Was een prima postquote:
Dan zou ik beginnen met vertellen wanneer hij weer eens kachel was en dat dit de reden is dat hij zijn vrouw en kinderen niet mag zien, en natuurlijk eerlijk vertellen dat hij weigert om met de alcohol te stoppen en laten zien dat hij zijn problemen echt wil aanpakken.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:28 schreef Adem.In.Adem.Zuid. het volgende:
Je kan beter eerlijk zijn. Eerlijk duurt het langst namelijk.
TS stelt niet dat hij zelf liegt, maar dat "zijn leven een leugen is" ... later zegt hij ook "dat ik hen moet voorliegen juist".quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:28 schreef Cupfighter het volgende:
Mijn mening is dat je het zelf alleen maar lastig maakt met al die leugens, vroeg of laat komen ze er toch achter
Dat ik alles van hem lees heb je mij niet zien zeggen, maar in principe komen mensen niet voor Jan Doedel R&P lezenquote:
Zeggen dat je partner en kinderen nog bij je zijn vind ik toch wel liegen, ik kan daar eerlijk gezegd niks anders van makenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
TS stelt niet dat hij zelf liegt, maar dat "zijn leven een leugen is" ... later zegt hij ook "dat ik hen moet voorliegen juist".
Het is vooral een retorische afwenteling van de eigen verantwoordelijkheid; jezelf lekker zielig voelen en doen alsof de oorzaak buiten jezelf ligt.
Is ook typisch voor mensen met een verslaving, dat ze zo redeneren... uiteindelijk nemen ze vaak anderen die door hen enorm gekwetst zijn, het ook kwalijk dat deze hen verlaten, omdat ze vinden dat ze dat niet verdiend hebben.
Ja, dat is de retorische afwenteling die RM-rf bedoelt volgens mij.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zeggen dat je partner en kinderen nog bij je zijn vind ik toch wel liegen, ik kan daar eerlijk gezegd niks anders van maken
Dat hoop ik ook voor deze TS , en ik wens hem wat meer zelfreflectie en kiezen voor een verandering .quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik hoop oprecht dat je rust gaat vinden in je leven. Je draait zo in rondjes... inmiddels zijn alle tips en adviezen wel gegeven... en je staat jezelf gewoon super in de weg en je bent de enige die dat kan veranderen
Ik wens je gewoon sterkte en kracht om dingen om te gooien
Geef het een kans. Goed dag je bent gegaan! Mag je echt heel trots op zijn. Goed bezigquote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:36 schreef Masberum het volgende:
Ik heb het er vandaag met mijn huisarts over gehad (ja ik zie wel in dat de situatie serieus niet goed is, dat ook nooit ontkent). Ik kan nu morgen Mirtazapine 30 mg ophalen. Antidepressivia. Ik ben benieuwd wat zo weinig kan doen maar het was het maximale dat ze me kon geven zei ze op dit moment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |