Vrijwel gratis ja. Een mobiele unit is een energieslurper, maar een normale split of multi unit kost je net 2 euro per dag om 5~ uurtjes aan te zetten.quote:Op zondag 29 juni 2025 08:22 schreef Jordy-B het volgende:
na plaatsing kost het ook helemaal geen stroom om te gebruiken.
Zal wel zo'n crappy ding zijn uit China.quote:Op zondag 29 juni 2025 08:50 schreef Mikeytt het volgende:
Kost gemiddeld 1800-2000 euro om te plaatsen + airco, dus met 1000 euro zit je extreem goedkoop
Meeste airco's kunnen dan ook goed verwarmenquote:Op zondag 29 juni 2025 08:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Als je een airco hebt in je huis kun je straks al helemaal niet meer tegen hitte, al die mietjes van tegenwoordig...
Gewoon alle ramen 's nachts opengooien en overdag alles dichtlaten werkt hier prima. Die ene week in het jaar dat het binnen 27 graden wordt overleef ik wel. Ik heb veel meer moeite met de kou in de winter.
Maar in de auto wel gewoon je airco aanzetten zekerquote:Op zondag 29 juni 2025 08:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Als je een airco hebt in je huis kun je straks al helemaal niet meer tegen hitte, al die mietjes van tegenwoordig...
Gewoon alle ramen 's nachts opengooien en overdag alles dichtlaten werkt hier prima. Die ene week in het jaar dat het binnen 27 graden wordt overleef ik wel. Ik heb veel meer moeite met de kou in de winter.
Niet zo brutaal he jongen, anders kun je klappen krijgen.quote:Op zondag 29 juni 2025 16:17 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Maar in de auto wel gewoon je airco aanzetten zeker
Blijkbaar is jouw huis representatief voor alle huizen in Nederland. Goed verhaalquote:Op zondag 29 juni 2025 08:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom zeggen mensen dit altijd? Valt echt wel mee hoor. Ja je krijgt niet je hele rijtjeshuis koud met zo'n ding dan kan je beter in elke kamer een split unit hebben maar om gewoon 1 kamer te koelen werkt het prima.quote:Op zondag 29 juni 2025 07:55 schreef Invisibli het volgende:
Een portable airco is niet efficient dus dan een split unit.
Of in elke kamer een mobiele ;-)quote:Op maandag 30 juni 2025 12:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Waarom zeggen mensen dit altijd? Valt echt wel mee hoor. Ja je krijgt niet je hele rijtjeshuis koud met zo'n ding dan kan je beter in elke kamer een split unit hebben maar om gewoon 1 kamer te koelen werkt het prima.
Ja maar dan gaat je verbruik wel omhoog 2xquote:
Uiteraard. Maar zonnepanelen op een ouderwetse meter scheelt een hoopquote:Op maandag 30 juni 2025 13:02 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja maar dan gaat je verbruik wel omhoog 2x
63dBquote:Op maandag 30 juni 2025 13:21 schreef Cheeseburgert het volgende:
Je hebt ook split airco's met flexibele slang, zijn bedoeld voor campers ed. Maar houden ook prima een rukbunker koel.
Die hebben geen installatie nodig. Zoiets als dit: https://www.amazon.nl/MED(...)tiging/dp/B0D4VGJ566
Even een beugel in elkaar beunen voor je zolderraam en hop, je hebt een split unit airco
5000BTUquote:Op maandag 30 juni 2025 13:21 schreef Cheeseburgert het volgende:
Je hebt ook split airco's met flexibele slang, zijn bedoeld voor campers ed. Maar houden ook prima een rukbunker koel.
Die hebben geen installatie nodig. Zoiets als dit: https://www.amazon.nl/MED(...)tiging/dp/B0D4VGJ566
Even een beugel in elkaar beunen voor je zolderraam en hop, je hebt een split unit airco
Hij hangt buiten miem vrindquote:
Ik heb er een (niet van medion, wel vergelijkbaar 5000btu split-unit camper ding) en die doet het prima hoor.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:55 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
5000BTUDaar krijg je echt geen kamer mee cool hoor. Ik heb eentje van 9000BTU en die heeft met deze temperaturen al moeite om mijn slaapkamer koel te houden.
Dank je. Ja ik denk dat mijn huis huis vrij gemiddeld is.quote:Op maandag 30 juni 2025 03:23 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Blijkbaar is jouw huis representatief voor alle huizen in Nederland. Goed verhaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |