abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218127296
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 09:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jij kan niet eens het fatsoen opbrengen om het leed wat Palestijnen aangedaan wordt door Israël te erkennen. Omdat je Palestijnen niet als gelijkwaardig ziet.

Een Poetin aanhanger zou hetzelfde argument als jij gebruikt hebben als ik een Oekraïens UI zou hebben gehad.
De Palestijnen zien elkaar niet eens als gelijkwaardig.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218127320
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 10:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah. En vertel eens Chadi, zou jij naar een documentaire over 7 oktober 2023 gaan kijken om te zien wreed de Palestijnen zijn? Daar weten we het allemaal het antwoord wel op.

Sterker nog, als je die zou opzetten thuis was dat wellicht zelfs reden voor gebak en muntthee. Lekker genieten om te zien hoe 'inshallah' 'de zionistische entiteit' wordt ontmanteld door dappere Palestijnse 'verzetshelden'.
Ja die heb ik gezien. Als je een beetje naar boven scrollt zie je wat ik daarvan vindt.

Maar het hele aan je is dat je de vragen altijd terug gooit. Drink jij er wat bij als je mensen ziet lijden? Beetje verknipt is het wel. Ga je eerst kijken wat voor geloof het slachtoffer heeft? Best bizar dat je gedachtengang op die manier werkt. De meeste mensen maakt het namelijk niet uit op het moment dat het leven van een andere medemens wordt geraakt. Maar jij behoort tot een groep mensen die het wel uitmaakt in welk team iemand zit voordat je het erg vindt.
pi_218127328
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:23 schreef HSG het volgende:

[..]
De Palestijnen zien elkaar niet eens als gelijkwaardig.
Zie jij ze als gelijke aan je?
  zaterdag 5 juli 2025 @ 11:28:30 #279
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218127333
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 10:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dit is dus niet hoe het werkt. Dit is één van de grootste misopvattingen over het conflict.

Israël heeft te maken met terrorisme en als het dan terugslaat, dan creëert het nieuwe terroristen. Dit is het meest onzinnige argument dat je kunt maken. Op die manier moeten we gewoon maar in wereld leven van terrorisme en criminaliteit. Wat zulke dingen aanpakken creëert alleen maar nieuwe terroristen en criminelen.

Terrorisme moet juist gigantisch hard worden aangepakt zodat dat het niet nog eens gebeurd. Daarom is de aanpak van Israël nu ook uitstekend. Dat had zelfs nog veel harder gemogen.
[..]
Keihard optrekken tegen daadwerkelijke strijders is legitiem, maar zodra disproportioneel geweld burgers treft, ondermijn je je eigen veiligheids­doel.

Uit kwantitatieve studies in Irak en Afghanistan blijkt dat elke door coalitietroepen veroorzaakte burgerdode op korte termijn leidde tot extra aanvallen door opstandelingen. Het effect verdwijnt wanneer burgers niet worden getroffen.

Burgers raken gewond, wat leidt tot woede en wraak, wat leidt tot extra rekrutering.

Tel daarbij op: ernstige vroegkinderlijke ondervoeding leidt tot gemiddeld 10 tot 15 IQ-punten minder op schoolleeftijd.

Dus ja, nieuwe "terroristen" zijn helaas zeker in aanbouw.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_218127341
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hangt per persoon af.
pi_218127358
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:29 schreef HSG het volgende:

[..]
Hangt per persoon af.
We hebben het over een doorsnee palestijn
pi_218127365
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
We hebben het over een doorsnee palestijn
Wat is een "doorsnee Palestijn"?
pi_218127376
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:31 schreef HSG het volgende:

[..]
Duidelijk
  zaterdag 5 juli 2025 @ 11:35:33 #284
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218127395
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:31 schreef HSG het volgende:

[..]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218127408
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:33 schreef Chadi het volgende:

[..]
Duidelijk
Dus een doorsnee Palestijn is duidelijk?
pi_218127438
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:37 schreef HSG het volgende:

[..]
Dus een doorsnee Palestijn is duidelijk?
Zie je een doorsnee Nederlander als je gelijke?
pi_218127452
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:41 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zie je een doorsnee Nederlander als je gelijke?
Beschrijf eens wat een doorsnee Nederlander is.
pi_218127463
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:42 schreef HSG het volgende:

[..]
Beschrijf eens wat een doorsnee Nederlander is.
Zie jij bepaalde Nederlanders niet als je gelijke?
pi_218127469
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:44 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zie jij bepaalde Nederlanders niet als je gelijke?
Hangt van de persoon af.
pi_218127497
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:45 schreef HSG het volgende:

[..]
Hangt van de persoon af.
Dat zie ik als een ja. Klopt dit.
pi_218127526
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:48 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat zie ik als een ja. Klopt dit.
Dat is jouw aanname.
pi_218127543
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:50 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is jouw aanname.
Not nee je zegt dat het van de persoon afhangt. Dus daarmee geef je aan dat je niet iedereen als gelijke ziet.

Succes verder!
pi_218127591
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:51 schreef Chadi het volgende:

[..]
Not nee je zegt dat het van de persoon afhangt. Dus daarmee geef je aan dat je niet iedereen als gelijke ziet.

Succes verder!
Mag jij vinden. Heb je nog meer aannames, meneer superieur?
pi_218127681
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:54 schreef HSG het volgende:

[..]
Mag jij vinden. Heb je nog meer aannames, meneer superieur?
Als je Chadi superieur vindt geef je hem gelijk en was de aanname correct.

Briljant.
pi_218127706
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 12:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je Chadi superieur vindt geef je hem gelijk en was de aanname correct.

Briljant.
Dat is jouw schuld.
pi_218127775
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 12:06 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is jouw schuld.
Hoezo?
pi_218127782
Ik zoek nog een prikkelende titel voor mijn topickaap zo.
  zaterdag 5 juli 2025 @ 12:18:22 #298
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218127786
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 12:17 schreef Glazenmaker het volgende:
GHF 2.0?
  zaterdag 5 juli 2025 @ 12:19:13 #299
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218127792
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 22:19 schreef MisterFox het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)l-oorlog-honger-nood

Geen meelijden. Dit is wat je krijgt met Islam.
Tja, schijnbaar gaan velen Westerlingen hiervan snikken en heeft men verschrikkelijk te doen met zulke mensen. Wat opmerkelijk is, want als het over mensen in Soedan of Jemen gaat in exact dezelfde situatie haalt men de schouders op.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja die heb ik gezien. Als je een beetje naar boven scrollt zie je wat ik daarvan vindt.
Oh, welke documentaire was dit?
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Maar het hele aan je is dat je de vragen altijd terug gooit. Drink jij er wat bij als je mensen ziet lijden? Beetje verknipt is het wel. Ga je eerst kijken wat voor geloof het slachtoffer heeft? Best bizar dat je gedachtengang op die manier werkt. De meeste mensen maakt het namelijk niet uit op het moment dat het leven van een andere medemens wordt geraakt. Maar jij behoort tot een groep mensen die het wel uitmaakt in welk team iemand zit voordat je het erg vindt.
In de Arabische en Islamitische wereld is dit helaas wél hoe geweld tegen Israël en Joden wordt beleefd. Weet je nog de beelden van feestenden moslims en gebak dat werd uitgedeeld in grote steden van Europa zoals Berlijn op 7 oktober 2023?

Jouw post is dan ook een bijzonder staaltje projectie. De selectieve verontwaardiging zit aan jouw eigen kant, niet aan de kant van het Westen. Je zou zelfs kunnen zeggen dat er in het Westen zelfs veel meer empathie voor de Palestijnen dan Israëliërs is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
Mensen zijn gelijkwaardig, culturen absoluut niet.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:28 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Keihard optrekken tegen daadwerkelijke strijders is legitiem, maar zodra disproportioneel geweld burgers treft, ondermijn je je eigen veiligheids­doel.

Uit kwantitatieve studies in Irak en Afghanistan blijkt dat elke door coalitietroepen veroorzaakte burgerdode op korte termijn leidde tot extra aanvallen door opstandelingen. Het effect verdwijnt wanneer burgers niet worden getroffen.

Burgers raken gewond, wat leidt tot woede en wraak, wat leidt tot extra rekrutering.

Tel daarbij op: ernstige vroegkinderlijke ondervoeding leidt tot gemiddeld 10 tot 15 IQ-punten minder op schoolleeftijd.

Dus ja, nieuwe "terroristen" zijn helaas zeker in aanbouw.
Burgerslachtoffers zijn een onderdeel van oorlog, dat is altijd al zo geweest. Het idee dat oorlogen gevochten worden zonder burgerslachtoffers is een naïeve utopie van sommige Westerlingen en ook een product van de afgelopen decennia. Vroeger wist men namelijk wel beter en had men een realistischer beeld over oorlogen.

Daarnaast zullen er altijd onnodig veel burgers om het leven komen als je geen scheiding maakt tussen burger en strijder, wat de Palestijnen zoals we weten zelf doelbewust nalaten.

Ten slotte moeten terrorisme en verwerpelijke ideologieën moeten net zolang keihard gelimiteerd worden tot deze geen grip meer hebben op de mainstream. En als het aanpakken van zulke zaken tot meer terroristen of volgers van een ideologie zou leiden, had heel Duitsland na de Tweede Wereldoorlog uit nazi's moeten bestaan, we zien juist het tegenovergestelde.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 5 juli 2025 @ 12:19:51 #300
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218127796
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 12:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Neem deze trouwens ook even mee:

Overzicht Internationale Media
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')