Ik gebruik het woord dankzij jou broer. Heerlijke termquote:
Weinig heerlijkers dan tanter. Tantoe is zo ouderwets.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik gebruik het woord dankzij jou broer. Heerlijke term
Binnenkort A10 blokkades door smeltend asfalt.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:21 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Het klimaat is dood door al die activisten die naar Budapest zijn gevlogen. Weer paar miljoen miljard gifuitstoot in de natuur. En nog bedankt he
Pfff, ga emigreren naar Lapland.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Binnenkort A10 blokkades door smeltend asfalt.
Tanter is echt heel schattig net als poepen in Belgenlandquote:Op zondag 29 juni 2025 00:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
Tanter is geen scheldwoord maar eerder straattaal. Tanter staat zelfs niet in het woordenboek. Maar aangezien dit grof kan overkomen vooral door de wat oudere gebruikers verzoek ik TS om volgende keer “heel warm” te gebruiken
Ik heb het vermoeden dat dit een verbastering is van het k-woord. Het k-woord gebruiken als scheldwoord of als klootjesvolk-aanvoegsel vind ik zeer storend. Blijkbaar moeten gasten zoals TT toch dit soorten woorden gebruiken om zichzelf uit te drukken, goed, als het niet anders kan door hun ongeletterheid, dan heb ik niet zoveel moeite met tanter. Ik begrijp alleen niet waarom ze geen gewoon Nederlands gebruiken.quote:Op zondag 29 juni 2025 00:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
Tanter is geen scheldwoord maar eerder straattaal. Tanter staat zelfs niet in het woordenboek. Maar aangezien dit grof kan overkomen vooral door de wat oudere gebruikers verzoek ik TS om volgende keer “heel warm” te gebruiken
TS (topic-starter) TT= Topictitel, maar goed dat zijn details.quote:Op zondag 29 juni 2025 01:47 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat dit een verbastering is van het k-woord. Het k-woord gebruiken als scheldwoord of als klootjesvolk-aanvoegsel vind ik zeer storend. Blijkbaar moeten gasten zoals TT toch dit soorten woorden gebruiken om zichzelf uit te drukken, goed, als het niet anders kan door hun ongeletterheid, dan heb ik niet zoveel moeite met tanter. Ik begrijp alleen niet waarom ze geen gewoon Nederlands gebruiken.
Ik zag in een ander subforum hier dat TT boeken leest! Ik was verbijsterd! En daar gebruikt hij die woorden niet.
Dank, namens verzorgingstehuis Het Krakkemikje.quote:Op zondag 29 juni 2025 11:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
De TT is aangepast naar respectvollere normen
Tanto is Spaans voor zoveel.quote:Op zondag 29 juni 2025 00:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat is er disrespectvol aan tanter?quote:Op zondag 29 juni 2025 11:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
De TT is aangepast naar respectvollere normen
te koud is beter dan te warm.quote:
Tanter is de overtreffende trap van tantoe. 'Tanterveel' is meer dan tantoeveel.quote:Op zondag 29 juni 2025 01:47 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat dit een verbastering is van het k-woord. Het k-woord gebruiken als scheldwoord of als klootjesvolk-aanvoegsel vind ik zeer storend. Blijkbaar moeten gasten zoals TT toch dit soorten woorden gebruiken om zichzelf uit te drukken, goed, als het niet anders kan door hun ongeletterheid, dan heb ik niet zoveel moeite met tanter. Ik begrijp alleen niet waarom ze geen gewoon Nederlands gebruiken.
Ik zag in een ander subforum hier dat TT boeken leest! Ik was verbijsterd! En daar gebruikt hij die woorden niet.
Tantoeveel betekent heel erg veel.quote:Op zondag 29 juni 2025 15:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Tanter is de overtreffende trap van tantoe. 'Tanterveel' is meer dan tantoeveel.
Stel dat je een bak geld ziet met tantoeveel geld, dan is dat tantoeveel geld.quote:Op zondag 29 juni 2025 15:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tantoeveel betekent heel erg veel.
Tanterveel is dan heel heel erg veel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |