Beetje raar vind je niet? Waarom mogen westerse landen die nucleaire rotzooi aanschaffen om hier mee de vijand schrik aan te jagen en de landen die vijandig staan tegenover het westen zouden dan niet hetzelfde mogen doen?quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, maar dat dom uitlachen om alles kan ik nog slechter tegen dan het geblaat van Trump.
Er is niks mis met het aanvallen van de Iraanse nucleaire hobby. Dezelfde soort mensen die Trump om alles uitlachen zijn ook van mening dat je Iran je gang maar moet laten gaan en “als je ze met rust laat doen ze vast niks fout mrt kernwapens”
Idioten.
Zoals de atoombom op Nagasaki niet meer had gehoeven.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:59 schreef Gia het volgende:
Tja, dan moet het nog een keer.....en nog een keer.....totdat het wel vernietigd is.
Dat de feiten kloppen lijkt me wel lastig idd.quote:
Ik denk dat dat ook het beste voor ze is. Als for sancties er toch zijn en blijven waarom dan nog iemand mee laten kijken in je gaarkeuken en je laten beperken.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:45 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Dat is ook wel terecht. Feit blijft dat Iran volgens internationale regels uranium mag verrijken voor vreedzame doeleinden, en dat onder het NPV. Dat het land decennialang door bepaalde mogendheden geterroriseerd en aangevallen wordt kan het zich beter uit het verdrag terugtrekken en kernwapens maken.
Technologisch en wetenschappelijk gezien is Iran goed bezig als ik dit zo lees en dat met 40 jaar zware sancties:
Science and technology in Iran
Iran has made considerable advances in science and technology through education and training, despite international sanctions in almost all aspects of research during the past 30 years. Iran's university population swelled from 100,000 in 1979 to 4.7 million in 2016. In recent years, the growth in Iran's scientific output is reported to be the fastest in the world.
Terwijl Trump had beloofd te dé escaleren. Maar goed. Verkiezingsbeloftes zijn tegenwoordig om zelf te breken.quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:02 schreef Montagui het volgende:
Niet verwoest?
Dan zal de volgende 'aanval' niet lang op zich wachten.
De Israëlische en Amerikaanse veiligheidsdiensten pluizen even uit waar de volgende aanval dan moet plaatsvinden en daar gaan we weer.
Alhoewel, er zijn natuurlijk al wel een aantal sleutelfiguren uitgeschakeld. Dus het atoom programma zal al wel een klap gekregen hebben.
Vooral zo doorgaan met 'niet verwoest' dan ligt escalatie om de hoek.
Dus wat is jouw voorstel? Alle landen die kernwapens willen maar nog niet hebben er preventief boven hun hoofd een paar aanbieden?quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt een land dat dolgraag kernwapens wilt niet via tijdelijk verdragen (met dus de nodige hiaten) voorgoed aan de ketting leggen. Dat kan misschien een keer tijdelijk, maar het is onrealistisch te verwachten dit eeuwig vol te kunnen houden.
En dat kwartje wil maar niet te vallen. Immers is het een deal gemaakt onder een Democratische regering, dus moet dat tot in treurnis worden verdedigd en weggezet als een fantastische oplossing. Jammer joh, dat was het dus niet.
Bovendien weten we niet eens of deze gegeven wel kloppen aangezien Iran dus weken de tijd kreeg zich voor te bereiden op de controles van het IAEA. En tevens dat Iran een geschiedenis heeft van liegen over wat ze precies allemaal doen. Zie ook:
[..]
En ook:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? Die interne diensten dienen te bevestigen wat de leider zegt of zo?quote:Op woensdag 25 juni 2025 07:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind het treurig te lezen dat de VS zo verdeeld is dat de eigen interne diensten elkaar tegenspreken.
Trump is het vaak de volgende dag al weer vergeten, zeker als Fox News wat beters vertelde.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:47 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik weet zo langzamerhand niet eens meer wie er goed en fout is; zoveel speelt er momenteel. Wel weet ik dat Trump altijd gouden bergen belooft en er niks van terecht maakt. Grote woorden over het optimaliseren van de economie en het beëindigen van oorlogen, maar ondertussen is de onrust op beide vlakken groter dan ooit.. en met name dat van de economie is 1 op 1 aan hem toe te dichten.
Foxnews IS de regering.quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Trump is het vaak de volgende dag al weer vergeten, zeker als Fox News wat beters vertelde.
Persoon van het jaar is dan ook geen juryprijs of publieksprijs. Het punt is dat CNN en de NYT Trump geen enkel succesje gunnen en alles af willen minimaliseren. Dat maakt zo'n bericht op basis van uiteraard anonieme bronnen, ambtenaren die daarmee een misdrijf plegen lijkt me, meteen al bijzonder twijfelachtig.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:45 schreef tong80 het volgende:
[..]Het houdt nooit op, niet van zelf. Vergeet je de Times niet ?Die zetten Stalin of Poetin op de cover als persoon van het jaar. Belangrijkste tijdschrift ter wereld. Deugen ook niet ?
Waarom schrijft die mongool in 'all caps'? Is het dan ineens geloofwaardiger?quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:17 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Dat "ceasefire" houdt op deze manier ook niet lang stand. Vermoed ik.
Dit zegt Grok:quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:45 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Waarom schrijft die mongool in 'all caps'? Is het dan ineens geloofwaardiger?
DO AS I SAY!!!quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:45 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Huh? Dat is toch waar Trump zelf op aanstuurde? Divide et impera is zijn motto. En nou is het weer niet goed?quote:Op woensdag 25 juni 2025 07:53 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)aanvallen.html#nujij
Jij bewijst overigens wel wat Leavit zegt.
Dat dit bewust wordt gelekt om Trump in discrediet te brengen. Met je kinderachtige gedoe.
Ik vind het treurig te lezen dat de VS zo verdeeld is dat de eigen interne diensten elkaar tegenspreken.
Vergeet niet dat Amerikanen helemaal niet gewend zijn om zo direct te zijn. Die krijgen al een trauma als ze eens een Nederlander tegenkomen die hen vertelt wat hij denkt.quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dit zegt Grok:
Donald Trump gebruikt vaak hoofdletters in zijn tweets (nu vooral posts op X) om aandacht te trekken en zijn boodschap krachtig of dringend te laten overkomen. Het geeft een gevoel van schreeuwen of nadruk, wat past bij zijn directe en confronterende communicatiestijl. Dit gebruik is al jaren consistent, vooral op sociale media, waar opvallen cruciaal is. Sommige psychologen suggereren dat het ook een manier kan zijn om autoriteit uit te stralen of emotie te benadrukken. Er is geen officiële verklaring van Trump zelf, maar het is een bewuste keuze die zijn persoonlijke merk versterkt.
Het is vrij simpel. In Iran is een regime waar men denkt dat het vernietigen van Israël nodig is om het paradijs op aarde te verwerven. Religekkies derhalve en waar iemand als Kim uit Noord-Korea geen atoombom zou willen gebruiken omdat hij dan zijn lekkere leventje kwijt is, zal een religekkie dat niet uitmaken, want zodra Israël is vernietigd komt alles goed. En zo niet en ga je dood, dan zal Allah genadig zijn, 72 maagden, enz.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Beetje raar vind je niet? Waarom mogen westerse landen die nucleaire rotzooi aanschaffen om hier mee de vijand schrik aan te jagen en de landen die vijandig staan tegenover het westen zouden dan niet hetzelfde mogen doen?
Waarom mogen TBS'ers niet een keukenmes hebben en reguliere burgers wel?quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Beetje raar vind je niet? Waarom mogen westerse landen die nucleaire rotzooi aanschaffen om hier mee de vijand schrik aan te jagen en de landen die vijandig staan tegenover het westen zouden dan niet hetzelfde mogen doen?
Of israel en de VS zijn geinfiltreerd in Iran, net als in Libanon bijvoorbeeld waardoor ze hesbollah hebben kunnen slopen en weten, in combinatie met satellieten precies wat waar en hoeveel in en uit gaat. Wat me wat plausibeler lijkt dan je opties van uitersten. Spionage is ook nog een ding zoals je wellicht weet. Daarom ga ik er ook voorzichtig vanuit dat de bronnen dat de vernietiging niet totaal is zeer plausibel zijn.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
Weten jullie nog, de Golfoorlogen? Toen dacht Iran al: "we moeten maar eens snel een paar atoombommen gaan maken, want anders staan ze straks bij ons op de stoep!" Sindsdien zijn er continu geluiden geweest over kerncentrales en centrifuges. Toen hebben we ze die sancties opgelegd en stonden de inspecteurs op de stoep.
Dus, óf ze zijn er al ruim 40 jaar mee bezig, óf ze houden zich al 40 jaar aan alle afspraken. In het eerste geval hebben ze al lang alles wat ze nodig hebben, in het tweede geval gebruikt de VS (en Israël) ze ten onrechte af en toe als schietschijf om de aandacht van hun eigen problemen af te leiden.
En in beide gevallen tonen ze erg veel zelfbeheersing. Want de VS en Israël zitten het zo wel uit te lokken.
Dus je vind het plausibeler dat het allemaal door geheime agenten achter de schermen gedaan wordt? En beslist door hun bazen? En dat alle dingen die in de publiciteit komen maar een rookgordijn zijn? Dan wordt het wel heel lastig om er over te discussiëren.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:38 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Of israel en de VS zijn geinfiltreerd in Iran, net als in Libanon bijvoorbeeld waardoor ze hesbollah hebben kunnen slopen en weten, in combinatie met satellieten precies wat waar en hoeveel in en uit gaat. Wat me wat plausibeler lijkt dan je opties van uitersten. Spionage is ook nog een ding zoals je wellicht weet.
Dan verstaan de slechthorende er ook wat vanquote:Op woensdag 25 juni 2025 13:45 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Tot nu toe zie ik vooral de VS (met bondgenoten) gruwelijke oorlogen voeren (of uitlokken), de ene na de andere, met mijloenen burgerdoden en miljoenen vluchtelingen als gevolg, en heeft de VS in de geschiedenis als enigste land kernwapens ingezet, en dat twee keer. Iran heeft de afgelopen 200 jaar geen oorlogen gestart, wel is het in die tijd meermaals aangevallen door andere landen. Het is voor mij dan wel wel duidelijk wie de TBS'ers in dit verhaal zijn, die de hele wereld naar hun pijpen laten dansen, want anders oorlog, of sancties waarmee ze je land economisch kapot maken, of anders coups van binnenuit, of moordaanslagen, droneaanvallen, enz.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:25 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Waarom mogen TBS'ers niet een keukenmes hebben en reguliere burgers wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |