Ja dat kan, of ze willen gewoon de concurrentie (aka jullie) uitschakelen door deze op te kopen, vol te hangen met schulden, alles van waarde eruit te zuigen, en vervolgens laten klappen.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 13:37 schreef Ed1234 het volgende:
Ik werk bij een klein bedrijf (tussen de 30 en 50 man). En het bedrijf dat het overneemt is een buitenlandse investeerder, wel een van de grotere spelers in de markt. Ze bezitten ook een aantal van onze concurrenten en lijken uit te zijn op het uitbreiden van hun portfolio.
De overname zelf ook niet.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:00 schreef MacorgaZ het volgende:
Een rechtsbijstandverzekering die arbeidsconflicten dekt is ook niet verkeerd, als ze dan van je af willen komen kan die je nog helpen met verweer of de beste vaststellingsovereenkomst en vergoedingen
Mag niet voor lopende zaken tijdens afsluiten van de verzekering, maar geruchten van een overname tellen niet lijkt me.
De vakbond bijv.; heeft ook een vaak een ingebouwde RBVquote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:00 schreef MacorgaZ het volgende:
Een rechtsbijstandverzekering die arbeidsconflicten dekt is ook niet verkeerd, als ze dan van je af willen komen kan die je nog helpen met verweer of de beste vaststellingsovereenkomst en vergoedingen
Mag niet voor lopende zaken tijdens afsluiten van de verzekering, maar geruchten van een overname tellen niet lijkt me.
tja. ik snap het doel van je vraag niet helemaal.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 13:04 schreef Ed1234 het volgende:
Ik werk al langere tijd naar tevredenheid bij dezelfde werkgever. Mooie kansen gehad bij dit bedrijf, leuke collega’s, uitdagende werkzaamheden en prettige sfeer. Nu heb ik gehoord dat het bedrijf word verkocht. Ik begrijp de beslissing van de eigenaar maar het is mij toch een beetje rauw op mijn dak gevallen, vooral omdat ik in mijn omgeving heb gezien dat dit niet altijd een positieve verandering brengt. De koper is een investeringsmaatschappij maar zo te zien wel eentje die bedrijven meestal in stand houd als losse entiteiten.
Wat zou ik nu het beste kunnen doen? Ik wil sowieso even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren maar in de tussentijd wel wat voorbereidingen treffen zoals mijn cv updaten en nog wat cursussen volgen. Ik zie best wat leuke vacatures online maar de arbeidsvoorwaarden vallen mij bijna altijd wel tegen. Wie heeft er ervaring met een overname door een ander bedrijf, en bracht het iets positiefs? Nog tips wat ik verder kan voorbereiden?
Dat zegt elke PE.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 13:04 schreef Ed1234 het volgende:
De koper is een investeringsmaatschappij maar zo te zien wel eentje die bedrijven meestal in stand houd als losse entiteiten.
Dat is ook zo omdat de PE er na een jaar of 4 weer vanaf wil en dan is een losse entiteit verkopen een stuk makkelijker. Ook als ze de BV leegtrekken is laten leeglopen van een losse entiteit een stuk makkelijker.quote:
Dat soort partijen laten soms/regelmatig de oud eigenaar nog als directeur zitten gedurende een paar jaar. Pas daarna installeert men dan een "eigen" directeur waar de grootste veranderingen mee gepaard gaan.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 13:04 schreef Ed1234 het volgende:
Ik werk al langere tijd naar tevredenheid bij dezelfde werkgever. Mooie kansen gehad bij dit bedrijf, leuke collega’s, uitdagende werkzaamheden en prettige sfeer. Nu heb ik gehoord dat het bedrijf word verkocht. Ik begrijp de beslissing van de eigenaar maar het is mij toch een beetje rauw op mijn dak gevallen, vooral omdat ik in mijn omgeving heb gezien dat dit niet altijd een positieve verandering brengt. De koper is een investeringsmaatschappij maar zo te zien wel eentje die bedrijven meestal in stand houd als losse entiteiten.
Wat zou ik nu het beste kunnen doen? Ik wil sowieso even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren maar in de tussentijd wel wat voorbereidingen treffen zoals mijn cv updaten en nog wat cursussen volgen. Ik zie best wat leuke vacatures online maar de arbeidsvoorwaarden vallen mij bijna altijd wel tegen. Wie heeft er ervaring met een overname door een ander bedrijf, en bracht het iets positiefs? Nog tips wat ik verder kan voorbereiden?
Klopt, maar sommige doen het ook echtquote:
Sómmige wel, maar da's spaarzaam. Toch vaak buy-and-build en 5-7 jaar exit. En de scenario's in het IM komen toch nooit uit, dus dan is het snel snijden, fuseren, samenvoegen etc.quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Klopt, maar sommige doen het ook echt
Bij Buy & Build is het juist opnemen in een groep en naderhand als één, grotere organisatie verkopen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 17:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Sómmige wel, maar da's spaarzaam. Toch vaak buy-and-build en 5-7 jaar exit. En de scenario's in het IM komen toch nooit uit, dus dan is het snel snijden, fuseren, samenvoegen etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |