abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218121252
quote:
Schietpartijen en explosies in stad na ripdeal: 'Ik heb een tweepersoonsklusje voor 4000 euro'

ALPHEN AAN DEN RIJN - Waarom ze op het huis in de Beukenlaan in Alphen aan den Rijn moesten schieten, wisten ze niet. Ze deden het omdat ze er wat geld voor kregen, schulden hadden en beweerden bedreigd te worden. Chauffeur Romejo M., regelaar Dechanel F. en mogelijke opdrachtgever Delino L. hoorden het Openbaar Ministerie (OM) dinsdag straffen eisen van 2,5 jaar (twee keer) en 20 maanden cel voor het schieten op de woning op 12 oktober vorig jaar. De 17-jarige, M., schutter moet in september voor de kinderrechter komen.

Delino L. is de enige verdachte die zijn proces in vrijheid af mag wachten. Hij is niet in Alphen geweest, heeft geen wapen geregeld, maar lijkt door berichten op zijn telefoon wel de 'hoogste in rang' te zijn. Die berichten wijzen naar het incident. 'Ik heb een tweepersoonsklusje voor 4000 euro.' En: 'Ze hebben de adjes (adressen). Ze hebben alles toch?'

Op 11 oktober vorig jaar krijgt F. een berichtje via Snapchat dat er een klusje is. 'Er moest geschoten worden op een huis, ik zou er 2000 euro voor krijgen. 'Welk huis het is, weet hij op dat moment nog niet. Het bericht komt mogelijk van Delino L., maar omdat hij zich blijft beroepen op zijn zwijgrecht is dat niet met zekerheid te zeggen.

Enorme geweldsgolf in Zuid-Holland
Dechanel F. zet de klus voor 1000 euro door want hij is 'te bang voor dit soort dingen' en komt via via bij Romejo terecht. Die regelt op zijn beurt weer zijn 17-jarige collega M., de uiteindelijke schutter, om op het huis te schieten.

Alle vier lijken ze niet te weten dat ze betrokken zijn geraakt bij een groot conflict in de drugswereld: 1400 kilo cocaïne die uit de haven van Antwerpen gestolen werd. De ripdeal draaide uit op een enorme geweldsgolf in Zuid-Holland.

Blok coke viel uit doos
Een deel van de partij coke belandde in een loods van een slijterij in Ter Aar. Volgens de officier van justitie heeft de medewerker van de slijterij in de loods gezien dat er een blok cocaïne uit een doos viel waar drank in zou zitten toen die opgehaald werd.

Als de drugs vervolgens uit de loods gestolen worden, denken de eigenaren van de drugs meteen aan de medewerker en de eigenaar van de slijterij. Ze gaan 'op zoek' naar de drugs en laten eerst de woning van de slijter in Alphen aan den Rijn beschieten. De volgende dag laten ze een bom bij het huis van zijn zus in Rijnsaterwoude ontploffen en weer een dag later dus ook het huis aan de Beukenlaan, waar een van zijn medewerkers woont, beschieten.

Eerder met vuurwapen bedreigd
Romejo en de 17-jarige M. voeren de klus samen uit, maar komen na het schieten op de voordeur van het huis niet ver. De politie houdt de woning al in de gaten en ze worden direct aangehouden.

Woensdag is er opnieuw een rechtszaak. Dan gaat het om wat er is gebeurd met de medewerker van de slijterij. Voordat zijn huis beschoten is, werd hij ook al met een vuurwapen bedreigd. Donderdag staat Ruben B. voor de rechter. Hij schoot met een Kalasjnikov op het huis van de slijter aan de Prins Hendrikstraat in Alphen aan den Rijn, dagen voor de schietpartij op het huis aan de Beukenlaan.

De uitspraak op dinsdag 15 juli.
Romejo, Dechanel & Delino mogen dan misschien wel een Nederlands paspoort hebben. Maar zullen we toch niet eens overwegen ze naar een land te deporteren waar ze sterke roots mee hebben.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 17:48:38 #2
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218121287
Dechanel _O-
En zijn vader heet Coco zeker.
pi_218121291
Ja of we hebben het over het nieuwsbericht ipv weer hetzelfde riedeltje.

Ik denk dat de meeste van dit soort "aanslagen", worden gepleegd door (domme/jonge) onwetende daders. Bizar wat voor risicos er genomen worden.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_218121316
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 17:48 schreef Mubassie het volgende:
Dechanel _O-
Je bedoeld Coco Chanel
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 4 juli 2025 @ 17:57:35 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218121339
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 17:48 schreef Mubassie het volgende:
Dechanel _O-
@Coco
pi_218121347
het lijkt wel het plot van een Tarantino film (sterker nog, dit is het plot van eenTarantino film (True Romance) alleen de dame ontbreekt nog
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_218121350
De politiek kan vast iets verbieden zodat we weer door kunnen.
  Forum Admin vrijdag 4 juli 2025 @ 18:01:26 #8
35723 crew  GGMM
pi_218121358
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 17:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je bedoeld Coco Chanel
@onlogisch
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 18:11:05 #9
22565 asco
Los in deze tent
pi_218121409
Waar blijft die verdomde zeespiegelstijging als je hem nodig hebt.
pi_218123922
nou zeg
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_218123980
quote:
Op 11 oktober vorig jaar krijgt F. een berichtje via Snapchat dat er een klusje is. 'Er moest geschoten worden op een huis, ik zou er 2000 euro voor krijgen.
Dit is toch eigenlijk intens treurig joh. Paar jaar gevangenis riskeren voor 2k. Als je een normale baan zoekt verdien je dat ook in een maand ofzo.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 10:42:50 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218190770
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 21:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dit is toch eigenlijk intens treurig joh. Paar jaar gevangenis riskeren voor 2k. Als je een normale baan zoekt verdien je dat ook in een maand ofzo.
Dit soort gasten is toch te kansloos om te poepen joh en de hele omgeving waarin ze zijn opgegroeid ook.
pi_218190825
Klinkt als dat fruithandel verhaal, waar ook de eigenaar en medewerkers doelwit waren van aanslagen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218190844
Je zal er maar onbedoeld in terecht komen. Fucking kansloos tuig. Ga gewoon normaal werken voor je geld en draag eens een steentje bij aan de samenleving.

Godverdomme.

:r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218190852
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 10:57 schreef vosss het volgende:
Je zal er maar onbedoeld in terecht komen. Fucking kansloos tuig. Ga gewoon normaal werken voor je geld en draag eens een steentje bij aan de samenleving.

Godverdomme.

:r
Er is ook wel eens een Fokker geweest die zo iets mee maakte, is denk ik 4 a 5 jaar terug dat hij dat hier gepost heeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218190859
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 10:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Er is ook wel eens een Fokker geweest die zo iets mee maakte, is denk ik 4 a 5 jaar terug dat hij dat hier gepost heeft.
Linkje?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218190867
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 10:53 schreef StateOfMind het volgende:
Klinkt als dat fruithandel verhaal, waar ook de eigenaar en medewerkers doelwit waren van aanslagen.
Volgens mij zat dat iets anders, daar was er een crimineel die vrij opportunistisch probeerde geld af te persen terwijl het niet zijn drugs was. Hier gaat het echt om geripte partijen, en als jij de drugs kwijt bent geraakt, dan moet je wel heel overtuigend duidelijk maken dat het echt gestolen is, en dat je dus echt inzet om het terug te halen. Tegenwoordig is het ook vaak vrij complex, steeds vaker worden transporten door een hele trits aan personen gefinancierd, ook om de risico's te verdelen, echter dat maakt verlies/diefstal vaak nog complexer.
pi_218190874
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 11:00 schreef vosss het volgende:

[..]
Linkje?
Ik zou het moeten googlen, volgens mij had het met die ontvoering in Beverwijk?? te maken waarbij ze de verkeerde hadden. Edit ik denk dat het Cruquius was, maar google helpt me niet echt verder.
pi_218190901
pi_218229398
Bekijk deze YouTube-video

Monica is geen vrouw. Vanaf 1:00. @RamboDirk
  woensdag 16 juli 2025 @ 15:22:17 #22
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218229427
Negers doen ghettodingen.

Wat een nieuws.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 16 juli 2025 @ 15:52:02 #23
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218229749
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 15:19 schreef Zipportal het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Monica is geen vrouw. Vanaf 1:00. @:rambodirk
Moet kunnen.

LeoGod @Wereldgozer
  woensdag 16 juli 2025 @ 15:57:04 #24
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218229820
quote:
Romejo M
quote:
Dechanel F.
quote:
Delino L.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ruben B.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218229825
'Hoogste in rang' vrijgesproken van aanslag op huis, twee anderen veroordeeld

quote:
ALPHEN AAN DEN RIJN - Twee veroordelingen tot 2,5 jaar cel en één vrijspraak. Dat zijn de vonnissen tegen drie jongemannen die terecht staan voor het beschieten van een huis aan de Beukenlaan in Alphen aan den Rijn op 12 oktober vorig jaar. De beschieting is onderdeel van de enorme geweldsgolf in de Alphense regio na het stelen van 1400 kilo cocaïne uit de haven van Antwerpen.

In het beschoten huis woont een medewerker van slijterij Bruyntje Beer. Uit de loods van dat bedrijf in Ter Aar blijkt een dag eerder een deel van de geripte cocaïne opnieuw gestolen te zijn.

De medewerker en de eigenaar van de slijterij krijgen daarvan de schuld en worden ernstig bedreigd.

Op 10 oktober wordt de woning van de slijterijeigenaar beschoten met een kalasjnikov, krijgt de eerder genoemde slijterijmedewerker een pistool in zijn mond geduwd en wordt een bom gehangen aan diens woning, die overigens niet afgaat.

Een dag later is er een aanslag op het huis van de zus van de Bruyntje Beer-eigenaar in Rijnsaterwoude en op 12 oktober vliegt een kogel door de voordeur van het huis van de slijterijmedewerker aan de Beukenlaan.

Romejo M., Dechanel F. en Delino L. staan voor het schieten in de Beukenlaan terecht.

Beschieting had anders kunnen aflopen
Romejo M. krijgt 2,5 jaar cel opgelegd, waarvan tien maanden voorwaardelijk. Hij was de chauffeur van de minderjarige schutter, die aankomende september nog voor de kinderrechter moet komen.

Dat hij het wapen niet aangeraakt heeft, maakt voor de rechter niet uit. 'De beschieting had heel anders af kunnen lopen als de bewoners thuis waren geweest', zegt ze.

Ook Dechanel F. krijgt 2,5 jaar 'kale' gevangenisstraf opgelegd. Bij hem geen voorwaardelijk deel, omdat hij geen inzicht wil geven in wat hem gedreven heeft en omdat de Reclassering geen rapport over hem kan opmaken.

F. is 'de regelaar' van het schieten op het huis. Hij regelt Romejo M. om de klus uit te voeren en zorgt voor het wapen en de munitie, stelt de rechtbank.

Delino L. zwijgt vrijwel continu
Delino L. wordt vrijgesproken voor zijn rol bij het schieten, hoewel hij tijdens de inhoudelijke zitting 'de hoogste in rang' lijkt te zijn. Het enige waar hij zich dan over uitlaat, is een Tikkie dat hij betaald heeft.

Op zijn telefoon staan wel berichten als: 'Ik heb een tweepersoonsklusje voor 4000 euro'. En: 'Ze hebben de adjes (adressen). Ze hebben alles toch?'

Maar omdat L. zich vrijwel continu op zijn zwijgrecht beroept, kan de rechter ze niet onomstotelijk koppelen aan het incident en spreekt ze hem vrij.

Volgende uitspraak
Aanstaande donderdag doet de rechtbank uitspraak tegen de man die met een kalasjnikov op een huis in de Prins Hendrikstraat in Alphen aan den Rijn schoot.

https://www.omroepwest.nl(...)-anderen-veroordeeld
pi_218230082
quote:
Ik zat al mee te lezen en dacht al, herkenbaar. 😇
Vreselijk om zoiets als dit mee te moeten maken. Het lijkt alsof de politie geleerd heeft. Ze hebben in deze zaak de daders tenminste op heterdaad kunnen aanhouden. Hopelijk hebben ze ondertussen ook geleerd hoe om te gaan met slachtoffers. Vergis jullie niet hoe groot de rol van politie en justitie in het uitlokken van dit soort geweld is.
pi_218230802
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 16:25 schreef Knoc het volgende:

[..]
Ik zat al mee te lezen en dacht al, herkenbaar. 😇
Vreselijk om zoiets als dit mee te moeten maken. Het lijkt alsof de politie geleerd heeft. Ze hebben in deze zaak de daders tenminste op heterdaad kunnen aanhouden. Hopelijk hebben ze ondertussen ook geleerd hoe om te gaan met slachtoffers. Vergis jullie niet hoe groot de rol van politie en justitie in het uitlokken van dit soort geweld is.
Nouja, neem het geval van de moord van de broer op de kroongetuige, daar maakten die idioten van OM al bekend dat hij ging getuigen voordat de beveiliging was geregeld, iemand gestraft? Tuurljik niet, puur scoren.
  woensdag 16 juli 2025 @ 17:25:24 #28
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_218230826
De enige taal die dit soort zwakzinnigen spreken is de taal van kiezen tussen 35 jaar celstraf of Sharia straf.
pi_218230970
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 17:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nouja, neem het geval van de moord van de broer op de kroongetuige, daar maakten die idioten van OM al bekend dat hij ging getuigen voordat de beveiliging was geregeld, iemand gestraft? Tuurljik niet, puur scoren.
Dat is exact wat ik bedoel met uitlokken. Justitie en politie voeren strijd met criminelen over de rug van onschuldige slachtoffers. En vervolgens gebruiken ze het uitgelokte geweld om die onschuldige slachtoffers onder de druk te zetten. Ook journalisten werken hieraan mee overigens. Het is een corrupte bende! Ik zal later vanavond, indien interesse uiteraard, een wat uitgebreidere post plaatsen met voorbeelden.
  woensdag 16 juli 2025 @ 17:48:40 #30
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218231159
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 15:58 schreef Nober het volgende:
'Hoogste in rang' vrijgesproken van aanslag op huis, twee anderen veroordeeld
[..]

quote:
Delino L. wordt vrijgesproken voor zijn rol bij het schieten, hoewel hij tijdens de inhoudelijke zitting 'de hoogste in rang' lijkt te zijn. Het enige waar hij zich dan over uitlaat, is een Tikkie dat hij betaald heeft.

Op zijn telefoon staan wel berichten als: 'Ik heb een tweepersoonsklusje voor 4000 euro'. En: 'Ze hebben de adjes (adressen). Ze hebben alles toch?'

Maar omdat L. zich vrijwel continu op zijn zwijgrecht beroept, kan de rechter ze niet onomstotelijk koppelen aan het incident en spreekt ze hem vrij.
Als je de regelaar niet veroordeeld is er geen enkele mogelijkheid dit soort geweld aan te pakken. Gezien het gebruikte geweld, het schieten met een Kalashnikov zelfs, zijn straffen van 2,5 jaar echt bijzonder laag. Hier hadden ook meerdere doden kunnen vallen maar is dat is voor rechters niet van belang zolang de daders maar gepamperd kunnen worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218231254
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 17:36 schreef Knoc het volgende:

[..]
Dat is exact wat ik bedoel met uitlokken. Justitie en politie voeren strijd met criminelen over de rug van onschuldige slachtoffers. En vervolgens gebruiken ze het uitgelokte geweld om die onschuldige slachtoffers onder de druk te zetten. Ook journalisten werken hieraan mee overigens. Het is een corrupte bende! Ik zal later vanavond, indien interesse uiteraard, een wat uitgebreidere post plaatsen met voorbeelden.
Ik luister vrijwel alle Podcasts dus weet wat er speelt, overigens zijn er wel betrouwbare journalisten.
pi_218233792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 18:00 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik luister vrijwel alle Podcasts dus weet wat er speelt, overigens zijn er wel betrouwbare journalisten.
Er zijn wel betrouwbare journalisten. Maar zij kunnen helaas niet vrij publiceren wat ze willen. Het Openbaar Ministerie en de politie heeft helaas een monopolie op informatievoorziening in dit soort zaken. En de middelen om dat monopolie te beschermen. En die middelen worden ook daadwerkelijk gebruikt tegen slachtoffers en journalisten. Middelen die absoluut niet wettelijk zijn toegestaan. Sporadisch eindigen er misschien wat blunders in de media. Maar mocht die beerput ooit echt in de media eindigen dan zal de toeslagenaffaire slechts kinderspel lijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')