Nee, maar we kunnen wel degelijk stellen dat Cancun en Mexico Stad niet bepaald de veiligste gebieden voor buitenlanders zijn. Ik woon al ruim 10 jaar in Mexico en voel me juist onveilig als ik in Mexico Stad of Cancun moet zijn. San Luis, Aguascalientes, Queretaro, San Miguel, Pachuca, Toluca, Puebla, Durango, Saltillo, Torreon en Merida zijn voorbeelden van veiligere grote en middelgrote steden. Over het algemeen valt het ook wel mee met drugscriminaliteit zolang je niet zelf betrokken bent bij de handel.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:31 schreef Shotty het volgende:
[..]
Veilig voor mexicanen en veilig voor buitenlanders is niet hetzelfde he :-)
Dat is per regio, dat zijn niet erg werkbare cijfers, ze zijn niet eens per 100.000 inwoners. De deelstaten zijn vaak groter dan Nederland en er zijn erg grote verschillen binnen de deelstaten\. San Miguel de Allende, Guanajuato is bijvoorbeeld super veilig, terwijl Celaya, Guanajuato dat niet is.quote:Overigens is die kaart van Mexico het aantal moorden per regio, niet perse of het veilig is. Alleen het aantal vermoorde lijken dat ze gevonden hebben. Een kaart die verdwijningen bijhoudt laat al een stuk grimmiger beeld zien.
[ afbeelding ]
Ik zie juist een pro-migratie globalist hier op de Mexicanen poepen.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wel grappig dat de idioten die zo tegen migratie zijn in Nederland hier op de Mexicanen poepen
En wat je vaak ook ziet is dat digitale nomaden elders gaan wonen en jaren later nog steeds niet de taal van het land spreken. Dat wekt ook frustratie op. Hoewel ik denk dat dat in Mexico wel anders is gezien de Engelse beheersing daar heel laag is.quote:Op zondag 6 juli 2025 20:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, voor mensen die nooit twee stappen verder denken en niet begaan zijn met hun medemens snap ik dat dit geen probleem is.
Het probleem is niet dat ze zich gedragen en geld in het laatje brengen, het probleem is dat de uitbaters van lokale restaurants, woningen etc. verslaafd raken aan het geld dat ze in het laatje brengen en dat het langzamerhand te duur wordt voor de locals.
De digital nomad anno 2025 is één grote parasiet.
Ik zeg ook zeker niet dat Mexico Stad als veilig wordt gezien. Slechts die paar wijken. De stad zelf is gigantisch. Meer inwoners dan heel NL bij elkaar. Het grootste gedeelte daarvan is onveilig.quote:Op zondag 6 juli 2025 23:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, maar we kunnen wel degelijk stellen dat Cancun en Mexico Stad niet bepaald de veiligste gebieden voor buitenlanders zijn. Ik woon al ruim 10 jaar in Mexico en voel me juist onveilig als ik in Mexico Stad of Cancun moet zijn. San Luis, Aguascalientes, Queretaro, San Miguel, Pachuca, Toluca, Puebla, Durango, Saltillo, Torreon en Merida zijn voorbeelden van veiligere grote en middelgrote steden. Over het algemeen valt het ook wel mee met drugscriminaliteit zolang je niet zelf betrokken bent bij de handel.
Zie de Mexico peace index:
https://www.visionofhumanity.org/maps/mexico-peace-index/#/
Cancun en Mexico Stad liggen niet in groene gebieden.
[..]
Dat is per regio, dat zijn niet erg werkbare cijfers, ze zijn niet eens per 100.000 inwoners. De deelstaten zijn vaak groter dan Nederland en er zijn erg grote verschillen binnen de deelstaten\. San Miguel de Allende, Guanajuato is bijvoorbeeld super veilig, terwijl Celaya, Guanajuato dat niet is.
Chiapas is veilig behalve een paar plaatsen op de grens met Guatemala, Mazatlan is prima te doen, maar Culiacan in Sinaloa kun je echt beter wegblijven.
Wie is de pro-migratie globalist?quote:Op zondag 6 juli 2025 23:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zie juist een pro-migratie globalist hier op de Mexicanen poepen.
Ik waarschijnlijk. Omdat ik denk dat er meer en betere oplossingen zijn dan lekker primair en simpel mensen het land uit flikkeren.quote:
Het zijn er wel wat meer, in totaal ongeveer 1,6 miljoen, het aantal in Mexico geborenen in de VS ligt op 10,7 miljoen. Na 2005 zijn ongeveer 3 miljoen Mexicanen teruggekeerd uit de VS.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:16 schreef LXIV het volgende:
Frappant dat ze tegen pakweg 10.000 Amerikanen in Mexico zijn, maar zelf met vele miljoenen naar de VS trekken.
Net zo als dat er hier in Nederland hondderduizenden Polen werken en wonen, maar als je een bedrijfje of boerderij in Polen wil beginnen, je van hoog tot laag wordt tegengewerkt op alle mogelijke legale en illegale manieren. Van het botweg niet krijgen van vergunningen bij de gemeente tot boycots op je diensten en brandstichterij.
De groep die het grootste gevaar loopt zijn de pensionados. Er zijn veel Amerikanen die het qua pensioen niet al te ruim hebben en naar centraal Amerika uitwijken vanwege de lagere kosten, deze groep spreekt vaak slecht Spaans en is cultureel onaangepast. Dit is echter ook een groep die eerder in San Miguel, Baja California, Merida of Cancun woont en niet in Mexico Stad.quote:Op maandag 7 juli 2025 08:43 schreef Shotty het volgende:
[..]
Ik zeg ook zeker niet dat Mexico Stad als veilig wordt gezien. Slechts die paar wijken. De stad zelf is gigantisch. Meer inwoners dan heel NL bij elkaar. Het grootste gedeelte daarvan is onveilig.
En als je ergens 10 jaar woont als Nederlander spreek je waarschijnlijk de taal, rn kan je mischien wel doorgaan voor Mexicaan. Dat geeft je een totaal ander veiligheidsbeeld dan een Amerikaan. Die geen of slecht Spaans spreekt, en in ieder geval duidelijk geen Mexicaan is.
En het grootste deel van de Mexicanen in de Verenigde Staten woont in gebied dat ooit gewoon bij Mexico hoorde.quote:Op maandag 7 juli 2025 15:49 schreef BlaZ het volgende:
Het zijn er wel wat meer, in totaal ongeveer 1,6 miljoen, het aantal in Mexico geborenen in de VS ligt op 10,7 miljoen. Na 2005 zijn ongeveer 3 miljoen Mexicanen teruggekeerd uit de VS.
Als ze geen moeite willen doen om Spaans te leren, dan zijn er nog genoeg andere landen waar ze heen kunnen: Belize, Jamaica, Dominica, Antigua and Barbuda, Saint Kitts and Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent and the Grenadines, Grenada, Barbados, Trinidad and Tobago, Guyana.quote:Op maandag 7 juli 2025 15:57 schreef BlaZ het volgende:
Er zijn veel Amerikanen die het qua pensioen niet al te ruim hebben en naar centraal Amerika uitwijken vanwege de lagere kosten, deze groep spreekt vaak slecht Spaans en is cultureel onaangepast.
Dat is een detail dat in Mexico zelf zeker van belang is bij dit soort discussies. Ook heeft het Amerikaanse leger in 1847 Mexico Stad veroverd.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En het grootste deel van de Mexicanen in de Verenigde Staten woont in gebied dat ooit gewoon bij Mexico hoorde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |