Iedereen die regelmatig uit gaat of in de late uurtjes op straat is kent dit soort groepjes, het zijn laffe Rif ratten die alleen maar zorgen voor agressie, ellende en overlast. Zoeken ruzie, vallen vrouwen lastig en schuwen ernstig geweld daarbij niet.quote:DEN HAAG - Het moest een gezellige zaterdagavond worden voor Pim Markering (31). Hij drinkt een biertje in de Scheveningse Keizerstraat, als een groepje jongeren ruzie begint te zoeken in de straat. Als hij de situatie probeert te sussen, krijgt Pim een harde klap en breekt hij zijn kaak op twee plaatsen. 'Ik ben blij dat ik iets heb gedaan, maar het is jammer dat het zo is afgelopen.'
Iets na 22.30 uur staat Pim afgelopen zaterdag met vrienden een biertje te drinken, als een groepje van vijf man van een jaar of twintig door de menigte loopt. 'Ze waren duidelijk op zoek naar ruzie want ze liepen tegen mensen aan. Een oudere vrouw kreeg een beker naar haar hoofd. Daar hebben een bekende van mij en ik iets van gezegd.'
Dan loopt het uit de hand. De vriend van Pim krijgt een klap op zijn oog. De dader rent weg, maar komt dan terug om een stoel van het terras te pakken en in de menigte te gooien.
Kaak door midden geslagen
'Ik heb hem tegengehouden, maar moest het bekopen met een klap op mijn kaak. De jongen rende gelijk weer weg.' Pim, die jarenlang werkzaam was bij Omroep West en Den Haag FM en nu verslaggever is van SBS-programma Nieuws van de Dag, denkt eerst dat hij wat tanden mist. Maar in het ziekenhuis blijkt dat zijn kaak aan de onderkant door midden is geslagen.
'Het was heel pijnlijk. Mijn kaak zweefde, gelukkig zaten mijn tanden er nog in', vertelt Pim. 'Zaterdagavond in het ziekenhuis hebben ze met nooddraad geprobeerd mijn kaak bij elkaar te brengen.'
Eten door een rietje
Maandag is hij anderhalf uur onder het mes geweest. Daarbij brengen de artsen Pims onderkaak bij elkaar met plaatjes. De andere breuk zit bij zijn oor, waar vier schroeven en elastieken zijn aangebracht waardoor hij zijn mond niet goed open kan doen.
De operatie is goed gegaan en na een nachtje in het ziekenhuis is de Scheveninger nu weer thuis. Herstel gaat volgens de artsen vier tot zes weken duren, dus voorlopig wordt het eten door een rietje. 'Ik word nu al gek van alle shakes', lacht hij.
Heeft Pim spijt dat hij heeft ingegrepen? 'Soms denk ik wel: had ik maar niks gezegd. Maar zo ben ik. Ik kom op voor iedereen en dat heb ik altijd gedaan, nu loopt het een keer mis. Ik kan niet tegen onrecht. Zeker zo tegen oudere mensen', zegt hij.
'Ik ben blij dat ik iets heb gedaan, maar het is jammer dat het zo is afgelopen. Je doet het gewoon... maar toen die jongen die stoel pakte, dacht ik wel: dit kan helemaal misgaan. Maar ik ga ook niet met mijn handen omhoog staan.'
Aangifte
De politie laat weten dat er nog niemand is aangehouden. Wel wordt er buurtonderzoek gedaan naar de zaak. Pim gaat nog aangifte doen, het was volgens hem eerst te druk vanwege de NAVO-top en daarna had hij zijn operatie.
Lichtgetinte jongens, shirt met 'Maroc'
Hoewel de klap goed raak was, had Markering nog wel de tegenwoordigheid van geest om na de vuistslag zijn telefoon te pakken om één van de vluchtende jongens te filmen. ,,Dat was niet de dader, want die had een zwart shirt aan. Maar het was wel één van de vijf."
Markering omschrijft de groep als 'lichtgetinte' jongens van 'rond de twintig jaar'. ,,Een van het had een Ajax-shirt aan met achterop Maroc en rugnummer 25."
https://www.omroepwest.nl(...)ee-plaatsen-gebroken
Surinamers willen ook nog weleens corrigerend optreden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:40 schreef Jahr00n het volgende:
Wij als zwakke nederlanders accepteren dit gedrag. Als ze keer op keer kapot geslagen worden door een verenigd witte bevolking is het snel afgelopen
Je wilt horen bij de sociale meerderheid (door er iets van te zeggen) of nietquote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:44 schreef torentje het volgende:
Dat een verslaggever van 31 jaar nog niet weet dat hij een asociale groep beter niet kan aanspreken over asociaal gedrag is zorgwekkend, want dan heeft hij zitten slapen bij de geschiedenislessen.
Dat kun je rustig doen, maar dan moet je wel een beetje met je vuisten tekeer kunnen gaan. Als je een slapjanus bent kan je inderdaad beter je mond houden. En trouwens....met vuisten vechten is tegenwoordig ook niet meer echt een optie, je kan beter iets in je zak hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:44 schreef torentje het volgende:
Dat een verslaggever van 31 jaar nog niet weet dat hij een asociale groep beter niet kan aanspreken over asociaal gedrag is zorgwekkend, want dan heeft hij zitten slapen bij de geschiedenislessen.
Dit komt door hoe de media is opgebouwd tegenwoordig. Vanaf de uni's zit moet je al links denken, want als je een journalist word die neutraal verslag zou doen kan je als rechts bestempeld worden, zijn je enige kansen nog ongehoordNL en blckbox.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:58 schreef Richestorags het volgende:
Het is exemplarisch maar ook erg ironisch dat een verslaggever echt de waarheid niet weet en nu zelf met de realiteit wordt geconfronteerd waar ze liever allemaal niet over schrijven.
Verslaggever van het regionale sufferdje is ook onderdeel van de woke media!1quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:58 schreef Richestorags het volgende:
Het is exemplarisch maar ook erg ironisch dat een verslaggever echt de waarheid niet weet en nu zelf met de realiteit wordt geconfronteerd waar ze liever allemaal niet over schrijven.
De geschiedenis leert toch dat de meeste sociale mensen in de lappenmand liggen doordat ze een asociale groep aanspraken over het asociale gedrag?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je wilt horen bij de sociale meerderheid (door er iets van te zeggen) of niet
Dit is iemand van SBS. De op één na meest rechtse omroep die Wilders in het zadel hebben geholpen. Wat bedoel je met allemaal ?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:58 schreef Richestorags het volgende:
Nog minder. Het zijn een soort lage wezens waar we eigenlijk nog geen naam voor hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:35 schreef Helenattenek het volgende:
Dit soort mensen zijn met recht ongedierte
Ja er waren toch wel meer mensen?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:40 schreef Jahr00n het volgende:
Wij als zwakke nederlanders accepteren dit gedrag. Als ze keer op keer kapot geslagen worden door een verenigd witte bevolking is het snel afgelopen
Mja, de link op basis van huidskleur is onnodig, dat heeft er weinig mee te maken. Daarnaast vergeet je ook dat een deel van Westerse autochtonen structureel de kant kiezen van de mensen met een migratieachtergrond.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:40 schreef Jahr00n het volgende:
Wij als zwakke nederlanders accepteren dit gedrag. Als ze keer op keer kapot geslagen worden door een verenigd witte blanke bevolking is het snel afgelopen
Omdat dit de ultieme softies zijn in onze maatschappij. Slapper als deze vind je ze niet.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarnaast vergeet je ook dat een deel van Westerse autochtonen structureel de kant kiezen van de mensen met een migratieachtergrond.
Daar heeft het weinig mee te maken, want als het om autochtone en/of Westerse daders gaat schreeuwt men alles bij elkaar en wil strenge straffen zien. Het wereldbeeld dat men omarmt komt vooral voort uit een pathologische empathie voor niet-Westerse mensen en dan vooral moslims. Kortom:quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:22 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Omdat dit de ultieme softies zijn in onze maatschappij. Slapper als deze vind je ze niet.
Die zullen ook nooit slachtoffer worden van dit Marokkaanse vuilnis.
Zolang er binnen de progressieve en linkse contreien denkbeelden blijven bestaan dat het Westen inherent slecht, racistisch en onderdrukkend is en niet-Westerse mensen (uit Islamitische landen) hulpeloze slachtoffers zonder zelfbeschikking. Zullen bijvoorbeeld de problemen zoals nu in Amsterdam alleen maar blijven voortwoekeren.quote:Sentencing guidelines for ethnic minority suspects delayed after backlash
The Sentencing Council was due to bring in new rules around how judges should determine punishment for people from ethnic minority backgrounds from Tuesday.
...
Bron
De 1ste topics over voortijdig sluiten van zwembaden zal ook niet lang op zich wachten denk ik...quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:06 schreef Cockwhale het volgende:
Het mocro seizoen is weer aangebroken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is dan weggehaald heb het letterlijk gekopieerd. Exemplarischquote:Op woensdag 25 juni 2025 10:05 schreef Toefjes het volgende:
De laatste alinea met de omschrijving van de daders in de OP staat niet in de tekst van de bron?
quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:27 schreef Dutch_view het volgende:
Het wordt tijd dat we weer thee gaan drinken met buurtvaders van deze jongeren en ronde tafelgesprekken voeren.Er is een reden waarom in eigen zandbakken er gewoon op losgeslagen wordt door de heersende regimes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och, de eerste nieuwsberichten daarover zijn er alweer een tijdje hoor.quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:10 schreef Toine51 het volgende:
[..]
De 1ste topics over voortijdig sluiten van zwembaden zal ook niet lang op zich wachten denk ik...
Dat weet ik niet, ik denk dat je een soort van doodswens moet hebben om dat soort personen terecht te wijzen. Ze zijn meestal ook niet zo heel intelligent.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:16 schreef gwn_een_user het volgende:
![]()
![]()
ik snap de reactie van sommigen hier niet zo. deze man en zijn vriend hebben een groep jongens op hun gedrag aangesproken, omdat ze zich blijkbaar agressief aan het gedragen waren en een oude vrouw een beker naar haar hoofd kreeg.
de ervaring leert dat de gemiddelde (voornamelijk blanke) nederlander niets zou hebben gedaan behalve een beetje stom staan kijken en waarschijnlijk hun telefoon tevoorschijn halen om óf te filmen óf doen alsof ze met wat anders bezig zijn
dan moet je deze man toch juist applaudisseren?
Echt waar en dan moet je maar niks doen?quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik denk dat je een soort van doodswens moet hebben om dat soort personen terecht te wijzen. Ze zijn meestal ook niet zo heel intelligent.
Understatement.
Bij mijn zwembad stond vroeger 1 badmeester, en nu 4.quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Och, de eerste nieuwsberichten daarover zijn er alweer een tijdje hoor.
Groep jongeren zorgt voor problemen en overlast bij Sijsjesberg in Huizen: ’Respectloos gedrag, ze voelen zich de baas van het zwembad’
Artikel uiteraard achter een betaalmuur, en uitsluitend met begeleidende foto's van kinderen die niet aan het daderprofiel voldoen. De echte daders komen van buiten het dorp met groepjes op fatbikes, vernielen en intimideren, en hebben geen respect voor met name vrouwelijk personeel. Rara...
Nou ik kan wel net doen alsof ik heel stoer ben, maar ik negeer dit soort mensen altijd gewoon.quote:Op woensdag 25 juni 2025 14:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Echt waar en dan moet je maar niks doen?
Ik heb zoiets nog nooit gezien, maar sta niet voor mezelf in.
Onbegrijpelijk, zou het niet kunnenquote:Op woensdag 25 juni 2025 14:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou ik kan wel net doen alsof ik heel stoer ben, maar ik negeer dit soort mensen altijd gewoon.
Intelligente mensen doen dit natuurlijk ook niet. Welk weldenkend persoon gaat op straat passanten lastigvallen in de hoop een reactie uit te lokken? Het is gedrag waarbij objectief niets te winnen valt.quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als iemand een beetje intelligent is, kan je hem nog wat uitleggen, maar dat lukt bij deze personen ook niet.
Het zijn ook van die types die als in in de rij in het zwembad staat expres tegen je aan gaan staan duwen. Die mensen zijn daar gewoon gekomen om ruzie te zoeken.quote:Op woensdag 25 juni 2025 14:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Intelligente mensen doen dit natuurlijk ook niet. Welk weldenkend persoon gaat op straat passanten lastigvallen in de hoop een reactie uit te lokken? Het is gedrag waarbij objectief niets te winnen valt.
Wtf gebeurt dat?quote:Op woensdag 25 juni 2025 14:09 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het zijn ook van die types die als in in de rij in het zwembad staat expres tegen je aan gaan staan duwen. Die mensen zijn daar gewoon gekomen om ruzie te zoeken.
Dat merk je aan alles. Ik ga daar niet op in, ik kom daar om te zwemmen, en ik heb geen zin om ruzie te maken.
Ik ben allang blij dat er meer personeel is bij het zwembad.
Ik woon in Midden-Brabant, en dat gebeurt bijvoorbeeld als je in de rij staat voor een ijsje. Ik zwem altijd baantjes en ik ga tegenwoordig echt vroeger, want die mensen komen meestal s middags pas.quote:Op woensdag 25 juni 2025 14:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wtf gebeurt dat?
Waar woon je dan?
Echt?quote:Op woensdag 25 juni 2025 14:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik woon in Midden-Brabant, en dat gebeurt bijvoorbeeld als je in de rij staat voor een ijsje. Ik zwem altijd baantjes en ik ga tegenwoordig echt vroeger, want die mensen komen meestal s middags pas.
Waar woon jij dan dat je dat nog nooit hebt meegemaakt?
Heb jij nog nooit zoiets meegemaakt dan?quote:Op woensdag 25 juni 2025 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Echt?
Als ik dat zou zien zouden er klappen vallen.
Twente.
Nee zou wat zijn zeg.quote:Op woensdag 25 juni 2025 14:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Heb jij nog nooit zoiets meegemaakt dan?
Nou dan weten we meteen waarom zoveel mensen in Brabant op de PVV stemmen, misschien.quote:Op woensdag 25 juni 2025 14:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee zou wat zijn zeg.
Wel iemand ooit die me wou afsnijden, niet geremd
Bizarquote:Op woensdag 25 juni 2025 14:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dan weten we meteen waarom zoveel mensen in Brabant op de PVV stemmen, misschien.
Ik niet hoor.
Maar ik maak dat hier echt heel vaak mee.
Het bericht is later aangepast door de nieuwsbron. Dat gebeurd tegenwoordig steeds vaker.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:05 schreef Toefjes het volgende:
De laatste alinea met de omschrijving van de daders in de OP staat niet in de tekst van de bron?
Ahja, niet dat ik het ongeloofwaardig vond maar ik had hetzelfde artikel al eerder gelezen en daar stond die laatste alinea ook niet in. Eigenlijk kon je daarin totaal niet opmaken uit welke groep je de daders zou moeten zoeken.quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is dan weggehaald heb het letterlijk gekopieerd. Exemplarisch![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)midden/73421515.html
Staat hier nog wel te lezen , is premium dus even zelf openen met Archive oid weet niet of ik dat direct mag linken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |