Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die nauwelijks dweilt. Ik kom uit een huishouden waar het dwangmatig elke dag moest gebeuren met een hard bezem en een natte doekquote:Op donderdag 3 juli 2025 15:29 schreef Optimizer het volgende:
Wij dweilen misschien 3x per jaar de huiskamer en de slaapkamers, alleen het toilet gaat vaker met de natte lap, verder 2x per week stofzuigen. Schoenen standaard uit scheelt zo ontzettend veel rommel op de vloer.
Swiffer wet jet.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:30 schreef MisterFox het volgende:
Een Skiffeur met ingebouwde tank?
Ik zoek sowieso een gebruiksvriendelijker alternatief voor mijn uitknijpbare dweil.
Waarom zou je dat dagelijks of wekelijks doen? zitten er vieze plakkerige vlekken op de grond? dan natuurlijk wel (of je haalt het weg met een vochtige doekje), Los vuil haal je weg met een bezemen of stofzuigerquote:Op donderdag 3 juli 2025 15:31 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die nauwelijks dweilt. Ik kom uit een huishouden waar het dwangmatig elke dag moest gebeuren met een hard bezem en een natte doek
Overal kamerbreed tapijt neerleggen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:29 schreef Optimizer het volgende:
Wij dweilen misschien 3x per jaar de huiskamer en de slaapkamers, alleen het toilet krijgt regelmatig de natte lap,
de keuken en de gang wanneer nodig (maar ook niet heel vaak) verder 2x per week stofzuigen. Schoenen standaard uit scheelt zo ontzettend veel rommel op de vloer.
Daar zit dan je winst. Gewoon niet al te vaak doen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:31 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die nauwelijks dweilt. Ik kom uit een huishouden waar het dwangmatig elke dag moest gebeuren met een hard bezem en een natte doek
komt door jesse klaverquote:Op donderdag 3 juli 2025 16:39 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Mensen zijn echt lui geworden vandaag de dag
Dweilen moet in je aard liggen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:39 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Moet jij zeggenquote:Op donderdag 3 juli 2025 16:39 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
walgelijkquote:Op donderdag 3 juli 2025 16:39 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ik ook. Doe ik dus nooit. Nou ja, bijna nooit dan. Een mooie bloes of broek wil ik dan nog wel strijken of persen, maar beddengoed of theedoeken? No way!quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:50 schreef r_one het volgende:
Ik vind dweilen niet zo erg, best wel leuk meestal, maar heb een schijthekel aan strijken.
Voorstel: jij komt mijn was strijken, zal ik voor jou dweilen. WIn-win
Strijken besteed ik uit, mijn HH kan dat perfectquote:Op donderdag 3 juli 2025 17:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ook. Doe ik dus nooit. Nou ja, bijna nooit dan. Een mooie bloes of broek wil ik dan nog wel strijken of persen, maar beddengoed of theedoeken? No way!
Is helemaal de schuld van De Man. Met zijn achterlijke uitvindingen van wasmachines, vaatwassers, robotzuigers, kruimeldieven en weet ik veel wat nog meer.quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:39 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Maar wat moet er dan gestreken worden?quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Strijken besteed ik uit, mijn HH kan dat perfect
Ik niet. Ik strijk gewoon niet. Huishoudelijke hulp heb ik niet. Ik doe het liever zelf. Raar maar waar.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Strijken besteed ik uit, mijn HH kan dat perfect
Veel: T-shirts, theedoeken, kussenslopen en dekbedovertrekken, ja zelfs broeken (zowel nette als jeans). Blouse draag ik amper tot nooit.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar wat moet er dan gestreken worden?
Ah, je hangt het waarschijnlijk niet goed op. Dan kreukt het en moet je het strijken…quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Veel: T-shirts, theedoeken, kussenslopen en dekbedovertrekken, ja zelfs broeken (zowel nette als jeans). Blouse draag ik amper tot nooit.
En ik ben ook een kluns in het netjes opvouwen van matrashoezen.
Bij mij gaat vrijwel alles in de droger (op broeken en meeste truien na).quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ah, je hangt het waarschijnlijk niet goed op. Dan kreukt het en moet je het strijken…
Zag ik vanmiddag weer in een Duitse Lidl, maar helaas zat er geen prijskaartje bij. Ik wilde net vragen hoeveel pegels ik er voor zou moeten lappen toen de inpaksters net weg moesten voor één of andere kuttaak die ze nog moesten verrichten.quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:39 schreef Managarm het volgende:
Ik heb een elektrisch apparaat met stoomfunctie, gaat als een trein.
[ afbeelding ]
Ik heb er iets van 90 euro voor betaald.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Zag ik vanmiddag weer in een Duitse Lidl, maar helaas zat er geen prijskaartje bij. Ik wilde net vragen hoeveel pegels ik er voor zou moeten lappen toen de inpaksters net weg moesten voor één of andere kuttaak die ze nog moesten verrichten.Gemiste kans op een spannende date en een degelijk schoonmaaksysteem...
Sow, nog aardig aan de prijs!quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:21 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik heb er iets van 90 euro voor betaald.
Daar heeft YT filmpjes van.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Veel: T-shirts, theedoeken, kussenslopen en dekbedovertrekken, ja zelfs broeken (zowel nette als jeans). Blouse draag ik amper tot nooit.
En ik ben ook een kluns in het netjes opvouwen van matrashoezen.
Na 1:10 heb ik 'm maar in de hoek gesmeten, niet aan mij besteedquote:Op donderdag 3 juli 2025 18:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Daar heeft YT filmpjes van.
Bekijk deze YouTube-video
Nee maar ik krijg altijd op m'n donder van de HH, hoe ik het zo rommelig en frommelig in de kast kan pakken.quote:Hoe ik het doe? Ik rol alles op en pleur het in de lades of in de kasten.
Ooit gehoord van gasten op je kerstdiner die jouw kasten willen controleren of je alles wel volgens de regels hebt gestreken? Nee he? Ik ook niet!
Ik ook hoor. En bij mij betekent dus ordelijk dat ik weet waar het ligt.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Na 1:10 heb ik 'm maar in de hoek gesmeten, niet aan mij besteed
[..]
Nee maar ik krijg altijd op m'n donder van de HH, hoe ik het zo rommelig en frommelig in de kast kan pakken.
En zelf hou ik ook wel van ordentelijk
Dat is niet 'ordelijk', dat is 'geordend'quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:56 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik ook hoor. En bij mij betekent dus ordelijk dat ik weet waar het ligt.
In de kast? Dan is het schoon en gewassen.
In de wasmand? Dan moet het nog in de wasmasjien.
Exact mijn HHquote:Ze neemt een theedoek. Strijkt dit stuk textiel aan beide kanten.
Vervolgens vouwt ze het dubbel en strijkt weer beide kanten.
Net zolang tot de theedoek een mooi rechthoekig vierkantje is.
En dat doet ze dus met alles. Met theedoeken, vaatdoeken, zakdoeken, beddegoed, tafellakens, servetten enz.
Ik ook hoor. Maar ik vind dit zo'n onzin. Ik vouw de theedoeken op met de hand en leg ze dan in de kast.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is niet 'ordelijk', dat is 'geordend'
[..]
Exact mijn HH![]()
En ik vind het stiekem wel mooi ... van huis uit ook zo meegekregen .... de oude stempel.
Ach, iedere gek z'n gebrek.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Maar ik vind dit zo'n onzin. Ik vouw de theedoeken op met de hand en leg ze dan in de kast.
Mooi stapeltje. Netjes. Ordelijk. Kreukloos.
I know. Solly.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach, iedere gek z'n gebrek.
We dweilen ehm dwalen af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Ja schat, dat is wat de reclame jou wijs maakt.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is een gegeven dat het heerlijk is om fris gewassen dingen gestreken uit de kast te pakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |