Vind jij het ook zo vreemd dat als je "oudere" mensen ziet, er ook best wel oud uitzien, ze dezelfde leeftijd hebben ?quote:Op maandag 23 juni 2025 16:26 schreef Solispolar het volgende:
Toen ik 's ochtend op stond en (elke ochtend dus) eerste tijd nodig had om gang te komen.
Toen ik voor het eerste door kinderen met 'meneer' werd aangesproken.
Toen mensen (die ik op het eerste oog niet zo jong zou schatten) mij met 'u' aanspraken.
Toen je je username registreerde.quote:Op maandag 23 juni 2025 16:42 schreef Servieskast het volgende:
TOEN IEMAND MIJ LAATST AANSPRAK MET U EN MEVROUW
Deze "upside down" even beluisterd op Spotify....quote:Op maandag 23 juni 2025 16:24 schreef tong80 het volgende:
Ik voelde me niet oud toen de caissière me voor het eerst met U aansprak. Of toen m'n beste vriend opa werd. Of toen de grensrechter in het eerste me er uit liep. Of als m'n favoriete leraar van de basisschool nog steeds les geeft. Of als je nog weet dat Johan Cruijff Dual sigaretten aanprees op advies van zijn huisarts.
Nee, de harde realiteit komt daarnet binnen, als je naar John Peel aan het luisteren bent uit 1984, en hij de debuut single van The Jesus and Mary Chain aankondigt als nieuwste sensatie..............! Fucking 40 jaar geleden. Dries Roelvink had net leren lopen.
tong80
Bekijk deze YouTube-video
Ik was opgenomen in kliniek Zevenaar. Had bordjes gemaakt met gedichten. Eén er van aan een andere cliënte gegeven. Die was enthousiast en belde iemand op die er net was ontslagen. Ik hoorde hem aan de andere kant van de lijn zeggen : 'Oh wat lief, dat is toch die oude man?' Ik was 54.quote:Op maandag 23 juni 2025 17:44 schreef Tijn het volgende:
Jaren geleden deed ik een klus voor een startup. Allemaal jonge gasten in de 20 en ik was toen eind 30 ofzo. Zeg ik zomaar tijdens de lunch iets over de CD-ROMs die vroeger bij de Dixons lagen. Zulke glazige blikken had ik nog nooit gezien
Mijn pa overleed op zijn 62ste. Dat was best een oud menneke. Ik word in oktober 63.quote:Op maandag 23 juni 2025 20:00 schreef TLC het volgende:
Herinneringen uit mijn kindertijd waarbij je achteraf denkt 'ik ben nu ouder dan mijn ouders destijds'
Maar met zo'n username ga je wel langer mee.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:22 schreef Duracell het volgende:
sinds mijn partner overgangsverschijnselen heeft
Niets gewend zo te lezen.quote:Op maandag 23 juni 2025 19:58 schreef halfway het volgende:
Toen ik op mijn 32e na een avond zuipen een week nodig had om een beetje bij te komen.
Ik wel jaquote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar met zo'n username ga je wel langer mee.
Sowieso is het voor mij nu altijd krakkemikkig als ik lang heb gezeten of gelegen. Is steeds weer schrikken.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:22 schreef Seeburg54 het volgende:
Sinds ik 's morgens de eerste paar meter uit mijn bed half kruipend moet afleggen vanwege de rugpijn.
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Sowieso is het voor mij nu altijd krakkemikkig als ik lang heb gezeten of gelegen. Is steeds weer schrikken.
Ik heb hartproblemen (operatie) en bestralingen achter de rug. Ik ga het steeds meer ondervinden idd. Kan hoop dat ik zo lang mogelijk hier tweehoog blijven wonen. Traplopen gaat nog redelijk, maar dat gaat wel minder worden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:56 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]Waardeloos hoor.
Ik heb al rugproblemen vanaf mijn 23e, maar tot je 35e lach je het nog wat weg. Nu ben ik bijna 54, hoe gaat het dan over een jaar of 20?
Je hebt al heel wat meegemaakt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb hartproblemen (operatie) en bestralingen achter de rug. Ik ga het steeds meer ondervinden idd. Kan hoop dat ik zo lang mogelijk hier tweehoog blijven wonen. Traplopen gaat nog redelijk, maar dat gaat wel minder worden.
Bijna iedereen wil oud worden. Maar hoeveel willen er oud zijn?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:03 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Je hebt al heel wat meegemaakt.![]()
Ouder worden is mooi, maar er komt soms zo'n gesodemieter achterweg. Maar we gaan gewoon door.
Yep, ik werk in een ouderencomplex,en dit is wat ik dagelijks hoor.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:38 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Bijna iedereen wil oud worden. Maar hoeveel willen er oud zijn?
Hoe ouder ik word, hoe happier ik ben.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:38 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Bijna iedereen wil oud worden. Maar hoeveel willen er oud zijn?
Dat vind ik oprecht fijn voor je. En ik weet ook niet hoe oud je nu bent (hoef ik ook niet te weten) maar denk je niet dat er ooit een omslagpunt komt?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoe ouder ik word, hoe happier ik ben.
Ik heb heel lang in crises en angst geleefd. Dat ligt nu veel rustiger. En daar geniet ik van en het gaat eigenlijk steeds beter.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:02 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Dat vind ik oprecht fijn voor je. En ik weet ook niet hoe oud je nu bent (hoef ik ook niet te weten) maar denk je niet dat er ooit een omslagpunt komt?
Dat is niet fijn, om het zachtjes uit te drukken.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb heel lang in crises en angst geleefd.
Dat is mooi!quote:
En dat is terecht! In dezen kan ik je standpunt heel goed voor stellen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:07 schreef Boca_Raton het volgende:
En daar geniet ik van en het gaat eigenlijk steeds beter.
Klopt, maar ik had het me eigenlijk nooit gerealiseerd dat je gezondheid zo broos kon worden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:03 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Je hebt al heel wat meegemaakt.![]()
Ouder worden is mooi, maar er komt soms zo'n gesodemieter achterweg. Maar we gaan gewoon door.
Ik heb op m'n 12 m'n arm gebroken met voetballen en m'n neus op m'n 19e. Dat tweede was wel "grappig" diezelfde week moest ik in Dienst en ze dachten dat ik een stoere boy was. Daarna werden, de eerste dag, (pas) foto's genomen die op al m'n officiële documenten stonden. Dat was toen nog met een gipsen masker die de helft van je gezicht bedekte. Niemand kwam later op het idee nieuwe foto's te maken, met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:07 schreef Superbadeendje het volgende:
Toen ik een paar jaar geleden struikelde en mijn arm en been brak. Vroeger flikkerde ik uit een boom en had niets.
Da's een goeie. Bij sommige bands idd. Zoals bij mij met New Order, Smashing Pumpkins en Jesus and Mary Chain. Die zijn gewoon doorgegaan en ben ik begin deze eeuw uit het oor verloren.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:06 schreef Managarm het volgende:
Toen ik erachter kwam dat bands tussendoor nog iets van 10 albums gemaakt hadden die ik helemaal niet ik kende (er komt gewoon teveel uit, daarom hield ik het niet meer bij).
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb heel lang in crises en angst geleefd. Dat ligt nu veel rustiger. En daar geniet ik van en het gaat eigenlijk steeds beter.
Totdat je een keer met de neus op de feiten wordt gedrukt. Dan ben je ook meteen het vertrouwen in je lijf kwijt lijkt me. Niet gemakkelijk.quote:Op woensdag 25 juni 2025 07:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik had het me eigenlijk nooit gerealiseerd dat je gezondheid zo broos kon worden.
Ik tegen een maat van vroeger.....'Ik wist niet dat je kinderen had.' Was zijn echtgenote uit Indonesië.quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:21 schreef BertV het volgende:
Een paar jaar geleden. Toen ze dachten dat ik de vader van mijn vriendin was. (we schelen maar een paar jaar)
Die winkelbediende kon daarna niet meer stuk bij haar natuurlijk.
De veroorzaker probeerde het nog te repareren door de roepen dat ik er echt uit zag als mijn leeftijd maar mijn vriendin een stuk jonger.
Gelukkig is een val mij nog bespaard gebleven maar ik voelde me oud toen ik in februari 76 jaartjes werd en niemand mij meer feliciteerde! Dan hoor je er écht niet meer bij.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:07 schreef Superbadeendje het volgende:
Toen ik een paar jaar geleden struikelde en mijn arm en been brak. Vroeger flikkerde ik uit een boom en had niets.
Ben vergeten hoe ik iets moet plaatsen zónder iemand te hoeven quoten. Iemand???????????quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:07 schreef Superbadeendje het volgende:
Zo had ik het met een stagiair (geboren in 2000) een jaar of 4 geleden over games. Begon hij over een spel dat hij vroeger met z'n vader speelde en wat ik vast niet kende omdat het zo ontzettend oud was. Ging het over Red Alertquote:Op maandag 23 juni 2025 17:44 schreef Tijn het volgende:
Jaren geleden deed ik een klus voor een startup. Allemaal jonge gasten in de 20 en ik was toen eind 30 ofzo. Zeg ik zomaar tijdens de lunch iets over de CD-ROMs die vroeger bij de Dixons lagen. Zulke glazige blikken had ik nog nooit gezien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |