abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juli 2025 @ 11:47:03 #51
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_218165912
Heftig
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_218166030
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 11:42 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Nou, minder inkomen is gezien de hyperinflatie al een feit. Nederland was nog nooit zo duur.

En die mobiel? Ja, mooi stukje technologie. Maar sinds de komst van mobiel internet is de gehele mensheid nog nooit zo individualistisch, gestrest en afgestompt geweest.

Een destructieve WOIII zou, hoe paradoxaal ook, heel heilzaam zijn voor de mensheid.
Denk dat de koopkracht nu veel hoger is ondanks de inflatie.
Mensen gaan gemiddeld ook veel vaker op vakantie hebben gemiddeld meer auto’s en spaargeld.

Sterker nog, rekening houdend met inflatie is de netto koopkracht met 60% gestegen tov 1977.

Het is de welvaart wat mensen chagerijnig maakt

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-60-procent-gestegen

Je kunt het niet meer herinneren maar in de jaren 90 ging 2 weken op vakantie met de vouwwagen als gemiddeld gezin en dat was het dan.
Vakman pur sang
pi_218166327
Met mij persoonlijk en mijn gezin? Dikke prima!

Met familie en vrienden? Los van m'n oma die krakkemikkig begint te worden (87 inmiddels) ook prima!

Met de rest van de wereld waar ik toch geen invloed op heb en die ik allemaal niet ken? Boeiond
  woensdag 9 juli 2025 @ 12:44:04 #54
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218166376
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Denk dat de koopkracht nu veel hoger is ondanks de inflatie.
Mensen gaan gemiddeld ook veel vaker op vakantie hebben gemiddeld meer auto’s en spaargeld.

Sterker nog, rekening houdend met inflatie is de netto koopkracht met 60% gestegen tov 1977.

Het is de welvaart wat mensen chagerijnig maakt

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-60-procent-gestegen

Je kunt het niet meer herinneren maar in de jaren 90 ging 2 weken op vakantie met de vouwwagen als gemiddeld gezin en dat was het dan.
Ja, goed punt wel. Ik denk dat we als maatschappij in de decadente fase zijn aanbelandt en daardoor ook verlies aan normen en waarden moeten incasseren. Er is ook geen gemeenschappelijk hoger doel zoals geloof, vaderlandsliefde of anderszins. Iedereen leeft voor zichzelf en de sociale cohesie verdwijnt.

Met recht een verweesde samenleving.
Le Diable
pi_218166563
Persoonlijk en Financieel goed verlopen, ook qua werken. Voor de mensen die het echt kut vonden: Wacht maar tot we volgend jaar een economische crisis ingaan van Bijbelse proporties, als je nu een onzin job hebt zou ik me heel snel om laten scholen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 9 juli 2025 @ 13:04:27 #56
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218166645
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 12:58 schreef raptorix het volgende:
Persoonlijk en Financieel goed verlopen, ook qua werken. Voor de mensen die het echt kut vonden: Wacht maar tot we volgend jaar een economische crisis ingaan van Bijbelse proporties, als je nu een onzin job hebt zou ik me heel snel om laten scholen.
Wat betreft het vervangen van heel veel werk dat datagerelateerd en/of taalgerelateerd is door AI, maak ik me geen illusies.
pi_218166700
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 13:04 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Wat betreft het vervangen van heel veel werk dat datagerelateerd en/of taalgerelateerd is door AI, maak ik me geen illusies.
Ik verwacht de komende 5 jaar nog niet heel veel schokkende zaken omdat de implementaties doorgaans erg brak zijn en vooral ondersteunend.
pi_218166712
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 12:44 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja, goed punt wel. Ik denk dat we als maatschappij in de decadente fase zijn aanbelandt en daardoor ook verlies aan normen en waarden moeten incasseren. Er is ook geen gemeenschappelijk hoger doel zoals geloof, vaderlandsliefde of anderszins. Iedereen leeft voor zichzelf en de sociale cohesie verdwijnt.

Met recht een verweesde samenleving.
Dat is wel wat genuanceerder. Je wordt zelf ouder.
Al met al een tikkeltje te negatief, er is zoveel wel, als je er goed naar kijkt.
Vakman pur sang
pi_218166760
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 13:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is wel wat genuanceerder. Je wordt zelf ouder.
Al met al een tikkeltje te negatief, er is zoveel wel, als je er goed naar kijkt.
Je vergeet een belangrijk punt: GTA VI !
  woensdag 9 juli 2025 @ 20:37:57 #60
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218171368
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 11:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Dezelfde mensen die deze jaren kut vinden voorstellen:
Oké we gaan weer 40u werken, verplicht op kantoor, minder inkomen, en geen mobiel.
Nou dan is de wereld ook te klein.
Allemaal materiële zaken. Het gaat erom dat je plezier hebt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218171988
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 11:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Dezelfde mensen die deze jaren kut vinden voorstellen:
Oké we gaan weer 40u werken, verplicht op kantoor, minder inkomen, en geen mobiel.
Nou dan is de wereld ook te klein.
Geen mobiel, daar zou ik direct voor tekenen.
pi_218172253
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 21:32 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Geen mobiel, daar zou ik direct voor tekenen.
Ja vooral zakelijk of mensen die iets van je moeten. Wat een rust zonder!
Vakman pur sang
pi_218172656
Gaat best aardig, allebei mn kinderen leven nog. Er zijn landen waar ze jaloers op een 100% score zouden zijn voorbij het vijfde levensjaar.
  Moderator donderdag 10 juli 2025 @ 07:18:08 #64
441859 crew  Lenny77
pi_218173442
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 13:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik verwacht de komende 5 jaar nog niet heel veel schokkende zaken omdat de implementaties doorgaans erg brak zijn en vooral ondersteunend.
Wat een verschil met je eerdere post: crisis, bijbelse proporties, 1 jaar,...

Nu: bwah eer dat gaat lopen duurt het nog wel even
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218173456
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 07:18 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wat een verschil met je eerdere post: crisis, bijbelse proporties, 1 jaar,...

Nu: bwah eer dat gaat lopen duurt het nog wel even
Ik had het over AI, op ander gebied verwacht ik een hoop ellende, we hebben jarenlang de monetaire ellende voor ons uit geschopt, we leven in een schijn economie, en ik denk dat maar weinig mensen dat door hebben door de leugens van de overheid.
  Moderator donderdag 10 juli 2025 @ 07:22:16 #66
441859 crew  Lenny77
pi_218173470
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 07:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik had het over AI, op ander gebied verwacht ik een hoop ellende, we hebben jarenlang de monetaire ellende voor ons uit geschopt, we leven in een schijn economie, en ik denk dat maar weinig mensen dat door hebben door de leugens van de overheid.
Ah. De 'asap omscholen' leek mij over AI en banenverlies te gaan..

Helaas gaan we aan dat tweede niet zo heel veel kunnen doen...
pi_218173523
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 07:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ah. De 'asap omscholen' leek mij over AI en banenverlies te gaan..

Helaas gaan we aan dat tweede niet zo heel veel kunnen doen...
Oh ook op dat gebied verwacht ik dat we wel 1 en ander gaan meemaken, ik ben als techneut redelijk veel met AI bezig dus ik ken de kracht, echter zoals met alle hypes wordt het in eerste instantie verkeerd ingezet waardoor mensen de komende jaren zullen roepen: Oh, dat AI gaat hem ook niet worden.

We gaan nu dus richting de eerste piek ;)
  Moderator donderdag 10 juli 2025 @ 07:32:06 #68
441859 crew  Lenny77
pi_218173557
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 07:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Oh ook op dat gebied verwacht ik dat we wel 1 en ander gaan meemaken, ik ben als techneut redelijk veel met AI bezig dus ik ken de kracht, echter zoals met alle hypes wordt het in eerste instantie verkeerd ingezet waardoor mensen de komende jaren zullen roepen: Oh, dat AI gaat hem ook niet worden.

[ afbeelding ]

We gaan nu dus richting de eerste piek ;)
Haha ik zit al in het teleurstellingsdal en heb nog maar 3 keer iets aan ChatGTP gevraagd :')
pi_218173598
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 07:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Haha ik zit al in het teleurstellingsdal en heb nog maar 3 keer iets aan ChatGTP gevraagd :')
Ik gebruik het redelijk vaak, maar het is net zoals met google je moet beetje handigheid krijgen door heel exact een probleem te omschrijven, hoe je dat doet? Grappig genoeg kun je dat ook weer aan ChatGTP vragen ;)
Het meest verneukeratieve vind ik de stelligheid waarmee het soms antwoord geeft ;)
  Moderator donderdag 10 juli 2025 @ 07:43:52 #70
441859 crew  Lenny77
pi_218173677
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 07:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik gebruik het redelijk vaak, maar het is net zoals met google je moet beetje handigheid krijgen door heel exact een probleem te omschrijven, hoe je dat doet? Grappig genoeg kun je dat ook weer aan ChatGTP vragen ;)
Het meest verneukeratieve vind ik de stelligheid waarmee het soms antwoord geeft ;)
Ik had twee keer letterlijk dezelfde vraag gesteld (met een dag tijd tussen), omdat ik nog wat extra details uit het eerste antwoord wou opschrijven en ik kreeg gewoon een compleet ander en zelfs tegenovergesteld antwoord :|W

Ja dan denk ik.. laat ook maar (na eerst gelijk een boomer in discussie te zijn gegaan met dat ding dat het eerste antwoord iets heel anders zei... :') x 5000)

(insert plaatje over pc in prullenmand gooien)
pi_218173700
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 07:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik had twee keer letterlijk dezelfde vraag gesteld (met een dag tijd tussen), omdat ik nog wat extra details uit het eerste antwoord wou opschrijven en ik kreeg gewoon een compleet ander en zelfs tegenovergesteld antwoord :|W

Ja dan denk ik.. laat ook maar (na eerst gelijk een boomer in discussie te zijn gegaan met dat ding dat het eerste antwoord iets heel anders zei... :') x 5000)

(insert plaatje over pc in prullenmand gooien)
Van de week nog een leuke met gemini:

"The spelling of "hobbyist" is with one 'b'. The word is derived from the English word "hobby" and the suffix "-ist" which means "one who". There is no difference in spelling between the singular and plural, except that the plural is "hobbyists"."
pi_218173714
Zo slecht is het toch allemaal niet? Ik woon in Nederland en hier heb ik het prima naar m’n zin.
pi_218174480
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 07:52 schreef Adem.In.Adem.Zuid. het volgende:
Zo slecht is het toch allemaal niet? Ik woon in Nederland en hier heb ik het prima naar m’n zin.
Files, inflatie, woningtekorten, overbevolking, buitenlanders in de meerderheid in al onze steden, in elke gemeente meerdere AZC's, 31 miljard per jaar om aan de 5% NAVO norm te voldoen, oorlogspropaganda, stikstofwaanzin, programeerbaar CBDC komt eraan...
  donderdag 10 juli 2025 @ 11:06:50 #74
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218174904
Al die berichten over ongelukkige Gen Z'ers zullen wel zo hun redenen hebben.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-eerder-zo-hoog.html

"Aantal zelfdodingen onder vrouwen tot dertig jaar lag niet eerder zo hoog."

[ Bericht 68% gewijzigd door Eightyone op 10-07-2025 13:52:21 ]
pi_218174918
Zwaar. Dat dekt de lading wel.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')