ja dit, je bespaart er nog niet eens 1 minuut reistijd meequote:Op donderdag 26 juni 2025 08:46 schreef opgebaarde het volgende:
en 200 meter verderop rijdt weer een vrachtwagen. Wat is die chauffeur een ongelooflijke droeftoeter
Dat is klassiek in Polen, in Nederland heb ik dat nog nooit gezien.quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het was veel beter geweest om er gewoon een klassieke driestrooksweg van te maken, waarbij de rijstrook in het midden in beide richtingen als inhaalstrook fungeert.
Nederland heeft ze vroeger wel gehad, maar niet veel, en inmiddels zijn ze allemaal omgebouwd tot een ander wegtype. In België en Frankrijk kwam het vroeger wel veel voor, maar ook daar zijn ze bijna allemaal omgebouwd.quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:59 schreef nostra het volgende:
Dat is klassiek in Polen, in Nederland heb ik dat nog nooit gezien.
Nou, ze bestaan niet als zodanig voor zover ik weet, ze worden gewoon gecreëerd door de weggebruikers en het is zo geaccepteerd dat de rest er ruimte voor maakt.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nederland heeft ze vroeger wel gehad, maar niet veel, en inmiddels zijn ze allemaal omgebouwd tot een ander wegtype. In België en Frankrijk kwam het vroeger wel veel voor, maar ook daar zijn ze bijna allemaal omgebouwd.
Bestaan ze in Polen nog?
Die zijn hardstikke onveilig.quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ze hebben er dus een weg van gemaakt met een rijbaanscheiding in het midden en in iedere richting één rijstrook. Dat hadden ze ook niet moeten doen. Het was veel beter geweest om er gewoon een klassieke driestrooksweg van te maken, waarbij de rijstrook in het midden in beide richtingen als inhaalstrook fungeert.
Echt een recept voor ellende. Bijna kolderiek dat dit überhaupt ooit bestond.quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ze hebben er dus een weg van gemaakt met een rijbaanscheiding in het midden en in iedere richting één rijstrook. Dat hadden ze ook niet moeten doen. Het was veel beter geweest om er gewoon een klassieke driestrooksweg van te maken, waarbij de rijstrook in het midden in beide richtingen als inhaalstrook fungeert.
Heel veel klassieke driestrookswegen zijn ook omgebouwd naar een weg met afwisselend twee rijstroken in de ene richting en één rijstrook in de andere richting.quote:Op donderdag 26 juni 2025 13:04 schreef Hyperdude het volgende:
Die zijn hardstikke onveilig.
Bij Emmen over de grens hebben ze nog zoiets omgeving Rheine. Maar dat is meer om en om gedurende 1-1,5 km.
Dat bedoelde ik eigenlijk, maar jij bent wat beter met formuleren.quote:Op donderdag 26 juni 2025 13:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Heel veel klassieke driestrookswegen zijn ook omgebouwd naar een weg met afwisselend twee rijstroken in de ene richting en één rijstrook in de andere richting.
Zweden heeft ze ook.quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ze hebben er dus een weg van gemaakt met een rijbaanscheiding in het midden en in iedere richting één rijstrook. Dat hadden ze ook niet moeten doen. Het was veel beter geweest om er gewoon een klassieke driestrooksweg van te maken, waarbij de rijstrook in het midden in beide richtingen als inhaalstrook fungeert.
Toekomstmuziek. Het geld was op (maar de viaducten zijn er wel op voorbereid).quote:
B54 tussen Gronau en Münster ook. Prima te doenquote:Op donderdag 26 juni 2025 13:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die zijn hardstikke onveilig.
Bij Emmen over de grens hebben ze nog zoiets omgeving Rheine. Maar dat is meer om en om gedurende 1-1,5 km.
Ik zat net een beetje op Google Streetview te kijken, en ik heb in Zweden wel een paar wegen gevonden met afwisselend twee rijstroken in de ene richting en één rijstrook in de andere richting, maar geen klassieke driestrookswegen. Dus waarschijnlijk heeft Zweden ze ook allemaal omgebouwd.quote:
Dat is de B54 bij Enschede de grens over, richting Münster. Staat duidelijk aangegeven wanneer de middelste strook ophoudt, vind het wel meevallen hoe onveilig dat is, slim gebruik van ruimte wel vind ik.quote:Op donderdag 26 juni 2025 13:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die zijn hardstikke onveilig.
Bij Emmen over de grens hebben ze nog zoiets omgeving Rheine. Maar dat is meer om en om gedurende 1-1,5 km.
Dat probeerde ik ook aan te geven. Maar niet echt duidelijk.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is de B54 bij Enschede de grens over, richting Münster. Staat duidelijk aangegeven wanneer de middelste strook ophoudt, vind het wel meevallen hoe onveilig dat is, slim gebruik van ruimte wel vind ik.
Daarom haalt hij de volgende vrachtwagen ook weer zo in, domboquote:Op donderdag 26 juni 2025 09:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja dit, je bespaart er nog niet eens 1 minuut reistijd mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
Puur voor de nostalgie zou ik de A1 weer ombouwen tot karrenspoor, met paard en wagen enzoquote:Op donderdag 26 juni 2025 23:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Toch vind ik het gewoon jammer dat er geen klassieke driestrookswegen meer zijn. Nu begrijp ik best wel dat het een onveilig wegypte is en dat ze daarom zijn omgebouwd tot andere wegtypes, maar gewoon puur voor de nostalgie zou ik er wel voorstander van zijn om weer een paar wegen tot klassieke driestrooksweg om te bouwen.
In België en Frankrijk zijn die oude 3-strooks wegen niet voor niks vrijwel allemaal opgedoekt. Gebeurden heel veel ernstige ongelukken op die wegen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ze hebben er dus een weg van gemaakt met een rijbaanscheiding in het midden en in iedere richting één rijstrook. Dat hadden ze ook niet moeten doen. Het was veel beter geweest om er gewoon een klassieke driestrooksweg van te maken, waarbij de rijstrook in het midden in beide richtingen als inhaalstrook fungeert.
Dat was de E8 en daar sta ik niet om te springenquote:Op donderdag 26 juni 2025 23:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Puur voor de nostalgie zou ik de A1 weer ombouwen tot karrenspoor, met paard en wagen enzo![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |