Allemaal psychologische hulp.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:17 schreef Kim-Holland het volgende:
-- Dader is de 20 jarige Mohammed A.
-- Woordvoerder Sohrab Taheri-Sohi van het Beierse Rode Kruis vertelde BILD: "Als gevolg van een gewelddadig incident in een ICE-trein werd een grootschalige noodhulp- en rampenbestrijdingsoperatie opgestart. (...) Volgens de huidige informatie raakten meerdere mensen gewond bij het gewelddadige incident: één persoon raakte ernstig gewond, drie anderen raakten [middel] lichtgewond en een ander raakte lichtgewond."
Na de noodstop werden de 500 passagiers in eerste instantie buiten verzorgd. "Ze krijgen nu verdere zorg in een inmiddels ingericht zorgcentrum." De passagiers krijgen onder andere psychologische ondersteuning. "In totaal zijn er meer dan 150 hulpverleners van hulpdiensten en brandweer ingezet."
Deutsche Bahn betuigde haar medeleven aan de getroffenen en hun families. "Onze gedachten en medeleven gaan uit naar de gewonden en allen die nu moeten verwerken wat ze hebben meegemaakt", aldus een woordvoerder van de spoorwegen.
"Wij wensen alle getroffenen een spoedig en volledig herstel." Hij bedankte ook de hulpdiensten voor de snelle arrestatie van de verdachte.
https://www.bild.de/news/(...)933f5247b42#fromWall
[ afbeelding ]
"Volgens BILD zou de aanvaller een Syriër zijn. "quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat hebben Syriers in een woonwijk nou weer te maken met een gek in een trein?
Ik zou meer begrip hebben voor protesten tegen de plaatsing van vluchtelingen in treinen.
Tenzij die trein naar Syrië rijdt.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat hebben Syriers in een woonwijk nou weer te maken met een gek in een trein?
Ik zou meer begrip hebben voor protesten tegen de plaatsing van vluchtelingen in treinen.
Zoek even op "einzelfallkarte" het werd jarenlang bijgehouden in google maps, tot de linkse zweefteef-kant begon te protesteren, toen mocht het ineens niet meer.quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik meen gelezen te hebben dat Duitsland tientallen mesaanvallen per dag heeft. Kijken of ik dat terug kan vinden.
Gaat niet goed daar in ieder geval.
jawel hoor, ruimt lekker op, hier..quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Duitse treinen vol met vluchtelingen.
Dat loopt nooit goed af.
Heb je nou echt maar de helft van mijn korte post gelezen?quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:22 schreef ToT het volgende:
[..]
"Volgens BILD zou de aanvaller een Syriër zijn. "
Maar ik weet dat het hip & trendy is om geen verbanden te leggen natuurlijk.
Neequote:Op donderdag 3 juli 2025 17:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb je nou echt maar de helft van mijn korte post gelezen?
Klopt. Meeste incidenten halen de media geeneens.quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik meen gelezen te hebben dat Duitsland tientallen mesaanvallen per dag heeft. Kijken of ik dat terug kan vinden.
Gaat niet goed daar in ieder geval.
Bijzondere journalistiek.quote:Een treinreiziger zou een van zijn wapens hebben gestolen en daarmee de aanvaller hebben tegengehouden.
En als ze het nieuws halen, gaat het over "jongeren", of "een man" enz.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt. Meeste incidenten halen de media geeneens.
Het is wel zo dat het gros ook niet een aanval is zoals die van vandaag, maar "gewone" gevallen als huiselijk of bende gerelateerd geweld.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:34 schreef ToT het volgende:
[..]
En als ze het nieuws halen, gaat het over "jongeren", of "een man" enz.
Als je het zo wil zien; prima joh. Er is helemaal niks aan de hand, gewoon lekker ongelimiteerd hier naar toe sleuren, die woestijnlandiërs die dikke oorlogstrauma's en een compleet andere cultuur hebben.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is wel zo dat het gros ook niet een aanval is zoals die van vandaag, maar "gewone" gevallen als huiselijk of bende gerelateerd geweld.
quote:20 jarige Mohammed A. uit Syrie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn gewoon de cijfers, maar brul vooral ongenuanceerd verder joh. Eerste post zeg ik letterlijk nog dat het daar niet goed gaat.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Als je het zo wil zien; prima joh. Er is helemaal niks aan de hand, gewoon lekker ongelimiteerd hier naar toe sleuren, die woestijnlandiërs die dikke oorlogstrauma's en een compleet andere cultuur hebben.
quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:01 schreef RamboDirk het volgende:
[..]Een nieuwe RamboDirkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |