Is Voicst dood?
In de VPRO-gids stond een interview met
C-Mon & Kypski waarin zij zeiden dat het (net als
Pete Philly & Perquisite) over was en dat zij, als enige van de drie beloften van een paar jaar terug, nog steeds bestonden.
Wat ik wel hoor is dat ze met eigen projecten bezig zijn. Joppe had onder andere een In a cabin with gedaan en zat van de week in DWDD daarmee. In die band spelen Sjam Sjamsoedin (Nobody Beats The Drum), Daan Schinkel (zZz), Maurits Westerik (GEM/Anne Soldaat), Thomas Azier (website) en Sticks (Fakkelbrigade, ex-Opgezwolle). Het lijkt leuker dan het klinkt, overigens.
Tjeerd is natuurlijk altijd bezig en volgens mij vermaakt Sven zich altijd met van alles en nog wat, maar hoe zit het met Voicst.
3voor12 heeft geen nieuws sinds september 2009. De laatste optreden waren in het voorprogramma van Florence + Machine in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk (in oktober) en er staat niets meer gepland.
De band zegt (op 15 januari op de eigen site)
quote:
Moving forward
There seem to be some rumors and speculations bouncing around the net about what our plans are moving forward. In an attempt to clarify any misunderstandings, please know that while we all have individual projects we would like to pursue in the future, we remain committed to Voicst.
Sven, Tjeerd, Joppe
Ik wil mijn Voicst.