abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2025 @ 00:10:02 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218045485
quote:
Transgender Jey vluchtte voor president Trump: "We voelden ons veiliger in Ter Apel dan thuis"
Johanna Brinkman
Gisteren, 09:36 • 4 minuten leestijd

Steeds meer Amerikaanse lhbti'ers vragen asiel aan in Nederland. De eerste Amerikaanse asielzoekers zijn onlangs gearriveerd in het azc in Burgum.
Het gaat om mensen die zich niet meer veilig voelen sinds de herverkiezing van president Trump.
Weggejaagd en bespuugd
"Ik ben een winkel uitgejaagd. Ik ben bespuugd. En iemand heeft geprobeerd mijn autoruit in te slaan om bij me te komen", vertelt hij in het Engels.
Met deze woorden beschrijft de Amerikaanse transman Jey waarom hij met zijn gezin uit Georgia gevlucht is naar Nederland.

De bedreigingen in het dagelijks leven van Jey waren reden om die stap te nemen.
Hij voelt zich sinds de herverkiezing van president Trump niet meer geaccepteerd.
Nieuwe wetten pakken transrechten aan en maken erkenning van zijn identiteit in de praktijk niet meer mogelijk.
We voelden ons veiliger in Ter Apel dan toen we naar de supermarkt gingen in Georgia.
Jey
De maat was vol en Jey vluchtte met zijn gezin in januari van dit jaar naar Nederland en vroeg asiel aan in Ter Apel.
"We voelden ons veiliger in Ter Apel dan toen we naar de supermarkt gingen in onze thuisstaat", zegt Jey.
Zijn gezin bestaat uit tien mensen, onder wie vier kinderen. "Wij zijn een queer en polyamoureuze familie", vertelt Jey.

Deze niet-traditionele familiestructuur wordt in conservatieve staten zoals Georgia maatschappelijk vaak niet geaccepteerd. Het zorgt regelmatig voor discriminatie en intimidatie.
"Voor jouw soort is geen plaats"
In de winkel werd Jey uitgescholden voor 'fucking tranny', een scheldwoord voor transgenders. "Ze zeiden: 'voor jouw soort is hier geen plaats'."
Geen bescherming
In conservatieve staten zoals Georgia lopen transgenders en ouders in een polyamoureuze relatie een reëel risico om het ouderschap over hun kinderen kwijt te raken.
De staat biedt niet expliciet juridische bescherming tegen discriminatie op grond van bijvoorbeeld genderidentiteit. Niet-traditionele gezinsvormen worden wettelijk vaak niet erkend.
Voor veel queer-mensen betekent dat een leven zonder juridische veiligheid of familiebescherming.
In Nederland geldt wel bescherming tegen discriminatie op basis van gender en genderidentiteit. Het hoort daardoor bij de landen met relatief sterke wettelijke bescherming voor lhbtiq+-personen.
Dat betekent echter niet dat de juridische positie van Amerikaanse vluchtelingen in Nederland daarmee sterk is.
'Veilig land'
De IND, de Nederlandse immigratiedienst, ziet de Verenigde Staten als een veilig land. De laatste beoordeling van het land komt vanaf september 2024. En daar steekt het voor Jey.
"Dat is een paar maanden te vroeg. Dingen zijn snel minder geworden na november."
Hij hoopt de IND met al zijn documenten te overtuigen.

Sandro Kortekaas van de stichting LGBT Asylum Support, die zich inzet voor lhbtiq+-asielzoekers, maakt zich grote zorgen over hoe de IND omgaat met Amerikaanse asielverzoeken.
Grote zorgen over deze Amerikanen
Volgens Kortekaas zijn er nu al verschillende queer-Amerikanen waarvan de aanvraag is afgewezen.
"Wat ik kwalijk vind, is dat bij de beoordeling van een persoon in de beschikking eigenlijk helemaal voorbij wordt gegaan aan het feit dat de informatie waarop de IND zich baseert verouderd is. Dat kan gewoon niet", zegt hij.

Kortekaas: "Maar dan zegt de IND: 'Niet iedere beperking van mensenrechten wordt per definitie gezien als een daad van vervolging'."
Volgens hem is de situatie volledig veranderd na september 2024. "Dat rechtvaardigt een herbeoordeling."
Opnieuw een brief aan demissionair kabinet
Om dat standpunt duidelijk te maken gaat LGBT Asylum Support opnieuw actie ondernemen.
De demissionaire minister en het kabinet hebben woensdag een brandbrief gekregen waarin de stichting aandringt op een nieuwe beoordeling van de Verenigde Staten.

Hoeveel Amerikanen er nu in Ter Apel zitten of via Schiphol binnenkomen, is voor de stichting niet duidelijk.
Kortekaas heeft op dit moment contact met zeven Amerikanen, maar zegt dat er in ieder geval vijftig aanvragen zijn gedaan in Nederland sinds de installatie van Trump.
Canada geen optie
Maar waarom komen mensen als Jey naar Nederland? Waarom gaan ze niet naar een andere staat toe, of naar een land als Canada?
Een andere staat was in ieder geval geen optie, legt Jey uit.
Hij vertelt dat als je in Amerika van adres verandert, je nog juridisch gebonden bent aan de staat waar je vandaan komt. Bijvoorbeeld op het gebied van identiteitsdocumenten, verzekeringen en een aantal medische behandelingen.
In een progressieve staat heb je niet direct alle rechten of toegang tot zorg en bescherming.

Naar Canada vluchten was ook geen veilig alternatief. Het is volgens Jey te dichtbij en de spanningen tussen de Verenigde Staten en buurlanden Canada en Mexico lopen op.
De Verenigde Staten kunnen bijvoorbeeld druk uitoefenen op hoe Canada omgaat met Amerikaanse vluchtelingen, of grenzen sluiten.
Blijven vechten
Daarom viel de keuze op Nederland. Het is hier voor Jey nu mogelijk om in transitie te gaan naar man. Dat is in Georgia niet legaal, niet toegankelijk en ook niet gedekt door een verzekering.
"Ik ben sinds een maand begonnen met mijn medische transitie. Ik ben daar zo dankbaar voor, dat kan ik in woorden niet uitleggen", zegt Jey.
Maar wat als de IND besluit dat Jey terug moet?
Ook dan zal hij blijven vechten. Niet alleen voor zijn familie, maar ook voor andere Amerikanen.
"Ik blijf ervoor pleiten dat iedereen ziet wat er aan de hand is. En als ik uiteindelijk toch terug moet, dan kunnen ze mij in een body bag terugsturen."
https://www.omropfryslan.(...)n-ter-apel-dan-thuis

Weer een bizar artikel dat voor iemand uit 2010 volkomen onbegrijpelijk zou zijn.

Waarom moeten Nederlanders die verplicht zorgverzekering betalen meebetalen aan de transitie van Jay?
Hoezo kunnen 'gezinnen van 10 personen onder wie vier kinderen' als entiteit binnen het Nederlandse systeem passen. Waarom geen 'gezinnen van 60 personen onder wie 10 kinderen' dan niet allemaal overkomen voor gezinshereniging?
Wat een rare frats dat deze mensen niet naar een andere (liberale) staat zouden kunnen of in de regio zoals Canada? Serieus dat Trump om uitlevering van transgenders in Canada gaat vragen en dit dan gebeurt?

Of is het toch gewoon een free ride op de Nederlandse huizenmarkt, gezondheidszorg (incl. transitie) en overige aspecten van de welvaartstaat?
The End Times are wild
pi_218045503
Misschien moet hij eerst een uurtje met de familie over straat lopen in Amsterdam? En vervolgens zich in Californië vestigen. Daar heb je misschien niet gelijk recht op alle rechten, maar na 6 maanden wel, sneller dan een asielprocedure in Nederland.
pi_218045527
Laat hem lekker naar Utah migreren, daar mag je meerdere wijven hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218045541
Oh wacht ik heb foto gezien.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218045547
We hebben niet eens huizen voor zulke grote groepen.
pi_218045548
Als hij het zelf betaalt, prima. Maar als dit wordt vergoed, zou dat tamelijk krankjorum zijn.
pi_218045578
Als je je veilig in Ter Apel voelt, dan heb je alleen het ter beschikking gestelde bed en inpandige voorzieningen gezien.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 26 juni 2025 @ 01:13:43 #8
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218045584
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 00:10 schreef LXIV het volgende:
Waarom moeten Nederlanders die verplicht zorgverzekering betalen meebetalen aan de transitie van Jay?
Ik snap niet dat dit ooit in de basiszorg is gekomen. Ik beschouw het als een cosmetische behandeling. Het probleem zit toch echt tussen de oren, maar de GGZ is al overbelast.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218045586
Een mens is een mens

maar ok transmensen binnenhalen? dat zijn wel vaak echte zorgpakketten?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218045587
Weer een onderhandse deal met Rutte en zijn vvd partij ?

Trump dump ze maar hier ?

Echt nederland word echt een afvoer put voor alles .
Het is een Amerikaan en in Amerika is de land van vrijheid toch ?

Hup terug sturen
pi_218045649
quote:
13s.gif Op donderdag 26 juni 2025 01:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik snap niet dat dit ooit in de basiszorg is gekomen. Ik beschouw het als een cosmetische behandeling. Het probleem zit toch echt tussen de oren, maar de GGZ is al overbelast.
Ik denk dat je geen idee hebt waar het over gaat, het is niet ff dat je naar de dokter loopt en zegt: Doe mij maar tieten. Er gaat jarenlang voorzorg vooraf voordat iemand aan een transitie kunt beginnen.
  donderdag 26 juni 2025 @ 04:17:20 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218045653
quote:
Daarom viel de keuze op Nederland. Het is hier voor Jey nu mogelijk om in transitie te gaan naar man. Dat is in Georgia niet legaal, niet toegankelijk en ook niet gedekt door een verzekering.
"Ik ben sinds een maand begonnen met mijn medische transitie
En dit wordt betaald door de zorgverzekering? :{ Dan heb je toch straks een vloed aan transgenders die hier naartoe komen omdat het daar 100k+ kost en in Nederland niks?
  donderdag 26 juni 2025 @ 04:18:13 #13
24533 ACT-F
pi_218045654
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 04:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat je geen idee hebt waar het over gaat, het is niet ff dat je naar de dokter loopt en zegt: Doe mij maar tieten. Er gaat jarenlang voorzorg vooraf voordat iemand aan een transitie kunt beginnen.
Dat weet ik, maar dat verandert niets aan het gegeven dat het uiteindelijk vergoed wordt uit de basisverzekering.
pi_218045657
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2025 04:18 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dat weet ik, maar dat verandert niets aan het gegeven dat het uiteindelijk vergoed wordt uit de basisverzekering.
Als je dat zo goed weet, noem me dan 1 goede reden waarom dat niet onder basisverzekering zou moeten vallen.
pi_218045658
Is Jey al eens een dagje in Amsterdam geweest?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 26 juni 2025 @ 05:05:50 #16
24533 ACT-F
pi_218045660
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 04:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je dat zo goed weet, noem me dan 1 goede reden waarom dat niet onder basisverzekering zou moeten vallen.
Wat ik net al benoemde: het zit tussen de oren en ligt niet aan het lichaam.
pi_218045661
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2025 05:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]
En ja daarom is het traject ook voor 80% met Psychologen en Psychiaters, of vind je geestelijke zorg dan ook maar uit het basispakket moet?
  donderdag 26 juni 2025 @ 05:27:38 #18
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218045668
Streng briefen die lui en per geval het infiltratiepotentieel beoordelen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218045718
quote:
15s.gif Op donderdag 26 juni 2025 01:09 schreef Metalfrost het volgende:
Als je je veilig in Ter Apel voelt, dan heb je alleen het ter beschikking gestelde bed en inpandige voorzieningen gezien.
Als transgender je veilig voelen in Ter Apel...
:')

Daarbij, ik hoorde op de NOS het verhaal dat zo'n transgender een winkel uitgejaagd werd.
Nou, ten 1ste werd niet gezegd wat de aanleiding was, alleen zijn/haar/het/hen verhaal hoorde je.
En daarom vlucht je naar NL?
Dit is gewoon weer een schreeuw om aandacht, wat je wel vaker ziet bij die figuren..
  donderdag 26 juni 2025 @ 06:43:25 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218045731
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 04:53 schreef Hathor het volgende:
Is Jey al eens een dagje in Amsterdam geweest?
Ik denk inderdaad niet dat die veel in Nieuw-West te zoeken heeft. Dus in die zin niet zo relevant.
pi_218045739
Bijzonder verhaal, maar zoals in het artikel ook te lezen is, is het nog maar de vraag of asiel verleend wordt (ik vermoed van niet). Dus van "DE BELASTINGBETALER MAAR BETALEN!!!!11!!" is nog niet zoveel sprake. Wel idioot dat deze heer/dame nu kostbare en schaarse opvangplekken in Ter Apel bezet houdt.
pi_218045755
Krankzinnig.

Helemaal klaar met dit soort profiteurs ook. Zogenaamd een gezin van 10 [!] personen en dan alles gratis willen krijgen zonder ooit een cent te hebben bijgedragen. Donder op, zeg!

Laat die Kortekaas voor elk persoon die hij hier binnen probeert te halen met zijn regenboogsprookjes maar zelf financieel opdraaien voor zijn deugproject.

?En als ik uiteindelijk toch terug moet, dan kunnen ze mij in een body bag terugsturen.?

Och och, en meteen weer emotionele chantage gebruiken.
:r

[ Bericht 10% gewijzigd door Kim-Holland op 26-06-2025 07:09:43 ]
pi_218045777
Liever Amerikaanse transgenders dan zandbakmensen.
pi_218045815
Belachelijk. Dit soort medisch dure en niet noodzakelijke behandelingen zouden niet moeten worden vergoed aan kansloze veilige landers.
  donderdag 26 juni 2025 @ 07:24:51 #25
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218045818
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 00:30 schreef raptorix het volgende:
Laat hem lekker naar Utah migreren, daar mag je meerdere wijven hebben.
Nee, dat mag niet maar wordt op grote schaal gedoogd want godsdienst. Dus als God het zegt mag je wel een afwijkende gezinsvorm starten, maar als je gewoon uit jezelf een polyamoreuze constructie start, dan is dat affreus.
pi_218045844
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 00:10 schreef LXIV het volgende:
Hij vertelt dat als je in Amerika van adres verandert, je nog juridisch gebonden bent aan de staat waar je vandaan komt. Bijvoorbeeld op het gebied van identiteitsdocumenten, verzekeringen en een aantal medische behandelingen.
In een progressieve staat heb je niet direct alle rechten of toegang tot zorg en bescherming.
En wij als Nederland zijn gekke henkie en krijgt hij dit allemaal vergoed.
Wat een kolder.
pi_218045864
quote:
15s.gif Op donderdag 26 juni 2025 01:09 schreef Metalfrost het volgende:
Ter Apel is veilig
pi_218045873
Mensen hier janken vaak over de onzin van vele vluchtelingen die komen....

Echter dit is wel het meest belachelijke ooit. Vluchtelingen uit de VS :')

Nou weet ik ook wel dat Trump een gek is, maar dan nog...
pi_218045905
The American dream word ingeruild voor de Nederlandse verzorgingsstaat. Wat leven we in rare tijden, als je dit dertig jaar terug aan iemand zou hebben verteld...
pi_218045947
quote:

[..]
Omdat het niet bewezen is dat in transitie gaan deze mensen helpt. Het is namelijk een mentaal probleem. Dat los je niet op met cosmetische chirurgie.
  donderdag 26 juni 2025 @ 07:59:34 #31
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218045949
Want verhuizen naar een tolerantere staat was natuurlijk geen optie..
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 26 juni 2025 @ 08:07:13 #32
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218045983
Stuur jeugdzorg maar alvast naar die kinderen. De kans dat die niet door de "polyamoreuze queers" misbruikt worden acht ik 0%
pi_218045992
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 07:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Omdat het niet bewezen is dat in transitie gaan deze mensen helpt. Het is namelijk een mentaal probleem. Dat los je niet op met cosmetische chirurgie.
Het is dus ook niet bewezen dat het niet helpt. Wel ben ik verbaasd over deze situatie waar iemand uit de VS naar Nederland kan vluchten en hier gratis deze zorg zou kunnen krijgen. En dat dit in het basispakket zit verbaasd mij ook.

Zeker meiden met Allopetia mogen zelf iedere jaar een dure pruik kopen van zo rond de 3000 euro van een degelijke kwaliteit die je ook nog maandelijks moet laten behandelen en alleen bij een uitgebreid pakket in je verzekering krijg je een kleine vergoeding.
pi_218046002
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 06:29 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Als transgender je veilig voelen in Ter Apel...

Daarbij, ik hoorde op de NOS het verhaal dat zo'n transgender een winkel uitgejaagd werd.
Nou, ten 1ste werd niet gezegd wat de aanleiding was, alleen zijn/haar/het/hen verhaal hoorde je.
En daarom vlucht je naar NL?
Dit is gewoon weer een schreeuw om aandacht, wat je wel vaker ziet bij die figuren..
Nee. Dit is overduidelijk misbruik van het systeem.

Die gaan hier tot in de eeuwigheid doorprocederen. Totdat de gehele transitie is voltooid. En dan gaan ze weer lekker terug met een gratis transitie op zak.

Dat is het doel: gewoon op kosten van Nederland in transitie gaan. Want 1 ding kan ik je garanderen: transseksuelen voelen zich niet veiliger in Ter Apel. Het is meer dan bekend dat in de centra veel incidenten zijn, zeker ook gericht tegen lhbtqi.

Het zijn dus gewoon oplichters.
pi_218046007
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 07:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ter Apel is veilig
Je eigen huis in de VS is veiliger dan de opvang in Ter Apel.
pi_218046013
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:09 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het is dus ook niet bewezen dat het niet helpt. Wel ben ik verbaasd over deze situatie waar iemand uit de VS naar Nederland kan vluchten en hier gratis deze zorg zou kunnen krijgen. En dat dit in het basispakket zit verbaasd mij ook.

Zeker meiden met Allopetia mogen zelf iedere jaar een dure pruik kopen van zo rond de 3000 euro van een degelijke kwaliteit die je ook nog maandelijks moet laten behandelen en alleen bij een uitgebreid pakket in je verzekering krijg je een kleine vergoeding.
De translobby is zeer succesvol.
pi_218046045
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 07:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alleen al dat je het cosmetische chirurgie noemt zegt genoeg dat je totaal niet op de hoogte bent wat zo een proces is.
  donderdag 26 juni 2025 @ 08:21:37 #38
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218046064
quote:
” Wij zijn een queer en polyamoureuze familie"
Lees; we neuken nogal rond binnen de groep.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218046131
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Alleen al dat je het cosmetische chirurgie noemt zegt genoeg dat je totaal niet op de hoogte bent wat zo een proces is.
Ik ben heel goed op de hoogte. Dat er ook hormonen bij te pas komen neemt niet weg dat het sluitstuk cosmetische chirurgie is. Het is namelijk niet dat iemand een functionele vagina/penis cs kan worden aangemeten. Het enige wat men kan is iets produceren waardoor men optisch meer gaat lijken op de andere sekse.

Hoe dan ook: er is geen bewijs dat transitie helpt, steeds meer bewijs dat het volstrekt onzinnig is en als we dezelfde norm toepassen die we toe zouden passen op bv kanker medicatie, dan zou het niet vergoed worden.

Ergo: het dient verwijderd te worden uit het basispakket.
pi_218046176
Ah, Nederland moet dus nu ook al de geslachtsverandering van Amerikanen betalen die zogenaamd onveilig zijn in de VS. Bijzonder weer, wat een grap. Dit lijkt gewoon een manier om een goedkope transitie te scoren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218046178
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:21 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat moeten ze lekker zelf weten natuurlijk. All the best, maar niet op kosten van Nederland.
pi_218046212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:21 schreef thedeedster het volgende:

[..]
En die hebben dan ook nog kinderen?

Begin wel steeds meer de bezwaren te snappen die Amerikanen hebben met die groep.
Vakman pur sang
pi_218046216
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben heel goed op de hoogte. Dat er ook hormonen bij te pas komen neemt niet weg dat het sluitstuk cosmetische chirurgie is. Het is namelijk niet dat iemand een functionele vagina/penis cs kan worden aangemeten. Het enige wat men kan is iets produceren waardoor men optisch meer gaat lijken op de andere sekse.

Hoe dan ook: er is geen bewijs dat transitie helpt, steeds meer bewijs dat het volstrekt onzinnig is en als we dezelfde norm toepassen die we toe zouden passen op bv kanker medicatie, dan zou het niet vergoed worden.

Ergo: het dient verwijderd te worden uit het basispakket.
Lang niet iedereen kiest ook om zijn geslachtsdelen aan te passen.
  donderdag 26 juni 2025 @ 08:34:23 #44
182233 thedeedster
pi_218046236
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik vraag het voor een vriend, maar valt penisverlenging ook binnen het pakket?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218046255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:34 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik vraag het voor een vriend, maar valt penisverlenging ook binnen het pakket?
Ik heb wel 5 keer een verkleining gehad, maar dat werd altijd vergoed!
  donderdag 26 juni 2025 @ 08:40:24 #46
182233 thedeedster
pi_218046271
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb wel 5 keer een verkleining gehad, maar dat werd altijd vergoed!
Da’s toch sympathiek. Die maat van mij is nogal lui en is te beroerd om van de bank naar de plee te lopen.
pi_218046315
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Klopt. Waarom ga je niet in op het kernargument dat de behandeling in zijn geheel geen bewezen resultaat biedt (anders dan alle bijwerkingen die bepaald niet mild zijn)?
pi_218046349
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Klopt. Waarom ga je niet in op het kernargument dat de behandeling in zijn geheel geen bewezen resultaat biedt (anders dan alle bijwerkingen die bepaald niet mild zijn)?
Ik denk dat jij alles veel te zwart-wit stelt, de twee volledige transgenders die ik ken zijn er zeer tevreden mee, en dat zijn ook nog eens mensen die beiden psychisch behoorlijk sterk in het leven staan. Dat er op dit moment een trend lijkt te zijn in bepaalde landen om wel heel makkelijk in transitie te gaan vind ik ook zorgwekkend, maar dat soort "medische" trends zie je wel vaker.
  donderdag 26 juni 2025 @ 08:49:06 #49
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218046355
Een berichtje vol met leugens vanuit de zieligheidsindustrie die krampachtig proberen om ons medelijden aan te wakkeren.

Krankzinnig gewoon.
  donderdag 26 juni 2025 @ 08:50:11 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218046363
quote:
15s.gif Op donderdag 26 juni 2025 04:17 schreef kwiwi het volgende:

[..]
En dit wordt betaald door de zorgverzekering? :{ Dan heb je toch straks een vloed aan transgenders die hier naartoe komen omdat het daar 100k+ kost en in Nederland niks?
Ja, en dat is dan kracht. Waar we goed aan verdienen. Denk aan al die chirurgen die eraan verdienen, de medicijnfabrikanten. We worden slapend rijk
The End Times are wild
  donderdag 26 juni 2025 @ 08:53:32 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218046387
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:07 schreef Twiitch het volgende:
Stuur jeugdzorg maar alvast naar die kinderen. De kans dat die niet door de "polyamoreuze queers" misbruikt worden acht ik 0%
Denk ik ook. Ook raar dat een groep van 10 mensen als 'gezin' wordt gezien. Als de Pakistani dit doorkrijgen dan gaan ze voortaan ook met pakketten van 50 komen. Dan zijn hele dorpen opeens gezinnen met recht op gezinshereniging.
The End Times are wild
pi_218046394
quote:

[..]
Zolang iets als basiszorg zoals de tandarts er niet in zit lijkt mij dit ook niet cruciaal.

Dat wil overigens niet zeggen dat we deze mensen niet moeten helpen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 26 juni 2025 @ 08:56:10 #53
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218046410
quote:
"Ik ben een winkel uitgejaagd. Ik ben bespuugd. En iemand heeft geprobeerd mijn autoruit in te slaan om bij me te komen", vertelt hij in het Engels.
Klinkt als een lulverhaal van iemand die gratis medische zorg wil. Om dat soort dingen verhuis je niet naar een land aan de andere kant van de oceaan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218046437
Zo lang mijn zorgpremie niet omhoog gaat doen ze maar.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_218046530
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat jij alles veel te zwart-wit stelt, de twee volledige transgenders die ik ken zijn er zeer tevreden mee, en dat zijn ook nog eens mensen die beiden psychisch behoorlijk sterk in het leven staan. Dat er op dit moment een trend lijkt te zijn in bepaalde landen om wel heel makkelijk in transitie te gaan vind ik ook zorgwekkend, maar dat soort "medische" trends zie je wel vaker.
N=2. Nou ja, beter dan N=1, maar significant.

Meerdere Europese landen hebben onderzoek gedaan naar de wenselijkheid van transitie (weliswaar specifiek bij jongeren). Onder meer VK, Frankrijk, Zweden en Finland.

In al die rapporten staat vermeld dat het bewijs ontbreekt dat transitie helpt. En die constatering is uiteraard niet beperkt tot jongeren.

Kortom: het is heel goed uitgezocht door meerdere landen en allemaal komen ze tot dezelfde conclusie. En het zijn ook geen verdachte landen in de zin van dat daar een zwaar anti-lhbtiq sentiment heerst. Eerder integendeel.

En ja, er zijn best mensen die tevreden zijn na hun transitie. Wil niet zeggen dat het daarmee medisch verantwoord is. Dr. Az Hakeem heeft veel ervaring met dit soort patiënten en wellicht kun je eens luisteren wat zijn ervaring is mocht je geïnteresseerd zijn.
pi_218046540
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zolang iets als basiszorg zoals de tandarts er niet in zit lijkt mij dit ook niet cruciaal.

Dat wil overigens niet zeggen dat we deze mensen niet moeten helpen.
Terug het vliegtuig r. de VS in?
pi_218046545
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 08:58 schreef Resistor het volgende:
Zo lang mijn zorgpremie niet omhoog gaat doen ze maar.
Ik kan je garanderen dat die omhoog gaat. Met of zonder deze pipo’s…
pi_218046571
Maar dan verhuis je toch naar Portland, Seattle of New York?
pi_218046801
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 09:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
N=2. Nou ja, beter dan N=1, maar significant.

Meerdere Europese landen hebben onderzoek gedaan naar de wenselijkheid van transitie (weliswaar specifiek bij jongeren). Onder meer VK, Frankrijk, Zweden en Finland.

In al die rapporten staat vermeld dat het bewijs ontbreekt dat transitie helpt. En die constatering is uiteraard niet beperkt tot jongeren.

Kortom: het is heel goed uitgezocht door meerdere landen en allemaal komen ze tot dezelfde conclusie. En het zijn ook geen verdachte landen in de zin van dat daar een zwaar anti-lhbtiq sentiment heerst. Eerder integendeel.

En ja, er zijn best mensen die tevreden zijn na hun transitie. Wil niet zeggen dat het daarmee medisch verantwoord is. Dr. Az Hakeem heeft veel ervaring met dit soort patiënten en wellicht kun je eens luisteren wat zijn ervaring is mocht je geïnteresseerd zijn.
Dat Transgenders bij de LBG gegooid worden vind ik onzin, ik ben homo, maar wat heb ik met transgenders te maken? Die onderzoeken zou ik eens moeten doornemen, het punt blijft dat onderzoek naar psychische effecten lastig te meten is.
pi_218047178
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 09:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat Transgenders bij de LBG gegooid worden vind ik onzin, ik ben homo, maar wat heb ik met transgenders te maken? Die onderzoeken zou ik eens moeten doornemen, het punt blijft dat onderzoek naar psychische effecten lastig te meten is.
Helemaal mee eens dat al die letters groepen zijn die heel weinig met elkaar op hebben.

Dat effecten lastig te meten zijn klopt. Maar een voorbeeld: transactivisten zeggen dat transitie heel belangrijk is omdat anders zelfmoord dreigt. Nou klopt het dat de groep die meent trans te zijn vaker voor zelfmoord kiest. Echter, de zelfmoordprevalentie in deze groep is even hoog voor als na transitie. Wat dan door de transactivisten verklaard wordt doordat ze geconfronteerd worden met transhaat. Alleen als dat zo zou zijn, dan zou je b.v. verschil moeten zien tussen mensen die in San Francisco wonen (zo'n beetje Peak Progressive) en mensen die in Redneck county wonen.

Dus ook als het gaat om meetbare zaken zijn er meer aanwijzingen van het tegendeel.

Als de behandeling aantoonbaar batig is, dan ben ik ook voor vergoeding. Maar dat is nu eenmaal niet zo. En ongeacht: ik vind niet dat Amerikanen hier naartoe moeten komen voor een free ride. Daar is het vluchtelingenverdrag niet voor.
pi_218047350
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 01:15 schreef marretak het volgende:
Een mens is een mens

maar ok transmensen binnenhalen? dat zijn wel vaak echte zorgpakketten?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwoah, Amerikaanse transgenders zijn meestal goed opgeleid en spreken Engels. Die zie ik makkelijk prima betaalde banen krijgen hier. Meteen hun transitie vergoeden heb ik dan wel weer meer moeite mee.
Van dat soort niet-levensreddende ingrepen zou ik willen dat je daar eerst een aantal jaartjes in NL voor moet hebben gewoond en zorgverzekering hebben afgedragen. Ga eerst maar eens netto wat opleveren voor de Nederlandse staat voor je van de extra luxe voorzieningen gebruik wil maken.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218047510
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 07:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ter Apel is veilig
Idd, bij de echte bewoners zijn die transgenders idd veilig...

Itt het AZC....
  donderdag 26 juni 2025 @ 11:56:04 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218047849
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Mwoah, Amerikaanse transgenders zijn meestal goed opgeleid en spreken Engels. Die zie ik makkelijk prima betaalde banen krijgen hier. Meteen hun transitie vergoeden heb ik dan wel weer meer moeite mee.
Van dat soort niet-levensreddende ingrepen zou ik willen dat je daar eerst een aantal jaartjes in NL voor moet hebben gewoond en zorgverzekering hebben afgedragen. Ga eerst maar eens netto wat opleveren voor de Nederlandse staat voor je van de extra luxe voorzieningen gebruik wil maken.
Die transgenders, Amerikaans of Nederlands, zijn praktisch altijd psychische probleemgevallen die vooral erg veel geld kosten. Hoe kom je erbij dat Amerikaanse transgenders meestal goed opgeleid zijn?
The End Times are wild
  donderdag 26 juni 2025 @ 11:58:46 #64
24533 ACT-F
pi_218047874
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 05:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
En ja daarom is het traject ook voor 80% met Psychologen en Psychiaters, of vind je geestelijke zorg dan ook maar uit het basispakket moet?
En dat zou 100% moeten zijn. Je moet niet snijden in een gezond lichaam.
pi_218047877
Nog meer schooiers uit een ontwikkelingsland, ja doei.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218047885
quote:

[..]
Mwoah, Amerikaanse transgenders zijn meestal goed opgeleid en spreken Engels. Die zie ik makkelijk prima betaalde banen krijgen hier.
Als ze in de VS een prima betaalde baan hadden, dan hadden ze wel een verzekering gehad die dekking biedt.

Want dat is natuurlijk wel een probleem in de VS: heel veel mensen daar zijn niet goed verzekerd en dat hangt heel erg samen met of je een prima betaalde baan hebt, of niet.
pi_218048110
quote:

[..]
Google Gemini is het niet met je eens:
quote:
Transgender individuals often face educational disparities, including lower rates of college graduation and higher rates of dropping out of school compared to their cisgender counterparts. This is often linked to experiences of discrimination, harassment, and safety concerns within educational settings, which can impact academic performance and overall well-being.

Lower Educational Attainment:
Studies show that a larger proportion of transgender adults have less than a college degree compared to non-transgender adults.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218048142
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 00:48 schreef ootjekatootje het volgende:
We hebben niet eens huizen voor zulke grote groepen.
Als alle anti-trans mensen naar Amerika verkassen dan blijft het wel in balans hoor.
pi_218048207
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als alle anti-trans mensen naar Amerika verkassen dan blijft het wel in balans hoor.
Nou, nee... dan wordt het in Nederland wel erg leeg. 'Transfoob' ben je immers al als je niet kritiekloos meegaat met het narratief van transactivisten.

(overigens, de kans dat je linea recta terug mag keren is zeer groot, dus het zal heel tijdelijk rustig zijn... wel goed voor de omzet van KLM cs)
pi_218048285
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2025 05:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Natuurlijk net zoals op dezelfde gender vallen tussen de oren zit op naar alleen vergoeding voor conversie therapie om deze gedachtes uit hun hoofd te halen.. :')
pi_218048294
Ik mag hopen dat dit een grap is? We zijn toch niet echt serieus tijd en moeite aan het besteden aan asielaanvragen uit de USA? Dan snap ik opeens die lange wachttijden....
pi_218048400
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Lezen, die huizen bestaan niet.
pi_218048508
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Lezen, die huizen bestaan niet.
Als alle anti-trans mensen naar Amerika verhuizen komen er meer dan genoeg huizen vrij.
pi_218048509
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Natuurlijk net zoals op dezelfde gender vallen tussen de oren zit op naar alleen vergoeding voor conversie therapie om deze gedachtes uit hun hoofd te halen.. :')
Op hetzelfde geslacht vallen en transgender zijn laat zich lastig met elkaar vergelijken. Om te beginnen is er overweldigend bewijs voor dat conversietherapie niet werkt, terwijl b.v. bij pre pubers die menen trans te zijn ruim 80% zonder behandeling als adolescent tevreden zijn met hun geboortegeslacht.
pi_218048529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als alle anti-trans mensen naar Amerika verhuizen komen er meer dan genoeg huizen vrij.
Waarom zou je alle mensen die in navolging van wetenschappelijk onderzoek ter zake kritisch zijn op transitie het land uit willen hebben? Is het niet beter dat je als maatschappij mensen die niet voor rede vatbaar zijn ruim baan geeft om te vertrekken?
pi_218048553
Mooi dat iedereen zich hier komt vestigen, prachtig die diversiteit die ons komt versterken. Wat heerlijk om elke dag weer wat meer in onze kracht te staan.
pi_218048687
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom zou je alle mensen die in navolging van wetenschappelijk onderzoek ter zake kritisch zijn op transitie het land uit willen hebben? Is het niet beter dat je als maatschappij mensen die niet voor rede vatbaar zijn ruim baan geeft om te vertrekken?
Het gaat er toch niet om wat ik wil? Ik kan me voorstellen dat al die anti-trans mensen zich veel meer thuis voelen in de intolerante VS en daarom emigreren naar de VS.
pi_218048703
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het gaat er toch niet om wat ik wil? Ik kan me voorstellen dat al die anti-trans mensen zich veel meer thuis voelen in de intolerante VS en daarom emigreren naar de VS.
Hoezo is de VS intolerant? En waarom zouden mensen die zich baseren op wetenschap, in plaats van activisme, intolerant zijn? Het lijkt mij juist dat activisten intolerant zijn. Wel eens gesproken met een XR wappie?
pi_218048709
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoezo is de VS intolerant?
Als transgenders uit de VS hier asiel aanvragen dan beantwoordt die vraag zichzelf.
pi_218048814
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als transgenders uit de VS hier asiel aanvragen dan beantwoordt die vraag zichzelf.
Ze komen hier voor gratis medische hulp die in eigen land voor hen onbetaalbaar is...
pi_218048855
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze komen hier voor gratis medische hulp die in eigen land voor hen onbetaalbaar is...
Dat hangt er natuurlijk vanaf of de transitie al is voltooid.

Zoals in het geval van Jey wordt het niet alleen niet vergoed maar is het ook verboden in de staat Georgia.
En zoals het artikel ook al uitlegt is verhuizen naar een andere staat niet voldoende.

Het is logisch dat als je in 1 land dat soort vrijheden inperkt, dat mensen dan emigreren.
Dat zie je ook met landen waar homofilie verboden is of waar je rechten en vrijheden inlevert als je homofiel bent.

Het is een hele stap om huis en haard achter je te laten en naar een land te gaan waar je niets hebt en de taal niet kent.
pi_218048909
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:19 schreef VEM2012 het volgende:
, terwijl b.v. bij pre pubers die menen trans te zijn ruim 80% zonder behandeling als adolescent tevreden zijn met hun geboortegeslacht.
Waarom benoem je alleen een heel specifieke leeftijdsgroep valt dit (welk?) onderzoek voor andere leeftijdsgroepen niet zo welgevallig uit?
pi_218048925
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat hangt er natuurlijk vanaf of de transitie al is voltooid.

Zoals in het geval van Jey wordt het niet alleen niet vergoed maar is het ook verboden in de staat Georgia.
En zoals het artikel ook al uitlegt is verhuizen naar een andere staat niet voldoende.

Het is logisch dat als je in 1 land dat soort vrijheden inperkt, dat mensen dan emigreren.
Dat zie je ook met landen waar homofilie verboden is of waar je rechten en vrijheden inlevert als je homofiel bent.

Het is een hele stap om huis en haard achter je te laten en naar een land te gaan waar je niets hebt en de taal niet kent.
Het probleem is dat jij meteen zijn verhaal gelooft.

Als hij naar California vertrekt, dan mag hij daar gewoon in transitie. Het zal nog steeds niet vergoed worden... Goh, waarom zou hij nou naar Nederland gaan?
pi_218049032
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waarom benoem je alleen een heel specifieke leeftijdsgroep valt dit (welk?) onderzoek voor andere leeftijdsgroepen niet zo welgevallig uit?
Toevallig is er data beschikbaar voor deze leeftijdsgroep. Bij volwassenen is het officieel maar iets van 5% die ontevreden is, maar als je in die onderzoeken kijkt, dan zie je eigenlijk vooral dat heel veel mensen tijdens het traject al wegvallen. Die raken uit beeld. En die worden dan meegenomen als kennelijk tevreden.

Dr. Az Hakeem, die beweert dat hij eigenlijk als enige langdurig deze groep heeft gevolgd, geeft aan dat om een zeer aanzienlijk deel gaat (ik weet even niet hoeveel, maar uit mijn hoofd nog altijd ruim meer dan de helft).

Maar goed, dat vind ik een wat te wankele basis. Dus vandaar dat ik verwijs naar de onderzoeken bij jongeren. Daar is simpelweg een uitputtende lijst van en die data is wel een goede basis.
pi_218049332
Polygamie is toch verboden in Nederland?
pi_218049359
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Die lui kunnen wel eens van een koude kermis terugkomen. In NL is jeugdzorg veel strikter, zo gauw ze de kinderen in die smeerpijperij op het vizier krijgen dan worden ze er weggehaald.
Vakman pur sang
  donderdag 26 juni 2025 @ 15:18:54 #87
24533 ACT-F
pi_218049495
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ten eerste zijn gender en geslacht verschillende dingen.
Ten tweede zit je doen en laten inderdaad tussen de oren.
Ten derde haal je zaken erbij die helemaal niet besproken worden.
Ten vierde schrijf je onsamenhangend.
pi_218049776
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Was het niet gewoon polyamorie? Dat is namelijk in Nederland gewoon toegestaan.
  donderdag 26 juni 2025 @ 16:04:47 #89
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218049859
Is het niet wat om een land in te richten waar LGBTI mensen terecht kunnen? Misschien is Libanon wat.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218050068
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:04 schreef BlaZ het volgende:
Is het niet wat om een land in te richten waar LGBTI mensen terecht kunnen? Misschien is Libanon wat.
Gaza.

Ipv queers for Gaza, queers to Gaza. ;)
pi_218050129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 15:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Was het niet gewoon polyamorie? Dat is namelijk in Nederland gewoon toegestaan.
Dat zal het wel wezen. Persoonlijk vind ik het een ander woord voor sekte.
pi_218050143
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat zal het wel wezen. Persoonlijk vind ik het een ander woord voor sekte.
Dat mag je vinden. Maar ik vind het zelf niet zo belangrijk met wie andere mensen het bed induiken en met wie ze relaties hebben. Zo lang het maar gewenste intimiteiten zijn.
pi_218050315
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Google Gemini is het niet met je eens:
[..]

Wat grappig. Ik vroeg juist chatGPT er naar en die kwam o.a. met dat ze gemiddeld goed opgeleid zijn.
Ga je uitsplitsen en vergelijken met Amerikaanse zwarte of blanke niet-transgenders, dan lopen ze inderdaad achter.
Waarschijnlijk wel weer beter opgeleid dan pakweg Syrische vluchtelingen (15% bachelor vs 10%) bijv. en vloeiend engels/cultureel zal het wel wat makkelijker zijn.

Maar goed, het valt dus tegen. Komt misschien ook wel doordat de transgenders die hiernaartoe 'vluchten' over het algemeen niet de transgenders zijn die op 'woke' universiteiten zitten of in de IT werken waar het over het algemeen een rotzorg is wat je bent.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218050381
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat mag je vinden. Maar ik vind het zelf niet zo belangrijk met wie andere mensen het bed induiken en met wie ze relaties hebben. Zo lang het maar gewenste intimiteiten zijn.
Ik vind er wel wat van omdat er kinderen tussen lopen en het in dit geval om zes volwassenen gaat.
pi_218050667
quote:

[..]
Mmmmm ze zijn vaak door de geslachtsverandering in de war en lopen de rest van hun leven ook ogeens rond met geamputeerde lichaams delen en organen en met een niet 100% functionerende geslachtszone, Is best nog wel pittige en warrige issue als je daarmee mentaal door het leven moet?
pi_218050705
Direct op het vliegtuig terug zetten. Bizar dat dit hier asiel aan kan vragen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')