abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 21:55:09 #26
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_218094814
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:36 schreef Masberum het volgende:
Ik heb het er vandaag met mijn huisarts over gehad (ja ik zie wel in dat de situatie serieus niet goed is, dat ook nooit ontkent). Ik kan nu morgen Mirtazapine 30 mg ophalen. Antidepressivia. Ik ben benieuwd wat zo weinig kan doen maar het was het maximale dat ze me kon geven zei ze op dit moment.
En wat zei ze over de combinatie met alcohol?
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 22:02:55 #27
441859 crew  Lenny77
pi_218094892
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Geef het een kans. Goed dag je bent gegaan! Mag je echt heel trots op zijn. Goed bezig

En met meds duurt het altijd even dat het werkt en het is een hulpmiddel naast hard werken.
Geef het de kans
En zeker even opletten rond anderhalve week na start voor een diepere dip in je gevoelens. Dat wil niet zeggen dat de medicatie niet werkt en dat het slechter met je gaat, maar dat het juist wel werkt. Deze zwaardere gevoelens gaan weer over en tegen week 3 zie je weer wat licht aan het einde van de tunnel.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218094898
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
En zeker even opletten rond anderhalve week na start voor een diepere dip in je gevoelens. Dat wil niet zeggen dat de medicatie niet werkt en dat het slechter met je gaat, maar dat het juist wel werkt. Deze zwaardere gevoelens gaan weer over en tegen week 3 zie je weer wat licht aan het einde van de tunnel.
Klopt!

Ik was incompleet
  dinsdag 1 juli 2025 @ 22:05:29 #29
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_218094914
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit!!
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 22:13:01 #30
441859 crew  Lenny77
pi_218094975
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Klopt!

Ik was incompleet
Het zou niet de eerste persoon zijn die denkt dat het helemaal verloren is en keuzes maakt die niet meer om te keren zijn ;(
pi_218094992
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:13 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Het zou niet de eerste persoon zijn die denkt dat het helemaal verloren is en keuzes maakt die niet meer om te keren zijn ;(
Nee daarom...

En hopelijk ziet hij het niet als een wondermiddel, maar als ondersteuning bij keihard werken
pi_218094996
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:55 schreef Armani XL het volgende:

[..]
Dit!

Niet om te treiteren maar omdat alcoholgebruik extra rare en nare bijwerkingen kan geven met medicatie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 22:15:35 #33
441859 crew  Lenny77
pi_218095003
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee daarom...

En hopelijk ziet hij het niet als een wondermiddel, maar als ondersteuning bij keihard werken
Klopt
pi_218095238
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:55 schreef Armani XL het volgende:

[..]
Ik heb vroeger eerder die combinatie gehad en toen was dat ook geen probleem. Ik weet alleen dat ik 6 weken lang niet kan klaarkomen en me beduusd ga voelen. En ja die andere huisarts wist dat toen ook niet, dat liep goed af (soort van, heeft niks geholpen uiteindelijk). Maar ik weet nog wel dat ik me toen heel anders voelde
pi_218095253
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:37 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik heb vroeger eerder die combinatie gehad en toen was dat ook geen probleem. Ik weet alleen dat ik 6 weken lang niet kan klaarkomen en me beduusd ga voelen. En ja die andere huisarts wist dat toen ook niet, dat liep goed af (soort van, heeft niks geholpen uiteindelijk). Maar ik weet nog wel dat ik me toen heel anders voelde
Was het volgens jou geen probleem of volgens de arts? Het kan de werking enorm beïnvloeden. Het betekent niet direct dat je er ziek zwak en misselijk wordt. Het kan ook gewoon minder effectief zijn of je spiegel beïnvloeden
pi_218095268
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Was het volgens jou geen probleem of volgens de arts? Het kan de werking enorm beïnvloeden. Het betekent niet direct dat je er ziek zwak en misselijk wordt. Het kan ook gewoon minder effectief zijn of je spiegel beïnvloeden
Ik heb het toen ook niet gemeld. Maar wel de medicatie gewoon geslikt. En de medicatie werkte wel in de zin dat alles geblokkeerd werd. Het voelde wel als een totale reset. Ook al bleef de drang naar alcohol en dronk ik ook nog, maar ik weet vrij zeker dat ze er wel vanaf wist, mijn toenmalige vriendin had toen al wel genoeg herrie geschopt
pi_218095312
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:41 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik heb het toen ook niet gemeld. Maar wel de medicatie gewoon geslikt. En de medicatie werkte wel in de zin dat alles geblokkeerd werd. Het voelde wel als een totale reset. Ook al bleef de drang naar alcohol en dronk ik ook nog, maar ik weet vrij zeker dat ze er wel vanaf wist, mijn toenmalige vriendin had toen al wel genoeg herrie geschopt
Een arts kan zoiets pas serieus nemen als je dat zelf vermeldt

Als je echt geholpen wil worden zal je echt open kaart moeten spelen...

De uitdrukking "alcohol maakt meer stuk dan je lief is" bestaat niet zo maar
pi_218095362
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Een arts kan zoiets pas serieus nemen als je daar zelf vermeldt

Als je echt geholpen wil worden zal je echt open kaart spelen...

De uitdrukking "alcohol maakt meer stuk dan je lief is" bestaat niet zo maar
En de uitdrukking 'Alcohol helpt je om moeilijke periodes te overbruggen waar je anders aan ten onder zou zijn gegaan' bestaat niet. Het is alleen maar slecht, het idee dat alcohol wat verlichting kan bieden, kan helpen mentaal, is onderdanig. En nee hiermee wil ik het niet mooier maken dan het is. Maar 'alcohol maakt meer stuk dan je lief is' is maar van 1 kant genomen, zonder dat de personen die het zeggen het willen aanpakken. Nee de verslaafde is diegene die schuldig is en het moet oplossen. Het is gewoon een simpele manier om goed over te komen ten koste van de ander als je dat soort dingen zegt
  Spellchecker dinsdag 1 juli 2025 @ 22:54:17 #39
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218095395
quote:

[..]
Ik lees: Uitkijken met alcohol. En uitkijken met autorijden.
pi_218095402
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:54 schreef maily het volgende:

[..]
Ik lees: Uitkijken met alcohol. En uitkijken met autorijden.
Ik rij nooit auto met ook maar 1 bier op.. Ik vind zelf juist dat je gewoon niet zou moeten autorijden als je 1 bier op hebt. Maar goed ik ben dan misschien een rare alcoholist
pi_218095625
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:41 schreef Masberum het volgende:

[..]
Je dokter gaat er vanuit dat je normaal drinkt, niet dat je het dagelijks met liters tegelijk naar binnen klokt
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 07:18:32 #42
441859 crew  Lenny77
pi_218096525
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:50 schreef Masberum het volgende:

[..]
En de uitdrukking 'Alcohol helpt je om moeilijke periodes te overbruggen waar je anders aan ten onder zou zijn gegaan' bestaat niet. Het is alleen maar slecht, het idee dat alcohol wat verlichting kan bieden, kan helpen mentaal, is onderdanig. En nee hiermee wil ik het niet mooier maken dan het is. Maar 'alcohol maakt meer stuk dan je lief is' is maar van 1 kant genomen, zonder dat de personen die het zeggen het willen aanpakken. Nee de verslaafde is diegene die schuldig is en het moet oplossen. Het is gewoon een simpele manier om goed over te komen ten koste van de ander als je dat soort dingen zegt
Vergeet wel even niet dat veel van die problemen ook door diezelfde alcohol zijn ontstaan he :{
pi_218096624
quote:

[..]
Dus je doet nu precies hetzelfde als toen: je arts belangrijke info niet vertellen.

En de vorige keer resulteerde dat in je wekenlang duf voelen, niet klaar kunnen komen en uiteindelijk hielp de medicatie niet. Leest voor mij niet als ‘geen probleem’ en dikke kans dat het ook deze keer niet gaat helpen.

Logisch, want de arts weet niet van je meest acute probleem nu: je verslaving.

Zolang jij de keuze blijft maken geen open kaart te spelen kan niemand je helpen om je beter te laten voelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 2 juli 2025 @ 09:29:25 #44
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_218097435
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 22:55 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik rij nooit auto met ook maar 1 bier op.. Ik vind zelf juist dat je gewoon niet zou moeten autorijden als je 1 bier op hebt. Maar goed ik ben dan misschien een rare alcoholist
de medicatie beïnvloed jouw rijgedrag
door doelt user op
niet of je met 1 bier achter het stuur kruipt
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_218098523
Medicatie kan een goede ondersteuning zijn daar weet ik alles van met mijn methylfenidaat die ik begin dit jaar gestart ben en weer mee mag stoppen, het was voor mij het middel om uit een zware dip te komen maar je zal ook zelf dingen moeten ondernemen want het zijn geen wonderpillen.
Ik vind het een gemiste kans dat je het alcohol probleem niet bespreekbaar hebt gemaakt want dat is naar mijn idee de kern van het probleem, je houdt de dokter niet voor de gek maar jezelf, je doet jezelf tekort
pi_218099203
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 11:22 schreef Cupfighter het volgende:
Ik vind het een gemiste kans dat je het alcohol probleem niet bespreekbaar hebt gemaakt want dat is naar mijn idee de kern van het probleem, je houdt de dokter niet voor de gek maar jezelf, je doet jezelf tekort
Dat weet iedereen behalve TS (of hij weet het wel maar wil het niet weten aangezien hij iedere opmerking daar over vakkundig negeert)
pi_218099726
Gaat wel goedkomen met deze TS ^O^
  Moderator woensdag 2 juli 2025 @ 13:45:21 #48
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_218099847
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 12:39 schreef Moonversion het volgende:

[..]
Dat weet iedereen behalve TS (of hij weet het wel maar wil het niet weten aangezien hij iedere opmerking daar over vakkundig negeert)
Dat is de macht van de verslaving.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_218105159
Stop met drinken TS. Meer hoef je niet te doen, de rest volgt vanzelf.
pi_218105602
Ik heb wel een tip, maar ik heb zo’n goudgeel vermoeden dat dit zijn reactie is

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')