SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Het grote KSC schema![]()
Vakman pur sang
Als we drinkwater tegen een vrije marktprijs konden verkopen dan had ik drie keer zo veel Porsches als Uitstralingquote:Op maandag 30 juni 2025 12:24 schreef Recce het volgende:
[..]
Olie oppompen en raffineren kost ook veel energie, maar ik denk niet dat de oliebedrijven daarom minder willen produceren.
Lijkt me een goed verkiezingspunt voor de VVD eigenlijk. De markt kan dit soort dingen veel efficiënter.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als we drinkwater tegen een vrije marktprijs konden verkopen dan had ik drie keer zo veel Porsches als Uitstraling
Ah. Ja hier hebben we een afgesloten gebied, de infiltratieplassen. Daar mag je niet zomaar komen, staat ook een groot hek voor enzo. Er is daar een portal en een groene speler die daar werkt schiet daar heel vervelende linkjes vandaan dus die zou ik graag eens van dichtbij bekijken (en omschieten.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toegang? Ik mag er lopen ja, zoals iedereenVerder hebben wij eigenlijk erg weinig duinen in ons gebied, alleen op de Waddeneilanden denk ik. Voor zo ver die openbaar zijn heb ik daar dus ook toegang. En mocht er daar echt een afgesloten gebied zijn, dan heb ik daar als ICT-er dus normaliter niks te zoeken. Maar als ik met een ploeg van Winning & Zuivering mee ben, dan wel
Dat is een erg slecht idee. Water is namelijk een eerste levensbehoefte. Daarom kun je ook niet zelf een leverancier kiezen, zoals bij energie wel kan. Dat brengt met zich mee dat we een bepaalde zorgplicht hebben. Een ander gevolg is dat de overheid de prijzen gemaximeerd heeft.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:30 schreef Recce het volgende:
[..]
Lijkt me een goed verkiezingspunt voor de VVD eigenlijk. De markt kan dit soort dingen veel efficiënter.
Dat lijkt me niet een geldige reden voor toegangquote:Op maandag 30 juni 2025 12:32 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ah. Ja hier hebben we een afgesloten gebied, de infiltratieplassen. Daar mag je niet zomaar komen, staat ook een groot hek voor enzo. Er is daar een portal en een groene speler die daar werkt schiet daar heel vervelende linkjes vandaan dus die zou ik graag eens van dichtbij bekijken (en omschieten.) vandaar.
Nee, maar ik zag heel even mogelijkheden. Helaas.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet een geldige reden voor toegang![]()
Ook bij jullie waterclubje niet
En dan wordt het water dus veel duurder. Dat zou helemaal niet zo erg zijn, denk ik. Dan gaat het ook meer lonen om regenwater etc. te gebruiken voor dingen als het doorspoelen van toiletten.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is geen leugen dat (zoet) grondwater opraakt cq te vervuilend wordt.
Maar vooral in Nl kunnen we alle water zuiveren, desnoods zeewater, geen probleem.
Kost alleen energie.
Als het keertje flink regent dan storten ze al het rioolwater ook vrolijk af in de rivieren en zee.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Op maandag 30 juni 2025 12:30 schreef Recce het volgende:
Helaas hebben we geen energie "als water"quote:Op maandag 30 juni 2025 12:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is geen leugen dat (zoet) grondwater opraakt cq te vervuilend wordt.
Maar vooral in Nl kunnen we alle water zuiveren, desnoods zeewater, geen probleem.
Kost alleen energie.
Nou ja, in de zorg en het onderwijs werkt die marktwerking toch ook heel goed?quote:Op maandag 30 juni 2025 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een erg slecht idee. Water is namelijk een eerste levensbehoefte. Daarom kun je ook niet zelf een leverancier kiezen, zoals bij energie wel kan. Dat brengt met zich mee dat we een bepaalde zorgplicht hebben. Een ander gevolg is dat de overheid de prijzen gemaximeerd heeft.
In het VK hebben ze dat wel gedaan trouwens, drinkwatervoorziening liberaliseren. Daar hebben ze op een gegeven moment 61 miljard Pond uitgekeerd aan aandeelhouders en toen hadden ze 62 miljard Pond schuld. Oh, er moest nog 200.000 km leidingen gesaneerd worden. Jammer dan, geen geld
denk dat we zoveel kunnen besparen op ons waterverbruik zonder dat we daar last van ondervinden dat we er uiteindelijk niet heel veel extra geld aan kwijt zijn, als de prijzen inderdaad omhoog zouden gaanquote:Op maandag 30 juni 2025 12:36 schreef Recce het volgende:
[..]
En dan wordt het water dus veel duurder. Dat zou helemaal niet zo erg zijn, denk ik. Dan gaat het ook meer lonen om regenwater etc. te gebruiken voor dingen als het doorspoelen van toiletten.
Dat was altijd het idee ja. Maar de laatste tijd is er wel het besef dat we water ook moeten zien vast te houden.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als het keertje flink regent dan storten ze al het rioolwater ook vrolijk af in de rivieren en zee.
Het grootste probleem daarmee is dat je daarvoor een volledige tweede infrastructuur zou moeten optuigen. En dat kost behalve tientallen jaren ook tientallen miljarden.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:36 schreef Recce het volgende:
[..]
En dan wordt het water dus veel duurder. Dat zou helemaal niet zo erg zijn, denk ik. Dan gaat het ook meer lonen om regenwater etc. te gebruiken voor dingen als het doorspoelen van toiletten.
Onder de dekensquote:
Ja, dat denk ik ook. Zolang je nog gewoon zonder nadenken elke dag je tuin kunt sproeien en zwembadjes kunt vullen, hebben mensen niet echt het idee dat je een beetje voorzichtig moet zijn. Een hogere prijs kan best.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:39 schreef Crack_ het volgende:
[..]
denk dat we zoveel kunnen besparen op ons waterverbruik zonder dat we daar last van ondervinden dat we er uiteindelijk niet heel veel extra geld aan kwijt zijn, als de prijzen inderdaad omhoog zouden gaan
maar dat zou iemand moeten berekenen. Maar het is nu ergens wel raar dat water een schaarste is/wordt maar we dit op geen enkele manier voelen en fuckit yolo wheiehoeeoeo *laat kraan onnodige lopen
Ja eens, behalve enge verhalen is er geen enkele daadwerkelijke incentive om zuinig met water om te gaan. Maak het maar drie keer zo duur.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:43 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Zolang je nog gewoon zonder nadenken elke dag je tuin kunt sproeien en zwembadjes kunt vullen, hebben mensen niet echt het idee dat je een beetje voorzichtig moet zijn. Een hogere prijs kan best.
Ja, maar dat hoeft allemaal niet in één keer natuurlijk. Er moet heel veel gebouwd worden. Je kunt beginnen bij nieuwe wijken. Uiteindelijk lijkt het me niet vol te houden dat we grote hoeveelheden water van uitstekende kwaliteit steeds doortrekken of gebruiken om de tuin te sproeien. Maar goed, ik ben nu ook zonder kennis van zaken wat aan het lullen.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het grootste probleem daarmee is dat je daarvoor een volledige tweede infrastructuur zou moeten optuigen. En dat kost behalve tientallen jaren ook tientallen miljarden.
quote:Op maandag 30 juni 2025 12:43 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Zolang je nog gewoon zonder nadenken elke dag je tuin kunt sproeien en zwembadjes kunt vullen, hebben mensen niet echt het idee dat je een beetje voorzichtig moet zijn. Een hogere prijs kan best.
Precies.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja eens, behalve enge verhalen is er geen enkele daadwerkelijke incentive om zuinig met water om te gaan. Maak het maar drie keer zo duur.
Voor bedrijven. Ja, eens.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja eens, behalve enge verhalen is er geen enkele daadwerkelijke incentive om zuinig met water om te gaan. Maak het maar drie keer zo duur.
quote:Op maandag 30 juni 2025 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb ook nauwelijks tot geen verstand van het daadwerkelijke watermaken hoor
voor consumenten ook. Het is gewoon belachelijk hoe weinig water kost.quote:
Dat ben ik, daarom niet.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:53 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Waarom niet voor reguliere huishoudens?
Welja, kan welquote:Op maandag 30 juni 2025 12:55 schreef liesje1979 het volgende:
Fles zullen we deze zomer een keer een dagje een stad bezoeken?
Even een tapje in je buik draaien en een glaasje water aftappenquote:Op maandag 30 juni 2025 12:57 schreef UitStraling het volgende:
Zelfs mensen bestaan voor 70 procent uit water, schaarste mijn opa
Ja dikke vinger.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is ook belachelijk dat jullie mij perfect schoon drinkwater geven om mn plee door te spoelen.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
voor consumenten ook. Het is gewoon belachelijk hoe weinig water kost.
wie de fuck is julliequote:Op maandag 30 juni 2025 13:00 schreef rival het volgende:
[..]
Het is ook belachelijk dat jullie mij perfect schoon drinkwater geven om mn plee door te spoelen.
Ga lekker zelf dingen aanpakken voordat je mij meer wilt laten betalen
Lokaal gebeurt dat al vaak met grijs water en ze willen dit ook soort van verplichten in breeam door er veel punten voor te geven.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het grootste probleem daarmee is dat je daarvoor een volledige tweede infrastructuur zou moeten optuigen. En dat kost behalve tientallen jaren ook tientallen miljarden.
Bedrijven betalen al hogere tarieven boven een bepaald verbruik. Bedrijven krijgen al een tijdje gewoon "Nee" te horen als ze een nieuwe wateraansluiting willen. We kunnen gewoon niet leveren.quote:
Oh, kom we geven de rabobank de schuldquote:Op maandag 30 juni 2025 13:01 schreef rival het volgende:
[..]
Ik dacht hij, want hij werkt voor/bij/in het water
Ja het wordt hoog tijd dat we het je gaan VERKOPEN ja. Betale. Gewoon betale. Schuive me da geld.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:00 schreef rival het volgende:
[..]
Het is ook belachelijk dat jullie mij perfect schoon drinkwater geven om mn plee door te spoelen.
Ga lekker zelf dingen aanpakken voordat je mij meer wilt laten betalen
De Amerikaanse banken bezorgen ons meer ellende hoor.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:02 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Oh, kom we geven de rabobank de schuld
quote:Op maandag 30 juni 2025 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja het wordt hoog tijd dat we het je gaan VERKOPEN ja. Betale. Gewoon betale. Schuive me da geld.
Lehman Brothers toch?quote:Op maandag 30 juni 2025 13:03 schreef rival het volgende:
[..]
De Amerikaanse banken bezorgen ons meer ellende hoor.
Watquote:
Dat doet me goed!quote:Op maandag 30 juni 2025 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bedrijven betalen al hogere tarieven boven een bepaald verbruik. Bedrijven krijgen al een tijdje gewoon "Nee" te horen als ze een nieuwe wateraansluiting willen. We kunnen gewoon niet leveren.
die klinken niet zo lekkerquote:Op maandag 30 juni 2025 13:03 schreef rival het volgende:
[..]
De Amerikaanse banken bezorgen ons meer ellende hoor.
en dat is incl hersenloos watergebruikquote:Op maandag 30 juni 2025 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat![]()
Als je je drinkwater niet meer kunt betalen heb je echt nog veel meer problemen hoor. Drinkwater is de kostenpost niet. Wat betaal jij nu? Tientje in de maand?
Hier is de watervoorraad volgens mij wel op orde, kleigrond dus dat zit vol waterquote:Op maandag 30 juni 2025 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat![]()
Als je je drinkwater niet meer kunt betalen heb je echt nog veel meer problemen hoor. Drinkwater is de kostenpost niet. Wat betaal jij nu? Tientje in de maand?
Hebben ze netjes aangebeld of gewoon door de ruit heen getyftquote:
Zou dat niet net als met warmtepompen en zonnepanelen gaan? In het begin was dat ook allemaal niet ideaal, maar als het massaal aangelegd wordt, komen er steeds betere systemen met minder problemen.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lokaal gebeurt dat al vaak met grijs water en ze willen dit ook soort van verplichten in breeam door er veel punten voor te geven.
Maar ben er niet gek op, het kost iig een stel HDPE tanks, filtering en weer hydrofoors om het gebouw in te pompen.
De realiteit was dat de toiletten continue schoongemaakt moesten worden met agressieve middelen en de spoelmechnismes elke 2-3 jaar vervangen moesten worden
Dat kost weer zoveel extra energie/co2/vervuiling dat het niks oplevert.
Of je moet gaan zuiveren met bv omgekeerde osmose, maar dan had je net zo goed drinkwater kunnen gebruiken.
Is vanaf de jaren 2000 veel ingezet in grote gebouwen van de overheid, gemeente kantoren provincie en dergelijke.
Betaal je zelf via je factuur van Google voor je data opslag (Google is mega grootverbruiker met datacenters in Nl)quote:
Euro per liter.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:04 schreef Crack_ het volgende:
Vraag me eigenlijk af wat mensen antwoorden als je zou vragen hoeveel ze denken dat water kost?
Neequote:Op maandag 30 juni 2025 13:10 schreef Recce het volgende:
[..]
Zou dat niet net als met warmtepompen en zonnepanelen gaan? In het begin was dat ook allemaal niet ideaal, maar als het massaal aangelegd wordt, komen er steeds betere systemen met minder problemen.
Water zelf: ¤ 1,25 per 1000 literquote:Op maandag 30 juni 2025 13:04 schreef Crack_ het volgende:
Vraag me eigenlijk af wat mensen antwoorden als je zou vragen hoeveel ze denken dat water kost?
Dat grondwater is verziltquote:Op maandag 30 juni 2025 13:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier is de watervoorraad volgens mij wel op orde, kleigrond dus dat zit vol water
Nou ten eerste is dat niet zo. In zandgrond zit veel meer ruimte tussen de korrels dus daar kan meer water in (klei bestaat uit plaatvormige stukjes) en ten tweede houdt klei via de capillaire werking water veel beter vast, dus het water eruit zuigen kost veel meer energie dan bij een zandgrond.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier is de watervoorraad volgens mij wel op orde, kleigrond dus dat zit vol water
quote:
is dit wat je denkt?quote:Op maandag 30 juni 2025 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Water zelf: ¤ 1,25 per 1000 liter
BoL: ¤ 0,4630 per 1000 liter
Vastrecht: ¤ 56,46 per jaar
Inclusief BTW. Dus bij een verbruik van 50 kuub per jaar komt dat uit op ongeveer ¤ 2,75 per kuub.
We moeten het water gewoon zo duur maken dat mensen het liever met een papieren rietje uit de klei zuigen.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ten eerste is dat niet zo. In zandgrond zit veel meer ruimte tussen de korrels dus daar kan meer water in (klei bestaat uit plaatvormige stukjes) en ten tweede houdt klein via de capillaire werking water veel beter wast, dus het water eruit zuigen kost veel meer energie dan bij een zandgrond.
Klei is nuttig om een watervoerende laag af te sluiten van bijvoorbeeld verontreiniging. Als er bij jou water genoeg is dan zit dat in zandpakketten onder je kleilaag.
Ik heb net extra data opslag genomen bij apple.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Betaal je zelf via je factuur van Google voor je data opslag (Google is mega grootverbruiker met datacenters in Nl)
Nee dit is wat terug te vinden is op https://www.vitens.nl/tarieven-consumenten . Dus wie ben ik om dan wat anders te denken?quote:
Omdat de intentie van mijn vraag was om de discrepancie tussen wat men denkt en de werkelijkheid aan te tonenquote:Op maandag 30 juni 2025 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dit is wat terug te vinden is op https://www.vitens.nl/tarieven-consumenten . Dus wie ben ik om dan wat anders te denken?
Ja dan ben ik dus een ongeldigequote:Op maandag 30 juni 2025 13:16 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Omdat de intentie van mijn vraag was om de discrepancie tussen wat men denkt en de werkelijkheid aan te tonen
Ah duidelijkquote:Op maandag 30 juni 2025 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ten eerste is dat niet zo. In zandgrond zit veel meer ruimte tussen de korrels dus daar kan meer water in (klei bestaat uit plaatvormige stukjes) en ten tweede houdt klein via de capillaire werking water veel beter wast, dus het water eruit zuigen kost veel meer energie dan bij een zandgrond.
Klei is nuttig om een watervoerende laag af te sluiten van bijvoorbeeld verontreiniging. Als er bij jou water genoeg is dan zit dat in zandpakketten onder je kleilaag.
Je lost dingen niet op door ze zomaar even duurder te maken. IK kan het betalen ja, maar je naait zo de mensen die nu al elk dubbeltje om moeten draaien en die waren sowieso al geen grootverbruikers. Die gaan minder douchen, minder afwassen, geen tuin meer besproeien dus dooie tuinen (goed voor het milieu ook trouwens, lekker alle tuinen betegelen). Je zal iets anders moeten bedenken dan dat eeuwige 'het is te goedkoop, maak het duurder'. Maak vlees ook maar nog duurder wat mij betreft, of vakanties. Allemaal luxe.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat![]()
is dat zo of is dat iets wat je denkt? Ik heb zelf het idee dat we best makkelijk heel veel zuiniger zouden kunnen doen met water, dus dan zijn we niet extra geld kwijt als het water veel meer zou gaan kosten dan nu. Maar dat zou iemand moeten berekenenquote:Op maandag 30 juni 2025 13:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je lost dingen niet op door ze zomaar even duurder te maken. IK kan het betalen ja, maar je naait zo de mensen die nu al elk dubbeltje om moeten draaien en die waren sowieso al geen grootverbruikers. Die gaan minder douchen, minder afwassen, geen tuin meer besproeien dus dooie tuinen (goed voor het milieu ook trouwens, lekker alle tuinen betegelen). Je zal iets anders moeten bedenken dan dat eeuwige 'het is te goedkoop, maak het duurder'. Maak vlees ook maar nog duurder wat mij betreft, of vakanties. Allemaal luxe.
Oh dat weet ik niet. Zou ik eerst moeten uitzoeken waar dat is en wie er dan over dat pb gaat.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:19 schreef Recce het volgende:
@:dr_flash, weet jij hoe het zit met alle bassins rondom de waterzuivering hier? Ik weet dat er tijdens een brand bij Vredestein vervuild water in het kanaal is gekomen dat vervolgens op is gezogen en ook in de bassins rondom de waterzuivering hier terecht is gekomen. Alles schoonmaken was te duur en daarom wordt er nu hier geen water meer gewonnen, maar ik vraag me af of ze die grotere meren hier nog wel gebruiken voor opslag. Of zijn die ook vervuild?
[ afbeelding ]
Maar dat zijn niet de grootverbruikers dus...quote:Op maandag 30 juni 2025 13:19 schreef Crack_ het volgende:
[..]
is dat zo of is dat iets wat je denkt? Ik heb zelf het idee dat we best makkelijk heel veel zuiniger zouden kunnen doen met water, dus dan zijn we niet extra geld kwijt als het water veel meer zou gaan kosten dan nu. Maar dat zou iemand moeten berekenen
Nou ja, die douchen al minder vanwege de gasprijs. Je zou mensen dan eerder een max. verbruik kunnen toewijzen aan de hand van het aantal inwoners, maar ja, je mag mensen ook niet afsluiten. Misschien als ze de max hebben gebruikt dat er dan alleen nog een lullig straaltje uit de kraan komt? Beetje zoals met internet op de telefoon heel vroeger.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:19 schreef Crack_ het volgende:
[..]
is dat zo of is dat iets wat je denkt? Ik heb zelf het idee dat we best makkelijk heel veel zuiniger zouden kunnen doen met water, dus dan zijn we niet extra geld kwijt als het water veel meer zou gaan kosten dan nu. Maar dat zou iemand moeten berekenen
Door de brievenbus gefrommeld.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hebben ze netjes aangebeld of gewoon door de ruit heen getyft
Gewoon betegelen ja toch niet dan.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:21 schreef Crack_ het volgende:
En geen tuin meer besproeien en dan wordt de tuin lelijk, ja ehm, sorry maar boeiend?
Dan ga ik buiten slapenquote:Op maandag 30 juni 2025 12:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zul je zien dat door de warmte de airco niet werkt
*Kijkt naar tuin.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:21 schreef Crack_ het volgende:
En geen tuin meer besproeien en dan wordt de tuin lelijk, ja ehm, sorry maar boeiend?
of gewoon leren wennen dat niet altijd super mooi groen gras hoeft te zijn, dat is ook een optie hequote:Op maandag 30 juni 2025 13:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gewoon betegelen ja toch niet dan.
De prijs verhogen als je over de max gaat!quote:Op maandag 30 juni 2025 13:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, die douchen al minder vanwege de gasprijs. Je zou mensen dan eerder een max. verbruik kunnen toewijzen aan de hand van het aantal inwoners, maar ja, je mag mensen ook niet afsluiten. Misschien als ze de max hebben gebruikt dat er dan alleen nog een lullig straaltje uit de kraan komt? Beetje zoals met internet op de telefoon heel vroeger.
Los is er geen fan van.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:17 schreef ieniminimuis het volgende:
Waarom niet verschillende waterbronnen gebruiken?
In Portugal hadden we grondwater dat opgepompt werd, licht zoutig was en prima was voor douche, wc, afwas en was. Water dat er in het dorp uit de kraan haalde dat prima te gebruiken was voor alles om te koken. En uiteindelijk zo'n bronwater tank voor koude dranken enzo.
Zoiets zou wel mooi zijnquote:Op maandag 30 juni 2025 13:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, die douchen al minder vanwege de gasprijs. Je zou mensen dan eerder een max. verbruik kunnen toewijzen aan de hand van het aantal inwoners, maar ja, je mag mensen ook niet afsluiten. Misschien als ze de max hebben gebruikt dat er dan alleen nog een lullig straaltje uit de kraan komt? Beetje zoals met internet op de telefoon heel vroeger.
Hoop ik dat het geen koelkast of hometrainer wasquote:Op maandag 30 juni 2025 13:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Door de brievenbus gefrommeld.
Heel de nacht dartboard voor de muggenquote:
Ach ja, dat zal ook wel de reden zijn dat de overheid die maximumtarieven heeft vastgesteld. Maar goed, van een waterrekening gaat niemand dood in ieder geval.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je lost dingen niet op door ze zomaar even duurder te maken. IK kan het betalen ja, maar je naait zo de mensen die nu al elk dubbeltje om moeten draaien en die waren sowieso al geen grootverbruikers. Die gaan minder douchen, minder afwassen, geen tuin meer besproeien dus dooie tuinen (goed voor het milieu ook trouwens, lekker alle tuinen betegelen). Je zal iets anders moeten bedenken dan dat eeuwige 'het is te goedkoop, maak het duurder'. Maak vlees ook maar nog duurder wat mij betreft, of vakanties. Allemaal luxe.
Nou ja zoiets. Vijf minuten douchen en dan opbokken.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:22 schreef rival het volgende:
[..]
De prijs verhogen als je over de max gaat!
Daar gaat mn ochtenddouche
Gras mag best een zomertje geel zijn. In de herfst wordt het vanzelf weer groen. Zo iesj natoerquote:Op maandag 30 juni 2025 13:23 schreef Crack_ het volgende:
Als wij een tuin groen houden nog zo belangrijk vinden dan voelen we die schaarste van drinkwater echt niet. Een mooie tuin is leuk maar wel iets met prioriteiten ditdat
Nee, het paste erdoorheen.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hoop ik dat het geen koelkast of hometrainer was
Ik besproei mijn tuin met slootwater.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:23 schreef Crack_ het volgende:
Als wij een tuin groen houden nog zo belangrijk vinden dan voelen we die schaarste van drinkwater echt niet. Een mooie tuin is leuk maar wel iets met prioriteiten ditdat
ik alleen met regenwaterquote:Op maandag 30 juni 2025 13:25 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb mijn tuin nog geen enkele keer gesproeid, mijn oleanders die gaan gewoon helemaal los op dit weer
Preciesquote:Op maandag 30 juni 2025 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gras mag best een zomertje geel zijn. In de herfst wordt het vanzelf weer groen. Zo iesj natoer
Je zou het ook alleen duurder kunnen maken boven een bepaald basisverbruik. Je moet een manier vinden om het verbruik naar beneden te krijgen en dat gaat voor sommige mensen niet leuk worden. Het is aan de politiek om te bedenken voor wie het niet leuk gaat worden.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als er iets hard groeit en mooi groen is dan is dat mn gras. En daar doe ik echt niets aan.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gras mag best een zomertje geel zijn. In de herfst wordt het vanzelf weer groen. Zo iesj natoer
Jaaa, beterquote:
alle mensen wiens voornaam begint met de a, j of p.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:26 schreef Recce het volgende:
[..]
Je zou het ook alleen duurder kunnen maken boven een bepaald basisverbruik. Je moet een manier vinden om het verbruik naar beneden te krijgen en dat gaat voor sommige mensen niet leuk worden. Het is aan de politiek om te bedenken voor wie het niet leuk gaat worden.
Prima plan!quote:Op maandag 30 juni 2025 13:27 schreef Crack_ het volgende:
[..]
alle mensen wiens voornaam begint met de a, j of p.
Good for youquote:Op maandag 30 juni 2025 13:27 schreef rival het volgende:
[..]
Als er iets hard groeit en mooi groen is dan is dat mn gras. En daar doe ik echt niets aan.
Heyquote:Op maandag 30 juni 2025 13:27 schreef Crack_ het volgende:
En dan ieder jaar weer opnieuw omdat die hier niet winterhard zijn.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:27 schreef Barbusse het volgende:
Gewoon je hele tuin volplempen met cactussen. Helpt ook gied tegen katten en postbodes
Mijn stem heb je.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:27 schreef Crack_ het volgende:
[..]
misschien over tien jaar kijken hoe het zit met de generatie Jan's in dit landquote:
Heeyyyyyquote:
Moet je weer als een zuunige 'Ollander klagenquote:Op maandag 30 juni 2025 13:28 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
En dan ieder jaar weer opnieuw omdat die hier niet winterhard zijn.
Jazeker.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:30 schreef Crack_ het volgende:
Heeyyyyyik weet niet meer hoe je heet
heb jij jezelf netjes voorgesteld met een handje?
Ik ookquote:
Ik heb geen last van postbodes die door de tuin lopen.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:27 schreef Barbusse het volgende:
Gewoon je hele tuin volplempen met cactussen. Helpt ook goed tegen katten en postbodes
Niet eens "hoi, neuken"?quote:
@Bomenverzamelingquote:Op maandag 30 juni 2025 13:27 schreef Barbusse het volgende:
Gewoon je hele tuin volplempen met cactussen. Helpt ook goed tegen katten en postbodes
Die wonen dan allemaal in een soort sloppenwijken samen met de Anita's en de Peters.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:30 schreef Crack_ het volgende:
[..]
misschien over tien jaar kijken hoe het zit met de generatie Jan's in dit land
De bejaardenwijken die we dan hebben met vaste verplegersquote:Op maandag 30 juni 2025 13:35 schreef Recce het volgende:
[..]
Die wonen dan allemaal in een soort sloppenwijken samen met de Anita's en de Peters.
en ik maar wachtenquote:
Mijn palm en oleanders zijn ook allemaal niet winterhard, maar toch gaan ze hardquote:Op maandag 30 juni 2025 13:28 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
En dan ieder jaar weer opnieuw omdat die hier niet winterhard zijn.
Moest lachen.quote:
Wat vervelend.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik moet nog 96 uur verlof inplannen dit jaar
Juli en augustus heb je ook nog.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja want in september mag ik niet
Ik nog iets meer dan 200. En dan heb ik mijn zomervakantie uren al gepland.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Mijn bovenwettelijke hoef ik niet in te plannen voor de regels van HRquote:Op maandag 30 juni 2025 13:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik nog iets meer dan 200. En dan heb ik mijn zomervakantie uren al gepland.
Jawel.quote:
Dus alle maanden vrij behalve september dus.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja want in september mag ik niet
Ik ook niet. Maar heb wat bovenwettelijk verlof dat tegen de vervaldatum aanloopt dus die ben kk toch maar aan het opnemen. Daarom vandaag dus vrij.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:47 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Mijn bovenwettelijke hoef ik niet in te plannen voor de regels van HR
Ambtenaar gespotquote:Op maandag 30 juni 2025 13:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
oh, ja, toen was ik met andere dingen bezigquote:
ohjaquote:Op maandag 30 juni 2025 13:40 schreef rival het volgende:
[..]
Ik moest je eerst minimaal 2 keer in een andere setting hebben ontmoet
lekkerrrquote:Op maandag 30 juni 2025 13:42 schreef ieniminimuis het volgende:
mag je ze allemaal achter elkaar opnemen?quote:Op maandag 30 juni 2025 13:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Nergens. Ik heb helemaal geen zin in vakantie joh.quote:
Het was daar allemaal een beetje veel voor je, dat viel opquote:Op maandag 30 juni 2025 13:50 schreef Crack_ het volgende:
[..]
oh, ja, toen was ik met andere dingen bezig
Mag ik dan in jouw plaats?quote:Op maandag 30 juni 2025 13:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nergens. Ik heb helemaal geen zin in vakantie joh.
Wat gek.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nergens. Ik heb helemaal geen zin in vakantie joh.
Meer vliegen binnenlaten, kan ze oefenenquote:Op maandag 30 juni 2025 12:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Ze is buiten en ze is niet altijd even goed in vliegen vangen.
quote:Op maandag 30 juni 2025 13:52 schreef rival het volgende:
[..]
Het was daar allemaal een beetje veel voor je, dat viel op
heb jij een zwembad?quote:Op maandag 30 juni 2025 13:55 schreef Nattekat het volgende:
Dat zwembad is echt het beste idee van de dag geweest. Heb zin in die duik, absoluut.
binnen?quote:
Graag gedaan!quote:Op maandag 30 juni 2025 13:55 schreef Nattekat het volgende:
Dat zwembad is echt het beste idee van de dag geweest. Heb zin in die duik, absoluut.
Ik vond het wel knap, want je zei zelf ook gewoon dat dat gebeurde. Meestal sluit iemand zich dan af.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:56 schreef Crack_ het volgende:
[..]Dat klinkt niet best
![]()
Maarja, echt veels te druk. Is ook niet echt meer goedgekomen die avond eigenlijk. Wel beetje, maar zat er niet heel lekker in
Hier een heerlijke 28 graden met een zeebriesjequote:
Jij bent dan ook raar.quote:
quote:Op maandag 30 juni 2025 13:58 schreef rival het volgende:
[..]
Ik vond het wel knap, want je zei zelf ook gewoon dat dat gebeurde. Meestal sluit iemand zich dan af.
Neeeeee, ik!!!!!!!!!quote:
quote:Op maandag 30 juni 2025 14:01 schreef rival het volgende:
[..]
weinig kleding aan en toch een comfortabel gevoel rondom je lijf
quote:
quote:
Nee buiten, binnen is het haast koud met 25 gradenquote:
In de sneeuw is het daar nog mooierquote:Op maandag 30 juni 2025 13:56 schreef rival het volgende:
Ik zou hier wel een kijkje willen nemen
[ afbeelding ]
Maar 1300 stapjes verspreid over de rest van de dag zou toch te doen moeten zijn zonder te hoeven douchen daarnaquote:Op maandag 30 juni 2025 14:02 schreef loveislikeakiss het volgende:
18700 stapjes
Ergens wil ik er 20 van maken maar ik wil niets doen wat ervoor zorgt dat ik nog een keer ga douchen vandaag
Wel zo fijn als iemand kalm over zijn/haar gevoelens kan praten!quote:Op maandag 30 juni 2025 14:02 schreef Crack_ het volgende:
[..]oh dat vind ik dan weer heel leuk en fijn om te horen?
Ik kan meestal best goed uitspreken waar ik mee zit (muv relaties lol) en dat helpt dan juist vaak
[..]
Neeeeee, ik!!!!!!!!!
Ik bedacht me gisteren weer dat ik echt gemaakt ben voor dit weer; hoeveel levensvreugde het me geeft en het contrast met de winter en ja alles valt op z'n plek met 25+ graden![]()
quote:
hier is het binnen ook echt primaquote:Op maandag 30 juni 2025 14:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee buiten, binnen is het haast koud met 25 graden
dat gaat niet samen met 30 gradenquote:Op maandag 30 juni 2025 14:01 schreef rival het volgende:
[..]
weinig kleding aan en toch een comfortabel gevoel rondom je lijf
jaaaa preciesquote:Op maandag 30 juni 2025 14:04 schreef rival het volgende:
[..]
Wel zo fijn als iemand kalm over zijn/haar gevoelens kan praten!
Ja precies. Alleen al het gevoel waar ik mee wakker wordt in vergelijking met de winter, ge-wel-dig!
Hoe doen al die hardwerkende Mexicanen dat dan?quote:Op maandag 30 juni 2025 14:05 schreef UitStraling het volgende:
Er is een reden waarom Afrikanen niet zoveel voor elkaar krijgen in de wereld, dat is ook volkomen normaal boven de 35 graden.
Bij elk koel briesje. Of wanneer ik mn tenen in het water steekquote:Op maandag 30 juni 2025 14:07 schreef Crack_ het volgende:
Ik heb regelmatig kippenvel als ik in de zon zit. Hebben jullie dat ook wel eens?Dat is een gekke gewaarwording
Als ik het bijtijds meld dan is dat vast te organiseren.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:51 schreef Crack_ het volgende:
[..]
mag je ze allemaal achter elkaar opnemen?
Die werken niet zo hard meer sinds Chichén Itzá en Tenochtitlan.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:08 schreef rival het volgende:
[..]
Hoe doen al die hardwerkende Mexicanen dat dan?
Waar zit je eigenlijk?quote:Op maandag 30 juni 2025 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb 3 dagen niets anders gehad. Is best warm.
Wat maakt slapen minder okay met dit weer? Ik slaap vooralsnog ook prima met de warmte. Slaapscore 95 afgelopen nacht volgens mijn Garmin.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:02 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Alles, echt alles (muv slapen, okay you got me)
Ik slaap tot nu toe ook prima, zelf nog met hond tegen mij aan.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:11 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wat maakt slapen minder okay met dit weer? Ik slaap vooralsnog ook prima met de warmte. Slaapscore 95 afgelopen nacht volgens mijn Garmin.
Goede nachtrust is zoooo fijn.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:13 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik slaap tot nu toe ook prima, zelf nog met hond tegen mij aan.
Meermaalsquote:
Nu nog wat meer uur in de dag zodat ik ook wat langer kan slapenquote:
Hou je van Sequoia's ja? Dat heb je nou nog nooit eerder gezegdquote:
Verhuis naar Venus, daar duurt een dag 243 aardse dagen.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:16 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nu nog wat meer uur in de dag zodat ik ook wat langer kan slapen
Voor hoe lang en wat heb je nog meer gedaan in die omgeving/periode? (ben een beetje aan het orienteren)quote:
Als ik die van mij ga planten, moet ik dan hier ook elke dag er foto's van posten?quote:Op maandag 30 juni 2025 14:16 schreef essnhills het volgende:
[..]
Hou je van Sequoia's ja? Dat heb je nou nog nooit eerder gezegd
quote:Op maandag 30 juni 2025 14:17 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Verhuis naar Venus, daar duurt een dag 243 aardse dagen.
Ja denk het welquote:Op maandag 30 juni 2025 14:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als ik die van mij ga planten, moet ik dan hier ook elke dag er foto's van posten?
Je kan ook zelf nog op het laatste moment den zitplaats reserverenquote:Op maandag 30 juni 2025 14:20 schreef Nattekat het volgende:
Zitplaatsreservering is echt zo'n kansloos iets. Bestaat gewoon de kans dat ik op moet flikkeren straks omdat iemand op het laatste moment nog even een reservering plaatst
verplichte zitplaats reservering is goddelijkquote:Op maandag 30 juni 2025 14:20 schreef Nattekat het volgende:
Zitplaatsreservering is echt zo'n kansloos iets. Bestaat gewoon de kans dat ik op moet flikkeren straks omdat iemand op het laatste moment nog even een reservering plaatst
Heb al een groot deel van de VS gezien, het noordwesten en de Rockies vind ik toch wel veruit de mooiste gebieden, ook de woestijnen in Nevada en omstreken zijn erg fascinerend. In september naar het zonnige zuiden (vliegen op Houston Texas). Maar mocht je nog tips zoeken, even de laatste delen van deze reeks doorbladerenquote:Op maandag 30 juni 2025 14:19 schreef rival het volgende:
[..]
Voor hoe lang en wat heb je nog meer gedaan in die omgeving/periode? (ben een beetje aan het orienteren)
Ik weet niet eens hoe, alleen dat het geld kost.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:20 schreef essnhills het volgende:
[..]
Je kan ook zelf nog op het laatste moment den zitplaats reserveren
Wat een uitzichtquote:Op maandag 30 juni 2025 14:25 schreef LTVDK het volgende:
Ohja @:rival, mijn misschien wel lievelingsplek op aarde, Glacier
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 30 juni 2025 14:25 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Via internet denk ikquote:Op maandag 30 juni 2025 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoe, alleen dat het geld kost.
quote:Op maandag 30 juni 2025 14:09 schreef rival het volgende:
[..]
Bij elk koel briesje. Of wanneer ik mn tenen in het water steek![]()
Zelfs nu, omdat het raam achter mij open staat en er soms een vleugje wind langs kom.
Ik slaap minder diep en ben daardoor veel wakker. Val ook wel weer snel in slaap maar die 'wow echt goed uitgeslapen' heb je dan wat minder. Maarrr is ook minder erg want krijg energie van dit weer.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:11 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wat maakt slapen minder okay met dit weer? Ik slaap vooralsnog ook prima met de warmte. Slaapscore 95 afgelopen nacht volgens mijn Garmin.
maarrr welke?!quote:
klinkt als een ijsjequote:Op maandag 30 juni 2025 14:25 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Net galia, straks waterquote:Op maandag 30 juni 2025 14:29 schreef Crack_ het volgende:
[..]misschien kun je daarmee de warm-weer mensen onderscheiden van de niet-warm-weer mensen.
[..]
Ik slaap minder diep en ben daardoor veel wakker. Val ook wel weer snel in slaap maar die 'wow echt goed uitgeslapen' heb je dan wat minder. Maarrr is ook minder erg want krijg energie van dit weer.
In de winter slaap ik veel meer en heb veel minder energie. Hoe warm is het bij jouw binnen?
[..]
maarrr welke?!
Heb je je wel ingesmeerd?quote:Op maandag 30 juni 2025 14:30 schreef Crack_ het volgende:
Even half uur genieten in de zon, byeeeeeee
Ja doei.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:54 schreef bondage het volgende:
[..]
Meer vliegen binnenlaten, kan ze oefenen
Worstelpartij.quote:
Omdat het zo warm is en je dekbed is dan ook niet chill terwijl slapen met een dekbed just zo fijn is.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:11 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Uhu, ik kan ook niet zonder mijn dekentje.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:33 schreef Ama het volgende:
[..]
Omdat het zo warm is en je dekbed is dan ook niet chill terwijl slapen met een dekbed just zo fijn is.
Ja ik ben nu 3x in Glacier geweest, en elke keer was er een plek die permanent in mijn geheugen werd gebrand, dat gevoel dat ik daar elke keer krijg is gewoon onbeschrijfelijkquote:
Zweefteefje.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ik ben nu 3x in Glacier geweest, en elke keer was er een plek die permanent in mijn geheugen werd gebrand, dat gevoel dat ik daar elke keer krijg is gewoon onbeschrijfelijk
Tegen de zon?quote:
Ik vind slapen onder alleen een laken echt kut.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:34 schreef bondage het volgende:
[..]
Uhu, ik kan ook niet zonder mijn dekentje.
Gewoon binnen blijven!quote:
Is het ook, moet wel wat gewicht in zitten. Maar goed, moet door die irritante hitte wel meer laten liggen helaas.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:36 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik vind slapen onder alleen een laken echt kut.
Nee hebben ze hier niet. Er zit hier een kroeg op het eiland wat van Nederlanders is. Ze hadden paar maanden terug wel een berenklauw gemaaktquote:Op maandag 30 juni 2025 14:36 schreef bondage het volgende:
[..]
Verkopen ze waar jij zit ook bitterballen? Of kennen ze dat daar niet?
Platslaan.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:38 schreef LTVDK het volgende:
Ik ben vannacht ook onder het dekbed gaan liggen, niet omdat ik het koud had maar omdat ik gek werd van een schijtirritante mug
quote:Op maandag 30 juni 2025 14:38 schreef LTVDK het volgende:
Ik ben vannacht ook onder het dekbed gaan liggen, niet omdat ik het koud had maar omdat ik gek werd van een schijtirritante mug
Laatst had ik er wel eentje goed te pakken, kon ik daarna wel een plas bloed van het plafond poetsenquote:
Berenklauw == berenhap? Zo'n in plakken gesneden gehaktbal met ui ertussen en saté?quote:Op maandag 30 juni 2025 14:38 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee hebben ze hier niet. Er zit hier een kroeg op het eiland wat van Nederlanders is. Ze hadden paar maanden terug wel een berenklauw gemaakt
Buiten? Binnen? In mijn huis? Dat laatste klopt trouwens sinds 5 minuten toevallig.quote:
ja heet dat geen berenklauw?quote:Op maandag 30 juni 2025 14:39 schreef bondage het volgende:
[..]
Berenklauw == berenhap? Zo'n in plakken gesneden gehaktbal met uit ertussen en saté?
Ben je wel eenzaam daar
Had ie jou eerderquote:Op maandag 30 juni 2025 14:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Laatst had ik er wel eentje goed te pakken, kon ik daarna wel een plas bloed van het plafond poetsen
Jawelquote:Op maandag 30 juni 2025 14:40 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja heet dat geen berenklauw?![]()
ja weinig nederlandse snacks hier
Wij noemen het hier berenhap maar denk dat klauw ook wel mag. Snapte ongeveer wat je bedoeldequote:Op maandag 30 juni 2025 14:40 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja heet dat geen berenklauw?![]()
ja weinig nederlandse snacks hier
waar is hier?quote:Op maandag 30 juni 2025 14:41 schreef bondage het volgende:
[..]
Wij noemen het hier berenhap maar denk dat klauw ook wel mag. Snapte ongeveer wat je bedoelde
Nare vrouwenquote:Op maandag 30 juni 2025 14:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Had ie jou eerder
Of zij, want alleen de vrouwtjes prikken.
hmm nee daar lijkt die niet opquote:Op maandag 30 juni 2025 14:42 schreef bondage het volgende:
[..]
In het noorden der Nederland. Bij berenklauw denk ik aan dit:
[ afbeelding ]
Die eet je liever ook nietquote:Op maandag 30 juni 2025 14:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hmm nee daar lijkt die niet op![]()
zeg je ook friet ?
Dat is hun manier om te vragen of je even stil wil blijven liggen.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nare vrouwenEn dat ze je lekprikken is nog tot daar aan toe, maar waarom moeten ze je ook wakker maken en irritant in je oren gaan zoemen
hmm dat valt mij dan weer meequote:Op maandag 30 juni 2025 14:44 schreef bondage het volgende:
[..]
Die eet je liever ook niet![]()
Patat is hier gebruikelijk maar zeg ook wel eens friet ja.
Ik heb een 'sacrificial element' bij me in bed liggen. Geen last van.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nare vrouwenEn dat ze je lekprikken is nog tot daar aan toe, maar waarom moeten ze je ook wakker maken en irritant in je oren gaan zoemen
Een wat?quote:Op maandag 30 juni 2025 14:45 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik heb een 'sacrificial element' bij me in bed liggen. Geen last van.
Ze mogen al gratis eten en dan gaan ze ook nog eisen stellen?quote:Op maandag 30 juni 2025 14:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is hun manier om te vragen of je even stil wil blijven liggen.
quote:
quote:A "sacrificial element" refers to a component, often a metal, that is designed to corrode or be consumed in place of a more valuable or critical component. This protective measure is used to prevent or mitigate corrosion of the protected component, extending its lifespan.
quote:Op maandag 30 juni 2025 14:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Een berenklauw is een plant, een berenhap is een snack.
En door.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Berenhapquote:
Mag allemaalquote:Een berenhap (ook wel berenpoot, berenklauw, gehaktbal speciaal of spoetnik genoemd)
Een berenklauw doet auw.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:49 schreef bondage het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Berenhap
[..]
Mag allemaal
Oh. Dat.quote:
veel te warmquote:Op maandag 30 juni 2025 14:48 schreef bitterbal het volgende:
ik moet zo nog een uur op de loopband. vannochtend maar half uur gedaan
Binnen. In mijn werkkamer.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Buiten? Binnen? In mijn huis? Dat laatste klopt trouwens sinds 5 minuten toevallig.
Airco gewoon op vriesstand zetten zodat je extra hard gaat lopen om warm te blijvenquote:
Goed bekeken welquote:Op maandag 30 juni 2025 14:51 schreef bondage het volgende:
[..]
Jup. Vriendin is degene die eraan moet geloven en ik heb nergens last van.
hij staat op 19 maar weet niet of dat het ook echt is wat er uitkomt want klappertand nietquote:Op maandag 30 juni 2025 15:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Airco gewoon op vriesstand zetten zodat je extra hard gaat lopen om warm te blijven
hier ook, alsnog vind ik het warmquote:
Waarschijnlijk kan die het niet meer dan een graad of 10 afkoelenquote:Op maandag 30 juni 2025 15:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hij staat op 19 maar weet niet of dat het ook echt is wat er uitkomt want klappertand niet
quote:
quote:
bovenop mn hoofd schijnen muggen leuk te vindenquote:Op maandag 30 juni 2025 15:08 schreef essnhills het volgende:
Ik word ook maar weinig gestoken
Denk dat ze mij niet lekker vinden
hoeveel ladingen zijn er?quote:Op maandag 30 juni 2025 15:09 schreef essnhills het volgende:
Eerste lading winterjassen enzo was alweer droog
2e opgehangen
2quote:
quote:Op maandag 30 juni 2025 15:09 schreef gianni61 het volgende:
[..]
bovenop mn hoofd schijnen muggen leuk te vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |