Bij ons moet je ook een online training doen en een toets afleggen om je kennis te toetsen. Op een gegeven moment ken je het wel uit je hoofd, dus die training en de toets kom je fluitend door.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:28 schreef karr-1 het volgende:
Moet ik dus ook weer die stomme training doen die je elke keer opnieuw moet doen. Is dat niet eens aan te passen? Het grootste deel ken ik uit mijn hoofd, verteld me alleen wat de veranderingen zijn en dan ben ik weer klaar.
Wat is er poppenkast aan danquote:Op zondag 29 juni 2025 11:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik krijg wel steeds oproepen, maar ik ga het niet meer doen. 1x gedaan om eens mee te maken, maar het is toch allemaal poppenkast. Bovendien kunnen ze dan zeggen dat ik het voor het geld doe, dus laat maar. Ik ga wel weer bloed doneren.
Je kunt ervoor kiezen om geen vergoeding te krijgen.quote:Op zondag 29 juni 2025 @ 11:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
Bovendien kunnen ze dan zeggen dat ik het voor het geld doe,
Hoe doe je dat?quote:Op zondag 29 juni 2025 14:03 schreef Breuls het volgende:
[..]
Je kunt ervoor kiezen om geen vergoeding te krijgen.
Wie zijn “ze” die dan weer kunnen zeggen dat je het voor het geld doet? Van je vorige postquote:
Ik wens daar niet op te reageren, was dat nog niet duidelijk? Als ik het benoem erken ik het bestaan en dat weiger ik.quote:Op zondag 29 juni 2025 14:26 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Wie zijn “ze” die dan weer kunnen zeggen dat je het voor het geld doet? Van je vorige post
Je geeft een verkeerd bankrekeningnummer op voor de betaling van de vergoeding. Dan mislukt de betaling en krijg je dus geen vergoeding.quote:Op zondag 29 juni 2025 15:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
Hoe kan ik zonder vergoeding deelnemen?
Dan krijgt iemand anders de monniez. Vind ik an sich geen ramp, maar dan moet ik wel weten wie het krijgt. Als de goudengriepgroep het krijgt pleeg ik zelfmoord.quote:Op zondag 29 juni 2025 15:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je geeft een verkeerd bankrekeningnummer op voor de betaling van de vergoeding. Dan mislukt de betaling en krijg je dus geen vergoeding.
Dat hoeft niet per se. Niet alle cijfercombinaties worden als bankrekeningnummer uitgegeven. Je kunt met de 11-proef controleren of een nummer een mogelijk bankrekeningnummer is.quote:Op zondag 29 juni 2025 15:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dan krijgt iemand anders de monniez. Vind ik an sich geen ramp, maar dan moet ik wel weten wie het krijgt. Als de goudengriepgroep het krijgt pleeg ik zelfmoord.
Van die tips waar ik met mijn domme hoofd weer niet bij kan komen. Leuk bedacht en zeker het overwegen waard.quote:Op zondag 29 juni 2025 15:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Maar ja kan natuurlijk ook het bankrekeningnummer opgeven van een goed doel aan wie je de vergoeding gunt.
Ik bid niet voor de belastingdienst.quote:Op zondag 29 juni 2025 15:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Bij nader inzien vraag ik me af of het wel zo'n goed advies was van mij.
De gemeente geeft namelijk wel op aan de Belastingdienst dat je die vergoeding ontvangen hebt. Dat geldt dan als inkomsten en daar betaal je wel belasting over.
Volgens mij kun je het bij ons ook laten doneren aan een of ander goed doel als je daar voor kiestquote:Op zondag 29 juni 2025 15:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik wens daar niet op te reageren, was dat nog niet duidelijk? Als ik het benoem erken ik het bestaan en dat weiger ik.
Ik zit in het gestichtse vecht. Kun je daar iets over vinden in het systeem?quote:Op zondag 29 juni 2025 17:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je het bij ons ook laten doneren aan een of ander goed doel als je daar voor kiest
Lekker wegblijven idd, laatste waar gemeenten op zitten wachten zijn verwapte stembureauledenquote:Op zondag 29 juni 2025 15:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik wens daar niet op te reageren, was dat nog niet duidelijk? Als ik het benoem erken ik het bestaan en dat weiger ik.
Volgens mij wordt hiervoor altijd (?) jemand aangewezen die voor de gemeente werkt, je kunt wel je wenslokatie kiezen.quote:Op zondag 29 juni 2025 12:51 schreef eenjongen... het volgende:
Uitnodiging een tijdje geleden gehad, zojuist opgegeven. Ben benieuwd of ik voor het eerst als voorzitter wordt aangewezen
Hier niet. Normaal gaat het wel anders, maar ik kon deze keer mijn voorkeurspositie opgeven. Vorige keren moest ik alleen mijn ervaring opgeven en werden daaruit de voorzitters gekozen. Ik denk dat niet iedereen met veel ervaring voorzitter wilde zijn en ze daarom dit maar hebben gedaan.quote:Op zondag 29 juni 2025 19:26 schreef Zana het volgende:
[..]
Volgens mij wordt hiervoor altijd (?) jemand aangewezen die voor de gemeente werkt, je kunt wel je wenslokatie kiezen.
Welk systeem? Dat staat in de uitnodiging van je eigen gemeentequote:Op zondag 29 juni 2025 18:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik zit in het gestichtse vecht. Kun je daar iets over vinden in het systeem?
Bij ons wel. Medewerkers van de gemeente hebben voorrang en worden in ons geval vaak aangevuld met studenten.quote:Op zondag 29 juni 2025 19:26 schreef Zana het volgende:
[..]
Volgens mij wordt hiervoor altijd (?) jemand aangewezen die voor de gemeente werkt, je kunt wel je wenslokatie kiezen.
Bij ons is de functie van voorzitter niet voorbehouden aan ambtenaren van de gemeente, maar niet iedereen kan voorzitter of plaatsvervangend voorzitter zijn. We hadden een aantal jaren een systeem waarbij je eerst een soort persoonlijkheidstest moet doen om te bepalen of je wel geschikt bent als voorzitter of plaatsvervangend voorzitter, maar dat is afgeschaft. Ze kijken nu wel naar je ervaring als stembureaulid of je daarvoor in aanmerking komt.quote:Op zondag 29 juni 2025 19:26 schreef Zana het volgende:
Amen broeder.quote:Op zondag 29 juni 2025 19:24 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Lekker wegblijven idd, laatste waar gemeenten op zitten wachten zijn verwapte stembureauleden
Nope. Mail volgt vanzelf weer met de datum dat de inschrijvingen openen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:22 schreef Fietsertje70 het volgende:
Hebben jullie al een oproep gehad van jullie gemeente om lid of teller te worden?
quote:Op zondag 29 juni 2025 19:26 schreef Zana het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 juni 2025 19:30 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Hier niet. Normaal gaat het wel anders, maar ik kon deze keer mijn voorkeurspositie opgeven. Vorige keren moest ik alleen mijn ervaring opgeven en werden daaruit de voorzitters gekozen. Ik denk dat niet iedereen met veel ervaring voorzitter wilde zijn en ze daarom dit maar hebben gedaan.
Dit inderdaad. Alle functies worden vergeven op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt. Je kiest online je gewenste, beschikbare functie + locatie uit en je wordt direct voorlopig benoemd.quote:Op zondag 29 juni 2025 23:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Bij ons is de functie van voorzitter niet voorbehouden aan ambtenaren van de gemeente, maar niet iedereen kan voorzitter of plaatsvervangend voorzitter zijn. We hadden een aantal jaren een systeem waarbij je eerst een soort persoonlijkheidstest moet doen om te bepalen of je wel geschikt bent als voorzitter of plaatsvervangend voorzitter, maar dat is afgeschaft. Ze kijken nu wel naar je ervaring als stembureaulid of je daarvoor in aanmerking komt.
Verder zijn er ook achter de schermen de nodige functies bij het verkiezingsproces en bij het stemmen tellen, en die zijn wel voorbehouden aan ambtenaren van de gemeente.
Het kan natuurlijk per gemeente verschillen, maar in Rotterdam is er in de stembureauwebsite ergens een pagina waar je dat met een optie kunt aangeven. Volgens mij was het op de pagina waar je ook je bankrekeningnummer kunt opgeven.quote:
Ehm ja dat vertellen ze je er ook bij. Maar over zo'n klein bedrag zal dat wel meevallen... Ik zie het elke keer wel op de belastingaangifte staan, maar per saldo maakt het vrij weinig uitquote:Op zondag 29 juni 2025 15:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Bij nader inzien vraag ik me af of het wel zo'n goed advies was van mij.
De gemeente geeft namelijk wel op aan de Belastingdienst dat je die vergoeding ontvangen hebt. Dat geldt dan als inkomsten en daar betaal je wel belasting over.
Zoals zoveel op dit gebied: dit is sterk afhankelijk van de gemeente hoe het ingericht is.quote:Op zondag 29 juni 2025 19:26 schreef Zana het volgende:
[..]
Woon je toevallig ook in Den Haag?quote:Op maandag 14 juli 2025 14:47 schreef Cirilico het volgende:
Mailtje binnen dat op 24 september de inschrijving opent.
Jazeker.quote:Op maandag 14 juli 2025 16:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Woon je toevallig ook in Den Haag?
Ik kreeg vandaag om 14:35 uur ook een e-mail van de gemeente Den Haag dat ik me vanaf woensdag 24 september weer kan aanmelden als stembureaulid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |