Welke games hebben volgens jou de beste intro? Mijn keuzes:
1.Metal Gear Solid
Die muziek, die onderzeeboot die langs glijd, kippenvel.
2.Final Fantasy VII
Het shot dat van Aeris uit een overizht van die stad geeft en vervolgens weer richting die trein gaat waar Cloud inzit. You know this game is going to be massive!
3.Secret of Monkey Island
Deep in the Carabbean.... en dan dat melodietje. Geweldig! Hele sfeer van het spel in een paar seconden.
4.Ridge Racer Type 4
Schitterend gerenderd filmpje. Een bloed mooi meisje wordt wakker, ondertussen beelden van racende auto's. Als iemand trouwens nog een link heeft naar dit filmpje...
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 22-02-2003 23:11]
Zo prachtig gemaakt!!!
Je ziet aan het begin mensen gebeten worden en iedereen probeer te vluchten!
Dan loopt er een enorme groep zombies door de straat en opeens zie je 3 politie auto's de weg blokkeren en allemaal Swat lui erachter gaan staan met shotgun en andere geweren,
Ondertussen zie je ook een special forces team met helikopter Umbrella inc. binnenvallen,
Dan gaat het brute geweld op de straat door, iedereen schiet, je ziet zombies met gat in hun hoofd neervallen, je ziet gaten in de lijfen van de zombies die daarna weer opstaan, je hoort:
"There to many of them!''
''We can't stop them!"
En dan komt de eerste zombie door de barricade, de politie wordt afgeslacht, en je ziet de zombies iedereen dood bijten,
Dan gaat de actie weer naar de Special forces! je ziet 2 ventjes: ""Where are they?"" en dan komen er allemaal zombies uit de lift van achter
Of er komen zombies door een raam en je hoort: ""Where they coming frome?""
And je ziet iemand handgenaat gooien en je hoort: Die!!!!!!!!
Je ziet iemand om zich heen schieten maar wordt omsingelt,
Dan ga je naar de straat en zie je overal bloed en stuff en je ziet in de weerspiegeling van de helm Jill staan..........
Die intro is zo prachtig, zo mooi en zo cool die overheert echt
quote:he didn't really have a choice
Op zaterdag 22 februari 2003 22:12 schreef jdmorpheus het volgende:
Deus Ex komt ook hoog op mijn lijstje hoor
maar idd Deus Ex Ownage!
Full Throttle
The Dig
quote:UITLEG!!!
Op zaterdag 22 februari 2003 22:23 schreef Jordy-B het volgende:
Monkey IslandFull Throttle
The Dig
[Dit bericht is gewijzigd door Bolderbast op 22-02-2003 22:27]
Anders toch C&C Red Alert, Ridge Racer 4 (lekker muziekie), MGS, Halo (bij beiden incl. intro level zeg maar) en StarTrek Armada.
Edit: Gran Turismo.. ook meesterlijk
[Dit bericht is gewijzigd door SpleeffY op 22-02-2003 22:30]
quote:Monkey Island: allemaal cool, maar zeker de intro waarin Guybrush op de zee dobbert, en droomt over wat 'ie allemaal mist (wat vervolgens allemaal ongemerkt voorbijdrijft)... om vervolgens terecht te komen in 'n zeegevecht
Op zaterdag 22 februari 2003 22:24 schreef Chen het volgende:[..]
UITLEG!!!
Full Throttle: Gierende gitaren, schuurpapierstem en glimmend chroom. yeah baby
The Dig: 't spel is naar een script van Spielberg.
In het intro wordt op geweldige manier uitgelegd dat er een meteoor richting de aarde knalt, en er snel een team wordt samengesteld om dat eventjes tegen te gaan.
quote:Ik kan me erg goed in je nummer 1 vinden.
Op zaterdag 22 februari 2003 22:02 schreef Strolie75 het volgende:
Intro's, elk speel heeft ze.
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:12 schreef jdmorpheus het volgende:
Deus Ex komt ook hoog op mijn lijstje hoor
Time will tell. Sooner or later, time will tell.
quote:Zeker ben het met je eens.....al die filmpjes met de russen en amerikanen
Op zaterdag 22 februari 2003 23:09 schreef ToXiCitY het volgende:
Red Alert (de eerste)Time will tell. Sooner or later, time will tell.
En zoals al eerder is gezegd, de intro van Final Fantasy 7 is ook goed. Het is weliswaar weinig wat je ziet, maar vanuit de intro wordt je opeens in het spel gegooid, wat een erg gaaf effect geeft.
Trouwens, de intro van Zelda64 heeft ook een indruk achtergelaten. Vaak liet ik de game gewoon lopen want die intro van Link op Epona en dan dat superrelaxte muziekje...pure magie!
Def
quote:de hoogtij dagen van LucasArts......wat mis ik ze
Op zaterdag 22 februari 2003 22:29 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Monkey Island: allemaal cool, maar zeker de intro waarin Guybrush op de zee dobbert, en droomt over wat 'ie allemaal mist (wat vervolgens allemaal ongemerkt voorbijdrijft)... om vervolgens terecht te komen in 'n zeegevecht
Full Throttle: Gierende gitaren, schuurpapierstem en glimmend chroom. yeah baby
The Dig: 't spel is naar een script van Spielberg.
In het intro wordt op geweldige manier uitgelegd dat er een meteoor richting de aarde knalt, en er snel een team wordt samengesteld om dat eventjes tegen te gaan.
quote:Die HEERLIJKE donkere sfeer die helaas NOOIT meer in een Mechwarrior game terug te zien was...
Op zaterdag 22 februari 2003 22:18 schreef Terence_Hill het volgende:
De intro van Mechwarrior 2.
quote:Whenever I smell asphalt, I think of Maureen... Whenever I think of Maureen I think of TROUBLE...
Op zaterdag 22 februari 2003 23:04 schreef Terence_Hill het volgende:
Full Throttle, inderdaad erg goed! Goed sfeertje! Ik kan niet wachten op deel 2.
Heerlijk intro, en lekker filmisch hoe die limo een flinke oplawaai krijgt...
Ik wacht idd ook met SMART op het vervolg, eerste screens waren veel belovend
V-Rally 2
Colin McRea Rally 2.0
* GizartFRL is idd verslaafd aan racegames...
quote:Nee?
Op zondag 23 februari 2003 00:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Je zou het NIET zeggen...
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 23:09 schreef ToXiCitY het volgende:
Red Alert (de eerste)Time will tell. Sooner or later, time will tell.
En de wingcommander serie had ook goeie intro's!! (vanaf WC3 tot WC Prophecy)
quote:Misschien eens beter op gaan letten bij Engels voortaan?
Op zaterdag 22 februari 2003 22:14 schreef Ajax_master het volgende:
Zeker Resident evil 3!!!!Zo prachtig gemaakt!!!
Dan loopt er een enorme groep zombies door de straat en opeens zie je 3 politie auto's de weg blokkeren en allemaal Swat lui erachter gaan staan met shotgun en andere geweren,Ondertussen zie je ook een special forces team met helikopter Umbrella inc. binnenvallen,
Dan gaat het brute geweld op de straat door, iedereen schiet, je ziet zombies met gat in hun hoofd neervallen, je ziet gaten in de lijfen van de zombies die daarna weer opstaan, je hoort:
"There There are too many of them!''
''We can't stop them!"En dan komt de eerste zombie door de barricade, de politie wordt afgeslacht, en je ziet de zombies iedereen dood bijten,
Dan gaat de actie weer naar de Special forces! je ziet 2 ventjes: ""Where are they?"" en dan komen er allemaal zombies uit de lift van achter
Of er komen zombies door een raam en je hoort: ""Where are they coming frome?""
Dan ga je naar de straat en zie je overal bloed en stuff en je ziet in de weerspiegeling van de helm Jill staan..........
[/offtopic]
!!
Brilliant filmpje met de mooiste muziek ooit in een game!
quote:zo he. en wat draagt dit bij aan dit topic
Op zondag 23 februari 2003 12:46 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Misschien eens beter op gaan letten bij Engels voortaan?
[/offtopic]
De demo van Metal Gear Solid moet ik nog zien... het spel heb ik al wel, maar nog geen PS2...
quote:My thoughts too
Op zaterdag 22 februari 2003 23:16 schreef Dropslurf het volgende:
Diablo II
quote:Toegegeven, de intro van FF7 gaat nergens over, maar geeft wel perfect de sfeer van het hele spel weer. Verder vind ik hem gewoon zeer mooi. Het begint in een sterrenhemel, dan zie je Aeris door een gloed van lifeforce, zij loopt naar buiten en de camera zoemt uit om de hele stad te laten zien! Geweldig!
Op maandag 24 februari 2003 10:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik snap niet dat sommige FF7 noemen... Die intro gaat nergens over... Das het enige slechte aan het spel!
Edit: het was Mechwarrior 4 Vengeance ipv 3
[Dit bericht is gewijzigd door This_World_Is_Lost op 24-02-2003 13:00]
quote:Inderdaad, die was ik vergeten! Ik ben wel 3x overnieuw begonnen om alles te kunnen zien.
Op maandag 24 februari 2003 11:23 schreef bluebellyfluff het volgende:
Voor mij is de meest indrukwekkende intro ooit: die van half-life!
Hoe vernieuwend en sfeerbepalend
quote:Inderdaad! Het lijkt alsof je in een film zit.
Op zondag 23 februari 2003 21:27 schreef Marvin het volgende:
Half-Life.. hoe je die fabriek binnen rijdt en er van alles verteld wordt.. prachtig !!
quote:De eerste keer dat ik het zag bewoog ik op het laatst pas mijn muis, tsja het was een gewoonte om lekker onderuit de intro te bekijken!
Op maandag 24 februari 2003 11:25 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Inderdaad, die was ik vergeten! Ik ben wel 3x overnieuw begonnen om alles te kunnen zien.
Vroeger vond ik de intro van North&South op de Amiga ook altijd geweldig. Maar dat kwam denk ik meer omdat ik daar een beetje aan verslaafd was.
en geniaal, Starcraft, met dat vage gitaarpingeltje in het begin...
quote:Die van Mechwarrior 3 vind ik ook wel cool!
Op maandag 24 februari 2003 11:22 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Mechwarrior 3 4 vengeance![]()
![]()
Sarevok die een van de bhaalspawn van het dak sodemietert.
Zeer cool.
quote:Lol, je hebt gelijk, ik bedoel die van 4. Die is echt vet, gewoon actie, en ook nog coole special effects. Als je ehm voor de eerste keer ziet dan isie echt spanned gewoon
Op maandag 24 februari 2003 11:59 schreef FallenAngel666 het volgende:[..]
Die van Mechwarrior 3 vind ik ook wel cool!
quote:Jah, die van MW 3 vind ik ook wel cool ,maar die is nog volledig geanimeerd. MW 4 is met echte acteurs gedaan (net als in die C&C filmpjes) dat is altijd tof
Op maandag 24 februari 2003 12:59 schreef This_World_Is_Lost het volgende:[..]
Lol, je hebt gelijk, ik bedoel die van 4. Die is echt vet, gewoon actie, en ook nog coole special effects. Als je ehm voor de eerste keer ziet dan isie echt spanned gewoon
quote:Idd
Op maandag 24 februari 2003 13:16 schreef FallenAngel666 het volgende:[..]
Jah, die van MW 3 vind ik ook wel cool ,maar die is nog volledig geanimeerd. MW 4 is met echte acteurs gedaan (net als in die C&C filmpjes) dat is altijd tof
Ik heb het intro op niet geheel legale wijze gekregen en is echt zo masterlijk. Ik durf bijna te zweren dat het de kwaliteit van FF: The Spirits Within overtreft. in ieder geval kwa dramatiek is dat hun gelukt.
Ongeloofelijk wat ze daarmee hebben gedaan.
quote:
Op maandag 24 februari 2003 13:18 schreef Seal_force het volgende:
1: Metal of Honor
quote:Dogheads on a stick.
Op maandag 24 februari 2003 14:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
Biohazard 1 (Japanse Resident Evil)
quote:`
Op maandag 24 februari 2003 14:29 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dogheads on a stick.
Vooral dat stukje waar Jill dat pistool vindt en omhoog tilt.
In de Biohazard zit daar een afgebeten/afgehakte hand aan, in RE een hele arm.(niet afgehakt) .
Jammer dat het spel verder onbespeelbaar was.. .
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 24-02-2003 14:32]
...
Half-Life
Ik ben benieuwd wanneer deel 2 uitkomt!
Eervolle vermelding gaat naar Zelda 2: The Adventure of Link. Niet echt een intro maar de muziek die in het titelscreen zit is iedere keer weer kippenvel. Ook al blijft het beperkt tot 8bits-bliepjes.
quote:damn ook vergeten
Op maandag 24 februari 2003 17:39 schreef weerdo het volgende:
Dat niemand DOTT heeft genoemd.. Extreem vette intro, waarbij vooral Purple Tentacle "I will take over the world" uitsprak.. Zeker omdat dat 1 van de eerste spellen was waarbij gesproken geluid en goede animaties (en een tof verhaal) goed werden gecombineerd. Overigs scoort LucasArts algemeen bij mij hoog qua spelkwaliteit (En bij meerderen zo hier te zien)
en dan kunnen we Sam&Max ook wel noemen, alhoewel die intro niet zo lang is
bij DOTT vond ik het autoritje tijdens de intro echt geweldig
quote:mee eens!!!
Op zondag 23 februari 2003 00:14 schreef donald_dick het volgende:
medal of honour..het ultime saving private ryan stukke
quote:Hoe kon ik MechWarrior 4 vergeten...
Op maandag 24 februari 2003 12:59 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Lol, je hebt gelijk, ik bedoel die van 4. Die is echt vet, gewoon actie, en ook nog coole special effects. Als je ehm voor de eerste keer ziet dan isie echt spanned gewoon
quote:Erg dramatisch voor een computerspel, maar ik bleef er in zitten!
Op maandag 24 februari 2003 14:33 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Homeworld
Vanwege Samuel Barber's Adagio for Strings. Kippevel stuff!
Moet die oude games maar nog eens een keer installeren.
Red Alert 2...o.a. als je (de schaduws van) de Chirovs (zeppelins) over de stad ziet komen
Chip malfunction....En dat die gast dan ziet hoe de wereld er werkelijk uit ziet. Een politieagent die met een minigun het vuur opent. Vier jaar voor de Matrix in de bioscoop te zien was.
quote:Fuck!... Jaaaaaah.. die was ook goed!
Op dinsdag 25 februari 2003 10:46 schreef Ulx het volgende:
Het intro van Syndicate Wars vond ik ook wel vet.Chip malfunction....En dat die gast dan ziet hoe de wereld er werkelijk uit ziet. Een politieagent die met een minigun het vuur opent. Vier jaar voor de Matrix in de bioscoop te zien was.
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 10:51 schreef ChOas het volgende:
Hij is ERG oud, maar toendertijd was het een fantastische
intro: Another World
dat hele spel was gewoon zo origineel
quote:He dat meen je toch niet? Dat hele verhaal van RTCW *** als een ouew
Ik vind Return To Castle Wolfenstein wel een dikke intro hebben.
quote:
Op maandag 24 februari 2003 18:51 schreef Dr_Crouton het volgende:
Maar is het met een koor dan niet Agnus Dei en met alleen strings Adagio?
Ik wist dat ook niet toen ik Homeworld voor de eerste keer zag. Ik dacht: 'Leuk, de makers van Homeworld hebben Adagio for Strings door een koor na laten zingen! '
Pas een paar jaar later kwam ik achter het bestaan van Agnus Dei
quote:Tnx, met dit kan ik me tenminste nog wat voorstellen.
Op zaterdag 22 februari 2003 22:14 schreef Ajax_master het volgende:
Zeker Resident evil 3!!!!Zo prachtig gemaakt!!!
Dan loopt er een enorme groep zombies door de straat en opeens zie je 3 politie auto's de weg blokkeren en allemaal Swat lui erachter gaan staan met shotgun en andere geweren,Ondertussen zie je ook een special forces team met helikopter Umbrella inc. binnenvallen,
"There to many of them!''
''We can't stop them!"En dan komt de eerste zombie door de barricade, de politie wordt afgeslacht, en je ziet de zombies iedereen dood bijten,
Of er komen zombies door een raam en je hoort: ""Where they coming frome?""
Misschien kunnen we allemaal een omschrijving geven van de intro. Ik heb de meeste spellen niet gespeeld dus als iemand alleen iets roept als "Ridge Racer 4" dan word ik er helaas niets wijzer van
Ik stem dus voor Metal Gear Solid numero uno
Intro omschrijving:
In de intro wordt Snake gebriefed over z'n missie, je ziet een onderzeeer een eenmansduikbootje lanceren waarin Snake zit, het duikbootje gaat richting het eilandje die terroristen hebben overgenomen. Ondertussen horen we nog een gesprek tussen hem en z'n leidinggevende over het doel en de achtergrond van deze missie. De intro loopt af en gaat nadeloos over naar de start van het spel waarin Snake uit het water komt.
Final Fantasy X2 Online
Een groep vechters keert terug naar hun dorp. Dan is het nacht en pikkedonker. Een enorme vuurbal licht op in het donker, camera volgt hem. De vuurbal beland midden in het dorp waarop iedereen in paniek raakt. Vechters gaan bij de omheining staan en zien duizenden, maar dan ook duizenden van die orcs aanvallen. Er rijden karren tussen waar kannonen inzitten.
Mensen vallen aan met bijlen, schieten met pijlen en een groepje tovenaars spreken een spreuk waaruit enorme ijsschotsen op de ors vallen. Ondertussen zwiept de camera verder naar achter waarop het muziek tot een hoogtepunt stijgt en je een paar enorme, en serieus, enorme beesten ziet lopen. Met hoorns op hun hoofd stormen ze door de blokkades.
Waldo en zijn zus lopen een grot in, waarna ze in de val zitten tussen 2 groepen orcs. Anderen zijn te grazen genomen door de orcs en Waldo en zijn zus kunnen nog net onder een houten hekje door via een geheime ingang. Ondertussen switcht de camera naar het gevecht waarop je de reusachtige beesten de muren makkelijk omver duwen door als een paard erop te gaan staan.
Waldo en zijn zus naderen het einde van de grot en komen bij een kleine doorgang. De zus tilt waldo omhoog en deze klimt door het gat. Dan volgt de camera een pijl die naar de zus vliegt. Deze beland in de muur, doordat de zus hem net kon ontwijken. 2 orcs zijn aan het begin van de grot en rennen op de zus af. Deze wil ook door het gat. Uiteindelijk een stilte. Waldo kijkt, en schrikt door de hand van de orc die door het gat steekt en rent weg.
Na 20 jaar keert Waldo terug en dat is het begin.
quote:ja another world !! was echt mijn favo intro toen...
Op dinsdag 25 februari 2003 11:19 schreef Bolderbast het volgende:[..]
idd en die muziek
dat hele spel was gewoon
zo origineel
quote:het gaat me bij RTCW ook niet echt om het verhaal van de intro, ik vind die intro er gewoon cool uitzien.
Op dinsdag 25 februari 2003 17:26 schreef Djaser het volgende:
Pharaoh
Warcraft III
De Monkey Island spellen moet ik nog steeds gaan spelen
[..]He dat meen je toch niet? Dat hele verhaal van RTCW *** als een ouew
.
quote:OKE is wel wat anders dan intro
Op maandag 24 februari 2003 14:26 schreef Forau_Diavolina het volgende:[..]
![]()
Weet iemand hoe dat nummer van FF8 heet?
quote:Liberi Fatali. Erg mooi nummer idd, heb m hier ook op mp3.
Op woensdag 26 februari 2003 19:00 schreef Dagootje het volgende:
Red Alert 1 idd en ik vond die van Final Fantasy 8 ook geweldig (hoewel ik het spel nooit hebt gespeeld).Weet iemand hoe dat nummer van FF8 heet?
Kazaa will be your friend...
Die OST heb ik inderdaad ook... Zijn er mensen die het filmpje ook hebben? En dan vooral die dans scene
quote:
quote:Na dit weekend is dat dus Panzer Dragoon Otra geworden..
Op maandag 24 februari 2003 14:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
Biohazard 1 (Japanse Resident Evil)
Bijna hetzelfde als RE, maar dan uncencored..
megarace 2 (pc) // de humor... waarom moest deel 3 nou zo #cencuur!# slecht zijn!
nfs : // de meeste intro's zijn wel goed
quote:Burn cycle heeft inderdaad wel een leuke intro, vooral hoe je zo in het verhaal geworpen wordt.
Op maandag 3 maart 2003 07:43 schreef ninja-mod het volgende:
Burn: cycle ( cd-i & pc ) // de resolutie was om op temaar het verhaal was
![]()
megarace 2 (pc) // de humor...
waarom moest deel 3 nou zo #cencuur!# slecht zijn!
nfs : // de meeste intro's zijn wel goed
Je zag allemaal treintjes door het beeld rijden en op de achtergrond hoorde je een coole country-midi-file. Geniaal!
quote:als een zo'n fan voor 1 van de bad guys springt
Op zaterdag 22 februari 2003 22:16 schreef JeRa het volgende:
..en Unreal Tournament 2003 (intro van singleplayer).
quote:Quake 3 arena heeft ook een erg cool filmpje, zelfde soort mpg kwaliteit als RTCW
Op woensdag 26 februari 2003 12:45 schreef Smots het volgende:
het gaat me bij RTCW ook niet echt om het verhaal van de intro, ik vind die intro er gewoon cool uitzien.
Tenchu (deel 1) op de Playstation heeft ook een zeer gave intro
quote:blur - song 2 is dat
Op zondag 23 februari 2003 00:05 schreef micha het volgende:
Ik speel bijna nooit spelletjes maar de intro van fifa 2000 (worldcup volgens mij) vond ik erg ok!
*** Zero Wing ***
Bekijk het filpje op http://www.planettribes.com/allyourbase/video3.shtml
In A.D. 2101
War was beginning.
Captain: What happen ?
Mechanic: Somebody set us up the bomb.
Operator: We get signal.
Captain: What !
Operator: Main screen turn on.
Captain: It's you !!
Cats: How are you gentlemen !!
Cats: All your base are belong to us.
Cats: You are on the way to destruction.
Captain: What you say !!
Cats: You have no chance to survive make your time.
Cats: Ha ha ha ha ....
beste stukje animatie wat ik ooit gezien heb ... kan het me alleen niet zo goed meer herinneren want ik klik die shit altijd door
quote:
Dat niemand DOTT heeft genoemd.. Extreem vette intro, waarbij vooral Purple Tentacle "I will take over the world" uitsprak..
quote:
Ha! Jullie zijn de beste introductie van een spel vergeten. En dat is:
*** Zero Wing ***
De intro van Secret of Mana vind ik ook prachtig. Eigenlijk stelt ie niks voor, maar zeker door de fantastisch muziek is hij toch adembenemend.
Hopelijk komt er van dit spel ook een remake, maar dan zoals de makers het oorspronkelijk bedoeld hadden!
Grotendeels in het zwartwit, maar prachtig dat ie is!!!
Die muziek erbij, maakt het helemaal af.
Bij de meeste spellen zit er een vette intro bij, maar het zijnn er gewoonweg teveel om op te sommen.
Outcast
Shenmue
Wing Commander III & IV
King's Quest VI
Stonekeep
Command & Conquer / Red Alert
quote:Ah mooi zo, ik had me al voorgenomen om deze te kopen.
Op zondag 2 maart 2003 19:27 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Na dit weekend is dat dus Panzer Dragoon Otra geworden..
De intro is ongevenaard mooi.. Zo bizar mooi dat het soms net echt lijkt..
Wow, en dan die graphics.. Tis net kunst..
Een must see voor iedere zichzelf respecterende gamer..
Nuff said.
De paniek in de ogen en de stem van die piloot is echt
quote:Jaah! Dat was echt prachtig.....
Op dinsdag 15 april 2003 09:55 schreef deGVR het volgende:
Conflict Freespace: The great war.De paniek in de ogen en de stem van die piloot is echt
niet echt overdreven mooi of lang of flitsend maar wel heel erg Bond
Alecks
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 16:04 schreef MeAndMyself het volgende:
Medal of Honor Allied Assault.Heeel strak gedaan
De intros op de Gameboy zijn meestal enorm irritant, met die stilstaande plaatjes en enorme lappen tekst.
Abe's Oddysee, heel mooie lange intro, goeie animatie, mooi belicht, heel filmisch.
Another World op de Amiga, goed geanimeerd, spannend, aparte techniek. Geldt voor het hele spel eigenlijk.
Daarnaast vind ik de intro's en animaties van Max Payne en McGee's Alice nog altijd erg mooi.
Kan me ook nog herinneren dat een aantal jaren geleden in een of andere gameprogramma het complete intro van een racegame werd getoond. Daar was ik toen erg van onder de indruk en volgens mij moet dat Ridge Racer Type 4 geweest zijn, ook genoemd door topicstarter.
-TEKKEN 3!!!!!
-Final Fantasy 8
-
quote:Ehm, beter lezen hoor, Tekken3 had ik er ook bij staan
Op woensdag 23 april 2003 09:33 schreef __Soap__ het volgende:
jongens jongens, de beste zijn niet eens voorbij gekomen:-TEKKEN 3!!!!!
-Final Fantasy 8
-
Max Payne is 1 van de weinige spellen die me echt zwaar meesleurden in de sfeer en het verhaal van t spel. Overigens was t wel een beetje makkelijk.
Hitman 1&2 same story, alleen zijn die dan weer een beetje moeilijk Nooit echt zin om maanden met 1 spel bezig te zijn. Als t niet goed lukt ben ik er nogal snel op uitgekeken, ben ook niet echt een die hard gamer...
quote:Straks komt Max Payne 2, whoei
Op donderdag 24 april 2003 11:25 schreef Ache-T het volgende:
"Death was in the air at roscoe street, I had to find Alex fast!"Max Payne is 1 van de weinige spellen die me echt zwaar meesleurden in de sfeer en het verhaal van t spel. Overigens was t wel een beetje makkelijk.
Hitman 1&2 same story, alleen zijn die dan weer een beetje moeilijk
Nooit echt zin om maanden met 1 spel bezig te zijn. Als t niet goed lukt ben ik er nogal snel op uitgekeken, ben ook niet echt een die hard gamer...
Ik heb daarna nooit meer zo'n meesterlijke opening gezien!!!!!
Blair:"Space Marshall Tolwyn believes that our victory over the Kilrathi was a fluke, that we as a race need tinkering with, engeneering. If a few billion die along the way, well they werent worthy anyway. Why can't we be more like the Kilrathi, addicted to war and conflict. The only meaning in life to be found in death. Tell us all admiral. Is that the price of freedom?"
Tolwyn: "Mankind was at it's zenith while fighting the Kilrathi. Now our society is crumbling. We have no goals, no focus. We've grown complacent and confused. Who will try to save us when the next race tries to dominate us? Who will know where that threat will come from and when? No, we must be prepared. Progress only comes through strugle. Fighting keeps up fit. Conflict insures our readiness and our survival. The Kilrathi understood this. They endured for millions of years and so shall we if we continue fighting. If we continue to perfect our methods of killing...."
Heerlijke stem, die Malcolm McDowell
Maar het einde van 3 vond ik toch ietsie mooier!! Als de kilrathi zich overgeven. Dat was cool............
Maar 4 heeft een mooiere intro, dat wel.
Dus dat is een goed intro
http://www.phantasy-star-universe.com/movies/SegaCD/soniccd.mpg
Download em maar en oordeel zelf
Full Throttle
C&C+ Red Alert1&2
Soul reaver 1+2
Max Payne (eigenlijk het hele spel is zeer goed)
Half-Life (weer: het hele spel is goed)
quote:Idd, dit is ook mijn favoriet. Dat was toen ik net m' n mega cd had, en als je dan alleen Megadrive enzo gewend bent heeft zo'n filmpje toch wel een hoge 'oooh aaah' factor
Op dinsdag 13 mei 2003 08:47 schreef SilverBolt het volgende:
Sonic CD op de sega CD , moet toch wel de beste game intro ooit zijn vind ikzelf.http://www.phantasy-star-universe.com/movies/SegaCD/soniccd.mpg
Download em maar en oordeel zelf
quote:Inderdaad! heb ze alledrie uitgespeeld. Lucasarts rulez simpelweg met Adventures, vroeger helemaal. Jammer dat ze nu hun energie ook steken in Starwars spellen etc. Het verhaal van 'The Dig' is overigens van Steven Spielberg.
Op zaterdag 22 februari 2003 22:23 schreef Jordy-B het volgende:
Monkey IslandFull Throttle
The Dig
quote:Als dat als een intro gezien mag worden sta ik 100% achter je
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:34 schreef Xrenity het volgende:
Half Life, geweldig, die treinrit...
Ook Age of Mythology is errug leuk!
Gewoon omdat ik de intro zelf gemaakt heb
Als een intro er realistisch uitziet en vette muziek heeft vind ik het al snel mooi (daarom staat Deux Ex er ook niet in, maar die heeft wel erg vette muziek)
Edit: ik vond die van Red Faction ook wel aardig
[Dit bericht is gewijzigd door MPmad op 17-08-2003 00:25]
GT 3 Ja die auto's en geluid
Unreal Championship Blijft ook leuk om te zien
quote:Die vond ik juist een tegen valler.
Op zondag 17 augustus 2003 02:30 schreef Vassili_Z het volgende:
Return to Castle Wolfenstein is ook een goeie !
maar van een missie
Medal of Honor Spearhead die eerste missie in het vliegtuig echt geweldig.
als je er uit springt en dan zo rond kijkt, die licht flitsen, die man die naar beneden valt zonder parachute echt prachtig gewoon
quote:andere intro fallout 2 :
Fallout 2: A Kiss to Build a Dream On(The intro begins with a trumpet solo. We see the outside of a room, and hear
this part of a song)Oh, give me
A kiss to build a dream on
And my imagination
will feed my hungry heart
Give me
one thing before we part
a kiss to build a dream on...(The view moves inside of a room, and we see a projector and screen. The
projector comes on, while the song is still playing...)Yeah, give me
And my imagination
will make that moment live
Give me
what you alone can give
a kiss to build a dream on(The projector is showing a movie called LEAVING THE VAULT. It shows cartoony
characters preparing to leave a bomb shelter. There are 2 rules, it says.)Rule 1: Wear protective eye wear (Years of living in the Vault can make one's
eyes sensitive to sunlight. Failure to do this can result in ETREME eye
damage!)
Rule 2: Line up in an orderly fashion(Meanwhile, the song is in a trumpet solo, so we can concentrate on the movie.
It is showing how you can build a new life)Once you leave the Vault, prepare to build a new life using the GARDEN OF EDEN
CREATION KIT!
G.E.C.K
With the GECK, you can create the new world you've been waiting for!(The picture changes to a photo of a suburban street, circa 1950. The words
"RESULTS NOT GARUNTEED" are in the top corner.)Oh give me
and my imagination
will build upon that kiss
Oh, baby, all I ask is this
A kiss to build a dream on!(The projector flashes off, and we see a metal door with red lights above it.
The door flies open, and we enter. We see a heavy Vault door. The controls
activate, and the door opens, reavealing a silhoueted family. The camera pans
over to a man wearing insectoid armor. He raises a gun. We see the family one
last time before he begins to fire.)Fallout 1: Maybe
After "Fallout" appears on a black screen, a picture flashes up of a cartoony
guy standing near a plant. The scene switches to the guy behind a Vault door.
It closes as he waves at us.A song is playing:
Maayyyyyyybbbeeeeeee
You'll think of me
When you are all aloneThe screen then changes to "GALAXY NEWS NETWORK". "Our boys keep the peace in newly annexed Canada!" It shows a man tied up, with two men in futuristic armor behind him. One pulls out a gun and shoots the struggling man twice in the back of the head.
Maybe the one who
is waiting for you
will prove untrue
then what will you do?We then see a commercial for a robot: MR. HANDY! He's sooo HANDY! It shows Mr.
Handy walking the dog :-)Maybe you'll sit and sigh
wishing that I were near...
Thennnn
Maybe-maybe-mabye(The TV breaks, and we see that it was sitting in a deserted wasteland, in the
ruins of a house.)
quote:Meesterlijk, die sfeer
WAR. WAR NEVER CHANGES.
From what we can tell, it is the late twenty-first century. We're in what used to be the western United States. We think they fired first, but it doesn't really matter now, does it? All we know is what we can see. Look around you. Sand, rock, rusted metal, this is what's left.Some folks were better prepared than others. They managed to make it to the underground vaults. But they've gotta come out sooner or later, and whether you walk out of a vault, a hut, or a sheet-metal shack, you walk out into the same world.
If you've got a home, stay near it. If you've got a gun, keep it close. Even if the wasteland wasn't full of mutated animals, mutated people, and just plain mean folks with no respect for decency, you could still die out there just from radiation or thirst.
Still, it ain't much of a world, but it's what we've got. Some folks are trying to clean it up. Some want to bring back a little law and order. Maybe they're a little zealous about it, but can you blame 'em? Some are just happy with the way things are, where firepower solves problems and anything is for sale, even humans. What are YOU going to do?
Monkey island 3 is ook goed
Rule 2: Line up in an orderly fashion
En zodra ze buitenkomen worden ze meteen doodgeknald door mensen met power armor aan
[Dit bericht is gewijzigd door Par4n0id op 17-08-2003 03:49]
Deus Ex had ook een hele mooie!
Medal of Honor misschien niet kwalitatief het mooiste filmpje, maar wel het meest aansprekende
En niet te vergeten Gran Turismo 1 en 2 op de PSX. De muziek, de beelden
OOPS Vergeet natuurlijk Mechwarrior, WE WILL TREMBLE ALL WHO STANDS IN OUR WAY!
Ook de Final Fantasy delen hadden meestal een strakke intro.
Ook Homeworld heeft een strakke intro, zwart-wit, diepe stem. DIt blijft gelukkig gehandhaafd door het hele spel. Cataclysm had dit niet en viel daaorm ook zwaar tegen.
En MGS offcourse
[Dit bericht is gewijzigd door HansvanOchten op 17-08-2003 17:07]
quote:Idd dat was een geweldig spel
Op zaterdag 1 maart 2003 18:54 schreef Disorder het volgende:
De intro van American McGee's Alice vind ik trouwens ook erg mooi.
Het past precies bij de freaky sfeer van de rest van het spel en de ondersteunende muziek is erg bizar.
Red Alert: "Time will tell"
ook een clasic
die scoort mega op me intro lijst
quote:Das ook echt een _hele_ coole intro, die heb ik wel een paar keer achter elkaar zitten kijken, gewoon omdat ik 'em zo gaaf vond. Zeker als die tank door die muur heen rijdt enzo
Op zondag 17 augustus 2003 17:35 schreef Pr0zac het volgende:[..]
Red Alert: "Time will tell"
ook een clasic
quote:Dat is geen DOS, dat is een commodore 64 schermpje
Op donderdag 21 augustus 2003 00:53 schreef speedfreakssj het volgende:
ik zie GTA: Vice City nergens staan. kijk je zo en dan in dos mode zo'n 320x260 schermpje van Rockstar met kutmuziek. dan heb je echt het gevoel van WTF is dit?
30Mb groot zipfile in .wmv formaat.
Aanrader.
quote:==> zeker weten another world!!! <==
Daarin zag je dingen wat je toendertijd in andere spellen niet zag!!
tenminste ... voor zover ik me kan herinneren
Andere mooie intro's
- XS (oude en trage spel, maar hele mooie intro)
- Half Life
- Splinter Cell
- Max Payne
- Full Contact (amiga, dat "schaduw" ventje dat hele tijd dezelfde kata doet)
- Vampire the masqeurade
- Warcraft III
- Freespace II
quote:Geweldig idd, beste ding van Warcraft III
Op donderdag 21 augustus 2003 18:14 schreef Windrunner het volgende:
warcraft 3intro, cutscene's, eind filmpje,.. pracht-ig.
quote:correctie, enige goede ding van WC3
Op donderdag 21 augustus 2003 18:56 schreef Djaser het volgende:[..]
Geweldig idd, beste ding van Warcraft III
Runaway, als die gast in elkaar wordt gemept "Didn't you hear his neck crack?!"
Escape of monkey island "This is the second biggest monkey i've ever seen!"
en natuuurlijk monkey 3
Mijn top-3 van game-intro's:
1. Baldur's Gate 1
2. Starcraft
3. Warcraft 3: Reign of Chaos
dat is de ALLERBESTE intro. Ik heb het zo vaak opnieuw opgestart. Er zijn zelfs gekken bezig geweest om de gehele intro te maken in FLASH.
Dat is veruit de beste intro. De meeste introos klik je weg en hoef je niet nog een keer te zien.
quote:Fuck, te laat
Op woensdag 9 april 2003 14:52 schreef JaapAap het volgende:
Ha! Jullie zijn de beste introductie van een spel vergeten. En dat is:*** Zero Wing ***
Ik vond de intro van Half-Life 2 supergoed. Vooral waar die geel/zwart gestreepte robot dat talud afloopt, zonder dat het er fake uitzag. Daar had iemand nog wel wat uurtjes in zitten .
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:58 schreef RetepV het volgende:[..]
Ik vond de intro van Half-Life 2 supergoed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |