Nee, natuurlijk mag dat niet. Maar hoezo 'sterk de indruk dat'? Ik neem aan dat jij zelf ergens inzicht hebt in het resterend aantal vakantiedagen en of daar voor de betreffende dagen wel of niet wat vanaf gehaald is?quote:Op woensdag 25 juni 2025 16:03 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik heb dit nogmaals gecontroleerd, maar dit heb ik gewoon ingevoerd.
Gezien eerdere ervaringen heb ik sterk de indruk dat mijn leiddinggevende mijn verlof/vakantie uren nu inboekt ipv mijn ouderschaps verlof.
Mag dit zomaar?
Heb je die extra dag Betaald Ouderschapsverlof ook overlegd met je werkgever / leidinggevende?quote:Op woensdag 25 juni 2025 16:03 schreef Sjoerd102 het volgende:
Helaas heb ik halverwege mei door omstandigheden te horen gekregen dat mijn vaste contract per 1 augustus beeindigd wordt.
Omdat ik verder amper vakantie uren heb opgenomen en de nodige uren Betaald Ouderschapsverlof heb openstaan, heb ik besloten om vanaf week 20 naast de donderdag ook op dinsdag een pappadag op te nemen. Dit dmv het opnemen van Betaald ouderschapsverlof.
[KNIP]
Mag dit zomaar?
Ik denk dat je hier ouderschapsverlof bedoelt.quote:Op woensdag 25 juni 2025 20:12 schreef Filosoofert het volgende:
[KNIP] Dat zou niet correct zijn: ouderschapsverlof kan alleen in overleg met mij worden vastgesteld, en ik heb geen toestemming gegeven om mijn verlofuren op deze manier om te boeken.
Bij 3 van de 4 voorgaande collega's die vertrokken was er ook 'gedoe' mbt het aantal dagen dat ze nog moesten werken.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:42 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk mag dat niet. Maar hoezo 'sterk de indruk dat'? Ik neem aan dat jij zelf ergens inzicht hebt in het resterend aantal vakantiedagen en of daar voor de betreffende dagen wel of niet wat vanaf gehaald is?
De situatie klinkt mij meer in de oren alsof de dagen ouderschapsverlof handmatig doorgegeven moeten worden aan de salarisadministratie en dat dit hier niet gebeurd is.
Jij hebt je administratie netjes gedaan. Ik zou je saldo vakantiedagen even in de gaten houden en rustig wachten op de eindafrekening. Misschien worden de vergeten dagen daar nog op gecorrigeerd. En misschien ook niet.
Houd wel even in de gaten dat je bij uitdiensttreding een werkgeversverklaring krijgt met het totaal genoten uren ouderschapsverlof. Deze heb je nodig als je bij je volgende werkgever nog betaald danwel onbetaald ouderschapsverlof wilt opnemen.
Ah, in dat geval zou ik het toch even navragen. Maar dan niet met zo'n achterlijk chatgpt betoogquote:Op vrijdag 27 juni 2025 07:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Bij 3 van de 4 voorgaande collega's die vertrokken was er ook 'gedoe' mbt het aantal dagen dat ze nog moesten werken.
Collega wilde nog vakantie dagen opnemen, manager wilde dat niet. Werd dan beetje welles/nietes discussie.
Mijn overzicht met vakantiedagen loopt helaas altijd wat achter.
Komt nog bij dat deze mijn IT systeem bedrijfsbreed volledig vervangen/vernieuwd is.
Dit kan wellicht de reden zijn dat ouderschapsverlof nog niet volledig verwerkt is. Maar vind het desondanks opmerkelijk.
Volgens mij is de volgorde meestal vriendin > trouwen > kinderenquote:
Welkom in 2025quote:Op donderdag 24 juli 2025 14:09 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Volgens mij is de volgorde meestal vriendin > trouwen > kinderen
14 maanden.quote:Op donderdag 24 juli 2025 16:49 schreef paardendokter het volgende:
Was je negen maanden geleden ook al in dienst bij deze werkgever? Zo ja, vergeet dan niet om alsnog je verwekkingsverlof in te boeken!
Maar, we zijn inmiddels een maand verder en je bent bijna uit dienst. Weet je inmiddels al hoe het zit?quote:Op donderdag 24 juli 2025 13:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vakantieuren krijg ik uitbetaald. Vandaar dat ik liever mijn ouderschapsverlof uren opmaak.
Manager gaat kijken dat het aangepast wordt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 07:58 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Maar, we zijn inmiddels een maand verder en je bent bijna uit dienst. Weet je inmiddels al hoe het zit?
En dat al sinds eind juni .... toe maarquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |