abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218144328
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:38 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
En dan nog de kinderen die om je heen scharrelen

Ik snap het ook echt niet, ga dan lekker gamen als je kinderen op bed liggen?
Gamen lukt mij echt niet. Een tv die te hard aanstaat +allerlei achtergrondgeluiden, drama. En ik heb geen longcovid maar wel snel
Overprikkelt
pi_218144342
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:41 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Ik geloof helemaal niet in haar angsten. Het wordt steeds gekker wat ze allemaal uitkraamt.
Ach en nu is ze ook nog niet afgevallen maar zelfs aangekomen.
Ja als je niet meer wandelt, minder sport en verkeerd eet en op de bank series gaat kijken.
Maar het is de schuld van haar schildklier , tuurlijk
pi_218144348
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:26 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Ik heb de strekking veranderd. Het was wel een beetje té en dat besef ik me nadat ik het nogmaals las. Mijn excuses voor iedereen die ik ermee direct of indirect geraakt hebt. Dat was absoluut niet mijn bedoeling. Maar ik snap soms niet dat bepaalde dingen zoals voortplanting zo ontzettend oneerlijk zijn verdeeld in de wereld. En ach, zo nog wel veel meer en daar zouden we ook over kunnen discussiëren. :')

Maar een cursus ouderschap zou voor sommige mensen wel een uitkomst zijn en er eens paar keer goed over nadenken. Ik begrijp natuurlijk dat zoiets overigens onuitvoerbaar is hoor. :') Maar soms zou ik toch wel eens willen dat mensen zichzelf eens meer inlezen en zouden nadenken voordat ze zichzelf laten bezwangeren. Het is niet iets wat je kan retourneren als het je eventjes niet bevalt.

En niet alleen types zoals Sanneke, overigens. Ook bij andere moeders denk ik dit vaker wel eens.
Sommige mensen mogen in die zin ook wel eens nadenken of een bepaald aantal kinderen wel mentaal haalbaar is. Ik heb het hiermee over momfluencers.

Er zit overigens wel een bepaalde maatschappelijke druk. Ervaar het nu zelf ook: veel mensen vragen wanneer er een tweede komt (ons zoontje is nu een paar dagen 2) en als ik aangeef dat het bij één blijft krijg je dus reacties als, wat zielig, als je er een hebt moet je ook een tweede nemen, etc. Hoewel ik normaalgesproken nooit echt gevoelig ben voor groepsdruk ofzo raakt het me wel merk ik. Ook om het idee dat mijn zoontje straks alleen achterblijft. Maar tegelijkertijd heeft hij recht op een mentaal stabiele moeder en dat is iets wat ik niet kan garanderen (kans is groot dat ik dan mentaal vanalles krijg) als er een tweede zou komen. Ook mijn partner wil het bij één laten.

Ik kan me voorstellen als je gevoelig bent voor die groepsdruk je al snel aan een tweede kind begint terwijl je je moet afvragen of je het überhaupt wel aankan.
pi_218144369
Als het bij Sanneke de autisme is die haar zo maakt moet ze daar misschien hulp bij zoeken. Ik weet niet in hoeverre dat kan, maar er is vast wel iemand die haar kan helpen met het omgaan met autisme. Het mannetje is nu nog zo klein en er komen nog zoveel uitdagingen aan, het moederschap is niet altijd makkelijk, en dan kan ze er misschien beter mee omgaan. (En als het niet autisme gerelateerd net zo natuurlijk)
pi_218144389
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:05 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik vind het moederschap en een baby nou bij uitstek iets waar je je eigenlijk niet op kan voorbereiden.

En het zou fijn zijn als er iets minder hoog van de toren geblazen wordt met 'sommige mensen hadden geen kinderen moeten krijgen' en alles in die strekking. Gisteren is er ook al een waarschuwing geweest.
Denk wel dat Sanneke er te makkelijk over heeft gedacht. De bevalling, de zwangerschapsgymnastiek.
Ze vond het ook vreemd dat ze zomaar een keizersnee kreeg.
In dat opzicht vind ik haar best wel naïef .
Maar denk ook dat dat bij haar autisme past.
Misschien heeft ze ook geen ervaring,voorbeeld van vriendinnen met baby's.
Ja dan kan ik mij voorstellen dat het allemaal erg nieuw en ingewikkeld is.
Wat ik wel zie is dat ze erg gek is met Mijan , liefde is er wel .
pi_218144395
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:21 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Privé account
Sanne staat nog steeds op prive

[ Bericht 13% gewijzigd door Donna op 06-07-2025 21:10:15 ]
pi_218144439
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:43 schreef IlseMarije het volgende:
Als het bij Sanneke de autisme is die haar zo maakt moet ze daar misschien hulp bij zoeken. Ik weet niet in hoeverre dat kan, maar er is vast wel iemand die haar kan helpen met het omgaan met autisme. Het mannetje is nu nog zo klein en er komen nog zoveel uitdagingen aan, het moederschap is niet altijd makkelijk, en dan kan ze er misschien beter mee omgaan. (En als het niet autisme gerelateerd net zo natuurlijk)
Daar kan je inderdaad hulp bij krijgen.
pi_218144450
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:46 schreef Henrike het volgende:

[..]
Denk wel dat Sanneke er te makkelijk over heeft gedacht. De bevalling, de zwangerschapsgymnastiek.
Ze vond het ook vreemd dat ze zomaar een keizersnee kreeg.
In dat opzicht vind ik haar best wel naïef .
Maar denk ook dat dat bij haar autisme past.
Misschien heeft ze ook geen ervaring,voorbeeld van vriendinnen met baby's.
Ja dan kan ik mij voorstellen dat het allemaal erg nieuw en ingewikkeld is.
Wat ik wel zie is dat ze erg gek is met Mijan , liefde is er wel .
Ja dat klopt zeker, ze is gek op Mijan!
pi_218144467
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:34 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Dan nog vind ik dit helemaal niet van toepassing op Sanneke. Ze lijkt me heel blij met haar zoon. Haar klaag houding hoort gewoon bij haar.
En niemand kan zich voorbereiden op wat het ouderschap werkelijk inhoudt.
Dat begrijp ik, maar over sommige hele simpele dingen kan je jezelf bést inlezen. Dat lijkt me toch niet heel moeilijk.

Daarbij zie ik zelf ook dat Sanneke erg blij is met haar zoon, maar blij zijn met je kind wilt niet persé zeggen dat je als ouder zijnde een stabiel persoon bent voor je kind. Ik vind dat iedereen in ieder geval voordat ze aan kinderen zouden moeten denken een stabiele basis (financieel, mentaal) zouden moeten creëren en jezelf een beetje zou moeten inlezen hoe het leven nou met een baby is.

We horen altijd van deze vrouw alleen maar. Ik wist niet dit en ik wist niet dat. En altijd is ze het slachtoffer overal van.
Daarbij als jij financieel zo met je geld om gaat als jij een kleine baby hebt vind ik dat écht heel schrijnend. Geen geld hebben voor goede en gezonde maaltijden maar gelukkig wel om uit eten te gaan, dagjes uit te plannen, en meerdere keren per jaar op vakantie te gaan.

En laten we niet vergeten dat ze de hele dag met haar zoon alleen maar thuis is. Sorry maar dat is toch ook ontzettend slecht voor de ontwikkeling van zo'n kleintje? Prima dat je zelf de hele dag op je kont zit, maar als jij een kleintje hebt, heb je niet alleen de verantwoordelijkheid over jezelf maar ook over hem.

Ik twijfel er niet aan dat ze lief voor hem is en met liefde kom je ver, maar niet alles is met liefde op te lossen.
pi_218144505
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:52 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Dat begrijp ik, maar over sommige hele simpele dingen kan je jezelf bést inlezen. Dat lijkt me toch niet heel moeilijk.

Daarbij zie ik zelf ook dat Sanneke erg blij is met haar zoon, maar blij zijn met je kind wilt niet persé zeggen dat je als ouder zijnde een stabiel persoon bent voor je kind. Ik vind dat iedereen in ieder geval voordat ze aan kinderen zouden moeten denken een stabiele basis (financieel, mentaal) zouden moeten creëren en jezelf een beetje zou moeten inlezen hoe het leven nou met een baby is.

We horen altijd van deze vrouw alleen maar. Ik wist niet dit en ik wist niet dat. En altijd is ze het slachtoffer overal van.
Daarbij als jij financieel zo met je geld om gaat als jij een kleine baby hebt vind ik dat écht heel schrijnend. Geen geld hebben voor goede en gezonde maaltijden maar gelukkig wel om uit eten te gaan, dagjes uit te plannen, en meerdere keren per jaar op vakantie te gaan.

En laten we niet vergeten dat ze de hele dag met haar zoon alleen maar thuis is. Sorry maar dat is toch ook ontzettend slecht voor de ontwikkeling van zo'n kleintje? Prima dat je zelf de hele dag op je kont zit, maar als jij een kleintje hebt, heb je niet alleen de verantwoordelijkheid over jezelf maar ook over hem.

Ik twijfel er niet aan dat ze lief voor hem is en met liefde kom je ver, maar niet alles is met liefde op te lossen.
Ja ik ben het hier helemaal mee eens, al is het misschien een wat harde mening. Ik heb zelf ook geen kinderen en ook niet perse de behoefte dus heb het idee dat ik er soms wat ‘nuchterder/onaardiger’ naar kijk
pi_218144555
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:41 schreef funkyfabulous het volgende:

[..]
Sommige mensen mogen in die zin ook wel eens nadenken of een bepaald aantal kinderen wel mentaal haalbaar is. Ik heb het hiermee over momfluencers.

Er zit overigens wel een bepaalde maatschappelijke druk. Ervaar het nu zelf ook: veel mensen vragen wanneer er een tweede komt (ons zoontje is nu een paar dagen 2) en als ik aangeef dat het bij één blijft krijg je dus reacties als, wat zielig, als je er een hebt moet je ook een tweede nemen, etc. Hoewel ik normaalgesproken nooit echt gevoelig ben voor groepsdruk ofzo raakt het me wel merk ik. Ook om het idee dat mijn zoontje straks alleen achterblijft. Maar tegelijkertijd heeft hij recht op een mentaal stabiele moeder en dat is iets wat ik niet kan garanderen (kans is groot dat ik dan mentaal vanalles krijg) als er een tweede zou komen. Ook mijn partner wil het bij één laten.

Ik kan me voorstellen als je gevoelig bent voor die groepsdruk je al snel aan een tweede kind begint terwijl je je moet afvragen of je het überhaupt wel aankan.
Absoluut mee eens!
Mijn man en ik hebben ook altijd gezegd, als onze wens ooit uit mag komen, maximaal 1.
Er is helemaal niks mis met 1 kind en dat is absoluut niet zielig, sterker nog. Ik had het liever zo gehad. Klinkt heel hard, maar het was beter geweest voor ons gehele gezin.

Ik kom uit een gezin met 2 andere en daar is alleen maar een hoop gezeik uit gekomen. Wij als gezin en eigenlijk als hele familie hebben nu geen contact meer met 1 broer/zus en dit is nu al meerdere keren voorgevallen maar nu ben ik daar persoonlijk absoluut klaar mee. Ik heb daar geen energie meer voor.
Vorige keer meer dan 8 jaar geen contact gehad. Enige punt waar ik nu mee zit is wat ik ermee moet doen als mijn ouders komen te overlijden, dat vind ik heel lastig. Ik weet dat daar dan ontzettend veel gezeik van gaat komen.

Mijn man is juist weer enigskind en die is daar ontzettend dankbaar voor als hij de puinhoop in mijn gezin ziet.

Al met al: meerdere kinderen zijn geen garantie voor een hechte band dus neem jezelf dat asjeblieft nooit kwalijk. Daarbij is een mentale gezonde moeder/vader belangrijk. Als ze fijne vrienden hebben of ooit een fijne partner komen ze ook heel ver.
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 21:08:22 #37
382129 crew  Donna
pi_218144588
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:46 schreef Earring het volgende:

[..]
Dit.
Ik ga nu vegen. 👆🏼
pi_218144591
😂 Ik heb dat spel wat debbie speelt ook liggen maar krijg het niet gespeeld 😵‍💫 en zou het idd niet spelen met kleine kinderen in de buurt 🤔
Knap hoor dat Debbie het wel kan!
pi_218144628
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:04 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Absoluut mee eens!
Mijn man en ik hebben ook altijd gezegd, als onze wens ooit uit mag komen, maximaal 1.
Er is helemaal niks mis met 1 kind en dat is absoluut niet zielig, sterker nog. Ik had het liever zo gehad. Klinkt heel hard, maar het was beter geweest voor ons gehele gezin.

Ik kom uit een gezin met 2 andere en daar is alleen maar een hoop gezeik uit gekomen. Wij als gezin en eigenlijk als hele familie hebben nu geen contact meer met 1 broer/zus en dit is nu al meerdere keren voorgevallen maar nu ben ik daar persoonlijk absoluut klaar mee. Ik heb daar geen energie meer voor.
Vorige keer meer dan 8 jaar geen contact gehad. Enige punt waar ik nu mee zit is wat ik ermee moet doen als mijn ouders komen te overlijden, dat vind ik heel lastig. Ik weet dat daar dan ontzettend veel gezeik van gaat komen.

Mijn man is juist weer enigskind en die is daar ontzettend dankbaar voor als hij de puinhoop in mijn gezin ziet.

Al met al: meerdere kinderen zijn geen garantie voor een hechte band dus neem jezelf dat asjeblieft nooit kwalijk. Daarbij is een mentale gezonde moeder/vader belangrijk. Als ze fijne vrienden hebben of ooit een fijne partner komen ze ook heel ver.
Zeker is dat niet zielig, vind ik zo'n onzin als mensen dat zeggen. En absoluut beter 1 kind dat onvoorwaardelijke aandacht krijgr dan de sommige grote gezinnen waar het een puinbak is.
pi_218144633
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:08 schreef Donna het volgende:

[..]
Dit.
Ik ga nu vegen. 👆🏼
Als je er volgt kan je dit niet zien 😉 of ze weer open of gesloten staat
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 21:14:39 #41
382129 crew  Donna
pi_218144659
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:12 schreef Lolaliedje30 het volgende:

[..]
Als je er volgt kan je dit niet zien 😉 of ze weer open of gesloten staat
Klopt.
Het is hier toen genoemd dat ze op privé staat. En op juice channels.

Je kan wel op 'ontvolgen' klikken en dan krijg je een melding dat je een aanvraag moet doen om zo'n account weer te mogen volgen. Zo kan je weten dat het een privé account is.
pi_218144664
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:46 schreef Earring het volgende:

[..]
Sorry! Had er niet bij stilgestaan! Het is al verwijderd zie ik.
pi_218144674
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:58 schreef Aardbeienyoghurt het volgende:

[..]
Ja ik ben het hier helemaal mee eens, al is het misschien een wat harde mening. Ik heb zelf ook geen kinderen en ook niet perse de behoefte dus heb het idee dat ik er soms wat ‘nuchterder/onaardiger’ naar kijk
Ik ben moeder en kijk er ook zo naar. En het is onmogelijk om je in alle opzichten voor te bereiden op het ouderschap maar het is een bewuste keuze en dan mag je er absoluut meer moeite voor doen.
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 21:15:59 #44
184769 crew  Deisyy
pi_218144681
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:52 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]

Wat een nare veroordelende post :{
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_218144730
#poly is nu vervangen voor #samengesteldgezin

😂😂
pi_218144829
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:21 schreef Lolaliedje30 het volgende:

😂😂
*meelezer hier*

Dat wilde ik ook komen typen 😆
pi_218144848
Volgens mij gebruikt ze poly alleen bij foto's zonder kinderen.
pi_218144864
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:21 schreef Lolaliedje30 het volgende:

😂😂
In eerdere posts gebruikt ze die ook al, en noemt ze ook niet altijd de poly.
Voelt toch sneu om er om te gaan lachen als het over zou zijn, ik gun ze (en met name de kinderen) dat het gewoon goed gaat.
pi_218144888
Ik heb het interview met hvk ook gelezen, en heb een praktische vraag…. Hoe kan ze daten als alleenstaande moeder met 6 kleine kinderen. De nachten met de kinderen zijn altijd kort en onrustig, wanneer heb je dan tijd om je te laten bezwangeren 😳
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 21:38:52 #50
382129 crew  Donna
pi_218144940
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:32 schreef Inazan het volgende:
Ik heb het interview met hvk ook gelezen, en heb een praktische vraag…. Hoe kan ze daten als alleenstaande moeder met 6 kleine kinderen. De nachten met de kinderen zijn altijd kort en onrustig, wanneer heb je dan tijd om je te laten bezwangeren 😳
Dat kan in 1 minuut klaar zijn hoor...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')