Yep, misschien heb je wel wat jonge uitlopers, uitgraven en ingraven. Ook van de moederplant is het heel makkelijk om stukken af te steken.quote:Op donderdag 11 september 2025 00:10 schreef Blues het volgende:
Ik wil een stuk bazenplant scheuren (?) en proberen of ie in de voorpostzegel wil 'aarden'. Maar hoe doe ik dit?
Stuk uitgraven (dus met schep gewoon eigen show in een stuk raggen als het lukt of zo met wortel en al?
Stuk vlinder staat al een tijd in een emmer water die gaat ook naar de voorpostzegel.
Wil daar zoveel mogelijk vaste planten ook.
Schoffelen?quote:Op donderdag 11 september 2025 03:33 schreef kree het volgende:
wat te doen tegen onkruid? dat vraag ik me vooral af?
na tis tussen wat uit de liggende tegels is dus, nu is dat laatste keer weggehaald met bosmaaier. dus met zo'n lintje enzo, je kent t wel.quote:
Met bodembedekkers krijgt onkruid amper een kans.quote:Op donderdag 11 september 2025 03:33 schreef kree het volgende:
wat te doen tegen onkruid? dat vraag ik me vooral af?
Tussen tegels en klinkers is mos heel effectief.quote:Op donderdag 11 september 2025 04:07 schreef kree het volgende:
al met al schoffelen geen optie dus, tis of eruit trekken maar komt t terug.
Vingerhoedskruid?quote:Op donderdag 11 september 2025 07:12 schreef Seven. het volgende:
Ik zoek een vaste plant voor een smalle border naast het tuinpad. Halfschaduw, plant die 1-2m max wordt, moet dus echt de hoogte in gaan en niet de breedte, en moet niet gaan hangen over het pad.
Iemand suggesties?
Camelia wellicht?quote:Op donderdag 11 september 2025 07:12 schreef Seven. het volgende:
Ik zoek een vaste plant voor een smalle border naast het tuinpad. Halfschaduw, plant die 1-2m max wordt, moet dus echt de hoogte in gaan en niet de breedte, en moet niet gaan hangen over het pad.
Iemand suggesties?
Oh ja, best goed idee! En daar heb ik wel e.e.a. van staan al.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Vingerhoedskruid?
Bij ons gaat alles liggen, gek word ik ervan.
Gelukt!quote:Op donderdag 11 september 2025 00:15 schreef Seven. het volgende:
Yep, misschien heb je wel wat jonge uitlopers, uitgraven en ingraven. Ook van de moederplant is het heel makkelijk om stukken af te steken.
Stom hè… op een balkon: van een pak zaadjes met kleurige Zinnia bleven 2 plantjes over. 😢quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Kon net weer een slak uit de balkonbak plukken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zinnia deed het al jaren goed in de tuin van de buurvrouw en ik kon er onbelemmerd van plukken.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:05 schreef Seven. het volgende:
Ik heb het gewoon opgegeven met planten die slakken lekker vinden.
Als ze toevallig nu beschikbaar zijn bij de Aldi hun (geiten?)leren handschoenen.quote:Op zondag 14 september 2025 10:30 schreef Seven. het volgende:
Ik wil de bramen in het gemeenteplantsoen achter onze tuin te lijf gaan binnenkort. Ik zoek nog goede handschoenen hiervoor. Iemand tips?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |