Op het aanrecht boven de droger komt de plaat te staan.quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:43 schreef maily het volgende:
Er is denk ik wel verschil tussen een kookplaat op je droger zetten of op het aanrecht boven je droger ...
Ja dat las ik.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:10 schreef Sorella het volgende:
[..]
Op het aanrecht boven de droger komt de plaat te staan.
Dat lijkt mij beterquote:Op donderdag 26 juni 2025 22:22 schreef Sorella het volgende:
Dus jullie raden het af ? hm mischien de droger dan aan de andere kant zetten van de keuken zetten en dan een kastje onder de kookplaat.
Komt de inductieplaat letterlijk op het aanrechtblad te liggen (vrijstaand) of erin (inbouw)? Dat is wel een groot verschil hier. Ik neem aan dat je bedoelt dat het in het blad komt te liggen?quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:38 schreef Sorella het volgende:
Goedenavond,
Ik heb een klein vraagje, wij gaan verhuizen en in dat appartementje wil ik een vaatwasser, droger en wasmachine hebben.
Deze komen onder een aanrechtblad te staan waar 190 cm vrije ruimte is, op dat aanrechtblad komt een inductiekookplaat te liggen. Ik ga er vanuit dat er wat ruimte vrij is boven de apparatuur i.v.m. warmte kwijt kunnen
Op internet zeggen ze dus dat je een inductiekookplaat niet boven een oven, wasmachine of vaatwasser mag zetten maar een droger wordt eigenlijk niet genoemd.
Dus mijn vraag is: kan je een inductiekookplaat boven een wasdroger plaatsen met +/-5 cm bovenruimte tussen plaat en droger ?.
Bij voorbaat dank.
De kookplaat wordt ingebouwd, de droger wordt vrijstaand.quote:Op donderdag 26 juni 2025 23:55 schreef embedguy het volgende:
[..]
Komt de inductieplaat letterlijk op het aanrechtblad te liggen (vrijstaand) of erin (inbouw)? Dat is wel een groot verschil hier. Ik neem aan dat je bedoelt dat het in het blad komt te liggen?
Een inductiekookplaat kan beter niet boven een oven of vaatwasser geplaatst worden vanwege damp wat er van die apparaten afkomt.
Een wasmachine trilt heel veel en sterk, wat slecht kan zijn voor de inductieplaat.
Bij een droger spelen die dingen in mindere maten. Een droger dampt niet veel en trilt veel minder dan een wasmachine. Je zou sowieso moeten zorgen dat de droger los staat van het blad zodat de inductieplaat niet gaat trillen door de droger.
Verder is warmteontwikkeling een ding om op te letten. Als je 5cm onder de inductieplaat hebt is dat genoeg maar dan moet je zorgen dat die 5cm goed door kan luchten, en dat de warmte van de droger goed weg kan.
Jouw kookplaat is denk los neergezet ? die van ons wordt ingebouwd.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:41 schreef Drxx het volgende:
Ik heb mijn inductiekookplaat op de vaatwasser gezet, met een houten plaat ertussen. Werkt al jaren probleemloos.
Klopt! Maar waar in mijn geval er een houten plaat tussen zit, zit er in jouw geval het aanrechtblad tussen. Dus als dat een beetje dik is en niet van katoen dan moet dat wel goedkomen lijkt mij.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:45 schreef Sorella het volgende:
[..]
Jouw kookplaat is denk los neergezet ? die van ons wordt ingebouwd.
https://www.justanswer.co(...)b-reason-unable.htmlquote:An induction hob works by magnetic plates so as a washing machine is a big metal box so to speak it interferes with the magnetic coils in there and causes problems. That's what most manufactures tell us not to install above anything that is metal like a washer, dryer and dishwasher.
Plus if you have a normal height work top in a kitchen then you will struggle between the washer and the work top.
But as a rule that's why they say not to install above washers due to the magnetic coils on there.
Regards
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |