abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 7 juli 2025 @ 14:46:35 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_218149452
Een Thaise jongen van 8 jaar is weggehaald bij zijn moeder, nadat hij in schrijnende omstandigheden werd aangetroffen in het huis van het gezin in de Thaise provincie Uttaradit. De moeder bracht het kind niet naar school. Toen de autoriteiten poolshoogte kwamen nemen, sprak het 8-jarige kind niet, hij blafte enkel.

De organisatie The Paveena Foundation for Children and Women kreeg lucht van een mogelijk verontrustende gezinssituatie. Samen met de politie en andere instanties trok de organisatie op 30 juni naar het huis in het district Lap Lae, melden lokale media.

Het team trof er een kind van 8 jaar aan in erbarmelijke omstandigheden. Het opvallendste: de jongen liep rond met de zes honden alsof hij lid was van de roedel. Hij blafte ook naar de hulpverleners.

Hij had enkel de honden
Het kind - hij wordt om privacyredenen alleen ‘Jongen A’ genoemd - was blijkbaar nooit naar school geweest: niet naar de kleuterschool en niet naar de lagere school. Toen hij 6 jaar was, nam zijn moeder hem wel eenmalig mee naar een school. Zij ontving toen ongeveer 400 baht (10,5 euro) aan overheidsgeld voor onderwijsondersteuning. Maar ze schreef hem nooit in voor lessen.

Uit onderzoek van de autoriteiten blijkt dat het kind samen met zijn 46-jarige moeder en 23-jarige broer (en de zes honden) in een vervallen houten huis van een familielid woonde. Dat staat in een gebied met veel drugsproblematiek. De moeder en de oudere broer bleken zwaar drugsverslaafd. De vrouw bedelde om geld bij een lokale tempel om haar drugsverslaving te kunnen bekostigen.

Buurtbewoners hadden hun eigen kinderen verboden met het gezin om te gaan. Zo kwam het dat de 8-jarige jongen, die thuis werd verwaarloosd door zijn moeder en broer, niemand had om mee te spelen of te praten.

Het kind ontwikkelde een sterke band met de honden van het gezin en begon hun gedrag te imiteren - zoals blafgeluiden om te communiceren. „Hij had alleen maar de honden”, aldus de autoriteiten.

Uit huis geplaatst
Urinetesten uitgevoerd door de politie bevestigden dat de moeder en de broer ook tijdens de interventie onder invloed waren. Zij zijn beiden aangeklaagd voor drugsgebruik. Het 8-jarige jongetje is in het kindertehuis van Uttaradit geplaatst.

„Hij sprak niet, hij blafte alleen maar. Het was heel erg om te zien”, zegt Paveena Hongsakul, voorzitter van The Paveena Foundation for Children and Women. „De moeder pakte het geld van de onderwijsinstanties en hield hem daarna gewoon thuis”, zegt ze.

Hongsakul zal met haar organisatie samenwerken met de autoriteiten om ervoor te zorgen dat het kind onderwijs krijgt en dat hij goed wordt verzorgd.

https://www.ad.nl/buitenl(...)fde-moeder~a7cb4d60/

Jodie Foster heeft ooit zo'n rol gespeeld in Yentl.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 7 juli 2025 @ 14:58:10 #2
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218149650
Hopelijk kan hij nog gered worden. Het schijnt ontzettend moeilijk te zijn om nog te leren praten als eenmaal de puberteitsleeftijd is bereikt.

Doet me weer hier aan denken. Echt verschrikkelijk.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mockingbird_Don%27t_Sing
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_218149811
Best sneu eigenlijk dat hij nu bij die honden is weggehaald, die zal zich nu helemaal ontheemd voelen. Niet dat ik denk dat er een betere optie was.
pi_218149981
Dat klinkt als een FvD'er of zo'n autonome.
  Trouwste user 2022 maandag 7 juli 2025 @ 15:35:08 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_218149986
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:58 schreef Bargehassus het volgende:
Hopelijk kan hij nog gered worden. Het schijnt ontzettend moeilijk te zijn om nog te leren praten als eenmaal de puberteitsleeftijd is bereikt.

