Klopt, het zou het (morele) failliet van het bondgenootschap zijn en vanaf dat moment is de afschrikking ook niet langer geloofwaardig.quote:Op woensdag 2 juli 2025 07:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wanneer rusland Bovenste deel van noorwegen inneemt, waarom zouden we dan wel in actie komen, om een grootschaliger oorlog te voorkomen.....
Met dit soort redenatie hoeft er geen navo te zijn.
Je begrijpt dat de eu dan ook uit elkaar ligt, wanneer de baltische staten worden aangevallen, dat er geen enkele vorm van neutraliteit meer is voor Finland, Sweden, Polen etc....
Of die het zal doen, kans is erg groot wat je ziet vaker narcistisch leiders meerdere fronten openen.
Het grote gevaar, wat ik al eerder opmerkte, is dat ter plekke te weinig troepen aanwezig zijn en het gebied snel wordt ingenomen. Ik kan me voorstellen dat er troepen gestuurd worden om het gebied te verdedigen. Ik twijfel echter wel of er mankracht opgeofferd durft te worden als het gebied al ingenomen is.quote:Op woensdag 2 juli 2025 06:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En toch durf ik hier geen geld op in te zetten. Ik zou niet verbaasd zijn als de Baltics worden geofferd om een grootschaliger oorlog te voorkomen.
Al hoop ik dat ik ernaast zit.
Het is gewoon heel moeilijk te verdedigen. Want er zit weinig diepte in die kleinere landen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 06:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En toch durf ik hier geen geld op in te zetten. Ik zou niet verbaasd zijn als de Baltics worden geofferd om een grootschaliger oorlog te voorkomen.
Al hoop ik dat ik ernaast zit.
De plannen zijn:quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon heel moeilijk te verdedigen. Want er zit weinig diepte in die kleinere landen.
Ik hoop dat er plannen klaar liggen hoe de navo dit wil gaan doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Bovendien zal Rusland met kernwapens dreigen en in Europa zullen we met knikkende knietjes omwille van het voorkomen van een kernoorlog de Russen maar hun gang laten gaan.quote:Op woensdag 2 juli 2025 07:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het grote gevaar, wat ik al eerder opmerkte, is dat ter plekke te weinig troepen aanwezig zijn en het gebied snel wordt ingenomen. Ik kan me voorstellen dat er troepen gestuurd worden om het gebied te verdedigen. Ik twijfel echter wel of er mankracht opgeofferd durft te worden als het gebied al ingenomen is.
Je ziet het toch al van verre aankomen met Trump en het zootje slappe leiders dat Europa nu rijk is. Het lafhartige optreden van Europa en de VS in Oekraïne plus het zootje ongeregeld dat nu de macht heeft in de VS en Europa heeft Poetin meer zelfvertrouwen dan ooit gegeven dat hij met zo'n stunt wegkomt. De Westerse bevolking is rijk en verwend en met zichzelf bezig. Rijp voor het plukken.quote:Op woensdag 2 juli 2025 07:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klopt, het zou het (morele) failliet van het bondgenootschap zijn en vanaf dat moment is de afschrikking ook niet langer geloofwaardig.
Maar ondanks dat alles sta ik er niet van te kijken als er wordt gekozen voor appeasement in plaats van een keiharde reactie.
Dat zeg ik, appeasement. Waarna de Russen doorgaan naar het volgende land. Net zo lang tot we er wel een keer op slaan.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien zal Rusland met kernwapens dreigen en in Europa zullen we met knikkende knietjes omwille van het voorkomen van een kernoorlog de Russen maar hun gang laten gaan.
Yup. Je hoeft geen briljant toekomstvoorspeller te zijn om dit van mijlenver aan te zien komen. De grotendeels clandestiene Russische voorbereiding aan dat stuk van hun grens spreekt ook boekdelen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, appeasement. Waarna de Russen doorgaan naar het volgende land. Net zo lang tot we er wel een keer op slaan.
En dan heb ik het nog niet eens over de bijdrage van nestbevuilers als Fico en Orban, of freeloader Spanje.
Dat maakt geen flikker uit. De boodschap zou glashelder moeten zijn, namelijk dat als er ook maar één Rus een poot over de grens zet, de gevolgen voor Rusland niet te overzien zullen zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon heel moeilijk te verdedigen. Want er zit weinig diepte in die kleinere landen.
Ik hoop dat er plannen klaar liggen hoe de navo dit wil gaan doen.
In het Westen vraagt de wapenfabriek: "Hoeveel kan ik eraan verdienen? ", als zij een opdracht zouden krijgen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Onze problemen voor de herbewapening zijn een industrie die te klein is en bang is om te groeien en de idiote aanbestedingsregels. Onhaalbare doelen die tot een tegenreactie gaat leiden helpt daar niet bij en aan de aanbestedingsregels doet de EU niks.
Dit is binnen militaire kringen absoluut niet het devies.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Je hoeft geen briljant toekomstvoorspeller te zijn om dit van mijlenver aan te zien komen. De grotendeels clandestiene Russische voorbereiding aan dat stuk van hun grens spreekt ook boekdelen.
In Europa is het devies: kop in het zand en hopen dat het allemaal wel losloopt.
En laat het maar aan onze vijanden over om dat geopolitiek-strategisch ten volste uit te buiten.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat maakt geen flikker uit. De boodschap zou glashelder moeten zijn, namelijk dat als er ook maar één Rus een poot over de grens zet, de gevolgen voor Rusland niet te overzien zullen zijn.
Als dat het geval was, dan zou deze discussie überhaupt niet hoeven plaatsvinden. Maar dat is het niet, omdat het Westen onderling verdeeld is. En dus blijft het gezeik doorgaan.
Militairen zijn niet de baas, dat zijn politici.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit is binnen militaire kringen absoluut niet het devies.
Kan er meer en sneller, tuurlijk altijd... maar fictief kan dit altijd.
Zie boven.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Militairen zijn niet de baas, dat zijn politici.
Wat dacht je ervan om gewoon te zorgen voor geloofwaardige afschrikking, zodat de Russen überhaupt niet eens overwegen om een NAVO-lidstaat aan te vallen?quote:Op woensdag 2 juli 2025 07:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het grote gevaar, wat ik al eerder opmerkte, is dat ter plekke te weinig troepen aanwezig zijn en het gebied snel wordt ingenomen. Ik kan me voorstellen dat er troepen gestuurd worden om het gebied te verdedigen. Ik twijfel echter wel of er mankracht opgeofferd durft te worden als het gebied al ingenomen is.
In Rusland zegt de wapenfabrikant, hoe veel geld kan ik achterover drukken voordat ik uit het raam vliegquote:Op woensdag 2 juli 2025 08:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In het Westen vraagt de wapenfabriek: "Hoeveel kan ik eraan verdienen? ", als zij een opdracht zouden krijgen.
In Rusland zegt de wapenfabrikant: "Hoeveel kan ik zo snel mogelijk leveren?"
Ik zou zeggen, in Rusland wordt er ook goed aan verdiend. Weliswaar niet door de aandeelhouders maar door oligarchen en georganiseerde misdaadgroepen die het geld in hun eigen zakken laten lopen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:50 schreef nixxx het volgende:
[..]
In Rusland zegt de wapenfabrikant, hoe veel geld kan ik achterover drukken voordat ik uit het raam vlieg
Dat zich druk maken om Narva, vind ik zo cliché. Vooral Twan Huys zijn stokpaardje. Hij krijgt in Buitenhof een schrijver als gast over dit onderwerp, en oh wat erg. En even later zit hij bij Renze in de talkshow te oreren, dat hij in Buitenhof wel zo een verschrikkelijk scenario te horen kreeg over de Estse stad Narva .quote:Op woensdag 2 juli 2025 00:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, dit mis ik dus ook in de discussie. Het potentiële probleem zit niet in de militaire slagkracht, maar in het gebrek aan politieke eenheid. Ik moet nog zien of wij (of de Spanjaarden, of de Fransen, of wie dan ook) als puntje bij paaltje komt bereid zijn te sterven voor Estland.
En of Trump überhaupt wel in actie komt als Rusland Narva binnenvalt om “de onderdrukte Russen te komen helpen”.
Het wezenlijke verschil is dat daar de algehele inschatting van was dat het gemakkelijk te winnen zou zijn. Dat geldt niet voor het aanvallen van een NAVO land. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?quote:Op woensdag 2 juli 2025 02:46 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Geen idee, maar dat vragen we ons ook nog steeds af wat betreft de aanval op Oekraïne.
Dat werkt twee kanten op: Ze zijn nu wel relatief makkelijk met een tangbeweging vanuit Polen en Finland te omsingelen. En dan moet Rusland die gebieden weer gaan verdedigen. Zonder dat die zich dan kunnen laten bevoorraden.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee dit klopt niet. De Baltische landen zijn heel moeilijk te verdedigen en de kans is daarom zeer groot dat die terugveroverd moeten gaan worden. Sowieso kun je als leger nooit alleen maar verdedigen.
Beroeps of nutteloze dienstplichtigen?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tot in de jaren '80 had de NATO 4.5 miljoen militairen...
FTFY.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:22 schreef Idisrom het volgende:
In Rusland zegt de wapenfabrikant: "Hoeveel kan ik zo snel mogelijk leveren afromen?"
edit: iemand was me al voorquote:Op woensdag 2 juli 2025 08:22 schreef Idisrom het volgende:
In Rusland zegt de wapenfabrikant: "Hoeveel kan ik zo snel mogelijk leveren?" Hoe kan ik zoveel mogelijk in eigen zak steken zonder dat dat zichtbaar is?'
Die dienstplichtigen waren alles behalve nutteloos. Het waren zo'n beetje de hoogst opgeleide soldaten ter wereld. In combinatie met juiste aansturing, waarbij hun capaciteiten tot hun recht kwamen, wisten ze altijd heel hoog te scoren in competities met andere navo landen bijvoorbeeld.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |