abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218124779
Ik heb in december een mini vaatwasser gekocht, die nu helaas stuk gegaan is.
Deze heb ik via Bol.com bij een partner verkoper gekocht.

Die reageert op zich best snel, maar wil dat ik het apparaat ter reparatie terug stuur. Probleem; de vaatwasser is net iets kleiner dan de afmetingen voor paketten bij PostNL, ik heb de orginele doos niet meer (hoeft ook niet) en ik kan geen doos vinden die groot genoeg is voor de vaatwasser, maar niet te groot voor de pakketpost. Er wordt wel aangegeven dat ik verantwoordelijk ben voor schade als ik hem niet veilig genoeg op stuur (gewoon het retourlabel op het apparaat plakken gaan ze ook niet goed vinden natuurlijk ;-) ).

En wat zijn mijn rechten en plichten? Bol gaat nu weer een 2e bericht sturen naar de verkoper dat ze er aan uit moeten komen met mij, maar meer doen zij ook niet.

Wat kan ik nu het beste doen? (Behalve met de hand afwassen en nooit meer iets duurs bij een verkoper via Bol bestellen).
pi_218124822
zelf naar het retour punt rijden?
pi_218124850
Ook al overdacht, het retouradres heb ik nog niet, het bedrijf is gevestigd in Indië (ai) en het Nederlandse postadres is in Limburg, en er staat bij dat dat mogelijk niet het retouradres is. Limburg is uh, niet heel erg dichtbij.

Daarnaast lees ik ook wel dat het bedrijf moet zorgen voor een kosteloze reparatie. Naar Limburg rijden is niet erg kosteloos haha.
pi_218125142
Zijn er andere vervoers met ruimere pakketmaten?
pi_218125224
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 23:27 schreef Bosjetulpen het volgende:
ik heb de orginele doos niet meer (hoeft ook niet)
Hoeft niet nee maar was wel verdomd handig geweest nu.

Je zit sowieso aan een 'Groot pakket' en dan mag je tot 176 x 78 x 58, kan me niet voorstellen dat je vaatwasser "net iets kleiner" is want dan heb je een megamaxigiga vaatwasser.

[ Bericht 8% gewijzigd door r_one op 05-07-2025 01:56:31 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218125384
Ik heb eens een pakket ingepakt door meerdere dozen te verknippen/snijden en aan elkaar te plakken met tape. Min of meer op maat gemaakt dus.
pi_218125916
Ik heb een keer een fatbike terug gestuurd voor reparatie, maar die werd gewoon door DHL opgehaald.
Zonder verpakking etc.
En na reparatie weer terug gebracht.

Het is een beetje raar dat de verkoper geen netwerk heeft om apparaten onder garantie te repatriëren.

Bij Coolblue ook ooit een wasmachine onder garantie laten repareren.
De gebeurde door een plaatselijke reparateur die door Coolblue werd ingehuurd.
pi_218125976
Probeer het eens bij een witgoedzaak in je buurt. Wellicht hebben ze nog dozen over van een etalage model?
pi_218126126
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 23:41 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ook al overdacht, het retouradres heb ik nog niet, het bedrijf is gevestigd in Indië (ai) en het Nederlandse postadres is in Limburg, en er staat bij dat dat mogelijk niet het retouradres is. Limburg is uh, niet heel erg dichtbij.

Daarnaast lees ik ook wel dat het bedrijf moet zorgen voor een kosteloze reparatie. Naar Limburg rijden is niet erg kosteloos haha.
Maar dat staat los van de reparatie.
pi_218126242
Als de vaatwasser als pakket verstuurd is naar de klant, is het niet onredelijk om het weer als pakket terug te vragen voor reparatie.

Matige garantie, maar niet verboden.
.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 5 juli 2025 @ 09:19:33 #11
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_218126317
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 04:26 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik heb eens een pakket ingepakt door meerdere dozen te verknippen/snijden en aan elkaar te plakken met tape. Min of meer op maat gemaakt dus.
een prima oplossing inderdaad. Ook vaker gedaan als ik geen geschikte doos had.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_218126352
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 09:12 schreef Fer het volgende:
Als de vaatwasser als pakket verstuurd is naar de klant, is het niet onredelijk om het weer als pakket terug te vragen voor reparatie.

Matige garantie, maar niet verboden.
Vaak zit daar ook piepschuim in voor bescherming van het apparaat. Grote kans dat er beschadigen komen als het in een (al dan niet zelf gefröbelde) doos verpakt wordt.

TO, al gezocht op internet op die bepaalde storing? Iemand in de buurt (via een lokale FB pagina ofzo) vragen of die het kan verhelpen?
Het versturen zal ook niet goedkoop zijn?
pi_218126475
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 01:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Hoeft niet nee maar was wel verdomd handig geweest nu.

Je zit sowieso aan een 'Groot pakket' en dan mag je tot 176 x 78 x 58, kan me niet voorstellen dat je vaatwasser "net iets kleiner" is want dan heb je een megamaxigiga vaatwasser.
Nee, maar hij is vierkant, 50 x 50 x 50 ongeveer. Dus het zit hem in die 58 cm, dat geeft dan iets minder dan 4 cm ruimte aan beschermingsmateriaal.
Als ik zoek was de originele verpakking precies 58 cm, met natuurlijk piepschuim 'op maat'. Dus dan moet ik een doos hebben van precies 58 cm, en inschatten of bubbelplastic stevig genoeg is. Hij weegt 13 kilo dus het is ook nog een redelijk zwaar pakket. Het water is er ook niet gemakkelijk volledig uit te krijgen, hij zat bij levering ook in plastic want nat van binnen. Kan hem natuurlijk wel een tijd laten staan zodat hij meer droogt, maar dan gaat er nog meer tijd overheen.

Storing is iets met het verwarmingselement. Dus daar kan ik, of iemand anders, niet zo snel iets mee denk ik.

Even voor het WGR gedeelte; wie is er verantwoordelijk als hij stuk gaat onderweg? En ik hem redelijkerwijs wel goed verpak?

Ik denk dat ik de dozen en het piepschuim nog wel in de containers heb zitten (heb ze pasgeleden pas weggedaan) dus ik kan kijken of ik dat nog aan elkaar kan plakken. Maar dan nog vind ik het verzenden wel spannend, het is ook niet een heel goedkoop product natuurlijk en wat als hij dan kwijt raakt?
Bij de aanschaf is de verkoper verantwoordelijk voor het vervoer. Maar als zij het retourlabel aanmaken, zijn zij dan ook niet verantwoordelijk? (degene die de opdracht geeft/het label koopt). Bol zegt van niet, en dat ik dat altijd ben.
pi_218126517
Oh de verkoper zegt nu dat PostNL een verpakkingsservice heeft. Nou, daar heb ik nog niets over gehoord en kan er ook niets over vinden.
pi_218126742
Het lijkt me ook dat jij verantwoordelijk bent voor het goed verpakken van het artikel. Anders zou je het (als uiterste) in een vuilniszak kunnen verpakken en versturen, en als hij dan beschadigd is zou de verkoper daar verantwoordelijk voor zijn?
pi_218126803
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 10:01 schreef Huisopdehoek het volgende:
Het lijkt me ook dat jij verantwoordelijk bent voor het goed verpakken van het artikel. Anders zou je het (als uiterste) in een vuilniszak kunnen verpakken en versturen, en als hij dan beschadigd is zou de verkoper daar verantwoordelijk voor zijn?
Klopt, en dat is te verzekeren via PostNL voor een paar euro.
pi_218127083
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 10:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, en dat is te verzekeren via PostNL voor een paar euro.
Maar voor een paar euro ben je verzekerd voor schade als je een vaatwasser in een vuilniszak verstuurd?
  zaterdag 5 juli 2025 @ 10:50:24 #18
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218127086
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 10:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, en dat is te verzekeren via PostNL voor een paar euro.
Verzekeren via PostNL is echt een wassen neus en zonde van je geld.

Sowieso is het in de basis absurd om ze extra te betalen om 'zeker' te zijn dat ze hun werk naar behoren doen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218127232
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 10:49 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Maar voor een paar euro ben je verzekerd voor schade als je een vaatwasser in een vuilniszak verstuurd?
Je kunt ook her en der wat karton erom heen plakken en een doos hoeft niet perse uit een deel te bestaan, je kunt ook twee dozen aan elkaar plakken. Als je bij wijze van aan de voorkant en achterkant een bananendoos eromheen kunt doen met wat extra karton erom heen, dan lijkt het mij stevig genoeg.

Ik heb zelf ook wel eens items verstuurd waar ik twee dozen omheen heb gedaan.
pi_218127806
Maar dat zal geen apparaat zijn geweest met een glazen deurtje denk ik ;-)

Nadat de verkoper vanmorgen mailde over de 'inpakservice' van PostNL die niet bestaat, heb ik met Bol gebeld. Die begrijpen ook het probleem;
De verkoper wil dat ik het met PostNL terug stuur én dat ik het goed verpak, ik vind dat ik het niet goed kan verpakken als het met PostNL moet.

Ze hebben nu een order uitstaan om er toch een 'ophaalafspraak' van te maken. Dan moet ik hem alsnog goed verpakken, maar zit ik niet vast aan die max 58 cm en kan ik dus los gaan met een grote doos, piepschuim en bubbeltjes plastic. Daar zou ik dan uiterlijk maandag wat van horen.
pi_218127987
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 09:32 schreef Bosjetulpen het volgende:
Nee, maar hij is vierkant, 50 x 50 x 50 ongeveer. Dus het zit hem in die 58 cm, dat geeft dan iets minder dan 4 cm ruimte aan beschermingsmateriaal.
Een laag van 3cm bubbeltjesplastic doet al wonderen en voorkomt ook verschuiven binnen de doos.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 12:21 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ze hebben nu een order uitstaan om er toch een 'ophaalafspraak' van te maken. Dan moet ik hem alsnog goed verpakken, maar zit ik niet vast aan die max 58 cm en kan ik dus los gaan met een grote doos, piepschuim en bubbeltjes plastic. Daar zou ik dan uiterlijk maandag wat van horen.
Ah oke, had deze nog niet gelezen.

[ Bericht 9% gewijzigd door r_one op 05-07-2025 12:55:57 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218128469
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 10:49 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Maar voor een paar euro ben je verzekerd voor schade als je een vaatwasser in een vuilniszak verstuurd?
Als PostNL het pakket in die staat accepteert wel.
pi_218133828
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 13:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als PostNL het pakket in die staat accepteert wel.
Postnl 'accepteert' niets, het pakket wordt 'aangepakt' onder de geldende voorwaarden.

Overigens is dit topic wel weer een mooie waarschuwing dat je ook witgoed niet moet kopen via bol.com. De reguliere witgoedbedrijven hebben transporteurs die prima om weten te gaan met niet-ingepakte machines. Of sturen gewoon een reparateur om het euvel te verhelpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wiedanwel op 05-07-2025 21:51:50 ]
pi_218134379
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 08:05 schreef Wantie het volgende:

Het is een beetje raar dat de verkoper geen netwerk heeft om apparaten onder garantie te repatriëren.

Dat is helemaal niet raar, want bol is inmiddels een soort marktplaats en temu dropship website geworden. Ik koop om deze reden nooit meer wat bij dit soort externe verkopers. Kan het net zo goed zelf in china of in dit geval india bestellen
pi_218134787
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 21:16 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Postnl 'accepteert' niets, het pakket wordt 'aangepakt' onder de geldende voorwaarden.
Komt op hetzelfde neer.
quote:
Overigens is dit topic wel weer een mooie waarschuwing dat je ook witgoed niet moet kopen via bol.com. De reguliere witgoedbedrijven hebben transporteurs die prima om weten te gaan met niet-ingepakte machines. Of sturen gewoon een reparateur om het euvel te verhelpen.
Dat zeker.
pi_218136256
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 23:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Komt op hetzelfde neer.
Natuurlijk niet. De medewerker die het pakket aanpakt kan toch niet ruiken of er in die vuilniszak een vaatwasser met glazen front zit of een kist vol piepschuim met een gouden ring? Het feit dat het pakket aangepakt wordt zegt helemaal niets over de dekking bij schade.
pi_218136435
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 07:29 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. De medewerker die het pakket aanpakt kan toch niet ruiken of er in die vuilniszak een vaatwasser met glazen front zit of een kist vol piepschuim met een gouden ring? Het feit dat het pakket aangepakt wordt zegt helemaal niets over de dekking bij schade.
Hoe worden volgens jou bepaald dat schade gedekt is.
pi_218136641
Dat wordt beoordeeld zodra je een claim indient. Een claim van een gebroken glas dat verpakt was in een vuilniszak wordt lachend terzijde gelegd.
pi_218136849
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 09:20 schreef Wiedanwel het volgende:
Dat wordt beoordeeld zodra je een claim indient. Een claim van een gebroken glas dat verpakt was in een vuilniszak wordt lachend terzijde gelegd.
Dan moet wel omschreven zijn wat de voorwaarden zijn voor het verpakken.
pi_218136897
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 10:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan moet wel omschreven zijn wat de voorwaarden zijn voor het verpakken.
Hoezo 'moet' dat?
'Goed' is al een voldoende omschrijving, ieder weldenkend mens snapt wat daarmee bedoeld wordt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218136981
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 10:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Hoezo 'moet' dat?
'Goed' is al een voldoende omschrijving, ieder weldenkend mens snapt wat daarmee bedoeld wordt.
En dat is juridisch waterdicht?

Of iets 'goed' is, is nogal subjectief.

Stuur je een vaatwasser terug met 20 cm piepschuim ter bescherming, zegt PostNL bij beschadigingen dag dat dus niet goed was...
pi_218137948
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 10:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dat is juridisch waterdicht?
Ja.

Wat wil je dan?
Een specificatie van materialen en diktes voor elk denkbaar product?

quote:
Of iets 'goed' is, is nogal subjectief.
'Goed' is zodanig dat er bij transport geen schade aan het product kan ontstaan die er al niet was.
quote:
Stuur je een vaatwasser terug met 20 cm piepschuim ter bescherming, zegt PostNL bij beschadigingen dag dat dus niet goed was...
Beschadigingen in de zin van deuken en krassen? Dan wens ik ze heel veel succes als ze dit vol willen houden (tot een rechter aan toe desnoods) en jij hebt foto's van die in 20 cm piepschuim verpakte vaatwasser.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218138129
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 12:07 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja.

Wat wil je dan?
Een specificatie van materialen en diktes voor elk denkbaar product?

[..]
'Goed' is zodanig dat er bij transport geen schade aan het product kan ontstaan die er al niet was.
[..]
Beschadigingen in de zin van deuken en krassen? Dan wens ik ze heel veel succes als ze dit vol willen houden (tot een rechter aan toe desnoods) en jij hebt foto's van die in 20 cm piepschuim verpakte vaatwasser.
Kortom, je verzekert een pakket tot 500 euro, maar die krijg je nooit omdat als het artikel beschadigd raakt, dan was de verpakking niet goed.
pi_218138167
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 12:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kortom, je verzekert een pakket tot 500 euro, maar die krijg je nooit omdat als het artikel beschadigd raakt, dan was de verpakking niet goed.
Beschadigd in de zin van deuken en krassen? Dan wens ik ze heel veel succes als ze dit vol willen houden (tot een rechter aan toe desnoods) en jij hebt foto's van die in 20 cm piepschuim verpakte vaatwasser.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218138384
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 12:28 schreef r_one het volgende:

[..]
Beschadigd in de zin van deuken en krassen? Dan wens ik ze heel veel succes als ze dit vol willen houden (tot een rechter aan toe desnoods) en jij hebt foto's van die in 20 cm piepschuim verpakte vaatwasser.
Een kras zal niet snel gebeuren natuurlijk, maar bij een deuk is de verpakking ook beschadigd.
pi_218138397
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 12:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een kras zal niet snel gebeuren natuurlijk, maar bij een deuk is de verpakking ook beschadigd.
Precies ^O^

now we're talking
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218143543
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 21:16 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]


Overigens is dit topic wel weer een mooie waarschuwing dat je ook witgoed niet moet kopen via bol.com. De reguliere witgoedbedrijven hebben transporteurs die prima om weten te gaan met niet-ingepakte machines. Of sturen gewoon een reparateur om het euvel te verhelpen.
Normale vaatwassers, koelkasten en wasmachines worden door een Dynalogic, PostNL Extra@home of ander specialistisch bedrijf geleverd en reparaties vinden thuis plaats.
Het gaat hier echter om een mini vaatwasser.
pi_218143610
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:08 schreef Lizayra het volgende:

[..]

Het gaat hier echter om een mini vaatwasser.
En om een bedrijf gevestigd in Indië.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218143757
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:08 schreef Lizayra het volgende:

[..]
Normale vaatwassers, koelkasten en wasmachines worden door een Dynalogic, PostNL Extra@home of ander specialistisch bedrijf geleverd en reparaties vinden thuis plaats.
Het gaat hier echter om een mini vaatwasser.
Gaat niet om de mini, maar om het feit dat een wazige derde partij de leverancier is en er zijn eigen wazige regels op na houdt...

[ Bericht 7% gewijzigd door Wiedanwel op 06-07-2025 20:44:51 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 7 juli 2025 @ 13:52:24 #40
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_218148932
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:08 schreef Lizayra het volgende:

[..]
Normale vaatwassers, koelkasten en wasmachines worden door een Dynalogic, PostNL Extra@home of ander specialistisch bedrijf geleverd en reparaties vinden thuis plaats.
Het gaat hier echter om een mini vaatwasser.
dus een minikoelkast of minivaatwasser is niet normaal?

TS heeft de maten ook gewoon al genoemd;

quote:
hij is vierkant, 50 x 50 x 50 ongeveer.
Daarnaast is het een externe verkoper dus die kunnen andere bezorgkeuzes maken dan dat bol punt com doet voor eigen producten.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_218154129
Geen idee eigenlijk of ik dat had kunnen zien bij de aanschaf, op welke manier het verzonden zou worden.
Maar inderdaad ook niet bij nagedacht. Dit was helaas ook de enige mini vaatwasser die toen aan de eisen voldeed en via Bol bestellen geeft toch een soort (fake) vertrouwen. Dus ik hoop dat ik een ander waarschuw met dit topic.

Vandaag niks van Bol gehoord. Morgen dan maar weer bellen. Vandaag wel het piepschuim uit mijn container gered dus dat is in ieder geval nog iets. Gewoon nog heel, wel goor, maar ja. Gaat wel helpen bij het verpakken en versturen.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 01:40:29 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218154654
Het is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen: stuur maar op. Heel onklantvriendelijk want iedereen weet dat dat heel wat voeten in de aarde heeft. Waarom sturen ze geen monteur? Waarom dien je geen klacht in bij Bol? Ze hebben een goede klantenservice.
pi_218164485
Gisterenochtend gebeld, ze zouden er wel uitkomen met de verkoper en zorgen voor een ophaal afspraak. Mail terug van de verkoper; we doen alleen een retourlabel.

Bol gebeld, die wilde weer opnieuw het verzoek gaan doen, las daarna verder en zag dat het al 3 keer gedaan is. Hij zou ze gaan bellen en mij terug bellen of mailen. Niets gehoord. Vannacht mail van de verkoper - ik moet contact opnemen met een koeriersdienst die grotere pakketten doet, en als ik akkoord ben moet ik het de verkoper laten weten dan sturen ze me een verzendlabel.

Ik begrijp die constructie nog niet helemaal dus net even Bol gebeld, maar die zeggen nu weer; regel het met de partner. Na een beetje doorvragen geloof ik dat het de bedoeling is dat ik zelf ga kijken welke service van PostNL, DHL oid wel een pakket van die grootte ophalen en dat dan doorgeef aan de verkoper/partner.

Steeds heel wisselende klantenservice medewerkers, de een zegt steeds het inderdaad niet kan via een pakketpunt, de ander zegt weer dat het wel kan, en deze gaf weer aan dat er geen sprake was van een ophaalafspraak via Bol, terwijl daar eerder echt wel over gesproken is. Maar ze lezen dus niet standaard eerst alle eerdere berichten door en dat geeft ook ruis. De man gisteren zei letterlijk 'ik ga je dit uit handen nemen want het duurt te lang' en die vandaag zei weer, 'zoek zelf de info maar op en overleg met de verkoper'. Na ja.

Nu dus een verzendlabel voor PostNL extra@home gevraagd aan de verkoper. En weer afwachten.
  woensdag 9 juli 2025 @ 11:30:58 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218165748
Ongelofelijk dit. Maar ik vind wel dat je je een beetje van het kastje naar de muur laat sturen. Heb je al eens met je vuist op tafel geslagen (figuurlijk)? Heb je al gezegd dat je op trustpilot (of iets dergelijks) een hele slechte recensie gaat achterlaten?

Zet er je tanden in.
pi_218166053
Ja, want? Op welke grond? Oprecht geïnteresseerd hoor, want ik heb er ook geen kennis van.

Ik vrees, en ik heb dat inderdaad nog niet uitgespit, dat ergens in de voorwaarden wel zal staan dat een retourzending geregeld wordt op dezelfde manier als de bezorging is gegaan.

Dat ik dan had moeten bedenken dat dat pakket precies de max afmeting had van een PostNL pakket en ik dus beter de doos kan bewaren als ik hem veilig wil opsturen tijdens de garantieperiode is wel onredelijk, maar wat zijn dan mijn rechten bij onredelijk?

Op zich ben ik dan toch zelf akkoord gegaan met deze voorwaarden bij aanschaf? Ben bang dat als ik nog meer ga eisen zij zeggen; joe zoek het uit, wij houden ons aan de voorwaarden. Als ik vandaag een verzend mogelijkheid krijg via PostNL Home, vind ik het best hoor. Alleen is het inderdaad inmiddels al wel de 5e dag dat ik dat denk.
  woensdag 9 juli 2025 @ 12:42:23 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218166361
quote:
11s.gif Op woensdag 9 juli 2025 12:02 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ja, want? Op welke grond? Oprecht geïnteresseerd hoor, want ik heb er ook geen kennis van.

Ik vrees, en ik heb dat inderdaad nog niet uitgespit, dat ergens in de voorwaarden wel zal staan dat een retourzending geregeld wordt op dezelfde manier als de bezorging is gegaan.

Dat ik dan had moeten bedenken dat dat pakket precies de max afmeting had van een PostNL pakket en ik dus beter de doos kan bewaren als ik hem veilig wil opsturen tijdens de garantieperiode is wel onredelijk, maar wat zijn dan mijn rechten bij onredelijk?

Op zich ben ik dan toch zelf akkoord gegaan met deze voorwaarden bij aanschaf? Ben bang dat als ik nog meer ga eisen zij zeggen; joe zoek het uit, wij houden ons aan de voorwaarden. Als ik vandaag een verzend mogelijkheid krijg via PostNL Home, vind ik het best hoor. Alleen is het inderdaad inmiddels al wel de 5e dag dat ik dat denk.
Het gaat toch om klantenservice? Je wordt gewoon van links naar rechts geduwd. Dat je niet kwaad wordt! Ik weet ook niet wat er in de voorwaarden staat maar dit is debiel. Ik denk dat je bij Bol moet zijn. Ik vind hun klantenservice doorgaans erg goed. Zij hebben wat te verliezen, die fabrikant tegenover jou niet.

Als je Bol kunt mailen, mail ze dan. Dan zet je hoogst verontwaardigd (niet vergeten!) beknopt neer wat de situatie is en dat je het niet langer pikt. Dan kunnen ze in één oogopslag zien hoe raar de situatie is en dat je niet bent opgeschoten. Dat zou ik doen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 9 juli 2025 @ 12:48:27 #47
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_218166417
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Het gaat toch om klantenservice? Je wordt gewoon van links naar rechts geduwd. Dat je niet kwaad wordt! Ik weet ook niet wat er in de voorwaarden staat maar dit is debiel. Ik denk dat je bij Bol moet zijn. Ik vind hun klantenservice doorgaans erg goed. Zij hebben wat te verliezen, die fabrikant tegenover jou niet.

Als je Bol kunt mailen, mail ze dan. Dan zet je hoogst verontwaardigd (niet vergeten!) beknopt neer wat de situatie is en dat je het niet langer pikt. Dan kunnen ze in één oogopslag zien hoe raar de situatie is en dat je niet bent opgeschoten. Dat zou ik doen.
het is niet de fabrikant. Maar de verkoper die via het platform van bol een verkoop doet als externe verkoper.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_218166509
Op deze pagina;

https://www.bol.com/nl/nl/sf/reparatie/

Staat geen sterretje bij gratis verzenden en reparatie bij je thuis, wel bij hulp op afstand en snelle oplossingen bij storingen *niet geldig op artikelen van partners

Dus dat lijkt toch te impliceren dat dit; ✓ Grote/zware artikelen halen we gratis op of repareren we thuis, ook telt voor artikelen van partners.

Elders staat weer wel, bij aanspraak op garantie, neem contact op met de verkoper. En een reparatieverzoek is ook niet op te starten via de Bol app, voor artikelen van partners.

Grijs gebied dus denk ik. Ik geef het vandaag nog en anders ga ik inderdaad mailen met de hele samenvatting; dan zijn we immers een week onderweg.
  woensdag 9 juli 2025 @ 13:20:16 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218166902
quote:
99s.gif Op woensdag 9 juli 2025 12:48 schreef Nizno het volgende:

[..]
het is niet de fabrikant. Maar de verkoper die via het platform van bol een verkoop doet als externe verkoper.
Ja, de partner.
pi_218167372
Dit is dan weer niet zo grijs;
De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
Bij vragen en/of klachten over de door de Klant aangeschafte producten van Andere Verkopers, dient de Klant zich te allen tijde rechtstreeks te wenden tot de betreffende Andere Verkoper. De koper erkent dat hij/zij in deze gevallen geen beroep kan doen op bol.com en bol.com op geen enkele wijze aansprakelijk is, inclusief maar niet beperkt tot eventuele ondeugdelijkheid van het aangeschafte product.

Dus eisen bij Bol is niet echt van toepassing. Als die geen zin meer hebben, moet ik gaan eisen of dreigen bij de partner.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')