https://blauwbloed.eo.nl/royaltynieuws/royals-handschoenquote:Op dinsdag 16 september 2025 15:23 schreef vencodark het volgende:
Waarom draagt Maxima tijdens de troonrede maar 1 handschoen?
Waarom droegen Maxima en de prinsessen maar één handschoen op Prinsjesdag?quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:23 schreef vencodark het volgende:
Waarom draagt Maxima tijdens de troonrede maar 1 handschoen?
quote:Prinsjesdag is niet alleen het moment waarop de Oranjes zich in hun mooiste outfits laten zien – ook bijzondere details vallen op. Zo droegen koningin Máxima en de prinsessen opvallend genoeg maar één handschoen, al verschenen ze op andere momenten toch weer met twee. Hoe zit het met de handschoenetiquette?
De opvallende keuze
Het is weer de derde dinsdag van september en dat betekent: Prinsjesdag! Vandaag zijn alle ogen zijn op de Oranjes gericht. Uiteraard luisterden we met aandacht naar de troonrede, maar keken we ook met plezier naar de outfits van de koninklijke familie.
Het was opnieuw een bijzondere aangelegenheid, niet in het minst omdat prinses Ariane haar debuut maakte tijdens haar allereerste Prinsjesdag. Het jongste A'tje verscheen in een prachtige donkerblauwe japon van Victoria Beckham. Maar niet alleen de fantastische jurken vielen op: ook een opvallend detail trok de aandacht, de dames droegen namelijk maar één handschoen.
Wat zegt de enkele handschoen tijdens Prinsjesdag?
We schreven als eens eerder dat het achterwege laten van één handschoen geen vergeten accessoire is die in de koets is blijven liggen, maar dat dit een betekenis heeft. Koningin Máxima natuurlijk weet als geen ander hoe je met een subtiel detail een koninklijke uitstraling neerzet. Handschoenen zijn een van haar favoriete accessoires: het is een elegant en opvallend detail tegelijk. Toch draagt ze er vaak maar één. Dat is niet alleen een modieuze keuze, maar ook een manier om dicht bij het publiek te blijven. Met een onbedekte hand kan ze iedereen persoonlijk begroeten, en juist dat maakt de ontmoeting bijzonder.
Voorgaande jaren volgden prinses Amalia en prinses Alexia het voorbeeld van hun moeder. Dit jaar stapten echter zowel Alexia en debutante Ariane wél met twee handschoenen bij de Koninklijke Schouwburg uit de koets. Maar om nog meer verwarring te zaaien, zagen we verderop op de loper Alexia weer met één handschoen aan, terwijl haar zusje Ariane ze nog steeds beiden droeg. Later, tijdens het zwaaimoment op het balkon, gingen opnieuw handen omhoog met een handschoen aan: alleen Alexia wuifde het publiek tegemoet met een blote hand.
Het lijkt er dus op dat de traditie rondom het dragen van handschoenen momenteel een wat vrije interpretatie krijgt. Mogelijk is er in de voorbereiding en communicatie het een en ander misgegaan, dat kan natuurlijk ook. Hoe dan ook: de Oranjes zagen er weer adembenemend uit en we hebben genoten van hun verschijning tijdens Prinsjesdag.
Ze zaten in een glazen kar, toch?quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:40 schreef Deisyy het volgende:
Die hebben bonje gehad in de gouden kar
Kan, ik heb het niet gezien, dus he was een wilde gok.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:44 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ze zaten in een glazen kar, toch?
quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:02 schreef Deisyy het volgende:
Ik kam hier eigenlijk even de outfits van de koningin en prinsessen checken, maar ik vind het er wat saai uitzie,=n,
Mag ik dat zeggen?
Er worden hier wel ergere dingen gezegd. Dus ja hoor.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:02 schreef Deisyy het volgende:
Ik kam hier eigenlijk even de outfits van de koningin en prinsessen checken, maar ik vind het er wat saai uitzie,=n,
Mag ik dat zeggen?
quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:08 schreef maily het volgende:
Alexia geen handschoen aan ....
Wat ziet Amalia er prachtig uit![]()
En dapper dat Amalia en Maxima van die grote hoeden droegen, met de voorspelde wind
Hoeden? Satellietschotels bedoel je.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:08 schreef maily het volgende:
Alexia geen handschoen aan ....
Wat ziet Amalia er prachtig uit![]()
En dapper dat Amalia en Maxima van die grote hoeden droegen, met de voorspelde wind
De familie had in z'n geheel geen hele vrolijke uitstraling.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:02 schreef Deisyy het volgende:
Mag ik dat zeggen?
Zeker! Maar dat past ook bij deze dag.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:02 schreef Deisyy het volgende:
Mag ik dat zeggen?
Maxima keek heel strak, al toen ze de koets uitkwam. Misschien waren haar schoenen te krap of prikte er een bh-beugel in haar zij.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:26 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De familie had in z'n geheel geen hele vrolijke uitstraling.
Ik moest aan een hosti denkenquote:Op dinsdag 16 september 2025 16:25 schreef casita het volgende:
[..]
[..]
Hoeden? Satellietschotels bedoel je.
En terecht. Ze zijn zelden mooi, hoeden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:58 schreef Mrmime het volgende:
Alexia vertikt het volgens mij gewoon om een hoed op te zetten. Gelijk heeft ze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |