abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 november 2025 @ 11:49:35 #126
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219238851
Het kan morgen ook gaan vriezen als je niet oplet
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 10 november 2025 @ 14:50:35 #128
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219238898
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 14:43 schreef kalinhos het volgende:
Het kan morgen ook gaan vriezen als je niet oplet
niet waar ik ben
een waarheid is niet altijd en overal dezelfde waarheid

wie bij een pensioenfonds een pensioen saldo spaart is dom , je krijg\t wel de aftrek maar het saldo ben je kwijt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219238917
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 14:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niet waar ik ben
een waarheid is niet altijd en overal dezelfde waarheid

wie bij een pensioenfonds een pensioen saldo spaart is dom , je krijg\t wel de aftrek maar het saldo ben je kwijt
Wat staat hier :?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 10 november 2025 @ 15:01:21 #130
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219238968
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 14:52 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Wat staat hier :?
Het is michaelmoore niet serieus nemen. Net wat hij heeft gerookt op die dag.
  woensdag 12 november 2025 @ 09:29:59 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219249621
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 15:01 schreef xzaz het volgende:

[..]
Het is michaelmoore niet serieus nemen. Net wat hij heeft gerookt op die dag.
Zelf pensioen opbouwen, gaat steeds aantrekkelijker worden

https://www.telegraaf.nl/(...)delen/104236897.html
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219249877
Net van de kleinmetaal pensioen binnengekregen
Ik krijg geen pensioen compensatie omdat ik niet meer in de metaal sector werkt
Dus de eerste 20 jaar van dubbele inleg waar een deel naar een gepensioneerde gaat.
Word dus niet gecompenseerd.

Tuurlijk blijven ze wel betalen tot aan je dood daar komen ze niet onder uit namelijk.
En dat geld komt natuurlijk van de pot van doden mensen af waar de pensioen blijft houden als je geen pensioen partner heb.

Hoe dan ook we worden genaait
Was het niet de pensioen gat jaren terug .
Waar ik geluk niks mee heb gedaan.
Dan is het nu wel dit waar je mee genaait word .

Kwestie van wachten tot dat collectieve rechtzaken gaan beginnen en me aanmelden er voor .
pi_219249893
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 09:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Zelf pensioen opbouwen, gaat steeds aantrekkelijker worden

https://www.telegraaf.nl/(...)delen/104236897.html
Begin ik niet aan.
Was vroeger ook met life spaar renten.
Op eens werd daar ook de stekker er uit getrokken.
En moest alles betaalt worden aan de belastingdienst.


Beter je geld in aandelen stoppen of in crypto .
En actief gaan handelen.
Dat levert meer op namelijk.
pi_219249900
quote:
En dat geld komt natuurlijk van de pot van doden mensen af waar de pensioen blijft houden als je geen pensioen partner heb.
Ja das het idee he. Mensen die langer leven dan het gemiddelde worden uitbetaald door het saldo van mensen die korter leven dan het gemiddelde.

Volgens mij gaan de meeste pensioenfondsen er van uit dat je 14,15 jaar leeft vanaf pensionering.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 12 november 2025 @ 10:24:55 #135
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219249908
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 10:22 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Begin ik niet aan.
Was vroeger ook met life spaar renten.
Op eens werd daar ook de stekker er uit getrokken.
En moest alles betaalt worden aan de belastingdienst.

Beter je geld in aandelen stoppen of in crypto .
En actief gaan handelen.
Dat levert meer op namelijk.
dat is ook pensioen opbouwen, maar of de AFM die stortingen als belastingaftrek zal accepteren is zeer twijfelachtig

maar netto pensioen opbouwen in crypto dat kan altijd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 12 november 2025 @ 10:26:59 #136
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219249918
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 10:22 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ja das het idee he. Mensen die langer leven dan het gemiddelde worden uitbetaald door het saldo van mensen die korter leven dan het gemiddelde.

Volgens mij gaan de meeste pensioenfondsen er van uit dat je 14,15 jaar leeft vanaf pensionering.
ok dan heb ik nog een jaar of 7
mijn fiets die gaat langer mee
quote:
AI-overzicht
De gemiddelde sterfteleeftijd in Nederland is de levensverwachting, die in 2024 81,9 jaar was bij de geboorte. Voor mannen was dit 80,5 jaar en voor vrouwen 83,3 jaar.

De levensverwachting is de laatste decennia toegenomen en kan verschillen per regio en per geslacht, aangezien deze wordt berekend op basis van sterftekansen per leeftijd.
Algemeen (2024): De gemiddelde levensverwachting bij geboorte in Nederland was 81,9 jaar.
Maar AI gaat ons helpen
Met 24 / 7 controles en adviezen en iedere week in de CT scan in het bejaardenhuis
https://www.telegraaf.nl/(...)ekken/104357704.html

Ook met nieuwe medicatie

quote:
TU/e stelt model wereldwijd beschikbaar
Superkrachtige AI helpt artsen kanker en andere ziekten sneller ontdekken

Eindhoven- Onderzoekers van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) hebben een medisch AI-model ontwikkeld dat artsen helpt afwijkingen op CT-scans eerder te herkennen.

Snellere diagnoses van kanker en andere ziekten zijn hierdoor mogelijk.

Het model is getraind op basis van ruim een kwart miljoen CT-scans.

29 minuten geleden
De TU/e stelt het AI-model nu wereldwijd beschikbaar aan universiteiten, ziekenhuizen en bedrijven, zodat het doorontwikkeld kan worden voor eigen medische toepassingen.

Het kan dienen als basis voor AI-systemen die tumoren opsporen, ziektes voorspellen of andere patronen herkennen in medische beelddata.

Het team, onder leiding van universitair hoofddocent Fons van der Sommen, trainde een zogenoemd foundation model, een basismodel waarop andere, gespecialiseerdere AI-toepassingen kunnen voortborduren.

De onderzoekers gebruikten als eersten de rekenkracht van de nieuwe AI-supercomputer SPIKE-1 en voedden het model met zo'n 250.000 driedimensionale CT-scans en 75.000 radiologierapporten uit publieke medische databanken. Deze toonden verschillende soorten aandoeningen, waaronder kanker.


[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 12-11-2025 10:35:07 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219250214
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 10:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok dan heb ik nog een jaar of 7
mijn fiets die gaat langer mee
[..]
Maar AI gaat ons helpen
Met 24 / 7 controles en adviezen en iedere week in de CT scan in het bejaardenhuis
https://www.telegraaf.nl/(...)ekken/104357704.html

Ook met nieuwe medicatie
[..]

O dan kan de pensioen leeftijd wel om hoog naar 78 .
Ik zie het nu al voor me de huidige kabinet die gaat komen.

Gelukkige ga ik eerder stoppen .
Bouw ergens anders ook mijn pensioen op en na 12 jaar ga ik gewoon de pensioen eerder activeren.
Weg uit dit gekke land namelijk .

Je pensioen nu net zo veel waard als de bonus van de overheid .
Namelijk huursubsidie en zorgtoeslag.
Krijg je die niet namelijk omdat je aow en pensioen dan hoger is .

En zo word je extra genaait in de toekomst.
Beste oplossing pensioen gaan en vertrekken naar een land met een lage belasting.
Aangezien je hier dadelijk over je uitgesteld loon niet eens arbeidskorting krijgt .
Dus je betaalt gelijk de max belasting er over ook nog .
Van de 500 euro in de maand pensioen krijgt je daar netto net 300 euro van

Laat dat even inzinken.
  woensdag 12 november 2025 @ 13:14:21 #138
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219250933
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:21 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
O dan kan de pensioen leeftijd wel om hoog naar 78 .
Ik zie het nu al voor me de huidige kabinet die gaat komen.

Gelukkige ga ik eerder stoppen .
Bouw ergens anders ook mijn pensioen op en na 12 jaar ga ik gewoon de pensioen eerder activeren.
Weg uit dit gekke land namelijk .

Je pensioen nu net zo veel waard als de bonus van de overheid .
Namelijk huursubsidie en zorgtoeslag.
Krijg je die niet namelijk omdat je aow en pensioen dan hoger is .

En zo word je extra genaait in de toekomst.
Beste oplossing pensioen gaan en vertrekken naar een land met een lage belasting.
Aangezien je hier dadelijk over je uitgesteld loon niet eens arbeidskorting krijgt .
Dus je betaalt gelijk de max belasting er over ook nog .
Van de 500 euro in de maand pensioen krijgt je daar netto net 300 euro van

Laat dat even inzinken.
Als we de AOW ers aan het werk willen krijgen dan moet er heel wat veranderen, niet dat je na 6 maand halve dagen werken tegen het minimumloon, een belastingaanslag van 3000 euro krijgt,

Dat is zeer afschrikwekkend
AOW ers straffen is dan niet de manier

kijk eens naar Duitsland

VVD gaat de AOW ontkoppelen, gevolg?::
alle AOW ers in de bijstand en de 6 keer modaal gaan flink op de IB belasting besparen

quote:
Met ingang van 2025 is de algemene heffingskorting afhankelijk van het inkomen in de boxen 1, 2 en 3 samen.

De arbeidskorting bedraagt maximaal ¤ 5.599 voor mensen die jonger zijn dan de AOW-leeftijd.

Voor mensen die de AOW-leeftijd hebben bereikt bedraagt de arbeidskorting maximaal ¤ 2.802
.2 jan 2025
quote:
Heb je met AOW recht op arbeidskorting?
Uw heffingskortingen veranderen

De algemene heffingskorting wordt lager.
Stopt u met werken? Dan hebt u geen recht meer op de arbeidskorting en de inkomensafhankelijke combinatiekorting.
quote:
Wanneer heb je geen recht op arbeidskorting?
Arbeidskorting per inkomensgroep (2025)

De maximale arbeidskorting wordt bereikt bij een inkomen van ongeveer ¤41.000.
Vanaf ¤39.500 begint de afbouw, en bij een inkomen vanaf ongeveer ¤80.000 is de arbeidskorting volledig vervallen.18 jul 2025


[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 12-11-2025 18:48:06 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 27 december 2025 @ 09:57:05 #139
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219610859
Gepensioneerden slepen pensioenfonds voor de rechter

Gepensioneerden willen pensioenfondsen die overstappen naar het nieuwe pensioenstelsel voor de rechter slepen. Ze eisen dat de fondsen geld uittrekken om de achterstallige indexatie te betalen.

De stichting PensioenVoldoen start in ieder geval een zaak tegen pensioenfonds PFZW. Het pensioenfonds voor de zorg- en welzijnssector stapt per 1 januari over op het nieuwe pensioenstelsel. Bij die overstap krijgt iedereen, gepensioneerde, deelnemer of slaper, minstens 7 procent extra pensioen.

„Dat is een vorm van diefstal’’, zegt Rob de Brouwer, voorzitter van Pensioenvoldoen. „Het vermogen van de pensioenfondsen is bedoeld om uit te keren voor pensioenen, inclusief indexatie, verhoging van de pensioenen met de inflatie, en achterstallige indexatie.’’

Rechten kwijt

En dat gebeurt niet, ziet De Brouwer. Als het fonds eenmaal is overgestapt naar het nieuwe stelsel zijn gepensioneerden en deelnemers het recht op indexatie kwijt. Vandaar dat er nu juridische actie wordt ondernomen. Namens 40.000 gepensioneerden gaat PensioenVoldoen proberen via de rechter de achterstallige indexatie alsnog af te dwingen.

,,Het gaat hier om een vorm van onteigening’’, meent De Brouwer. ,,Dat mag op zich, maar daar moet wel compensatie voor geboden worden. En dat is nu niet het geval.’’

Achterstand-
En dat moet wel, vinden de eisers. ,,Iemand die al veertig jaar bij pensioenfonds PFZW zit heeft een indexatie-achterstand van 32 procent. Iemand die vier jaar bij het pensioenfonds zit heeft een achterstand van 6,9 procent. Toch krijgen ze er allebei evenveel bij’’, geeft De Brouwer als voorbeeld.

De eisers vragen zich af of dit wel zo kan. ,,Wij denken dat het vermogen van het fonds in eerste instantie bedoeld is om pensioenen uit te keren, dan te indexeren en daarna achterstallige indexatie in te halen.’’

Verdeelsleutel
De strijd draait dus om de vraag hoe het vermogen wordt verdeeld. De stichting wil dat de Nederlandse rechter de zaak voorlegt aan het Europees Hof. Het gaat dan om de vraag of de handelwijze van de pensioenfondsen niet strijdig is met de Europese regels omtrent onteigening van eigendom.

Oftewel hebben gepensioneerden en deelnemers recht op compensatie voor achterstallige indexatie. „Wij willen dat de rechter de verdeelsleutel voor het verdelen van het pensioenvermogen beoordeelt’’, zegt De Brouwer.

Aan oren trekken

De Brouwer verwacht dat het nog enkele maanden zal duren voor een rechter zich over de zaak kan buigen. ,,En de procedure bij het Europees Hof zal naar verwachting een jaar in beslag nemen.’’

Als de stichting de rechtszaak wint zal dat enorme consequenties hebben, beseft De Brouwer. „Maar als je zo met eigendomsrechten omgaat moet je aan je oren getrokken worden.’’

PFZW laat in een reactie weten ‘vertrouwen te hebben dat de verdeling van het pensioenvermogen evenwichtig is’. „De verdeling is ook goedgekeurd door toezichthouder De Nederlandsche Bank’’, zegt een woordvoerder.

https://www.ad.nl/economi(...)de-rechter~acef0df2/

Zo doe je dat dus
Jarenlang te weinig rendement uitkeren en in een keer afkopen met eenmalig 7%
En dan overgaan naar nieuw stelsel zodat je alle rechten kwijt bent

Het zijn criminelen Klaas knot inclusief. :(
pi_219611958
Het is een ongekend (miljarden) schandaal dat zijn weerga niet kent.

Het toeslagenschandaal valt hierbij in het niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 27 december 2025 @ 11:20:21 #141
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219612015
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 11:14 schreef Montagui het volgende:
Het is een ongekend (miljarden) schandaal dat zijn weerga niet kent.

Het toeslagenschandaal valt hierbij in het niet.
mijarden roof, niet alleen de gepensioneerden hebben geen indexatie gekregen al 20 jaar, ook de werknemers hebben geen toevoeging aan hun saldo gehad anders dan het spaar deel van de werkgever

terwijl de fondsen forse rendementen maken met uw spaargeld

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 27-12-2025 11:27:47 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219617762
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 december 2025 09:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gepensioneerden slepen pensioenfonds voor de rechter

Gepensioneerden willen pensioenfondsen die overstappen naar het nieuwe pensioenstelsel voor de rechter slepen. Ze eisen dat de fondsen geld uittrekken om de achterstallige indexatie te betalen.

De stichting PensioenVoldoen start in ieder geval een zaak tegen pensioenfonds PFZW. Het pensioenfonds voor de zorg- en welzijnssector stapt per 1 januari over op het nieuwe pensioenstelsel. Bij die overstap krijgt iedereen, gepensioneerde, deelnemer of slaper, minstens 7 procent extra pensioen.

„Dat is een vorm van diefstal’’, zegt Rob de Brouwer, voorzitter van Pensioenvoldoen. „Het vermogen van de pensioenfondsen is bedoeld om uit te keren voor pensioenen, inclusief indexatie, verhoging van de pensioenen met de inflatie, en achterstallige indexatie.’’

Rechten kwijt

En dat gebeurt niet, ziet De Brouwer. Als het fonds eenmaal is overgestapt naar het nieuwe stelsel zijn gepensioneerden en deelnemers het recht op indexatie kwijt. Vandaar dat er nu juridische actie wordt ondernomen. Namens 40.000 gepensioneerden gaat PensioenVoldoen proberen via de rechter de achterstallige indexatie alsnog af te dwingen.

,,Het gaat hier om een vorm van onteigening’’, meent De Brouwer. ,,Dat mag op zich, maar daar moet wel compensatie voor geboden worden. En dat is nu niet het geval.’’

Achterstand-
En dat moet wel, vinden de eisers. ,,Iemand die al veertig jaar bij pensioenfonds PFZW zit heeft een indexatie-achterstand van 32 procent. Iemand die vier jaar bij het pensioenfonds zit heeft een achterstand van 6,9 procent. Toch krijgen ze er allebei evenveel bij’’, geeft De Brouwer als voorbeeld.

De eisers vragen zich af of dit wel zo kan. ,,Wij denken dat het vermogen van het fonds in eerste instantie bedoeld is om pensioenen uit te keren, dan te indexeren en daarna achterstallige indexatie in te halen.’’

Verdeelsleutel
De strijd draait dus om de vraag hoe het vermogen wordt verdeeld. De stichting wil dat de Nederlandse rechter de zaak voorlegt aan het Europees Hof. Het gaat dan om de vraag of de handelwijze van de pensioenfondsen niet strijdig is met de Europese regels omtrent onteigening van eigendom.

Oftewel hebben gepensioneerden en deelnemers recht op compensatie voor achterstallige indexatie. „Wij willen dat de rechter de verdeelsleutel voor het verdelen van het pensioenvermogen beoordeelt’’, zegt De Brouwer.

Aan oren trekken

De Brouwer verwacht dat het nog enkele maanden zal duren voor een rechter zich over de zaak kan buigen. ,,En de procedure bij het Europees Hof zal naar verwachting een jaar in beslag nemen.’’

Als de stichting de rechtszaak wint zal dat enorme consequenties hebben, beseft De Brouwer. „Maar als je zo met eigendomsrechten omgaat moet je aan je oren getrokken worden.’’

PFZW laat in een reactie weten ‘vertrouwen te hebben dat de verdeling van het pensioenvermogen evenwichtig is’. „De verdeling is ook goedgekeurd door toezichthouder De Nederlandsche Bank’’, zegt een woordvoerder.

https://www.ad.nl/economi(...)de-rechter~acef0df2/

Zo doe je dat dus
Jarenlang te weinig rendement uitkeren en in een keer afkopen met eenmalig 7%
En dan overgaan naar nieuw stelsel zodat je alle rechten kwijt bent

Het zijn criminelen Klaas knot inclusief. :(
Wordt een kansloze zaak waar juist iedereen die hen steunt aantoonbaar (pensioen)geld verliest maarja lekker blijven doneren :7

Er wordt - ook door jou - gedaan of er recht is op rendement: dat is er niet.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219617784
quote:
Bij die overstap krijgt iedereen, gepensioneerde, deelnemer of slaper, minstens 7 procent extra pensioen.

„Dat is een vorm van diefstal’’,
En niemand die denkt: goh wat een onzin, hier stop ik met het serieus nemen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219617821
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 11:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mijarden roof, niet alleen de gepensioneerden hebben geen indexatie gekregen al 20 jaar, ook de werknemers hebben geen toevoeging aan hun saldo gehad anders dan het spaar deel van de werkgever

terwijl de fondsen forse rendementen maken met uw spaargeld
En dit is ook aantoonbaar onzin. Genoeg fondsen die ook in de afgelopen 20 jaar indexatie hebben gehad. Misschien niet het percentage wat je ieder jaar wilt, maar “geen indexatie gekregen al 20 jaar” is gewoon een leugen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219618028
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 09:47 schreef Montagui het volgende:

[..]
Goeie zaak. Het kritische geluid in de 2e kamer ivm het pensioenstelsel mag niet verloren gaan bij de volgende verkiezingen.
Kennelijk vond Nederland haar toch ook bloedirritant.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zaterdag 27 december 2025 @ 17:37:40 #146
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219618080
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 17:26 schreef kalinhos het volgende:

[..]
En dit is ook aantoonbaar onzin. Genoeg fondsen die ook in de afgelopen 20 jaar indexatie hebben gehad. Misschien niet het percentage wat je ieder jaar wilt, maar “geen indexatie gekregen al 20 jaar” is gewoon een leugen.
ABP van 2009 tot en met 2021 totaal 0,0%

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 27-12-2025 17:47:05 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219618249
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 17:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ABP van 2009 tot en met 2021 tottaal 0,0%
En hoe spreekt dit precies dit tegen: Genoeg fondsen die ook in de afgelopen 20 jaar indexatie hebben gehad.


Sterker, 20 jaar geleden was het 2005. Uit jouw selectief gekozen periode kan ik er zonder het te checken vanuit gaan dat er in 2005-2008 en 2021-heden wel indexatie is geweest.

Kortom je liegt nog steeds.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zaterdag 27 december 2025 @ 17:48:25 #148
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219618354
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 17:44 schreef kalinhos het volgende:

[..]
En hoe spreekt dit precies dit tegen: Genoeg fondsen die ook in de afgelopen 20 jaar indexatie hebben gehad.

Sterker, 20 jaar geleden was het 2005. Uit jouw selectief gekozen periode kan ik er zonder het te checken vanuit gaan dat er in 2005-2008 en 2021-heden wel indexatie is geweest.

Kortom je liegt nog steeds.
ok in 20 jaar nauwelijks indexatie

in 2010 nog 0,28%
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 27 december 2025 @ 21:04:37 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219621541
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 17:24 schreef kalinhos het volgende:
Er wordt - ook door jou - gedaan of er recht is op rendement: dat is er niet.
Pensioen is uitgesteld loon opgebracht door werkgever en werknemer en wordt beheerd door pensioenfonds
Elk dubbeltje rendement is van de deelnemers, niet van iemand anders!
Ja daar moeten idd wel kosten van af voor beheer en administratie meer niet
Je hebt dus recht op al het rendement wat er gemaakt wordt minus kosten
Niet op een rendement gebaseerd op een rekenrente. :r en de rest wordt gejat uit de pot met een kut smoes
En helemaal niet op onteigening van gelden en gedwongen naar nieuw stelsel om het schandaal van gemiste rendementen te verdoezelen
Dit is gewone gore fraude :(
pi_219624775
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Pensioen is uitgesteld loon opgebracht door werkgever en werknemer en wordt beheerd door pensioenfonds
Elk dubbeltje rendement is van de deelnemers, niet van iemand anders!
Ja daar moeten idd wel kosten van af voor beheer en administratie meer niet
Je hebt dus recht op al het rendement wat er gemaakt wordt minus kosten
Niet op een rendement gebaseerd op een rekenrente. :r en de rest wordt gejat uit de pot met een kut smoes
En helemaal niet op onteigening van gelden en gedwongen naar nieuw stelsel om het schandaal van gemiste rendementen te verdoezelen
Dit is gewone gore fraude :(
Het geld is niet jouw eigendom, je kan niet onteigend worden van iets dat je niet bezit.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')