abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:17:29 #26
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_218621333
Degene die mij ervan denkt te kunnen weerhouden om een kop soep te schenken moet nog geboren worden.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_218621942
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 11:31 schreef quo_ het volgende:

[..]
En weer die kop soep die telkenmale aangevoerd wordt om de aanpak van de asielindustrie te saboteren.
Als iemand zijn gezicht en postuur mee heeft, waarom zou je hem dan niet helpen?
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:30:07 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218621976
Al die mensen op hun achterpoten omdat ze geen "soep meer kunnen schenken" voor illegalen terwijl ze dat toch al nooit never van hun leven zouden doen ook al lag er eentje op hun oprit te bedelen om een zakje Cup a Soup :')
Graag op anoniem
pi_218623280
twitter

Prima, zorg eerst maar dat de asielwetten erdoor komen. Strafbaarstelling illegaliteit kan altijd nog wel.
pi_218623320
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 14:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Als iemand zijn gezicht en postuur mee heeft, waarom zou je hem dan niet helpen?
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 14:30 schreef Twiitch het volgende:
Al die mensen op hun achterpoten omdat ze geen "soep meer kunnen schenken" voor illegalen terwijl ze dat toch al nooit never van hun leven zouden doen ook al lag er eentje op hun oprit te bedelen om een zakje Cup a Soup :')
Als er iemand bij mij op de oprit zou liggen die echt geholpen kan worden met een kop soep of iets ander eetbaars zou ik die helpen, ongeacht gezicht of postuur.
-
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:34:44 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218623374
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 17:27 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
Als er iemand bij mij op de oprit zou liggen die echt geholpen kan worden met een kop soep of iets ander eetbaars zou ik die helpen, ongeacht gezicht of postuur.
Wat ben je toch een goed mens (in je fantasieėn).

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 29-08-2025 17:53:16 ]
Graag op anoniem
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:42:56 #32
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218623426
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 11:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
Mag je ze wel een blik soep geven? Een boterham? Of alleen een droge, zonder beleg?
Alleen buiten het zicht van camera's.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218623438
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 17:27 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
Ik zal het doorgeven aan de mensen met een te vrezen gezicht en te vrezen postuur. Waar kunnen die jou vinden?
pi_218716658
quote:
Kabinet heeft reparatie asielwet af: illegaliteit strafbaar, hulp niet
De reparatiewet die regelt dat hulp aan mensen die illegaal in ons land zijn niet strafbaar is, is af. Aan een strenge asielwet werd op het laatste moment een aanpassing gedaan, waardoor zelfs het geven van een kop soep aan een vreemdeling zonder verblijfspapieren strafbaar zou worden.

Een Kamermeerderheid stemde begin juli voor de PVV-wijziging op de asielnoodmaatregelenwet, maar het was niet de bedoeling van de meeste partijen dat medemenselijke hulp strafbaar zou worden.

Toen de Raad van State eind vorige maand bevestigde dat dit wel degelijk het gevolg zou zijn, wilden het kabinet en een Kamermeerderheid daarvan af.

Dat gaat zomaar niet, omdat de wet al is aangenomen door de Tweede Kamer. Daarom is er nu een zogeheten novelle opgesteld, een wijziging van een al bestaande wet. Daarin houdt het kabinet overeind dat het strafbaar is om zonder geldige verblijfspapieren in Nederland te verblijven. Wel wordt vastgelegd dat alleen ‘de pleger’ strafbaar is, niet de mensen om hem of haar heen.

Ook benadrukt het kabinet dat politie en justitie vooral zullen kijken naar criminele en overlastgevende vreemdelingen zonder verblijfsvergunning. Het aantal mensen dat ‘kan worden vervolgd en bestraft’, zo staat in de toelichting bij de novelle, is daarmee ‘mogelijk minder omvangrijk dan wordt verondersteld’.
https://www.ad.nl/politie(...)-hulp-niet~aa6204e3/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')