SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Het grote KSC schema![]()
Vakman pur sang
Als we drinkwater tegen een vrije marktprijs konden verkopen dan had ik drie keer zo veel Porsches als Uitstralingquote:Op maandag 30 juni 2025 12:24 schreef Recce het volgende:
[..]
Olie oppompen en raffineren kost ook veel energie, maar ik denk niet dat de oliebedrijven daarom minder willen produceren.
Lijkt me een goed verkiezingspunt voor de VVD eigenlijk. De markt kan dit soort dingen veel efficiënter.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als we drinkwater tegen een vrije marktprijs konden verkopen dan had ik drie keer zo veel Porsches als Uitstraling
Ah. Ja hier hebben we een afgesloten gebied, de infiltratieplassen. Daar mag je niet zomaar komen, staat ook een groot hek voor enzo. Er is daar een portal en een groene speler die daar werkt schiet daar heel vervelende linkjes vandaan dus die zou ik graag eens van dichtbij bekijken (en omschieten.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toegang? Ik mag er lopen ja, zoals iedereenVerder hebben wij eigenlijk erg weinig duinen in ons gebied, alleen op de Waddeneilanden denk ik. Voor zo ver die openbaar zijn heb ik daar dus ook toegang. En mocht er daar echt een afgesloten gebied zijn, dan heb ik daar als ICT-er dus normaliter niks te zoeken. Maar als ik met een ploeg van Winning & Zuivering mee ben, dan wel
Dat is een erg slecht idee. Water is namelijk een eerste levensbehoefte. Daarom kun je ook niet zelf een leverancier kiezen, zoals bij energie wel kan. Dat brengt met zich mee dat we een bepaalde zorgplicht hebben. Een ander gevolg is dat de overheid de prijzen gemaximeerd heeft.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:30 schreef Recce het volgende:
[..]
Lijkt me een goed verkiezingspunt voor de VVD eigenlijk. De markt kan dit soort dingen veel efficiënter.
Dat lijkt me niet een geldige reden voor toegangquote:Op maandag 30 juni 2025 12:32 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ah. Ja hier hebben we een afgesloten gebied, de infiltratieplassen. Daar mag je niet zomaar komen, staat ook een groot hek voor enzo. Er is daar een portal en een groene speler die daar werkt schiet daar heel vervelende linkjes vandaan dus die zou ik graag eens van dichtbij bekijken (en omschieten.) vandaar.
Nee, maar ik zag heel even mogelijkheden. Helaas.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet een geldige reden voor toegang![]()
Ook bij jullie waterclubje niet
En dan wordt het water dus veel duurder. Dat zou helemaal niet zo erg zijn, denk ik. Dan gaat het ook meer lonen om regenwater etc. te gebruiken voor dingen als het doorspoelen van toiletten.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is geen leugen dat (zoet) grondwater opraakt cq te vervuilend wordt.
Maar vooral in Nl kunnen we alle water zuiveren, desnoods zeewater, geen probleem.
Kost alleen energie.
Als het keertje flink regent dan storten ze al het rioolwater ook vrolijk af in de rivieren en zee.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Op maandag 30 juni 2025 12:30 schreef Recce het volgende:
Helaas hebben we geen energie "als water"quote:Op maandag 30 juni 2025 12:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is geen leugen dat (zoet) grondwater opraakt cq te vervuilend wordt.
Maar vooral in Nl kunnen we alle water zuiveren, desnoods zeewater, geen probleem.
Kost alleen energie.
Nou ja, in de zorg en het onderwijs werkt die marktwerking toch ook heel goed?quote:Op maandag 30 juni 2025 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een erg slecht idee. Water is namelijk een eerste levensbehoefte. Daarom kun je ook niet zelf een leverancier kiezen, zoals bij energie wel kan. Dat brengt met zich mee dat we een bepaalde zorgplicht hebben. Een ander gevolg is dat de overheid de prijzen gemaximeerd heeft.
In het VK hebben ze dat wel gedaan trouwens, drinkwatervoorziening liberaliseren. Daar hebben ze op een gegeven moment 61 miljard Pond uitgekeerd aan aandeelhouders en toen hadden ze 62 miljard Pond schuld. Oh, er moest nog 200.000 km leidingen gesaneerd worden. Jammer dan, geen geld
denk dat we zoveel kunnen besparen op ons waterverbruik zonder dat we daar last van ondervinden dat we er uiteindelijk niet heel veel extra geld aan kwijt zijn, als de prijzen inderdaad omhoog zouden gaanquote:Op maandag 30 juni 2025 12:36 schreef Recce het volgende:
[..]
En dan wordt het water dus veel duurder. Dat zou helemaal niet zo erg zijn, denk ik. Dan gaat het ook meer lonen om regenwater etc. te gebruiken voor dingen als het doorspoelen van toiletten.
Dat was altijd het idee ja. Maar de laatste tijd is er wel het besef dat we water ook moeten zien vast te houden.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als het keertje flink regent dan storten ze al het rioolwater ook vrolijk af in de rivieren en zee.
Het grootste probleem daarmee is dat je daarvoor een volledige tweede infrastructuur zou moeten optuigen. En dat kost behalve tientallen jaren ook tientallen miljarden.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:36 schreef Recce het volgende:
[..]
En dan wordt het water dus veel duurder. Dat zou helemaal niet zo erg zijn, denk ik. Dan gaat het ook meer lonen om regenwater etc. te gebruiken voor dingen als het doorspoelen van toiletten.
Onder de dekensquote:
Ja, dat denk ik ook. Zolang je nog gewoon zonder nadenken elke dag je tuin kunt sproeien en zwembadjes kunt vullen, hebben mensen niet echt het idee dat je een beetje voorzichtig moet zijn. Een hogere prijs kan best.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:39 schreef Crack_ het volgende:
[..]
denk dat we zoveel kunnen besparen op ons waterverbruik zonder dat we daar last van ondervinden dat we er uiteindelijk niet heel veel extra geld aan kwijt zijn, als de prijzen inderdaad omhoog zouden gaan
maar dat zou iemand moeten berekenen. Maar het is nu ergens wel raar dat water een schaarste is/wordt maar we dit op geen enkele manier voelen en fuckit yolo wheiehoeeoeo *laat kraan onnodige lopen
Ja eens, behalve enge verhalen is er geen enkele daadwerkelijke incentive om zuinig met water om te gaan. Maak het maar drie keer zo duur.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:43 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Zolang je nog gewoon zonder nadenken elke dag je tuin kunt sproeien en zwembadjes kunt vullen, hebben mensen niet echt het idee dat je een beetje voorzichtig moet zijn. Een hogere prijs kan best.
Ja, maar dat hoeft allemaal niet in één keer natuurlijk. Er moet heel veel gebouwd worden. Je kunt beginnen bij nieuwe wijken. Uiteindelijk lijkt het me niet vol te houden dat we grote hoeveelheden water van uitstekende kwaliteit steeds doortrekken of gebruiken om de tuin te sproeien. Maar goed, ik ben nu ook zonder kennis van zaken wat aan het lullen.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het grootste probleem daarmee is dat je daarvoor een volledige tweede infrastructuur zou moeten optuigen. En dat kost behalve tientallen jaren ook tientallen miljarden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |