90 ging 2 weken op vakantie met de vouwwagen als gemiddeld gezin en dat was het dan.
Wat betreft het vervangen van heel veel werk dat datagerelateerd en/of taalgerelateerd is door AI, maak ik me geen illusies.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:58 schreef raptorix het volgende:
Persoonlijk en Financieel goed verlopen, ook qua werken. Voor de mensen die het echt kut vonden: Wacht maar tot we volgend jaar een economische crisis ingaan van Bijbelse proporties, als je nu een onzin job hebt zou ik me heel snel om laten scholen.
Ik verwacht de komende 5 jaar nog niet heel veel schokkende zaken omdat de implementaties doorgaans erg brak zijn en vooral ondersteunend.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:04 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Wat betreft het vervangen van heel veel werk dat datagerelateerd en/of taalgerelateerd is door AI, maak ik me geen illusies.
Dat is wel wat genuanceerder. Je wordt zelf ouder.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:44 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja, goed punt wel. Ik denk dat we als maatschappij in de decadente fase zijn aanbelandt en daardoor ook verlies aan normen en waarden moeten incasseren. Er is ook geen gemeenschappelijk hoger doel zoals geloof, vaderlandsliefde of anderszins. Iedereen leeft voor zichzelf en de sociale cohesie verdwijnt.
Met recht een verweesde samenleving.
Je vergeet een belangrijk punt: GTA VI !quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is wel wat genuanceerder. Je wordt zelf ouder.
Al met al een tikkeltje te negatief, er is zoveel wel, als je er goed naar kijkt.
Allemaal materiële zaken. Het gaat erom dat je plezier hebt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Dezelfde mensen die deze jaren kut vinden voorstellen:
Oké we gaan weer 40u werken, verplicht op kantoor, minder inkomen, en geen mobiel.
Nou dan is de wereld ook te klein.
Geen mobiel, daar zou ik direct voor tekenen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Dezelfde mensen die deze jaren kut vinden voorstellen:
Oké we gaan weer 40u werken, verplicht op kantoor, minder inkomen, en geen mobiel.
Nou dan is de wereld ook te klein.
Ja vooral zakelijk of mensen die iets van je moeten. Wat een rust zonder!quote:Op woensdag 9 juli 2025 21:32 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Geen mobiel, daar zou ik direct voor tekenen.
Wat een verschil met je eerdere post: crisis, bijbelse proporties, 1 jaar,...quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik verwacht de komende 5 jaar nog niet heel veel schokkende zaken omdat de implementaties doorgaans erg brak zijn en vooral ondersteunend.
Ik had het over AI, op ander gebied verwacht ik een hoop ellende, we hebben jarenlang de monetaire ellende voor ons uit geschopt, we leven in een schijn economie, en ik denk dat maar weinig mensen dat door hebben door de leugens van de overheid.quote:Op donderdag 10 juli 2025 07:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wat een verschil met je eerdere post: crisis, bijbelse proporties, 1 jaar,...
Nu: bwah eer dat gaat lopen duurt het nog wel even
Ah. De 'asap omscholen' leek mij over AI en banenverlies te gaan..quote:Op donderdag 10 juli 2025 07:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik had het over AI, op ander gebied verwacht ik een hoop ellende, we hebben jarenlang de monetaire ellende voor ons uit geschopt, we leven in een schijn economie, en ik denk dat maar weinig mensen dat door hebben door de leugens van de overheid.
Oh ook op dat gebied verwacht ik dat we wel 1 en ander gaan meemaken, ik ben als techneut redelijk veel met AI bezig dus ik ken de kracht, echter zoals met alle hypes wordt het in eerste instantie verkeerd ingezet waardoor mensen de komende jaren zullen roepen: Oh, dat AI gaat hem ook niet worden.quote:Op donderdag 10 juli 2025 07:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ah. De 'asap omscholen' leek mij over AI en banenverlies te gaan..
Helaas gaan we aan dat tweede niet zo heel veel kunnen doen...
Haha ik zit al in het teleurstellingsdal en heb nog maar 3 keer iets aan ChatGTP gevraagdquote:Op donderdag 10 juli 2025 07:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh ook op dat gebied verwacht ik dat we wel 1 en ander gaan meemaken, ik ben als techneut redelijk veel met AI bezig dus ik ken de kracht, echter zoals met alle hypes wordt het in eerste instantie verkeerd ingezet waardoor mensen de komende jaren zullen roepen: Oh, dat AI gaat hem ook niet worden.
[ afbeelding ]
We gaan nu dus richting de eerste piek
Ik gebruik het redelijk vaak, maar het is net zoals met google je moet beetje handigheid krijgen door heel exact een probleem te omschrijven, hoe je dat doet? Grappig genoeg kun je dat ook weer aan ChatGTP vragenquote:Op donderdag 10 juli 2025 07:32 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Haha ik zit al in het teleurstellingsdal en heb nog maar 3 keer iets aan ChatGTP gevraagd
Ik had twee keer letterlijk dezelfde vraag gesteld (met een dag tijd tussen), omdat ik nog wat extra details uit het eerste antwoord wou opschrijven en ik kreeg gewoon een compleet ander en zelfs tegenovergesteld antwoordquote:Op donderdag 10 juli 2025 07:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik gebruik het redelijk vaak, maar het is net zoals met google je moet beetje handigheid krijgen door heel exact een probleem te omschrijven, hoe je dat doet? Grappig genoeg kun je dat ook weer aan ChatGTP vragen
Het meest verneukeratieve vind ik de stelligheid waarmee het soms antwoord geeft
Van de week nog een leuke met gemini:quote:Op donderdag 10 juli 2025 07:43 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik had twee keer letterlijk dezelfde vraag gesteld (met een dag tijd tussen), omdat ik nog wat extra details uit het eerste antwoord wou opschrijven en ik kreeg gewoon een compleet ander en zelfs tegenovergesteld antwoord![]()
Ja dan denk ik.. laat ook maar (na eerst gelijk een boomer in discussie te zijn gegaan met dat ding dat het eerste antwoord iets heel anders zei...x 5000)
(insert plaatje over pc in prullenmand gooien)
Files, inflatie, woningtekorten, overbevolking, buitenlanders in de meerderheid in al onze steden, in elke gemeente meerdere AZC's, 31 miljard per jaar om aan de 5% NAVO norm te voldoen, oorlogspropaganda, stikstofwaanzin, programeerbaar CBDC komt eraan...quote:Op donderdag 10 juli 2025 07:52 schreef Adem.In.Adem.Zuid. het volgende:
Zo slecht is het toch allemaal niet? Ik woon in Nederland en hier heb ik het prima naar m’n zin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |