abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218080714
quote:
Canada op de knieën voor Trump: schrapt techbelasting
Auteur: BNR Webredactie | 30-6-2025

Canada trekt een belasting op digitale diensten, die gericht was op Amerikaanse technologiebedrijven, in. Het land wil daarmee de handelsbesprekingen met de VS vooruithelpen, aldus het ministerie van Financiën zondag in een verklaring. Vrijdag staakte de Amerikaanse president Donald Trump de handelsbesprekingen vanwege de belasting.

Volgens het ministerie hervatten de Canadese premier Mark Carney en Trump de gesprekken in de hoop voor 21 juli tot een overeenkomst te komen.

De zogenoemde Digital Services Tax (DST) bedroeg 3 procent van de inkomsten uit digitale diensten boven de 20 miljoen dollar die bedrijven zoals Meta en Alphabet in Canada genereren. Betalingen moesten met terugwerkende kracht vanaf 2022 plaatsvinden. Trump schreef vrijdag op zijn socialemediaplatform Truth Social dat die belasting een 'directe en openlijke aanval' op de VS is en dat Canada binnen zeven dagen hoort welke heffingen ze krijgen. Trump zei ook dat Canada 'heel moeilijk' is met handel.

Staalindustrie
Carney verklaarde onlangs dat er binnen een maand een handelsdeal met de VS kan worden gesloten. Hij wil de importheffingen op belangrijke Canadese industrieën, waaronder staal, aluminium en auto's, beperken. De VS zijn verreweg de belangrijkste handelspartner van Canada. Vorig jaar exporteerde Canada voor 412 miljard dollar aan goederen naar de VS en importeerde voor 349 miljard dollar aan goederen uit het buurland.

Het Canadese bedrijfsleven had al opgeroepen de belasting in te trekken uit vrees voor vergeldingsmaatregelen. Trump en Canada hebben al langer een gespannen relatie. Zo heeft Trump meermaals gezegd Canada te willen annexeren als 51e staat.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)andelsoverleg-met-vs

win voor trump _O_ might makes right toch _O_

maar serieus, het pijnpunt voor trump is blijkbaar vooral dat de DST zogenaamd voor alle bedrijven zou gelden die digitale diensten leveren en die een omzet draaien van meer dan 820 miljoen dollar, dus ook canadese. maar in de praktijk zou dit vrijwel uitsluitend amerikaanse bedrijven treffen, en bytedance (tiktok). formeel neutraal dus, maar materieel gericht op amerikaanse techbedrijven, daarom noemt trump het ook 'discriminatie'

frankrijk heft trouwens wel gwn 3% belasting op digitale omzet. daar had volgens mij biden ook nog over geklaagd, omdat het vrijwel uitsluitend amerikaanse bedrijven treft. italië, spanje, oostenrijk doen dat ook, op verschillende manieren

[ Bericht 1% gewijzigd door gwn_een_user op 30-06-2025 13:42:20 ]
  maandag 30 juni 2025 @ 13:08:47 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218080725
Heel erg jammer.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  maandag 30 juni 2025 @ 13:13:25 #3
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_218080761
Belasting met terugwerkende kracht is ook gewoon onzin, maar ja, Canada pussy move.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  maandag 30 juni 2025 @ 13:13:53 #4
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218080764
Kijk, keer op keer blijkt maar weer wat een briljant man Trump eigenlijk wel niet is _O_
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_218080773
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Heel erg jammer.
De EU komt ook met zo'n belasting. Ben benieuwd of onze politici een ruggengraat gaan hebben.
pi_218080777
Bekijk deze YouTube-video

Waarom krijg ik steeds vaker de indruk dat Trump denkt dat deze planeet zijn eigendom en dat hij deze kan besturen als een of ander CEO?
pi_218080779
Wat een extreemrechtse kliek! We moeten NU alle banden met Canada verbreken! Steek die ambassade ook meteen in brand!
pi_218080890
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:15 schreef Nober het volgende:
Wat een extreemrechtse kliek! We moeten NU alle banden met Canada verbreken! Steek die ambassade ook meteen in brand!
Je post is bewijs dat rechts humorloos is.
pi_218080964
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je post is bewijs dat rechts humorloos is.
Daar zijn wij extreemlinksen inderdaad niet goed in.
pi_218080991
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:37 schreef Nober het volgende:

[..]
Daar zijn wij extreemlinksen inderdaad niet goed in.
Neem nog een lekkere pilsemakker en probeer het nog eens.
  maandag 30 juni 2025 @ 13:54:06 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218081095
Een belasting van 3% op een specifieke sector terugtrekken klinkt meer als een appeasement zodat Trump iets aan zijn achterban te laten zien en Canada een keertje met rust laat dan dan dat "Canada op haar knieen gaat".

Maargoed. Sommige users hier zijn wanhopig voor een win voor hun daddy trump.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 30 juni 2025 @ 14:00:28 #12
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218081136
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Heel erg jammer.
Waarom vind je dit jammer?
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:13 schreef SuperNeger het volgende:
Kijk, keer op keer blijkt maar weer wat een briljant man Trump eigenlijk wel niet is _O_
Dat is ook weer wat overdreven, maar dit is gewoon prima geregeld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 30 juni 2025 @ 14:14:41 #13
503714 SebbeSwensje
pi_218081240
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom vind je dit jammer?
[..]
Dat is ook weer wat overdreven, maar dit is gewoon prima geregeld.
Omdat ik graag had gezien dat de wereld collectief opstaat tegen het bullebakje genaamd de VS.
Appears.
  maandag 30 juni 2025 @ 14:58:03 #14
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218081648
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:14 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Omdat ik graag had gezien dat de wereld collectief opstaat tegen het bullebakje genaamd de VS.
Je bedoelt dat je een irrationele haat hebt tegen de VS. Want schijnbaar als de VS succes heeft met hun beleid, vindt jij dat 'heel erg jammer'. Je kunt verder best kritiek hebben op hoe de VS beleid probeert te voeren, maar het lijkt hier meer blinde antipathie te zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 30 juni 2025 @ 15:09:44 #15
503714 SebbeSwensje
pi_218081757
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt dat je een irrationele haat hebt tegen de VS. Want schijnbaar als de VS succes heeft met hun beleid, vindt jij dat 'heel erg jammer'. Je kunt verder best kritiek hebben op hoe de VS beleid probeert te voeren, maar het lijkt hier meer blinde antipathie te zijn.
Waarvan akte.
Appears.
pi_218082043
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit stukje VS beleid is na Canada in grote mate gericht op de EU. Hoe rationeel ben jij als je keer op keer staat te juichen voor landen die tegen je eigen belang handelen?
pi_218082326
Die tech-belasting is niet meer dan wisselgeld in de onderhandelingen.
Dat dat niet zou blijven was te verwachten.
  maandag 30 juni 2025 @ 16:22:32 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218082414
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit stukje VS beleid is na Canada in grote mate gericht op de EU. Hoe rationeel ben jij als je keer op keer staat te juichen voor landen die tegen je eigen belang handelen?
Waar juich ik? En waarom is het in mijn belang dat Canada belasting kan heffen op diensten van Amerikaanse techbedrijven?
pi_218082508
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar juich ik?
De beste bondgenoot die we kunnen hebben toch de vs, moeten we dat nu niet als juichen beschouwen. :P
pi_218082730
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar juich ik? En waarom is het in mijn belang dat Canada belasting kan heffen op diensten van Amerikaanse techbedrijven?
Thuis gok ik zo.

Omdat in zijn praatjes over Canada haar tech belasting Trump ook de EU benoemde. Wij gaan iets vergelijkbaars doen namelijk.
pi_218083158
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De EU komt ook met zo'n belasting. Ben benieuwd of onze politici een ruggengraat gaan hebben.
Ik weet niet eens of zo'n ruggengraat een goed idee is. Trump is namelijk gek genoeg om de handel tussen de EU en de VS op te blazen als we onze rug recht houden. Ook als hij daardoor zijn economie naar de knoppen helpt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218083389
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik weet niet eens of zo'n ruggengraat een goed idee is. Trump is namelijk gek genoeg om de handel tussen de EU en de VS op te blazen als we onze rug recht houden. Ook als hij daardoor zijn economie naar de knoppen helpt.
Als je hem nu zijn zin geeft heeft hij morgen wel weer een nieuwe idiote eis.
pi_218083545
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je hem nu zijn zin geeft heeft hij morgen wel weer een nieuwe idiote eis.
En dat maakt de keuze beter om de volledige handel tussen de EU en de VS stil te leggen?
Trump dreigt met tarieven van 50%. Daarmee hou je misschien nog 5% over aan handel.
pi_218084154
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 19:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En dat maakt de keuze beter om de volledige handel tussen de EU en de VS stil te leggen?
Trump dreigt met tarieven van 50%. Daarmee hou je misschien nog 5% over aan handel.
Nee je begrijpt mij verkeerd. Ik denk dat het de kiezen is tussen vandaag of morgen de handel stilleggen. Rupsje Nooitgenoeg zal je geen andere keuze geven.

Edit: zijn volgende eis ligt al klaar en dat is het afschaffen van de EU regels rond voedsel zodat Amerika haar chloor kippen, gmo en high fructose corn syrup kan dumpen in Europa.

[ Bericht 11% gewijzigd door Glazenmaker op 30-06-2025 20:17:43 ]
pi_218084604
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Edit: zijn volgende eis ligt al klaar en dat is het afschaffen van de EU regels rond voedsel zodat Amerika haar chloor kippen, gmo en high fructose corn syrup kan dumpen in Europa.
Ja, dan houd het snel op. Benieuwd wanneer Trump dan zijn rampzalige beleid weer in zal trekken.
pi_218084975
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ja, dan houd het snel op. Benieuwd wanneer Trump dan zijn rampzalige beleid weer in zal trekken.
Pas als Amerikanen hem dwingen en dat gaat pas gebeuren als zijn cult pijn heeft geleden. Of ze radicaliseren nog verder. Ik heb weinig vertrouwen in de gemiddelde Amerikaan.
pi_218195542
https://www.msn.com/en-us(...)rade-war/ar-AA1Inqr5

Trump zijn zin geven heeft niet geholpen. Hij had zogenaamd ook een "deal" met de Vietnamezen en die is ook eenzijdig aangepast via sociale media door Trump. Spreken heeft geen zin met deze man. Terugslaan samen met de rest van de wereld en wachten tot de Amerikanen genoeg pijn hebben gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')