abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218032924
Voorbeelden

*11 september 2001
De aanslagen op het WTC als een donderslag bij heldere hemel, letterlijk en figuurlijk. Iedereen ziet het als een beginpunt.

Maar waarom is iedereen
- de aanloop in bedreigingen naar de bomaanslag van 1993 vergeten?
- de bomaanslag van 1993 vergeten
- de aanloop in bedreigingen naar 2001 vergeten die weggewuifd werden.

Waarom zijn de Amerikaanse veiligheidsdiensten en degenen die deze openlijke bedreigingen én een aanslag 'wegwuifden' nooit vervolgd? Men had al ver van te voren vermeld dat de volgende poging na '93 vanuit de lucht zou komen.

* Osama Bin Laden
- Nooit is er over zijn achtergrond als 'vrijheidsstrijder voor de VS tegen de sovjetunie gerept'
- Nooit is er excuses aangeboden voor het opzijschuiven zonder bedankje en het door Amerikanen inpikken van de landen waar Bin Laden en zijn team voor vocht tegen de Sovjets.

Waarom lijkt het dat iedereen in de VS hier last van heeft? Hoe kan dat? Iemand een verklaring?

Ik neem het niemand kwalijk als iemand dingen van een vorige generatie of langer geleden even over het hoofd ziet, maar hier is het echt alsof men in 2001 onder een steen wegkroop. Apart.
pi_218033326
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 16:36 schreef Beathoven het volgende:
en het door Amerikanen inpikken van de landen waar Bin Laden en zijn team voor vocht tegen de Sovjets.
Huh? Landen innemen?

Heb ik wat gemist?

Voor zover ik weet heeft Amerika geen enkel land zichzelf toegeëigend.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 17:31:34 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218033414
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 17:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Huh? Landen innemen?

Heb ik wat gemist?

Letterlijk 100% van Amerika is zichzelf toegeëigend. Jij weet ook helemaal niets blijkbaar, zoals er in de op gerept wordt
The End Times are wild
pi_218033571
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 17:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Huh? Landen innemen?

Heb ik wat gemist?

Heel huidig Amerika bestaat uit Europees tuig van de richel dat destijds als geluks- of asielzoeker het land van de indianen bezette.
pi_218033658
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 17:31 schreef LXIV het volgende:

[..]
Letterlijk 100% van Amerika is zichzelf toegeëigend. Jij weet ook helemaal niets blijkbaar, zoals er in de op gerept wordt
En jij kan niet lezen, want hij had het over landen 'waar Bin Laden en zijn team voor vocht tegen de Sovjets'.

Dus vertel maar: hoe link jij dat met jouw reactie??
pi_218033712
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 18:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
En jij kan niet lezen, want hij had het over landen 'waar Bin Laden en zijn team voor vocht tegen de Sovjets'.

Ik ben niet de woordvoerder van LXIV, maar je hoeft alleen maar te zoeken naar Operatie Cyclone.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Cyclone
  dinsdag 24 juni 2025 @ 18:19:16 #7
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218033761
Weinstein heeft er nog eens een docu over gemaakt
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218034034
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 18:13 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik ben niet de woordvoerder van LXIV, maar je hoeft alleen maar te zoeken naar Operatie Cyclone.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Cyclone
Waar staat in die link het gedeelte dat Amerika zichzelf land heeft toegeëigend?
pi_218034139
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 18:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Waar staat in die link het gedeelte dat Amerika zichzelf land heeft toegeëigend?
Ik had het woord 'grondgebied binnen bepaalde landen' moeten gebruiken wellicht.

Osama Bin Laden heeft destijds een aantal videoboodschappen verstuurd. Eigenlijk vertelde hij daarin precies wat er mis was. En had men naar de ex-leden van de mujahideen geluisterd, dan was 1993 niet gebeurd en 2001 al helemaal niet. In plaats daarvan knipte men selectief op getier en 'Allah akhbar' (God is groot) als een soort vloek en sneed men de inhoudelijke delen weg.

De bezettingen waar Bin Laden het over had.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerika had Osama en z'n anti-sovjetteam een mooie bonus en een bedankje moeten geven en met ze in dialoog moeten gaan over de nazorg en ze wellicht in belangrijke vraagstukken moeten betrekken. Dan hadden ze zich gehoord gevoeld ipv bij het grofvuil gezet.

Jeffrey Sachs gaf het ook al aan. Je kunt beter geen vrienden worden met de VS. En die heeft tussen de VS en vele partijen onderhandelt.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 19:15:33 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218034227
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 18:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Hij zegt dat Amerika zich geen enkel land heeft toegeëigend. Heel Amerika is toegeëigend. Dat waren geen lege gebieden toen ze bij Amerika kwamen
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')