abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218085231
quote:
Amalia gaat opleiding tot militair reservist volgen

Den Haag - Willem-Alexander, Máxima en hun drie dochters hebben maandag aan het begin van de avond voor de pers geposeerd in de tuin van Paleis Huis ten Bosch. De zomerse fotosessie van het Koninklijk Huis is natuurlijk niet compleet zonder een klein inkijkje in de levens van de koning, koningin en prinsessen.
1 uur geleden
Niet alleen Ariane is in afwachting van de uitslagen van haar eindexamens, ook Amalia wacht met smart op de beoordeling van haar bachelorscriptie voor de studie Psychology, Law and Economics (PPLE).

Ze vertelde maandagmiddag in de tuin van Huis ten Bosch ook wat ze daarna gaat doen: een bachelor Nederlands Recht en het Defensity College. Dat is het werkstudentprogramma van Defensie, waar jongeren worden opgeleid tot militair reservist. In verband met de recente breuk in haar arm kan zij alleen niet meteen aan alle fysieke onderdelen deelnemen. Daarmee zal Amalia starten na het herstel.

Als kroonprinses zit Amalia niet met de minsten aan tafel. Zij heeft het niet met een oom of tante over haar afstudeerscriptie - AI-deepfakes die betrekking hebben op het Europees recht - maar kon er tijdens het NAVO-diner vragen over stellen aan haar disgenoot, EU-commissievoorzitter Ursula von der Leyen. ,,Het was heel gaaf om haar, na mijn baby-project, nog dingen te mogen vragen. Daar antwoordde ze heel lief op.’’

© ANP / HH
Ongelukkige val
De fotosessie was een paar weken uitgesteld, omdat Amalia van haar paard was gevallen en geopereerd moest worden aan haar arm. Ondanks dat ongeluk liet de prinses zich niet uit het veld slaan. „Nadat ik uit het ziekenhuis was ontslagen ben ik direct naar stal gegaan en heb ik mijn paard een koekje en een knuffel gegeven. Dit kan gebeuren, volgende keer weer beter. Ik ben de dagen alweer aan het aftellen tot ik weer in het zadel mag.’’

Amalia over de NAVO-top
Amalia stond vorige week dinsdag tijdens de NAVO-top oog in oog met alle grote wereldleiders, onder wie de Amerikaanse president Donald Trump. Ze was onder de indruk van de wereldleiders die ze normaal enkel op het internet ziet.

© ANP / HH
„Ik vond iedereen die die dag aanwezig was in Den Haag bijzonder om te ontmoeten. Voor mij zijn het ook mensen die ik alleen op tv en sociale media zag en dan zie je ze opeens bij je thuis. Zo natuurlijk ook meneer Trump. Hij is natuurlijk de president van Amerika en één van onze grootste bondgenoten in de NAVO, dus heel bijzonder om hem te ontmoeten’’, aldus de Prinses van Oranje

De koning en koningin met hondje Mambo
Het koningspaar en de prinsessen Amalia, Alexia en Ariane kwamen vanuit het woonpaleis van de familie aanlopen waarna zij op het gazon voor de eerste foto’s poseerden. De familie liep daarna door naar een schaduwrijke plek, waar zij met elkaar op een brug poseerden.

Ook hondje Mambo was van de partij, maar fotografen wilden ook familiefoto’s zonder het koninklijke huisdier. ,,Eentje zonder de hond?” zei Máxima gespeeld teleurgesteld. ,,Maar hij is zo mooi!”

https://www.telegraaf.nl/(...)volgen/74806130.html

Doet ze goed.
pi_218085291
Studieschuld zal in ieder geval niet tot haar zorgen behoren.
pi_218085328
quote:
Lekker bezig. Die heeft straks in 5 jaar 2 bacheloropleidingen en een officiersopleiding gedaan. Lekker efficiënt.
pi_218085363
Stukje PR, die hebben natuurlijk gezien met België en Spanje dat defensie het goed doet icm kroonprinsessen :P
pi_218085398
je moet toch topfit zijn om het leger in te kunnen? of maken ze voor haar een uitzondering?
pi_218085478
Kanonnenvlees.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 juni 2025 @ 22:44:47 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218085496
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:32 schreef Jahr00n het volgende:
je moet toch topfit zijn om het leger in te kunnen? of maken ze voor haar een uitzondering?
De pondjes zullen er wel vanaf vliegen als ze echt aan de fysieke eisen moet voldoen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 30 juni 2025 @ 23:01:43 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218085629
Zo komen we wel aan de 5%. :D

Maar zonder gekheid: mooi voornemen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218085678
Moet hij weten.
  maandag 30 juni 2025 @ 23:11:29 #10
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218085711
Very good busy Amalia!
pi_218085741
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:23 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Lekker bezig. Die heeft straks in 5 jaar 2 bacheloropleidingen en een officiersopleiding gedaan. Lekker efficiënt.
Ik vind het opvallend, Amalia heeft net een bachelor afgerond. Dan zou je verdieping met een master verwachten, en niet dat ze opnieuw bij een bachelor instapt (waar normaal gesproken zeventien en achttienjarigen aan beginnen).
  maandag 30 juni 2025 @ 23:18:39 #12
40566 Ericr
Livewrong
pi_218085764
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:44 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
De pondjes zullen er wel vanaf vliegen als ze echt aan de fysieke eisen moet voldoen.
Die eisen stellen niks voor. 2200m op een Coopertest bijvoorbeeld. Schaalt wel iets op al naar gelang het cluster maar als reservist gelden lage eisen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')