abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juni 2025 @ 14:58:35 #151
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218022685
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 14:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Hamas heeft zichzelf 7 oktober ook opnieuw uitgevonden
Jarvis Cocker ook, afgaande op het nieuwe album van Pulp.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_218022723
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 14:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
De PvdA kent toch wel een rijke traditie van interne schermutselingen.
En zelfkritiek die haast feller lijkt dan kritiek op andere partijen. Ik heb er een tijdje wat van meegemaakt: elk weekeinde was het zeuren op andere partijleden en de interne lijn (of het gebrek daaraan).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 juni 2025 @ 15:09:43 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218022756
Mijn ervaring is dat de PvdA altijd een vreemde eend in de bijt is vergeleken met ander partijen. De meeste partijen zoals VVD, D66, CDA, GroenLinks en zelfs de SP hebben wel een duidelijk clubgevoel. De leden houden van de partij en die geeft hen een soort nestwarmte.

Bij de PvdA zag ik die organisatie meer als een soort netwerkclub voor mensen met ambities en/of idealen in het bestuur, maar die de PvdA daarbij meer als een noodzakelijk kwaad zien. Ze zijn er lid van omdat dat nou eenmaal moet voor hun doelen, maar eigenlijk hebben ze er geen enkele lol aan.
  maandag 23 juni 2025 @ 15:21:52 #154
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218022819
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 15:09 schreef Hexagon het volgende:
Mijn ervaring is dat de PvdA altijd een vreemde eend in de bijt is vergeleken met ander partijen. De meeste partijen zoals VVD, D66, CDA, GroenLinks en zelfs de SP hebben wel een duidelijk clubgevoel. De leden houden van de partij en die geeft hen een soort nestwarmte.

Bij de PvdA zag ik die organisatie meer als een soort netwerkclub voor mensen met ambities en/of idealen in het bestuur, maar die de PvdA daarbij meer als een noodzakelijk kwaad zien. Ze zijn er lid van omdat dat nou eenmaal moet voor hun doelen, maar eigenlijk hebben ze er geen enkele lol aan.
Terwijl bij CDA en D66 de afgelopen 25 jaar ook heel wat partijleiders de revue zijn gepasseerd. Toch helpt het wel voor het clubgevoel volgens mij, stabiel leiderschap, of zou dat toch slechts een gevolg zijn van een stabiele partij?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 23 juni 2025 @ 15:25:49 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218022846
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 15:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
Terwijl bij CDA en D66 de afgelopen 25 jaar ook heel wat partijleiders de revue zijn gepasseerd. Toch helpt het wel, stabiel leiderschap of zou dat slechts een gevolg zijn van een stabiele partij?
Instabiele periodes kennen ook andere partijen natuurlijk. En ook daar moet er wel eens iemand het veld ruimen.

Maar de omgangsvormen bij de PvdA zijn wel heel zakelijk doorgaans.
  maandag 23 juni 2025 @ 15:30:55 #156
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218022880
quote:
7s.gif Op maandag 23 juni 2025 14:34 schreef Ringo het volgende:
mentaal versleten mastodonten
Mooie benaming.
Ik vind het toppunt nog wel Oudkerk.

Dat die man nog denkt dat hij iets voorstelt of dat iemand wakker ligt als hij de PvdA verlaat vind ik hilarisch.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218022884
quote:
6s.gif Op maandag 23 juni 2025 14:47 schreef Ringo het volgende:
Tot de GLUP, de Grote Linkse Ubermenschen Partij.
Die was al gekaapt door ene Adolf, dus da's niet bijster vernieuwend.
  maandag 23 juni 2025 @ 15:35:46 #158
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218022922
quote:
10s.gif Op maandag 23 juni 2025 15:31 schreef nelaeryn het volgende:

Die was al gekaapt door ene Adolf, dus da's niet bijster vernieuwend.
Het wordt sowieso wel tijd voor een herdefinitie van het begrip ubermensch.
pi_218022982
quote:
7s.gif Op maandag 23 juni 2025 15:35 schreef Ringo het volgende:
Het wordt sowieso wel tijd voor een herdefinitie van het begrip ubermensch.
Dat had Nietzsche toch al prima omgeschreven in zijn werk 'Also sprach Zarathustra'?
  maandag 23 juni 2025 @ 15:46:52 #160
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218023032
quote:
7s.gif Op maandag 23 juni 2025 15:40 schreef nelaeryn het volgende:

Dat had Nietzsche toch al prima omgeschreven in zijn werk 'Also sprach Zarathustra'?
Jammer dat de nazi’s er daarna zo mee gerommeld hebben dat we alleen hun definitie nog willen horen.
  maandag 23 juni 2025 @ 17:23:58 #161
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218023898
quote:
2s.gif Op maandag 23 juni 2025 15:46 schreef Ringo het volgende:

[..]
Jammer dat de nazi’s er daarna zo mee gerommeld hebben dat we alleen hun definitie nog willen horen.
Mwah, de Ubermensch in Also Sprach Zarathustra was meer een verlicht, nieuw mens ontstaan uit en behept met een nieuwe moraal. Nietszche repte nergens over Untermenschen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 23 juni 2025 @ 17:36:34 #162
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218023981
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 17:23 schreef -XOR- het volgende:

Mwah, de Ubermensch in Also Sprach Zarathustra was meer een verlicht, nieuw mens ontstaan uit en behept met een nieuwe moraal. Nietszche repte nergens over Untermenschen.
Dat is precies de waardenomkering van de nazi’s. Niemand kan zich nog een ubermensch voorstellen zonder mentaal lastiggevallen te worden door het verknipte tegenbegrip ervan.
  maandag 23 juni 2025 @ 17:48:53 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218024086
quote:
2s.gif Op maandag 23 juni 2025 17:36 schreef Ringo het volgende:

[..]
Dat is precies de waardenomkering van de nazi’s. Niemand kan zich nog een ubermensch voorstellen zonder mentaal lastiggevallen te worden door het verknipte tegenbegrip ervan.
Mwah, de tegenhangeer van de Ubermensch was meer de door de Christelijke moraal geknevelde Europeaan (Duitser) dan dat hij een ander volk als minderwaardig beschreef.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218024157
quote:
2s.gif Op maandag 23 juni 2025 17:36 schreef Ringo het volgende:

[..]
Als je iemand beter "über" noemt, zijn er automatisch ook mensen slechter "unter". Dat heeft weinig met de nazi's van doen, spreken over übermenschen was ook voor 1923 al verknipt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 23 juni 2025 @ 18:20:32 #165
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218024341
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 17:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je iemand beter "über" noemt, zijn er automatisch ook mensen slechter "unter". Dat heeft weinig met de nazi's van doen, spreken over übermenschen was ook voor 1923 al verknipt.
Neuh, de Ubermensch is in de filosofie van Nietzsche meer een volgend stadium in de evolutie, de Ubermensch als betere versie van de mens zelf, met een nieuwe moraal. Onder de Ubermensch staat dus in taxonomische zin de denkende mens zoals wij deze zijn en kennen. Overigens bestaat die Ubermensch nog niet, Zarathustra kondigt 'm alleen nog maar aan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 18:29:29 #166
375570 crew  Cyan9
pi_218024414
Ik zou zeggen, open er een topic over.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 23 juni 2025 @ 18:37:53 #167
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218024497
quote:

Aparte take. Dat gevoel heb ik juist bij de mensen van de VVD en in mindere mate van het CDA.
  maandag 23 juni 2025 @ 18:39:11 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218024508
-Edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Cyan9 op 23-06-2025 18:48:09 (Probeer eens te posten zonder te stoken.) ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218025210
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 13:13 schreef Harvest89 het volgende:
Eigenlijk hadden ze de mensen die sterke twijfels hadden bij de fusie, of toen al schijn hadden van sabotageclowns gewoon de partij uit moeten schoppen.
Je zou natuurlijk kunnen stellen dat die sabotageclowns de partij op onredelijke wijze hebben benadeeld. En iedereen die maar een klein beetje verstand van verenigingsrecht heeft, weet wat voor maatregel je dan kan nemen.
pi_218025947
quote:
De meeste partijen zoals VVD, D66, CDA, GroenLinks en zelfs de SP hebben wel een duidelijk clubgevoel.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er bij een ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken-partij als de VVD iets van een clubgevoel bestaat.
pi_218026004
Ik denk dat dit topic wel een mooi voorbeeld is dat PvdA/GL flink gaat scoren deze verkiezingen. De gretigheid waarmee mensen ze proberen te framen als het grote kwaad is flink te merken. De demonisering van links werkt blijkbaar nog altijd goed. Maar dat nieuwe linkse geluid kan best aanspreken van alle hypocrisie en het opportunisme dat we gezien hebben in Den Haag.

Dus D66 wil opeens buiten de EU asielaanvragen :') past totaal niet bij die partij, waarom zetten ze op zo'n verliezend idee in. Wie denken ze ermee over te halen.
VVD is ook hopeloos verloren in radicalisme. PVV tja moet je daar nog wat over zeggen.

CDA is eigenlijk de enige andere partij die vrij groot is en een redelijk en relatief consequent geluid wil laten horen.
  maandag 23 juni 2025 @ 21:02:27 #172
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218026222
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 20:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik denk dat dit topic wel een mooi voorbeeld is dat PvdA/GL flink gaat scoren deze verkiezingen. De gretigheid waarmee mensen ze proberen te framen als het grote kwaad is flink te merken. De demonisering van links werkt blijkbaar nog altijd goed.

Als de hele buurt tegen mij zegt dat mijn huis in brand staat, ga ik persoonlijk toch kijken waar de rook vandaan komt. Maar wie ben ik
Laffe huichelaar
pi_218026270
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 21:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als de hele buurt tegen mij zegt dat mijn huis in brand staat, ga ik persoonlijk toch kijken waar de rook vandaan komt. Maar wie ben ik
De hele buurt op fok! Nouja ik ken veel van de posters die kritiek leveren.
Ik heb ook even nagedacht hierover of ik misschien de gekkie ben. Maar de andere linkse partijen stemmen er ook mee in.80% op het congres stemde ermee in. Dan is mijn conclusie, nee ligt niet aan mij.

Er is ook werkelijk niks raars aan om geen wapens te leveren aan een strijdende partij die oorlogsmisdaden begaat. Het is letterlijk het internationaal recht. Absoluut niet radicaal of extremistisch. De frame die anderen daarop plakken vind ik dan wel weer nodeloos extremistisch en polariserend. Kom op zeg er worden vergelijkingen met de NSDAP gemaakt. Dat is toch een hyperbool tot en met. Ook zeer antisemitisch om te doen alsof een wapenembargo joden haat zou zijn.
  maandag 23 juni 2025 @ 21:17:39 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218026359
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 20:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er bij een ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken-partij als de VVD iets van een clubgevoel bestaat.
Jawel, typische corpsbal/Golfclub sfeer.

Ben vaak bij hun bijeenkomsten geweest toen ik in de gemeenteraad zat. Dan ga je ook naar de concurrent.
  maandag 23 juni 2025 @ 21:20:34 #175
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218026390
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 21:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De hele buurt op fok! Nouja ik ken veel van de posters die kritiek leveren.
Ik heb ook even nagedacht hierover of ik misschien de gekkie ben. Maar de andere linkse partijen stemmen er ook mee in.80% op het congres stemde ermee in. Dan is mijn conclusie, nee ligt niet aan mij.

Er is ook werkelijk niks raars aan om geen wapens te leveren aan een strijdende partij die oorlogsmisdaden begaat. Het is letterlijk het internationaal recht. Absoluut niet radicaal of extremistisch. De frame die anderen daarop plakken vind ik dan wel weer nodeloos extremistisch en polariserend. Kom op zeg er worden vergelijkingen met de NSDAP gemaakt. Dat is toch een hyperbool tot en met. Ook zeer antisemitisch om te doen alsof een wapenembargo joden haat zou zijn.
Ik merk zelf dat de afkeer voor waar de PvdA nu mee bezig is veel sterker is dan het gebruikelijke FOK!PVV/FvD/altright trollenleger die je altijd bezig ziet.

De ongemakkelijke waarheid is gewoon dat een Jacobi gewoonweg gelijk heeft met haar kritiek. Het is schofterig hoe de eigen partij omgaat met prominenten die decennia hun leven in teken hebben gesteld van de partij.

Door de eigen achterban wordt men gewoon uitgejouwd, luid boegeroep naar mensen van dezelfde partij als jij omdat ze iets anders vinden. Timmermans staat erbij en kijkt er naar, die doet niets om zijn eigen mensen in bescherming te nemen.

Dat ís niet normaal. Zo ga je in een beschaafde partij niet met elkaar om, daar praat je gewoon met elkaar en probeer je er samen uit te komen. Dit soort gedrag past meer bij extreme partijen als de PVV, waar je andersdenkenden wél beschimpt en naar ze jouwt. Vind ik echt zorgelijk voor een partij als GL-PvdA en ik denk dat je je vergist in hoe klein de groep is die er zo over denkt. Dit is beduidend groter dan bijvoorbeeld de groep die bij alles direct anti-Kaag was.

Wie weet heb je gelijk en is het maar een storm in een glas water, maar ik denk dat dit echt schadelijk is voor de beeldvorming. Op dit congres hebben we geen partij gezien die normaal met elkaar omgaat en dat hebben heel veel mensen gezien. Mensen zijn dit gedrag zat. Hebben we de afgelopen tijd al genoeg bij de PVV gezien, van bestuurderspartij PvdA verwachten ze meer.
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')