Doet me weer hier aan denken. Echt verschrikkelijk.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mockingbird_Don%27t_Sing
Heb je die film gezien? Wat heftig zeg. Zou er denk ik naar van worden.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 7 juli 2025 @ 15:43:39 #6
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218150062
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:35 schreef tong80 het volgende:

[..]
Heb je die film gezien? Wat heftig zeg. Zou er denk ik naar van worden.

Ja, heb ik gezien. En ja, het was af en toe erg aangrijpend. En je gaat je vreselijk opwinden hoe sommige mensen kinderen (mensen in het algemeen ook natuurlijk) kunnen behandelen.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_218150071
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 14:46 schreef tong80 het volgende:
/

Jodie Foster heeft ooit zo'n rol gespeeld in Yentl.

:{
Jodie Foster speelde Nell, een vrouw die was opgegroeid in de wildernis, met een moeder met een spraakgebrek.
Daardoor sprak ze op een aparte manier.

Yentl was met Barbra Streisand, over een joodse vrouw die zich voordeed als man, om de thora te kunnen studeren.
  Trouwste user 2022 maandag 7 juli 2025 @ 15:47:10 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_218150098
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:45 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Jodie Foster speelde Nell, een vrouw die was opgegroeid in de wildernis, met een moeder met een spraakgebrek.
Daardoor sprak ze op een aparte manier.

Yentl was met Barbra Streisand, over een joodse vrouw die zich voordeed als man, om de thora te kunnen studeren.
Yep, ik haalde door elkaar.

Trouwste user 2022 maandag 7 juli 2025 @ 15:48:18 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_218150119
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:43 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ja, heb ik gezien. En ja, het was af en toe erg aangrijpend. En je gaat je vreselijk opwinden hoe sommige mensen kinderen (mensen in het algemeen ook natuurlijk) kunnen behandelen.
Vreselijk idd. Er gebeuren zoveel tragische dingen wat dit thema betreft. :{

pi_218150325
Controversiële opinie, maar: is er bewezen dat deze jongen op dit moment aan het 'lijden' is? is er bewijs dat hij diep van binnen wel wil leren en zich humaan wil gedragen? wat als hij al zodanige achterstand heeft opgelopen dat hij qua cognitie letterlijk gelijk staat aan dat van een hond?

Dan zou het bijna beter zijn om hem bij de honden te laten leven.
  maandag 7 juli 2025 @ 16:22:42 #11
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_218150479
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:08 schreef theunderdog het volgende:
Controversiële opinie, maar: is er bewezen dat deze jongen op dit moment aan het 'lijden' is? is er bewijs dat hij diep van binnen wel wil leren en zich humaan wil gedragen? wat als hij al zodanige achterstand heeft opgelopen dat hij qua cognitie letterlijk gelijk staat aan dat van een hond?

Dan zou het bijna beter zijn om hem bij de honden te laten leven.
Dat hij zich niet heeft geleerd te uiten middels menselijke spraak betekent niet dat hij cognitief op het niveau van honden zit.
Life is what you make it.
pi_218156587
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2025 16:22 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Dat hij zich niet heeft geleerd te uiten middels menselijke spraak betekent niet dat hij cognitief op het niveau van honden zit.
Hoeft niet zo te zijn. Maar de kans dat hij daadwerkelijk neurologische achterstand heeft opgelopen is aanzienlijk.
pi_218158017
Schrijnend dit, pfff. Ik ben bang dat dit bijzonder veel voorkomt in bepaalde delen van Thailand. Yabaa is de lokale drug (een soort methamfetamine, volgens mij); spotgoedkoop (voor ong. ¤5 heb je zo'n Yabaa-pil) en zeer verslavend.

Ewout had een halfjaar geleden ook een documentaire in Thailand waarin een politie-inval bij zwaar verslaafde ouders plaatsvond. Hoe die kinderen ook leefden, man man man.

Ik ben maandag erg dichtbij dit gebied trouwens....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')