Jarvis Cocker ook, afgaande op het nieuwe album van Pulp.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hamas heeft zichzelf 7 oktober ook opnieuw uitgevonden
En zelfkritiek die haast feller lijkt dan kritiek op andere partijen. Ik heb er een tijdje wat van meegemaakt: elk weekeinde was het zeuren op andere partijleden en de interne lijn (of het gebrek daaraan).quote:Op maandag 23 juni 2025 14:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
De PvdA kent toch wel een rijke traditie van interne schermutselingen.
Terwijl bij CDA en D66 de afgelopen 25 jaar ook heel wat partijleiders de revue zijn gepasseerd. Toch helpt het wel voor het clubgevoel volgens mij, stabiel leiderschap, of zou dat toch slechts een gevolg zijn van een stabiele partij?quote:Op maandag 23 juni 2025 15:09 schreef Hexagon het volgende:
Mijn ervaring is dat de PvdA altijd een vreemde eend in de bijt is vergeleken met ander partijen. De meeste partijen zoals VVD, D66, CDA, GroenLinks en zelfs de SP hebben wel een duidelijk clubgevoel. De leden houden van de partij en die geeft hen een soort nestwarmte.
Bij de PvdA zag ik die organisatie meer als een soort netwerkclub voor mensen met ambities en/of idealen in het bestuur, maar die de PvdA daarbij meer als een noodzakelijk kwaad zien. Ze zijn er lid van omdat dat nou eenmaal moet voor hun doelen, maar eigenlijk hebben ze er geen enkele lol aan.
Instabiele periodes kennen ook andere partijen natuurlijk. En ook daar moet er wel eens iemand het veld ruimen.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Terwijl bij CDA en D66 de afgelopen 25 jaar ook heel wat partijleiders de revue zijn gepasseerd. Toch helpt het wel, stabiel leiderschap of zou dat slechts een gevolg zijn van een stabiele partij?
Mooie benaming.quote:
Die was al gekaapt door ene Adolf, dus da's niet bijster vernieuwend.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:47 schreef Ringo het volgende:
Tot de GLUP, de Grote Linkse Ubermenschen Partij.
Het wordt sowieso wel tijd voor een herdefinitie van het begrip ubermensch.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:31 schreef nelaeryn het volgende:
Die was al gekaapt door ene Adolf, dus da's niet bijster vernieuwend.
Dat had Nietzsche toch al prima omgeschreven in zijn werk 'Also sprach Zarathustra'?quote:Op maandag 23 juni 2025 15:35 schreef Ringo het volgende:
Het wordt sowieso wel tijd voor een herdefinitie van het begrip ubermensch.
Jammer dat de nazi’s er daarna zo mee gerommeld hebben dat we alleen hun definitie nog willen horen.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:40 schreef nelaeryn het volgende:
Dat had Nietzsche toch al prima omgeschreven in zijn werk 'Also sprach Zarathustra'?
Mwah, de Ubermensch in Also Sprach Zarathustra was meer een verlicht, nieuw mens ontstaan uit en behept met een nieuwe moraal. Nietszche repte nergens over Untermenschen.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jammer dat de nazi’s er daarna zo mee gerommeld hebben dat we alleen hun definitie nog willen horen.
Dat is precies de waardenomkering van de nazi’s. Niemand kan zich nog een ubermensch voorstellen zonder mentaal lastiggevallen te worden door het verknipte tegenbegrip ervan.quote:Op maandag 23 juni 2025 17:23 schreef -XOR- het volgende:
Mwah, de Ubermensch in Also Sprach Zarathustra was meer een verlicht, nieuw mens ontstaan uit en behept met een nieuwe moraal. Nietszche repte nergens over Untermenschen.
Mwah, de tegenhangeer van de Ubermensch was meer de door de Christelijke moraal geknevelde Europeaan (Duitser) dan dat hij een ander volk als minderwaardig beschreef.quote:Op maandag 23 juni 2025 17:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is precies de waardenomkering van de nazi’s. Niemand kan zich nog een ubermensch voorstellen zonder mentaal lastiggevallen te worden door het verknipte tegenbegrip ervan.
Als je iemand beter "über" noemt, zijn er automatisch ook mensen slechter "unter". Dat heeft weinig met de nazi's van doen, spreken over übermenschen was ook voor 1923 al verknipt.quote:Op maandag 23 juni 2025 17:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is precies de waardenomkering van de nazi’s. Niemand kan zich nog een ubermensch voorstellen zonder mentaal lastiggevallen te worden door het verknipte tegenbegrip ervan.
Neuh, de Ubermensch is in de filosofie van Nietzsche meer een volgend stadium in de evolutie, de Ubermensch als betere versie van de mens zelf, met een nieuwe moraal. Onder de Ubermensch staat dus in taxonomische zin de denkende mens zoals wij deze zijn en kennen. Overigens bestaat die Ubermensch nog niet, Zarathustra kondigt 'm alleen nog maar aan.quote:Op maandag 23 juni 2025 17:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je iemand beter "über" noemt, zijn er automatisch ook mensen slechter "unter". Dat heeft weinig met de nazi's van doen, spreken over übermenschen was ook voor 1923 al verknipt.
Aparte take. Dat gevoel heb ik juist bij de mensen van de VVD en in mindere mate van het CDA.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:09 schreef Hexagon het volgende:
Mijn ervaring is dat de PvdA altijd een vreemde eend in de bijt is vergeleken met ander partijen. De meeste partijen zoals VVD, D66, CDA, GroenLinks en zelfs de SP hebben wel een duidelijk clubgevoel. De leden houden van de partij en die geeft hen een soort nestwarmte.
Bij de PvdA zag ik die organisatie meer als een soort netwerkclub voor mensen met ambities en/of idealen in het bestuur, maar die de PvdA daarbij meer als een noodzakelijk kwaad zien. Ze zijn er lid van omdat dat nou eenmaal moet voor hun doelen, maar eigenlijk hebben ze er geen enkele lol aan.
Je zou natuurlijk kunnen stellen dat die sabotageclowns de partij op onredelijke wijze hebben benadeeld. En iedereen die maar een klein beetje verstand van verenigingsrecht heeft, weet wat voor maatregel je dan kan nemen.quote:Op maandag 23 juni 2025 13:13 schreef Harvest89 het volgende:
Eigenlijk hadden ze de mensen die sterke twijfels hadden bij de fusie, of toen al schijn hadden van sabotageclowns gewoon de partij uit moeten schoppen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er bij een ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken-partij als de VVD iets van een clubgevoel bestaat.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:09 schreef Hexagon het volgende:
De meeste partijen zoals VVD, D66, CDA, GroenLinks en zelfs de SP hebben wel een duidelijk clubgevoel.
Als de hele buurt tegen mij zegt dat mijn huis in brand staat, ga ik persoonlijk toch kijken waar de rook vandaan komt. Maar wie ben ikquote:Op maandag 23 juni 2025 20:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik denk dat dit topic wel een mooi voorbeeld is dat PvdA/GL flink gaat scoren deze verkiezingen. De gretigheid waarmee mensen ze proberen te framen als het grote kwaad is flink te merken. De demonisering van links werkt blijkbaar nog altijd goed.
De hele buurt op fok! Nouja ik ken veel van de posters die kritiek leveren.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als de hele buurt tegen mij zegt dat mijn huis in brand staat, ga ik persoonlijk toch kijken waar de rook vandaan komt. Maar wie ben ik
Jawel, typische corpsbal/Golfclub sfeer.quote:Op maandag 23 juni 2025 20:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er bij een ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken-partij als de VVD iets van een clubgevoel bestaat.
Ik merk zelf dat de afkeer voor waar de PvdA nu mee bezig is veel sterker is dan het gebruikelijke FOK!PVV/FvD/altright trollenleger die je altijd bezig ziet.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De hele buurt op fok! Nouja ik ken veel van de posters die kritiek leveren.
Ik heb ook even nagedacht hierover of ik misschien de gekkie ben. Maar de andere linkse partijen stemmen er ook mee in.80% op het congres stemde ermee in. Dan is mijn conclusie, nee ligt niet aan mij.
Er is ook werkelijk niks raars aan om geen wapens te leveren aan een strijdende partij die oorlogsmisdaden begaat. Het is letterlijk het internationaal recht. Absoluut niet radicaal of extremistisch. De frame die anderen daarop plakken vind ik dan wel weer nodeloos extremistisch en polariserend. Kom op zeg er worden vergelijkingen met de NSDAP gemaakt. Dat is toch een hyperbool tot en met. Ook zeer antisemitisch om te doen alsof een wapenembargo joden haat zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |