abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218092292
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 16:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Goh. Welke religie hebben ze in Pakistan ook alweer?

Vind je het zelf niet wat al te dol om af te gaan op de blauwe ogen van Khamenei, terwijl zijn acties redelijk haaks staan op wat hij zegt? Want als hij echt geen kernwapen wilde, dan had hij deze ellende kunnen voorkomen door gewoon te tonen dat hij daar niet mee bezig is.
Pakistan is Soennitisch en aartsvijanden van de Sjiieten... Na decenia lang roepen dat Iran er een maandje van verwijderd is, hebben ze er blijkbaar nog steeds geen een. Nou dan klopt het verhaal toch redelijk dat het niet mag van de Ayatollah. ik ben iig blij dat het niet mag van de Ayatollah, doet ie toch nog iets goeds.
pi_218092692
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 16:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Whatever. Als jij hier gelukkig van wordt.

:O
Dat is toch de reden dat jullie zolang elkaar proberen te overtuigen? Allebei wil je de discussie winnen.
Waarvan akte.
Vakman pur sang
pi_218093398
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 18:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is toch de reden dat jullie zolang elkaar proberen te overtuigen? Allebei wil je de discussie winnen.
Waarvan akte.
Nee, eerlijk gezegd dacht ik zondagavond na de laatste post van Hiddendoe dat het een mooie afsluiting was.
pi_218093429
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 17:53 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Pakistan is Soennitisch en aartsvijanden van de Sjiieten... Na decenia lang roepen dat Iran er een maandje van verwijderd is, hebben ze er blijkbaar nog steeds geen een. Nou dan klopt het verhaal toch redelijk dat het niet mag van de Ayatollah. ik ben iig blij dat het niet mag van de Ayatollah, doet ie toch nog iets goeds.
Het is beiden Islam. Kortom: interpretatie at best.

En iemand die geen kernwapens wil maken doet daar ook geen pogingen toe en is maar wat graag bereid, in ruil voor minder sancties ook nog, om daar afspraken over te maken.

Goedgelovig zijn, ok. Maar dit is een beetje idioot.
pi_218094631
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 15:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En toch blijven beweren dat Israel in deze niets te verwijten valt.
Dat is het verschil tussen jou en mij.
Ik vind dat een land wat zich schuldig maakt aan oorlogsmisdaden hier wel degelijk mag worden aangepakt.
Ongeacht wat de nationaliteit van dat land is.
Ze trekken de antisemitismekaart. Dus dan is je argument ongeldig.
pi_218095614
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je bent ofwel heel verkeerd voorgelicht, ofwel je liegt.
... of je bent weer aan het slalommen en negeert zoals gewoonlijk wat ik allemaal aan argumenten heb geplaatst, omdat je weet dat je geen poot hebt om op te staan.

Net zoals je video van Sam Richards je eigen punten tegensprak, onderschrijft je Wikipedia pagina je “feiten” niet, maar bevestigt wat ik postte: dat Israël als idee ‘in Oost-Europa ontstond’ onder seculiere joden (omdat ze hier ‘in Europa’ vervolgd werden); het bevestigd dat Israël in 1948 is ‘gesticht’ en dat zionisten het eenzijdig als staat uitriepen, en dat daarna veel joden uit verschillende landen daarheen emigreerden om het land te koloniseren, waarbij Palestijnen zijn verdreven. Dat staat nota bene in de eerste paragrafen. Er staat dat het zionisme geïnspireerd is door etnisch nationalisme en dat er gekozen is voor het gebied Palestina. Dit is gedaan met behulp van westerse landen die het Midden-Oosten verdeelden. M.a.w. ze zijn van buitenaf gekomen en dus kunnen Palestijnen hen niet “als eerst aangevallen hebben” zoals je valselijk stelde.

Je roept steeds “je liegt” om te copen met cognitieve dissonantie, om vervolgens met bronnen te komen die je eigen standpunten onderuit halen en als leugens blootleggen, en dat keer op keer.

Verder is Wikipedia ongenuanceerd, want vóór de omringende Arabische landen de nepstaat Israël (terecht) aanvielen, emigreerden veel joden illegaal naar Palestina en pleegde zionistische groeperingen zoals de Irgun en Lehi terreur en massaslachtingen onder de Palestijnen, waarna ze hen ook massaal met geweld en terreur verdreven hebben uit steden zoals Haifa, Jaffa, en vele dorpen. Dit gebeurde enkele maanden voordat de zionisten eenzijdig de staat Israël uitriepen. En kort na de stichting werden bijna een miljoen Palestijnen verdreven door geweld en het zaaien van angst door terreur en werden in veel gevallen dorpen vernietigd en ontvolkt.

Je bent echter door de inhoud van je posts al door de mand gevallen; je pro-Israël houding is niks anders dan een act: het gaat je niet echt om Israël of de joden, maar dat er moslims uitgemoord worden, waar je als nazistische racistische islamofoob achter staat. Je gebruikt hierbij het conflict slechts als dekmantel.
pi_218095619
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:30 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Israel heeft vuile kleren aan, satan klaagt israel aan maar God zegt stfu, ze komen net uit het vuur, ik maak ze zelf schoon van hun zonde en ongerechtigheid. Is ook in lijn met het werk aan het kruis.

https://www.statenvertaling.net/bijbel/zach/3.html
Dit zijn religieuze teksten die door extremisten zodanig geïnterpreteerd worden om misdaden recht te praten, zoals jij nu doet, maar ook wat moslim- en joodse extremisten doen met hun religieuze teksten. Ik vind het fout om religieuze teksten te gebruiken (misbruiken) om een soort moderne immuniteit te rechtvaardigen. Zacharia 3 is geen algemene vrijbrief dat zonden of misdaden automatisch vergeven worden ongeacht je gedrag. De tekst spreekt over genade binnen de context van berouw en gehoorzaamheid aan God, zie vers 7: “Indien gij in Mijn wegen zult wandelen, en indien gij Mijn wacht zult waarnemen …” M.a.w. er wordt een voorwaarde aan de genade gesteld, dat je God gehoorzaamt en Zijn voorschriften in acht neemt. Het is geen blanco cheque. En deze voorwaarde loopt als een rode draad door de Tenach.

Als je kijkt naar de Tenach, dan zie je dat God dat volk door de geschiedenis heen vaak bekritiseerde wanneer het onrecht deed en zelfs keihard bestrafte, soms ook dreigde met complete vernietiging, vanwege hun zonden. Los hiervan beoordelen landen anno 2025 (mis)daden niet aan de hand van iemands interpretatie van de Bijbel, maar op basis van internationale recht.
pi_218097075
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:27 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
... of je bent weer aan het slalommen en negeert zoals gewoonlijk wat ik allemaal aan argumenten heb geplaatst, omdat je weet dat je geen poot hebt om op te staan.

Net zoals je video van Sam Richards je eigen punten tegensprak, onderschrijft je Wikipedia pagina je “feiten” niet, maar bevestigt wat ik postte: dat Israël als idee ‘in Oost-Europa ontstond’ onder seculiere joden (omdat ze hier ‘in Europa’ vervolgd werden); het bevestigd dat Israël in 1948 is ‘gesticht’ en dat zionisten het eenzijdig als staat uitriepen, en dat daarna veel joden uit verschillende landen daarheen emigreerden om het land te koloniseren, waarbij Palestijnen zijn verdreven. Dat staat nota bene in de eerste paragrafen. Er staat dat het zionisme geïnspireerd is door etnisch nationalisme en dat er gekozen is voor het gebied Palestina. Dit is gedaan met behulp van westerse landen die het Midden-Oosten verdeelden. M.a.w. ze zijn van buitenaf gekomen en dus kunnen Palestijnen hen niet “als eerst aangevallen hebben” zoals je valselijk stelde.

Je roept steeds “je liegt” om te copen met cognitieve dissonantie, om vervolgens met bronnen te komen die je eigen standpunten onderuit halen en als leugens blootleggen, en dat keer op keer.

Verder is Wikipedia ongenuanceerd, want vóór de omringende Arabische landen de nepstaat Israël (terecht) aanvielen, emigreerden veel joden illegaal naar Palestina en pleegde zionistische groeperingen zoals de Irgun en Lehi terreur en massaslachtingen onder de Palestijnen, waarna ze hen ook massaal met geweld en terreur verdreven hebben uit steden zoals Haifa, Jaffa, en vele dorpen. Dit gebeurde enkele maanden voordat de zionisten eenzijdig de staat Israël uitriepen. En kort na de stichting werden bijna een miljoen Palestijnen verdreven door geweld en het zaaien van angst door terreur en werden in veel gevallen dorpen vernietigd en ontvolkt.

Je bent echter door de inhoud van je posts al door de mand gevallen; je pro-Israël houding is niks anders dan een act: het gaat je niet echt om Israël of de joden, maar dat er moslims uitgemoord worden, waar je als nazistische racistische islamofoob achter staat. Je gebruikt hierbij het conflict slechts als dekmantel.
Het was mij de vorige keer direct duidelijk wat je probeert met een combinatie van stropopredeneringen, doelpalen verzetten en de ad hominem dat ik zogenaamd een nazistische racistische islamofoob.

Maar helaas voor jou, het internet vergeet nooit. De discussie ging over jouw omdraaiing:

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:10 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Onzin, dat is hetzelfde als Oekraïne de schuld geven voor de oorlog, terwijl dat land niet eens met een genocide te maken heeft. "Israël" is in 1948 "gesticht" en heeft sindsdien aan landjepik gedaan en de inheemse bevolking lopen terroriseren, onderdrukken en verjagen
Hamas c.s. zien als Oekraïne in dit conflict is volstrekt van de zotte en simpelweg aantoonbaar onwaar.

Mijn reactie:

quote:
13s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:18 schreef VEM2012 het volgende:

De terroristische aanvallen begonnen vrijwel direct na de erkenning van de staat Israël en destijds had Israël nog geen vierkante mm aan land ingenomen.

Waarop jij claimt dat ik daarmee jou gelijk geef (leuk geprobeerd...).

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 19:13 schreef ejtleeditnA het volgende:

Je erkent het zelf hier ook: dat het project “Israël” in 1948 een begin heeft gehad, waarna het steeds meer aan landjepik deed door de inheemse Palestijnen te terroriseren en te vermoorden.
Waarom ik nogmaals herhaal:

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:38 schreef VEM2012 het volgende:

Nee, Israël is vanaf dag 1 aangevallen. Je liegt glashard over de volgorde.
Vervolgens herhaal je jouw leugen dat het Israël was die op dag 1 aanviel:

quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:51 schreef ejtleeditnA het volgende:
Israël is ‘gesticht’ in 1948 (historische feit), en zionisten “vielen vanaf dag 1” Palestijnen aan om het grondgebied in te nemen (historische feit)
Mijn reactie met bron:

quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:37 schreef VEM2012 het volgende:

Op 15 verlieten de Britten het mandaatgebied en diezelfde dag vielen 23.500 soldaten vanuit meerdere kanten aan (Egypte, Jordanië, Irak, Syrië en Libanon).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Israël

En voor jou even de relevante quote uit het stuk, aangezien je nogal graag creatief leest:

Direct na beëindiging van het Britse mandaat vielen 23.500 soldaten uit vijf Arabische landen (Egypte met onder meer Gamal Abdel Nasser als officier, Jordanië, Irak, Syrië en Libanon met vrijwilligers uit Soedan) de nieuwe staat aan

Kortom, dit is de kern en ik snap dat je daar graag omheen lult omdat je nu eenmaal aantoonbaar onzin aan het verkopen bent. Maar daar trap ik dus niet in.

Voor de rest hadden we het over jouw genocideclaim. En dat is dus ook niet waar:

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:38 schreef VEM2012 het volgende:
Het is geen genocide. Het aantal doden is niet duidelijk, want de cijfers komen van de terreurorganisatie Hamas, die aantoonbaar keer op keer liegt. Mensen die een goede inschatting kunnen maken gaan er vanuit dat van de doden 35-50% Hamas strijders zijn. Deskundigen zeggen dat in een oorlog in een gebied als Gaza een normale verhouding 1:10 is (dus 1 dode soldaat, 10 burgerdoden). Temeer daar Hamas zich verschuilt achter de burgerbevolking schuilt.

Genocide is opzettelijk vernietigen van (een deel van) een etnische, raciale of religieuze groep mensen.

Er is geen opzet. Het is oorlog en de burgerslachtoffer zijn het gevolg daarvan. Vooral van de lafheid van Hamas.

Ergo: er is overduidelijk geen genocide.
pi_218098151
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:28 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Dit zijn religieuze teksten die door extremisten zodanig geïnterpreteerd worden om misdaden recht te praten, zoals jij nu doet, maar ook wat moslim- en joodse extremisten doen met hun religieuze teksten. Ik vind het fout om religieuze teksten te gebruiken (misbruiken) om een soort moderne immuniteit te rechtvaardigen. Zacharia 3 is geen algemene vrijbrief dat zonden of misdaden automatisch vergeven worden ongeacht je gedrag. De tekst spreekt over genade binnen de context van berouw en gehoorzaamheid aan God, zie vers 7: “Indien gij in Mijn wegen zult wandelen, en indien gij Mijn wacht zult waarnemen …” M.a.w. er wordt een voorwaarde aan de genade gesteld, dat je God gehoorzaamt en Zijn voorschriften in acht neemt. Het is geen blanco cheque. En deze voorwaarde loopt als een rode draad door de Tenach.

Als je kijkt naar de Tenach, dan zie je dat God dat volk door de geschiedenis heen vaak bekritiseerde wanneer het onrecht deed en zelfs keihard bestrafte, soms ook dreigde met complete vernietiging, vanwege hun zonden. Los hiervan beoordelen landen anno 2025 (mis)daden niet aan de hand van iemands interpretatie van de Bijbel, maar op basis van internationale recht.
Het rechtvaardigt kritiek want er staat dat ze vuile kleren hebben, ze zijn niet heilig, alleen is God nooit klaar met dat volk, hij is niet overgegaan op islam. Niemand kan zeggen dat ze geen schuld hebben ondanks dat ze Gods volk zijn, en dat zie je wel gebeuren, zeggen ze zelf ook, maar ze worden tijdelijk lo ammi genoemd, "niet mijn volk". Complete vernietiging wordt uitgesloten in de tenach, dat wordt beloofd, daarom proberen ze het en daarom is niemand succesvol.

In de tenach namen ze continu baaldienst over van de heidenen en werden uiteindelijk geoordeeld en afgevoerd naar Babel wat een historisch feit is.

Iedereen is zondig en staat met vuile kleren voor God. Het evangelie is dat de zonde veroordeeld is in een ander, jou en mij niet toegerekend wordt, en dat je gewassen kan worden. Israël zal het ook op deze manier moeten doen en hun Talmoed van de hand doen.

Wat probeer ik nou te zeggen vraag ik aan mezelf? Ze doen alles op eigen initiatief en kracht, inclusief 1948, sluiten God buiten, net als iedereen. De satan, aanklager en tegenstander, wil hen altijd vernietigen en wijst naar hun staat, hun vuile kleren, als argument, want gelijk heeft ie, anders heeft het geen zin.
De oplossing staat in vers 7 goed gezien, had dat over het hoofd gezien.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')